Tesla Model 3 a devenit cea mai vândută mașină în Olanda în 2019: electrica a depășit Volkswagen Polo și Ford Focus

de Daniel Popescu
Joi, 19.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model 3 este cea mai vândută mașină în Olanda în acest an după ce a depășit pragul de 10.000 de unități și a surclasat modelele cu motoare cu combustie internă Volkswagen Polo și Ford Focus.

Tesla a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor pe piața din Europa după ce a început livrările lui Model 3 în prima parte a acestui an. Treptat, Model 3 a urcat în topurile de vânzări din anumite țări, în special Norvegia, iar acum reușește o performanță similară și pe piața din Olanda.

Potrivit datelor agregate de publicația Kentekenradar, Tesla Model 3 a înregistrat 10.089 de clienți de la începutul anului și până în 17 septembrie. Performanța vine pe fondul unor vânzări excelente în prima jumătate a lunii septembrie, de 2.261 de unități, rezultate pe care modelul electric le-a mai înregistrat doar în lunile iunie și martie.

În urma acestor date, Model 3 a devenit practic cea mai vândută mașină de pe piața olandeză, indiferent de tipul de propulsie pe care îl are. Astfel, Model 3 este urmat în clasamentul la zi al anului de Volkswagen Polo cu 9.529 unități și de Ford Focus cu 8.265 unități.

În mod obișnuit, o astfel de performanță se înregistrează în țările în care statul oferă bonusuri consistente pentru achiziționarea de mașini electrice.

Olanda a renunțat încă de anul trecut la orice formă de bonus la achiziționarea unei mașini electrice, însă chiar și așa clienții au unele avantaje importante comparativ cu cei care cumpără mașini cu motoare cu combustie internă, întrucât sunt scutiți de plata taxelor la achiziție și de plata impozitelor pentru mașină.

Via Electrek

Comentarii (9)

  • In primul rand, nu mi se pare ciudat sa preiei articole de pe site-uri gen Electrek. E ca si cum ar prelua Hotnews stiri de pe Breibart.

    In al doilea rand, peste 3 sferturi din masinile electrice din Olanda sunt masini de firma. Motivul? Milogeala oferita de stat bate spre 20.000 de eur in scutiri de taxe. In cazul hibridelor, unde pomana e mai subtzire, vanzarile au scazut. De unde se poate vedea usor bias-ul unor astfel de site-uri, cum e electrek.

    https://www.dutchnews.nl/news/2019/05/electric-car-sales-double-but-there-are-still-only-45000-in-nl/
    6 10
  • * mi se pare ciudat
    0 5
  • Pentru tari mici cu distante scurte in marea majoritate o masina electrica e ideala. Scapi de poluarea concentrata si faci economie la utilizarea de zi de zi si intretinere.
    8 2
  • @zarnasteanu
    mda, romanii cred ca au media zilnica sub 20 de km, multi chiar sub 10.
    5 2
  • Niste nebuni olandezii, norvegienii, elvetienii...
    In general tarile astea subdezvoltate, cu un nivel de trai mediocru.
    Niste saraci si incuiati care nu au bani de diesel-uri adevarate :))
    I-a prostit UE de tot pe astia.
    Noroc a au intrat Romanii si Bulgarii in UE printre ultimii ca sa le mai explice cu sta treaba si care e trendul adevarat :))
    12 4
  • Edikkk
    Dle PMC TESLA bate recorduri la vânzări chiar dacă

    "Olanda a renunțat încă de anul trecut la orice formă de bonus la achiziționarea unei mașini electrice, "

    Dvs pur şi simplu minţiţi cu adevărul / realitatea în faţă.
    3 3
  • Daca Olanda ar avea pmceul lor, altfel ar sta treaba. Castravetele face parte din familia curcubitaceelor......
    4 0
  • @zarnasteanu am colegi care fac 6-9000 km/an (din care 2500 concedii).o autonomie de 200Km este arhisuficienta. Si asa noi romanii suntem obisnuiti sa mergem pt benzina de 50 lei la benzinarie.
    Autonomia pe care o au masiniile electrice in ziua de astazi (nu ma refer la astea de oras...unde este sub 200km...ci de la 400km in sus)...este arhisuficienta pentru cineva care face 25-30.000 km/an.
    Unde mai vorbim ca dacas ai si casa...mai pui vo 2 panouri solare...si deja faci o economie serioasa la combustibil
    4 0
  • @Edikk: omule, am spus mai sus, de aia nu e bine sa preiei asemenea articole de pe site-uri gen "electrek", pentru ca sunt PROFUND NEADEVARATE, sau mint prin omisiune.

    The Netherlands were a forerunner in the sales of plug-in hybrids (PHEV) and electric cars (EV) in Europe, after Norway, until the end of 2016, when the government decided to abolish the subsidies. A brand like BMW, saw its PHEV sales drop from 3.556 cars to merely 150 in 2017.

    Asa ca:

    The Netherlands are thinking about subsidizing the purchase of electric vehicles up to 6.000 euro starting in 2020, decreasing to 2.200 euro by 2030. For company cars that would be 3.430 euro decreasing to 1.830 by 2024. Until 2025, EVs would be exempted from registration and yearly road tax. Meanwhile, excise on fossil fuels would increase with one euro cent each two years.

    INSA:

    Legislatia actuala e asa ca masina de companie e considerata o forma de venit in Olanda, si electricele sunt taxate doar cu 4% in timp ce cele cu combustie sunt taxate cu 22%. De aceea peste 75% din electricele din Olanda sunt masini de firma, ca beneficiu de companie dat salariatilor.

    https://www.taxable.nl/news/news-on-personal-tax/tax-rules-full-electric-cars-will-change-as-of-the-year-2019/

    In fine, discutia e mai lunga. Concluzia e ca chiar si cu avantajele si scutirile de taxe uriase care se acorda, marja electricelor e neglijabila practic. Si asta nu e pentru ca lumea nu e pregatita sa ia parte la 'revolutia electrica", ci pentru ca sunt scumpe si proaste.


    PS: @Automarket - un pic de impartialitate n-ar strica. Sa stiti ca strategia asta e pierzatoare pe termen lung. Vedeti ce s-a intamplat la case mai mari, nume grele alde New York Times si Washington Post. Astia pur si simplu ajunsesera sa-si roage cititorii sa-si refaca abonamentele dupa povestea cu Hillary si Trump. Increderea e totul in cam... orice. Atat timp cat cititorii pot avea incredere, o sa va citeasca in continuare.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru