Topul țărilor UE cu cea mai slabă infrastructură pentru mașinile electrice: România este pe locul 5

de Paul Cosma
Miercuri, 15.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
România se numără printre țările UE cu o infrastructură slab dezvoltată pentru încărcarea mașinilor electrice, potrivit ultimelor date prezentate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

La nivelul Uniunii Europene există o lipsă acută de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice de-a lungul rețelelor rutiere în majoritatea statelor membre. 

Concluzia aparține ACEA, asociația care reprezintă interesele industriei auto la nivel european. Potrivit sursei citate, 10 țări nu au nici măcar un “charger” pentru fiecare 100 de kilometri de drumuri cheie. Toate aceste țări au, de asemenea, o cotă de piață a mașinilor electrice de sub 3% (cu excepția Ungariei). 18 state membre UE au sub 5 puncte de încărcare pe 100 km de drum, doar patru având mai mult de 10 încărcătoare pentru fiecare 100 km de străzi. 

Lituania și Grecia stau cel mai prost la capitol, cu 0.2 puncte de încărcare pentru electrice per 100 km de drumuri. Polonia le urmează în acest “top” (0.4), în timp ce România (0.5) și Letonia (0.5) au și ele mai puțin de un punct de încărcare la fiecare 100 de kilometri de drumuri. 

La polul opus, Olanda are 47.5 puncte de încărcare la 100km și stă cel mai bine în privința acestui indicator analizat de ACEA.

Alte țări cu o infrastructură dezvoltată pentru mașinile electrice sunt Luxemburg, Germania, Portugalia și Austria. 

Ca parte a pachetului său climatic Fit for 55, publicat în iulie, Comisia Europeană a propus ca până în 2030 emisiile de CO2 ale autovehiculelor noi să fie cu 55% mai mici decât nivelurile din 2021 - în creștere față de obiectivul de 37,5% pentru 2030 stabilit cu doar trei ani în urmă. Producătorii auto europeni vor trebui să aducă pe piață milioane de mașini electrice în următorii ani pentru a atinge acest nou obiectiv provocator. 

“Trebuie realizate progrese masive în implementarea infrastructurii în întreaga UE într-un interval de timp foarte scurt. Progresele realizate în câteva țări din Europa de Vest sunt încurajatoare, dar nu ar trebui să ne distragă atenția de la starea teribilă a rețelei de încărcare în alte țări ale UE,“ spun reprezentanții ACEA. 

Via ACEA

Comentarii (24)

  • Romania are multe statii peco pentru motorina, asta e important!
    Cei cu puncte de incarcat electrice sunt cei mai inapoiati, nu stiu ca electricele nu sunt bune, au problema ca trebuie incarcate des, scade autonomia, numai dezavantaje. Olandezii abia cred ca au descoperit masinile electrice si nu stiu inca toate aceste dezavantaje. Daca foloseau electrice de vreo 10 ani, sigur treceau toti la diesel :))
    Mai glumesc si eu, ca altceva nu se poate in Romania nu avem cu cine... Avem cei mai prosti soferi, cele mai multe tigai germane importate, nu sunt pretentii prea mari.
    26 33
  • Dar vai Germania uber alles mama diesel, are multe puncte de încărcare şi găzduieşte fabrica Tesla, care din acest an va începe producţia pentru Europa...

    Diesel SH le dă la săracii din Est, un fenomen normal.

    Vom evolua, vom cumpăra în viitor maşini electrice noi şi mai ales, de ce nu, maşini electrice SH
    14 39
  • Potrivit experților, stațiile trebuiesc montate de cumpărătorii de second.

    Germania are puține stații, raportate la numărul lor de mașini, pe piețele mari este nevoie de mult mai mult, vedem cum va fi și cu producția de electricitate si prețurile, dacă se va scumpi în următorii ani la fel ca-n prezent, creșteri de două cifre, va fi bine.
    29 7
  • @dan_grc
    Potrivit expertilor romani, in Germania nu ar avea ce sa caute statiile de incarcare pentru electrice pentru ca:
    1. Germanii fac multi km pe an (a se vedea masini importate din Germania care au cate 300000 km in 5 ani. Deci astia ar trebui sa stea numai la incarcare;
    2. Germanii nu au limita de viteza pe autostrada, deci cu electric nu ai ce cauta pe acolo ca ramai fara baterie intr-o suta de km.
    3. Daca germanii fac cate 50000 km pe an si au garantie la baterie de 100000 km, dupa 2 ani ar trebui sa schimbe masina.
    Avand in vedere ca numarul de masini electrice in Germania este in crestere, se dovedeste ca romanii sunt prosti si isi dau cu parerea :)
    QED
    10 26
  • @dan_grc
    asta cu au putine statii raportate la numarul de masini e tare

    la care tip de masina faci referire? termice? atunci ce legatura are una cu alta? ca daca trec astia masiv pe electrice nu vor avea statii? atunci cine a zis ca doar cu statiile actuale vor ramane? si de unde stii care va fi nivelul preturilor la electricitate? a....te bazezi pe preturile de la noi si speri in sinea ta ca la fel se va intampla si la ei. Asta se numeste wishful thinking. Lasa dane, vor mai fi si termice si dieseluri nu le plange lor de mila. Vei avea si peste 10 ani de unde sa-ti alegi bmw-ul SH al visurilor tale.
    7 20
  • Andrei
    1. In vest multă lume își încarca mașinile acasă, peste noapte, nu prea au nevoie de stații de încărcare decât la drum lung. Deci diferența e și mai mare.
    2. Indiferent ce top ai face România tot la coadă iese, pentru ca asta e realitatea, suntem coada Europei, admiși în UE și NATO pe considerente geo-politice, nu ca am avea ceva în comun cu vestul.
    15 9
  • Statisticianul
    mai interesant ar fi numarul de masini raportat la numarul de statii.
    18 2
  • ACE - Craiova
    In Romania sunt la aceasta ora circa:
    - 7.000 de masini electrice
    - 1.000 puncte (incarcatoare) publice de incarcare pentru masini electrificate
    15 5
  • Degeaba se fac rapoarte, ca nu prea se pot schimba multe peste noapte.
    Se stie ca tarile vest europene o duc mai bine, deci e normal ca ele sa aiba mai multe puncte de incarcare. Est europenii au cumparat mereu sh-uri de prin Germania, Olanda, Belgia, Franta si se bucura ca sunt mari afaceristi.
    Vesticii le schimba cand ies din garantie, romanilor le place sa bage mai apoi bani in ele. In Romania ajung si gunoaie de masini si gunoaie la propriu. Suntem groapa de gunoi a Europei si nu ne vom schimba prea curand, pentru ca exista pe aici "comentaci" cu BMW dizal sau Touareg V10 Tedei. Daca atat ii duce pe ei mintea sa cumpere, aceste topuri in care romanii sunt prostii Europei vor apare anual: poluare mare si multi morti in accidente rutiere, cam la asta duce cocalareala.
    10 18
  • Vali/mihai=vesnicul kkokalar care se semna Fanel,aceleasi ineptii.Da,ba,se stie ca tarile vest europene o duc mai bine,asta pentru ca isi trag bogatia de la noi,exact cum si-au tras-o din toate tarile pe care le-au transformat intr-o colonie si le-au tinut subdezvoltate,multumit?Turez dieselul in cinstea ta,pentru edikk il bag in 5000de ture.
    16 13
  • Mircea Badea
    Meh, dar cine are cele mai multe găleți de tir cu moto-rina?

    Le dam fum la americanii aia cu truck-urile lor..
    1 6
  • Seriff
    @mihai, posesor de Tesla sa inteleg?
    9 2
  • Tot ele te obliga sa iei BMW in loc de Lexus? Sau VAG in loc de Toyota la aceeasi bani???
    Nu cred, deci romanul e prost!
    Poti tura linistit dieselul in cate RPM vrei, faci un bine familiei tale.
    Bogatia romanilor nu prea ar putea sa o fure altii daca romanii nu ar vrea!
    Nu ii obliga nimeni sa importe gunoaie, sa exporte paduri, sa circule cu DPF anulat sau sa dea spagi ca sa treaca ITP cu BMW facut din 2 bucati.
    Dar asa va mai place sa dati vina pe altii ca o duceti voi mai rau din cauza altora.
    Tot asa cum nu avem infrastructura, dar vedem accidente pe autostrazi si cocalari cu BMW si Audi care se intrec cu 300 km/h.
    Hai mai baga o turatie, ca la cat de prost esti, mai mult nu te duce mintea. Aia din vest nu fac ca tine, pentru ca ti-au furat tie bogatia.
    4 17
  • Esti complet offtopic.Nu ai nimic sa spui concret si inteligent mai bine taci.Ce faci tu cu Dieselul tau e problema ta.Culmea un Diesel adus de afara prin cumpararea caruia ti-ai adus aportul la imbogatirea vestului pe care il injuri cu atata sarg.Concluzia e: esti si Pr()st si ipocrit.
    4 14
  • Cea mai clara dovada a analfabetismului functional este generalizarea. Unul mai sus o tot da cu romanii in sus si romanii in jos (facandu-i si prosti, pe toti asa, fara dicriminare!), care ii imbogatesc pe altii umpland tara de BMW-uri si Dieseluri. Daca ma uit pe strazi nu e nici plin de BMW nici de Diesel peste tot. Si nici de accidente cu 200 la ora n-am auzit. Pai mai desteptule, tu ori esti un decerebrat imbibat cu ura pentru semenii tai ori esti un troll al unei puteri straine, care cu orice ocazie arunca cu rahat in poporul asta. Popor care se descurca si el cum poate in lumea asta, dupa dezastrul lasat de comunism, dezastru care la tine se vede inca foarte pregnant.
    Lasa-i tu pe romani in pace, stiu ei ce sa-si cumpere, fiecare dupa posibilitati, nu mai veni cu trufia asta a detinerii adevarului universal, ca nici japele nu sunt cine stie ce masini si nici electricele nu sunt un panaceu pentru nimic.
    Deci mars cu vrajeala.
    17 7
  • Relativ corecte cifrele pomenite de ACE (fiindcă-s sub o mie de puncte/prize - nu stații - de încarcare pt cca 7.000 BEV-uri.)
    Pentru 10% ipotetici din parcul auto național, adică 700.000 BEVs, ar rezulta 100.000 e-prize necesare.

    Visul umed al edikkșilor și altor neo-marxo-habotnici anonimi activi p-acilea capătă însă valențe de coșmar, după calcule deloc savante (a.k.a. tabla înmulțirii cu să zicem ”doar” 50 kWh per priză.)
    Spor la pedalat deci mai bine, Edikkk !!!
    22 5
  • Revin, sa nu fie nicio confuzie. Ma refeream la cel care se semneaza @., de la 09:09
    8 3
  • Seriff
    Romanii nu vor mai vrea Bmw diesel, vor vrea Tesla de 600 de cai, aia nu e de cocalari, mai ales cu usile alea care se ridica in sus.
    11 4
  • Gheorghe
    Dupa ce vor ajunge in Romania primele vapoare chinezesti cu deja celebrele Dacii Spring vom avea o dublare a parcului pur electric national!!!
    Si uite cum se strica cu naduf orice calcule unde - teoretic - n-am sta prea rau.
    Avand in vedere ca acele puncte de incarcare din Romania sunt, in majoritate, de curent alternativ (A.C. de 22 kW sau 40 kW) iar cele de curent continuu puternice (D.C. peste 50 kW) sunt destul de rare, va mai curge destula apa pe Dunare pana sa ajungem si noi la un echilibru normal (ca in vestul Europei) intre:
    - numar de masini / statii electrice ( indiferent daca sunt prize electrice trifazate particulare, de 11 kW sau 22 kW capabile sa incarce full noaptea orice masina electrificata de pe piata ori prize publice de mica/medie/mare putere).
    14 0
  • Dar care este secretul Norvegiei ?
    Ei bine, conform tuturor analizelor, marele angajament al țării față de acest tip de vehicul și-a făcut posibil succesul.
    Una dintre măsurile care au încurajat cel mai mult piața a fost un sistem fiscal special, cu o scutire totală de TVA la achiziționarea de vehicule 100% electrice.
    7 10
  • Seriff
    Dupa logica unora, daca nu iti iei Lexus in loc de Bmw si Toyota in loc de Vag esti prost.
    Si eu cand ma gandeam ca pe site-ul asta gasesc oameni pasionati de masini, de fapt am gasit BLM, LGBT, PCR si USR.
    Propun urmatorul test drive sa fie la o trotineta electrica, la masini chiar nu are rost.
    16 7
  • AM…abţineţi-vă!

    Reiau:

    **Hei, dar în Europa non-europeistă cum se prezintă situaţia? Pentru că vreau neapărat să savurez din ochi (până la orgasm principial) medii de 0,1 sau chiar cu un zero după virgulă.

    Ua-ha-ha-ha, “procentul” Norvegiei i-ar fi putut extazia pe e-febrilii noştri, dar de! Oslo a ales (din motive economice “întemeiate”) să nu danseze pe muzică bruxelleză.

    Olanda-i fruncea, iar consumatorii statornici de “suc de dinozaur” de la AutoTopNL jubilează primii.

    Electrikkk, alias bogatul din Est, tu vei cumpăra în viitor doar covrigei cu tărâţe (oricum, ceva eco-bio), că atâta vei putea, potolindu-ţi foamea în celula ta de interzis legal cu acces nelimitat la “cele mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii”. Şi vezi că trebuie “umlaut”, dacă tot te dai german (se zice, totuşi, Deutschland über alles, nu Germania über alles) şi nu tânjeşti după o cursă Uber, că de împleticit în virgule plasate după ureche ne-am săturat – conchid eu, de profesie grammar Bolshie.

    PS. Andrei = altă reptilă frankfurtiană pentru care leznaţiunea şi antiromânismul sunt legi, başca “realiste”, astfel părându-i-se că străbate ape “occidentale”. Pretene, mai degrabă Vestul are ceva în comun cu noi, recte: originea (geto-)scitică. Oricât aţi nega voi turbaţi…**.
    11 6
  • @Seriff
    Iar dupa logica ta, sa iei si sa sustii VAG si BMW in aliante mincinoase insemna sa fii destept, asa cum sunt destepti toti aia care iau sh si anuleaza DPF ca nu au bani sa le intretina.
    A se vedea ca Lexus este ne superior BMW cand discutam de fiabilitate, deci ar da dovada de inteligenta si investitii bune unii. Sa compari Toyota cu VAG nu se cade: Toyota are hibridele la vanzare de ani buni, VAG are softuri mincinoase de ani buni.
    5 12
  • Seriff
    Sunt probleme si la Lexux si la Toyota, nu te gandi ca gata, alea nu se strica niciodata, mai conteaza si cum e intretinuta masina, dar in fine ce conteaza, ce te doare pe tine de ce isi cumpara fiecare? E o tara libera si oricine are dreptul sa isi cumpere ce vrea, asta nu inseamna ca unul e mai prost ca celalalt, poate doar in mintea ta comunista.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru