Timișoara va primi 44 de autobuze electrice noi din Turcia

de Tiberiu Safta
Sambata, 14.01.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul turc de autobuze Karsan a început să livreze autobuze electrice noi în Timișoara și Brașov. Cel dintâi oraș va primi 44 de autobuze cu zero emisii, cu ocazia desemnării acestuia drept Capitala Europeană a Culturii din acest an.

Pentru 2023, Timișoara a fost desemnată oficial ca fiind Capitala Europeană a Culturii. Cu această ocazie, al treilea cel mai mare oraș din România va primi nu mai puțin de 44 de autobuze electrice noi, construite de producătorul turc Karsan.

Modelul, botezat e-ATA, este articulat și are o lungime de 18 metri. În această variantă, autobuzul va putea transporta până la 135 de persoane, iar propulsorul electric oferă o putere maximă de 500 de kW (680 de cai putere). Capacitatea acumulatorului este cuprinsă între 198 și 595 de kWh, iar modelul lung de 18 metri este dotat și cu un pantograf pentru încărcare rapidă.

Karsan a încheiat un acord cu primăriile din Timișoara și Brașov pentru livrarea a 56 de autobuze electrice e-ATA de 18 metri în cele două orașe. Astfel, Timișoara va primi 44 de exemplare, în timp ce Brașov va primi 12 exemplare. Acordul dintre părți a fost încheiat în august 2021, iar valoarea totală a autobuzelor livrate este de 41 de milioane de euro.

Primele exemplare au fost livrate în Timișoara la sfârșitul anului trecut, iar livrările vor fi finalizate până la jumătatea lui 2023.

Până în acest moment, Karsan a livrat 140 de autobuze electrice în România. Constructorul turc estimează că la jumătatea acestui an, numărul autobuzelor cu zero emisii din țara noastră va ajunge la circa 180 de exemplare.

via Karsan

Comentarii (8)

  • Turcia în sus, Turcia în jos, nu mai fabrica și alții autobuze, dacă sunt și astea ca cele pe care le-a luat Firea în București, care scoteau fum de noi și aerul condiționat se strica după câteva luni, ar fi păcat, știu, astea sunt electrice, nu are ce să se întâmple.
    13 1
  • Turcia este indubitabil China Europei.
    Regim (semi) totalitarist, populație cu PIB capita uşor sub media mondială, densitate mare a populaţiei, etc

    Autobuzele lu Firea sunt hibride non plugin şi de la altă firmă !!

    Autobuzele termice (chiar şi hibride, dar datorită părții termice, nu electrice) i-au foc ! Nu cele electrice i-au foc !!

    Mai era ştirea cu autobuzul pe gaz metan comprimat care a luat foc în Italia şi media vuia că este electric.
    Numai minciuni.

    Aceste autobuze electrice vor reduce considerabil poluarea şi binenţeles consumul de motorină şi deci mai puţine importuri !

    Dat fiind că electricitate încă avem mult pe plus, va fi un mare plus la bugetul de stat.

    Păcat că nu sunt fabricate în România, dar... "mulţumim" guvernului român.
    7 20
  • Autobuzele hibrid din București sunt Mercedes, cele verzi:)
    Cele din Turcia(albastre) sunt diesel, scrie pe ele mare Euro 6
    11 1
  • i-au foc ???!!!
    Pe bune? Pesemne ca manualul de gramatica a fost primul pe care l-ai ars.
    17 2
  • Povesti aiurea.
    Cel mai eficient autobuz electric este tramvaiul.. ;), troleibuz-urile trebuie interzise ca încurcă Spring-urile cu zero emisii încărcate cu curent fosil. Nu-i ca trăim intr-o lume complet normală?
    11 7
  • Mai are cineva vreun dubiu că un agramat prost școlarizat ne oferă sfaturi gratis pe net?

    Minte fără nicio tresărire.

    RATP-ul din Paris a retras vreo 150 de autobuze electrice cu vechime de 1 an, după 2 incendii în aprilie 2022.

    Statistic, autobuzele electrice iau foc mai rar decât cele ICE, pentru că sunt mai puține. Din fericire ard complet, cu pompierii spectatori în jurul lor.

    Asta nu înseamnă că trebuie să avem vreo grijă pentru banul public, RATP-ul parizian comandând deja încă 450 de bucăți.
    12 3
  • @idic

    RATP din Paris e ca şi cum ai spune CFR din România

    A retras 150 vechi care nu se pot modifica şi cumpără 450 noi, rezultatul final +300 autobuze electrice în plus la flotă !!
    Şi asta după acele 2 mici incendii fără victime, apropo.

    Cam te contrazici singur sau logica nu e bună.
    4 12
  • @Dutz

    De accord cu tine, cele mai bune sunt tramvaiele şi troleibuzele, dar nu întotdeauna există infrastructura !

    Apoi.... costul întreţinerii infrastructurii tramvai, troleibuz s-ar putea să fie mult mai mare decât preţul bateriilor !!!

    La cabluri şine îţi trebuie oameni la întreţinere , piese !... Eheee...
    3 10

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru