Toyota a livrat 100 de modele Mirai pentru serviciul public de taximetrie din Copenhaga

de Gabriel Nica
Duminica, 21.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Clienții serviciului public de taximetrie din Copenhaga vor avea ocazia să călătorească cu o mașină pe hidrogen, după ce Toyota a livrat 100 de modele Mirai către acesta.

Evenimentul a avut loc săptămâna aceasta și face parte dintr-un parteneriat încheiat între guvernul din Danemarca și compania japoneză. Autoritățile daneze vor ca toate taximetrele din capitala țării să fie cât mai ecologice, într-un termen cât mai scurt, astfel încât serviciul să funcționeze doar cu mașini cu emisii zero din 2030.

Cele 100 de modele Mirai sunt parte a unui proiect european amplu ce are ca scop introducerea transportului public pe hidrogen în cât mai multe localități din Europa. Acesta propune oferirea pe scară cât mai largă de astfel de soluții în toate statele membre ale Uniunii Europene. La pachet cu această propunere vor veni, ulterior, și mai multe stații de alimentare cu hidrogen, amplasate nu doar în Copenhaga ci pe tot teritoriul Danemarcei.

Această primă flotă livrată către compania publică de taximetre din capitala țării scandinave va putea fi folosită și în alte scopuri. Spre exemplu, clienții interesați vor putea închiria mașinile pentru a compara comportamentul unui astfel de model cu mașinile termice obișnuite.

Totul, în speranța de a populariza acest tip de combustibil și de autovehicul.

Producătorul japonez a afirmat că planurile pe termen lung includ mai multe livrări de acest fel. În același timp, autoritățile daneze și-au declarat intenția de a investi mai mult în infrastructura necesară mașinilor alimentate pe hidrogen, dat fiind caracterul „verde” al acestora dar și similaritudinile în exploatare, comparativ cu modelele cu motoare termice.

Comentarii (10)

  • Le-au dat gratis Toyota, pentru că oricum nu se vând.

    Să sperăm că vor controla procesul de generare a hidrogenului, altfel vor fi mai poluante decât maşinile pe gaz metan.
    3 92
  • Bubi Mubi
    Pufff!!!

    Troacele electrice abia au prins și ele 3% din piață și le vine sfârșitul.
    48 8
  • Dispare 1 tonă de pe o mașină electrică medie. Să sperăm că vor elimina procesul poluant de fabricare al bateriilor. :)

    UE bagă bani inimaginabili în troșcuța ta de electrician ahtiat pe partea de stocare hidrogen. La nivel de transport în comun, transport marfă, hidrogenul va înlocui termicele, fără să mai trecem prin troace electrice.
    43 5
  • Ali electricul
    si astea tot electrice sunt. pila de combustibil genereaza curent electric care pune in miscare un motor electric intocmai ca un bev. Avantajul major este timpul de alimentare la fel de scurt ca la un automobil cu combustibili fosili. Dezavantajul este pretul mare al hidrogenului.
    Acest dezavantaj va disparea daca omenirea va reusi sa obtina energie electrica din fuziunea nucleara. Atunci hidrogenul va fi extrem de ieftin si bev-urile vor fi amintire.
    14 61
  • Genereaza curent electric, dar dispare tona de baterie. Intotdeauna cand vrei sa aduci un contraargument, sa nu uiti subiectul. :)

    El plin de dezavantaje. :)

    In Romania, unde nu ai nicio statie rapida de incarcare, hidrogenul are un avantaj clar in perspectiva anilor 2030-2040. :)

    Fabulatiile cu preturi mari si alte graunte pentru gaini decapitate tin de retorici ieftine de net.
    35 6
  • Pentru mine este clar ca “imensa” piața de mașini electrice este in majoritar susținută momentan de cei care și-o iau ca și Gadget, a 2-a sau a 3-a mașina, au posibilitatea instalării stației de încărcare, și nu in ultimul rând unii convinși cu mizeria de subvenție… care nu poate sa țină o veșnicie.
    In condițiile actuale preț, timp încărcare, autonomie, greutate etc. mașinile electrice nu pot fi achiziționate/utilizate de mai mult de 10% dintre șoferi.
    Fără progrese considerabile, adică reducerea greutății bateriei și a timpului de încărcare cu peste 80%, se va ajunge rapid la un “platou”, asta dacă nu ni se vor impune ca și unica soluție (din păcate posibil pe unele piețe “democratice”).
    La partea de transport persoane și marfă, situație este și mai defavorabilă electricelor, sub 2% potențial real.
    Așa cum am spus electrice = DVD/Blue-ray, iar hidrogen = SSD.
    Dacă in schimb se va înfăptui minunea pe parte de baterii, încărcare si preț, au si electricele avantajelor lor clare.
    Și totuși mai rămâne o provocare la care nu se vrea sa se recunoască realitate mai mult decât evidentă… de unde electricitate pentru 100% mașini electrice, chiar ne cred complet tâmpiți???
    31 4
  • Pai sunt deja modele care se incara in 15-20 minute pentru vreo cateva sute de km.
    Si cu cat se va investi mai mult, cu atat vor apare mai multe idei si optiuni.
    Sa nu uitam ca la termice se discuta de downsizing continuu si s-au gasit solutii sa se obtina puteri asemanatoare intre motoarele de 2 litri si cele de 1 litru. S-a facut cu turbo. Apoi ca sa se reduca emisiile au aparut tot felul de filtre, Ad-blue, etc. Deci de ce la termice se poate si la electrice nu???
    Cat despre energie, se pot face multe, daca se vrea. Asa cum in Danemarca, Norvegia, Olanda si alte tari SE FAC lucruri care nu se vor putea face in Romania pentru ca sunt multi care cred ca nu merge dom'le! Sunt ei mai destepti ca vesticii si nordicii si stiu, fara sa aiba electrice, ca ele "nu e bune!"
    Daca toti ar fi asa limitati, am ramane la nivel de maimute.
    3 23
  • Cel mai simplu ar fi sa se mearga mai mult cu biciclete. Toti vor masini si pentru deplasari de 100 metri. Nu se pot misca fara masina, e penibil.
    2 25
  • Valium
    Cel mai simplu ar fi sa se mearga pe jos descult ca sa simti conexiunea cu Gaia, planeta mama. Oricum amprenta de carbon a incaltarilor este mare si te ingrozesti cand vezi cat oxigen pretios se consuma si cat CO2 se emite. Bai, tu esti tampit?
    14 1
  • Domnu’ tovarăş (23:27), păi nici mata’ nu deţii o electroasă! Nu, că altfel ne-ai fi făcut capul calendar cu datele şi “performanţele” ei. Conform criteriului pe care ni-l aplici, nici tu n-ai habar despre ce vorbeşti!! Adică te rugăm: rămâi cu noi în copac, căci, în primul rând, fiind acesta atât de înalt, dacă te arunci îţi frângi gâtul şi, în al doilea rând, n-ai cum să împleteşti frânghie adecvată din crengile copacului.

    Benelux şi Scandinavia – ce sunt acestea? Icoanele tale inestimabile de e-cult? Îţi recomand cu patos să le decupezi, să le transformi în corăbii şi…călătorie sprâncenată către tărâmul deja existent al Minunatei Lumi Noi, recte R.P. Chineză. Acolo, într-adevăr, nimic nu este imposibil.

    PS. Ca să-ţi preîntâmpin riposta: da, bre, OK, îţi scriu prin intermediul unui produs “Made in PRC”. Da’ şi maşina mi-o spală tot nişte chinezi (nişte angajaţi, clar, mai conştiincioşi decât europenii şi americanii). Care – deloc paradoxal – se achită impecabil de sarcini! Şi – cel mai important termen al operaţiei – ei nu emit gaze în materie de negocierea salariului. Păi exact ce aveam nevoie…Noi gândim, nu muncim :D
    11 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru