Tesla oferă o reducere de 6.000 de euro pentru Model Y în Germania

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 12.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, Tesla oferă o așa numită "reducere pentru mediul înconjurător" pentru Model Y, în Germania. Valoarea acestui discount este de 6.000 de euro.

Așa cum bine știi, Germania a eliminat complet (la finalul anului trecut) bonusurile pentru achiziția de mașini electrice. Din această cauză, cererea pentru mașini cu zero emisii a scăzut foarte mult în această țară.

Una dintre cele mai afectate mărci este Tesla. În primele 5 luni ale anului 2024, vânzările Tesla au scăzut cu mai bine de 40% în Germania. Cea mai "neagră" perioadă a fost chiar luna mai, atunci când vânzările Tesla au scăzut cu 64%.

Pentru a remedia, cât de cât, situația și pentru a reduce stocul de mașini, Tesla oferă acum o "reducere pentru mediul înconjurător", în valoare de 6.000 de euro, oricărui client din Germania care achiziționează un Model Y aflat pe stoc.

Această reducere se aplică numai mașinilor livrate până la finalul lunii iunie.

Odată aplicată reducerea, prețul unei Tesla Model Y cu roți motrice spate scade de la 44.990 la 38.990 de euro.

Tot în luna mai, piața de mașini electrice din Germania a scăzut cu 30.6%.

Între timp, au crescut vânzările de mașini cu motoare pe benzină (+2.1%), iar cererea pentru diesel a crescut cu 3.2%.

via Carscoops

Comentarii (21)

  • Chiar si la noi ar prinde bine o asemenea reducere fara sa mai stai dupa voucher si alte rahaturi, ar insemna aproximativ 1500 E castig fata de rabla plus.. interesant!
    9 1
  • E vorba de produs masini pe stoc. E vorba de stocuri asa de mari la Tesla incat nu mai au unde le parca: https://www.autoscout24.de/informieren/news/tesla-hat-ein-parkplatzproblem-preise-fuer-model-y-sinken/
    Asta e motivul reducerilor. Cine vrea sa cumpere sa mai astepte. Vor fi reduceri similare si la noi, cel mai probabil. Exista o vorba din batrani care spune asa: "Daca nu-ti permiti o Tesla, asteapta pana saptamana viitoare" :)
    10 3
  • Tesla a rămas pentru prima dată fără free cash (nu bănuiesc, au publicat) din cauza stocurilor.
    Noi producem niște “chestii” pentru farurile teslelor produse în SUA și am scăzut termenele de plată de la 60 la 30 de zile și bănuiesc că o să ajungă la 15.
    Dacă si alți furnizori fac la fel (bănuiesc) lucrurile se complică rapid.
    Sunt în situația similară Fisker și practic cu minus 6.000 vând în pierdere, dar nu au altă soluție pentru moment.
    De ce? Pentru că Tesla nu are o piață stabilă, nu are suficienți clienți fideli și nu are un portofoliu care să poată compensa faptul că unele modele nu sunt rentabile.
    Cel mai nasol, nu au nimic pe pipe line care să poată schimba situația, la produse noi adaptate la ce piață poate achiziționa.
    Sunt chiar curios dacă faimosul “pachet” va fi aprobat și dacă da, de unde va fi plătit.
    Uite, nu jignesc pe nimeni ;)
    9 1
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no! OCD Musk, OCD Musk!
    2 9
  • Si mai e o chestie in plus fata de ce spune Dutz: din cauza dobitocilor verzi curentul in germania a ajuns sa fie cu 40% mai scump decat in restul europei (care nu si-a inchis centalele atomice). Prostia labartzata se plateste...

    Am vazut si tweetul lui Musk care anunta ca nu va fi "refresh" anul asta pentru Y. Tonul e nervos, iritat. Nici nu ma mir.

    Inca un motiv pentru care nu se mai vand in germania e ca germanii sunt oameni pragmatici si zgarciti. Or, li s-a dus vestea Teslelor ca daca o pocnesti sau ai ceva probleme, devizele de service sunt usturatoare. Dureroase. Cine nu ma crede sa intre pe forumurile din romania de posesori de Tesle. Te ingrozesti...
    10 8
  • George Simion
    de ce doar la Y si de ce decat 6k?
    0 5
  • Veți mai auzi de reduceri și la alți producători de electrice.
    De ce va fi așa?
    Păi, un motiv ar fi că PPE s-a sucit și nu mai vrea sa interzică mașinile pe benzină și motorină în UE din 2035 (normal, extremismul ecologist, ca orice alt extremism, nu poate să țină la nesfârșit...).

    Iar acum, să înceapă bocetele și smulsul părului din cap de către trotinetiștii pensați sensibili și delicați.

    https://www.antena3.ro/be-eu/ppe-nu-mai-vrea-sa-interzica-masini-benzina-motorina-ue-manfred-weber-712339.html
    10 1
  • @Otto Multumim pentru articol. Intr-adevar, uluitor ce pot face niste voturi pe partea corecta a istoriei :)

    Ma mandresc ca din nou am ales bine. Cu efecte imediate. :)

    @Andreea si alte pudrate: Smiorc! :)))
    6 2
  • Sunt “diagnosticat” cu OCD (plus altele) și o folosesc în avantajul meu… ;)
    2 1
  • https://www.statista.com/statistics/263492/electricity-prices-in-selected-countries/

    Mănânci ciocolata cu polonicul, ca de obicei. Bagă nasul înapoi în fund sa mai găsești niște "statistici".
    2 9
  • Preturile la energie au crescut mult dupa ce desteptii din UE au bagat "reguli" la rusi. Desigur cei afectati au fost tot consumatorii mici ca voi.
    Urmeaza partea a doua acum: taxe la electrice chinezesti, ca sa platiti voi mai mult pentru termice in viitor.
    Deci cine sufera? Tot astia mici.
    Cat despre devize si accidente, pai cine le face??? Prin Germania si alte tari masinile sportive au preturi speciale pentru asigurari.
    Personal as face statistica in fiecare tara care e valoarea pagubelor produse de anumite marci si i-as rupe cu asigurari pe cocalari. Dar din pacate se plateste la gramada.
    Nu am facut niciun accident, dar mi s-a crescut prima de asigurare in fiecare an pentru ca avem cocalari care vor sa vada ei cat baga BMW-ul boss....
    3 9
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Ești diagnosticat și ca foarte, foarte prost. Și asta folosești în avantajul tău.
    1 8
  • @gunoi electric
    De ani de zile te tamponăm pe aici, iar realitatea este exact așa cum am descris-o noi, BEV a fost o țeapă pentru prostani ca tine! :))))) Devine fenomen de nișă, adică doar câțiva prostani ca tine vor servi mașini tip trotinetă!
    4 3
  • https://www.forbes.com/sites/energyinnovation/2024/05/19/the-vibes-lie-electric-vehicles-accelerate-toward-50-of-global-sales/

    Las si eu link-ul acesta pentru cei care cred ca daca au incetinit vanzarile intr-o tara europeana, gata EV-urile vor fi masini de nisa.

    Apropo, China, cea mai mare piata auto mondiala, cat un continent de mare, preconizeaza ca vor ajunge la aproape 45% cota de piata anul acesta pentru vanzarea de masini full electrice.
    4 6
  • Andrei
    Am 40 de ani, am trecut prin "revoluția" diesel.
    La început erau o grămadă de pemecei, șerifi, duți, dani și genul. Explicau ei cum mașinile diesel sunt nasoale, grele, scumpe, trebuie sa faci revizii mai des și mai scumpe, sa umbli cu bidonul de ulei în portbagaj (la VW asta chiar era adevărat), sa parcurgi un milion de km înainte sa recuperezi diferența de preț, trepideaza etc.

    Inițial am crezut și atunci eram departe de nivelul veniturilor de acum, deci prețul mai mare al unui diesel a atârnat greu in ecuație.

    Dar în câțiva ani toți duții și pemeceii erau mari susținători ai diesel-ului și ne explicau ce fraieri suntem ca nu luam diesel. Cum pierdem noi bani și nu ne bucuram de cuplu mare.

    Electrificarea nu poate fi oprita pentru ca e o tehnologie mult superioara, cu o eficienta de câteva ori mai mare. În plus, petrolul e pe ducă și din ce în ce mai scump de extras, în timp ce sursele de electricitate regenerabile sunt din ce în ce mai ieftine.

    2035 e irelevant și probabil interdicția va fi eliminată. De ce sa interzici ceva ce moare de la sine? Se vor mai vinde termice și după 2035, dar le vor lua cei cu nevoi speciale și amatorii de sportive v8 și v12. Adică nișă.

    Deja avem electrice cu autonomie 700km iar preturile sunt aproape în aceeași zonă cu cele termice. În 10 ani vom depăși 1000km și preturile vor scădea sub cele termice.

    Nissan a prezentat bateria solid state. Alții lucrează la tehnologia asta de 15 ani. Oferă o densitate dubla de energie și timpi de încărcare mult mai buni. În paralel, bateriile pe sodiu s-au dublat în densitate numai în câțiva ani și sunt mai ieftine decât cele pe litiu.

    Faptul ca cererea a scăzut, momentan, e normal. Nu poți sa ai o creștere continua. Creșterea e în valuri. Initial au cumparat pasionații cu multi bani, apoi a stagnat. A urmat valul celor care au 40-50k de dat pe o mașină și au unde sa încerce ieftin sau gratuit. Urmează valul mașinilor mai accesibile, 25-30k, adresat unei clientele mult mai numeroase. Și oferta s-a diversificat enorm.

    Unii sunt prea orbi sa vadă dincolo de vârful nasului și ce e amuzant e ca fix aceștia vor fi cei care le vor spune altora ca sunt proști ca nu își iau electrică. Mai lasă-i câțiva ani :)
    4 8
  • @cârnați
    Electricele s-au vândut în ultimii 2 ani pe marota că dispare termicul, se taxează co2-ul.

    Marotele astea sunt spulberate, electricele vor fi nișă!

    P.S. Nu există 50% vânzări electrice la nivel global, iar cea mai importanță piață europeană contează. :))))))))
    1 1
  • @chelu' cu 208
    Se spulberă manipularea, electricele nu reprezintă nimic. :)))))))))))
    2 2
  • @Andrei
    La Multi Ani sanatosi si cu bucurie, Andrei, si eu tot 40 am.
    Doar o intrebare: locuiesc la bloc in mijlocul orasului si nu am nici cea mai mica intentie sa ma mut la casa in curand.. cum ma descurc cu masina electrica indiferent de autonomia ei? in contextul in care in orasul meu sunt maxim 20 puncte de incarcare inclusiv alea de la supermarket care nu stiu daca mai functioneaza si nici unul mai aproape de 10-15 min de mers cu masina de bloc (tinand cont de trafic aglomerat)
    1 1
  • @@Andrei
    Pentru tine electricele încă nu sunt potrivite. Partea buna e ca ești în minoritate, doar 34% din romani trăiesc la bloc, iar unele blocuri au garaje. De fapt, și poate o sa te surprindă, suntem printre statele europene cu cel mai mare procent de locuitori care stau la casă.

    Așa că e ok, tu poți ca mai aștepți. 66%+ nu au problema asta.
    2 2
  • @22:10 - eminenta cenusie, sper ca in cei 66% ai calculat si "gospodariile" din mediul rural, da? :)
    0 3
  • @telectualul taximetrist
    Evident ca a inclus. De ce, în mediul rural nu merg electricele, sau ce? Majoritatea romanilor trăiesc în mediul rural, pot încărca acasă și fac drumuri scurte.
    Cei din mediul rural se deplasează mai puțin decât cei de la oraș, paradoxal (pentru unii).

    Iar la oraș exista transport în comun. No problem.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru