Toyota și Lexus prezintă "showroom-ul viitorului": 15 concepte care anunță o întreagă familie de modele electrice

de Alexandru Monenciu
Marti, 14.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Akio Toyoda a dezvăluit nu mai puțin de 15 concepte electrice, care anunță viitoare modele Toyota și Lexus. Printre acestea se numără și un hypercar cu zero emisii și peste 700 de kilometri autonomie.

Conferința de presă în care Toyota și-a dezvăluit strategia în ceea ce privește bateriile mașinilor cu zero emisii, a înregistrat o premieră mondială neașteptată: Akio Toyoda, președintele companiei, a prezentat nu mai puțin de 15 concepte electrice, care anunță viitoare modele Toyota și Lexus.

Acest "showroom al viitorului", cum l-a denumit Toyoda, face parte din strategia celor două mărci nipone de a lansa 30 de modele electrice până în 2030.

Unele dintre cele 15 concepte electrice sunt bazate pe modele deja existente, dar sunt și câteva construite pe noua arhitectură dedicată e-TNGA.

Pe lângă noul bZ4X, gama de modele bZ va include un crossover compact cu valențe sportive, un SUV de segment B (dezvoltat special pentru Europa și Japonia), un sedan de clasă medie și un SUV mare, cu trei rânduri de scaune.

Familia Lexus va include primul model electric dedicat al mărcii, denumit RZ (versiunea de serie a conceptului LF-Z Electrified). Mai departe, tot în "ograda" Lexus, regăsim succesorul spiritual al celebrului LF-A: un viitor hypercar cu zero emisii, autonomie de peste 700 de kilometri și 0-100 km/h în circa 2 secunde.

Akio Toyoda a vorbit și despre un Compact Cruiser EV, care împrumută detalii estetice de la FJ Cruiser, dar și despre un pick-up cu zero emisii.

Va exista chiar și un model sport, electric, gândit ca un succesor pentru legendarul MR2.

via Toyota

Comentarii (4)

  • Deci asa arata o viziune de marca, nu picatura chinezeasca cu 2-3 modele la preturi de-ti amanetezi copiii. Lansate calup cu maturarea noii generatii de baterii solid state in colaborare cu Panasonic. Pana atunci solutia pragmatica - hibridele - se vand in volume suficiente sa pastreze brandul pe locul 1 mondial.
    14 2
  • Edikkk
    Locul 1 mondial, nu prea e locul 1

    Odată apreciatele hibride nu mai sunt o noutate şi nici apreciate, ce consumă benzină tot poluare se cheamă, chiar dacă mai puţină

    Marele tam tam cu multe modele putea să facă oricine, vorbe goale care oricum vin în contradicţie cu CEO Toyoda, cine îi mai crede

    Apoi câștigați sunt chinezii care le vor produce integral, ramânând ca japonezii să scoată banii şi să pună doar sigla

    La aşa Toyota 100% chinezească, prefer Tesla sau VW, Stelantis
    2 18
  • Seriff
    Preferi, dar detii una? Ai in sfarsit o masina electrica sau astepti sa coste una cat un matiz din 2004?
    10 2
  • Edikk, nu cumva și Toyota-i în prag de faliment, cum profețeai cu Mazda ?! :-)
    Înainte să tastezi alte prostii, ar fi bine să vizitezi măcar un service din Japonia (că-n Toyota City n-ai sigur acces) și pe urmă mai vorbim.

    Tsunami-ul ăsta de (e)-concepte nu cred că are deci precedent și demonstrează clar că toyoții POT produce absolut orice... dacă și VOR.
    Însă-i o altă discuție că nu prea vor să se arunce cu capu-nainte în trendul ștecheros impus de eco-încălziriști.

    P.S: (conex cu capabilitățile tehnologice nipone) - Puțini știu de ex. că japonezii-s unicii producători planetari de componente pt. mega-transformatoare, a căror eventuală prăjire-n caz de EMPs i-ar lăsa în beznă chiar și pe atot-puternicii șurubari nemțălăi.
    14 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru