Toyota GR86 debutează în Europa cu motor de 2.4 litri și 234 de cai putere

de Alexandru Monenciu
Vineri, 03.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul nipon de automobile lansează modelul sport GR86 și în Europa. Acesta va fi disponibil pentru o perioadă de doi ani, iar, pe unele piețe, clienții pot depune o cerere de pre-comandă.

O evoluție a modelului GT86, Toyota GR86 ajunge pe Bătrânul Continent la un an de la debutul oficial. Acesta rămâne fidel configurației originale, de mașină sport cu motor, aspirat natural, poziționat în față și roți motrice spate.

Toyota GR86 are dimensiuni apropiate de vechiul GT86, dar înălțimea este cu 10 milimetri mai mică (1.310 milimetri), iar ampatamentul a crescut cu 5 milimetri la 2.575 de milimetri. Pentru un plus de manevrabilitate, centrul de greutate a fost coborât cu 1.6 milimetri.

Modelul nipon poate fi echipate cu jante de 17 sau 18 inch, iar paleta de culori exterioare include și 3 nuanțe inspirate de echipa Toyota Gazoo Racing: Alb Crystal Pearl, Negru Crystal Silica și Roșu Ignition.

La interior, pasagerii vor regăsi o temă sportivă, scaune cu suport lateral, o tapițerie din material textil oferită în standard și una care combină pielea naturală cu Ultrasuede pe nivelurile de echipare superioare.

Toyota GR86 este echipată cu un motor boxer de 2.4 litri, aspirat natural, care livrează punții spate 234 de cai putere la 7.000 de rotații pe minut și 250 Nm cuplu la 3.700 de rotații pe minut.

Clienții pot opta atât pentru o transmisie manuală cât și pentru una automată, ambele având 6 rapoarte.

Atunci când este bifată prima, mașina atinge 100 de km/h în 6.3 secunde (6.9 pentru automată). Și viteza maximă diferă: 226 km/h pentru cutia manuală, 216 km/h pentru cea automată.

Sistemul de evacuare a suferit și el modificări, iar sunetul este accentuat în cabină (Active Sound Control).

Toyota a îmbunătățit, de asemenea, suspensia, trenul de rulare (include un diferențial Torsen, cu alunecare limitată) și șasiul. Masa proprie a rămas aproape neschimbată, comparativ cu GT86.

Noua Toyota GR86 va fi disponibilă în Europa pe o perioadă de 2 ani.

via Toyota

Comentarii (2)

  • Andrei
    O masina aparte, dar cu un interior care arata ca un casetofon din anii 90.
    4 9
  • scrambl3r
    asta a fost facuta sa te distrezi la condus si sa o savurezi asa cum e, sporty, oldstyle, ca un ultim mohican (candva nu vom mai vedea motoare mari aspirate natural pe masini de oras), nu sa te concentrezi la ce brizbrizuri are prin bord. Interiorul e chiar ok, modern, minimalist, ai ce-ti trebuie in ziua de azi, nimic in plus. In rest, tine de gusturi.
    14 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru