Tesla Model 3, cea mai vândută mașină electrică în Europa în luna septembrie: Volkswagen ID.3 a debutat direct pe locul 3

de Daniel Popescu
Joi, 29.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model 3 a fost cea mai vândută mașină electrică în Europa în luna septembrie cu aproape 16.000 de unități, în timp ce Volkswagen ID.3 a debutat direct pe locul trei cu aproape 8.000 de unități.

Tesla Model 3 și-a păstrat prima poziție în clasamentul celor mai vândute modele electrice și în luna septembrie, după performanța similară obținută cu o lună în urmă.

De data aceasta, modelul constructorului american a avut 15.702 clienți noi, în scădere cu 10% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Recent, Tesla a confirmat că va comercializa unități Model 3 produse în China în unele țări europene, însă rămâne de văzut dacă acest lucru va avea un impact asupra vânzărilor.

De asemenea, Renault Zoe și-a păstrat locul doi cu 11.023 unități, corespunzător unei creșteri spectaculoase de 211%. Totuși, creșterea este una de conjunctură, în contextul în care în septembrie 2019 s-a trecut la un nou regulament pentru emisii, iar constructorii au "jonglat" cu înmatriculările pentru a epuiza stocurile vechi de mașini cu motoare cu combustie internă.

Marea surpriză este însă debutul promițător pe care îl are Volkswagen ID.3 la scurt timp după debutul livrărilor.

Hatchback-ul electric a debutat direct pe locul 3 în topul european cu 7.897 unități.

Și aici există însă anumite circumstanțe, în contextul în care Volkswagen a primit deja circa 24.000 de comenzi ferme de la prezentarea inițială a modelului. Prin urmare, este posibil ca vânzările să intre pe o traiectorie descendentă după livrarea celor peste 24.000 de unități.

Locurile 4 și 5 sunt ocupate de Hyundai Kona Electric cu 6.055 de unități și o creștere de 195%, în timp ce locul 5 îi revine "fratelui" Kia e-Niro cu 4.911 unități și o creștere de 520%, determinate de momentul în care cele două modele au devenit disponibile în Europa.

Fostul lider al segmentului, Nissan Leaf, ocupă acum doar locul 6, în fața lui BMW i3 și a lui Peugeot e-208, în timp ce top 10 este completat de Opel Corsa-e și Volkswagen e-Golf.

Via Jato

Comentarii (9)

  • Din topul de mai sus,din cele cinci masini,doar doua sunt cu tamburi pe spate si suspensie spate semiindependenta exact ca la Dacia 1300 si mai scosta cam la fel de mult raportat la ce ofera si tin coada sus batoase. Bine,una dintre astea doua se vrea de buget si strict pentru oras,n-are pretentii de masina premium si populara. Una dintre ele,aia mai scumpa mai vine si cu jante de tabla in standard(macar primesti capace de plastic),nu o sa-i dau numele ca sar iar fanaticii vag la gatul meu :))
    16 13
  • tamburu'
    Uitandu-ma la acest top de mai sus concluzionez ca daca iti iei masina electrica ai 20% sanse ca aceasta sa fie cu tamburi pe spate. Mai bine un diesel SH caruia ii scoti PDF-ul 100% sa poti fi taran prin excelenta.
    13 16
  • Din nou luati o stire de pe undeva cand e ceva mai interesant despre Tesla. Ciudat ca de la inceputul anului Renault Zoe a vandut mai multe exemplare decat Model 3. De ce nu aratati si topul de la inceputul anului si pana acum?
    16 1
  • Dacia 1300 avea nu avea suspensie semiindependenta pe spate... ci o simpla punte
    12 2
  • @Tatraurs
    vad ca iti place sa fii mascariciul oficial al acestui site. macar castigi ceva bani din asta sau e doar pentru satisfacerea unor placeri neintelese de noi restul?
    11 8
  • Edikkk
    Două lucruri sunt interesante

    1) creşterea mare a tuturor (clar excepţie Tesla) care indică faptul că maşinile electrice sunt foarte dorite

    2) ID.3 care în opinia mea, are şanse clare de a deveni locul 1 - iar aici bătălia cu Tesla se va duce pe două fronturi

    2a) care vor putea să facă producţia cât mai mare (Tesla Berlin încă neterminată - se vede, VW produce mult prea puţine - sunt la început)

    2b) care din cele două vor avea PUNCTE DE ÎNCĂRCARE ÎN TOATĂ EUROPA (exclus Rusia)

    Dezamăgirea cea mai mare este că Tesla au dezvoltat o reţea de încărcare în SUA impresionantă, inclus zona "aglomerată" din Canada
    dar în Europa - foarte încet şi foarte subţire

    RUŞINE TESLA!

    Dacă VW întrece ca nr maşini producţia Tesla şi găsesc MULŢI (nu unul, ci cât mai mulţi) parteneri pentru punctele de încarcare, VW au şansa de a câştiga Europa (minus Rusia), altfel dacă lasă Tesla să câştige în Europa.... o să le fie enorm de greu.

    Tesla vinde deja pe cele 3 "continente economice", cum îmi place să le zic : SUA, Europa (UE, UK, Norvegia, Islanda, Elveţia), China
    dar VW doar în Europa.
    6 6
  • Publicitate artificială pentru ID3. Are vânzări mari pe septembrie - octombrie pentru că sunt livrările la comenzile din ultimele 6 luni. Vom vedea la finalul anului care este adevăratul top, nu o lună, două
    8 2
  • @ma amuza cand vad cat te oftici si cat de berbec esti.
    10 8
  • Se pare c-a avut dreptate domnul Inexorabil cand a zis ca e sigur ca cineva de la AM injura pe aici anonim pe cine nu-i place iar cand o si da in bara cenzureaza tot.Aia e,mare branza,putin imi pasa,doar constatam.
    13 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru