Drivetest Volkswagen Golf Sportsvan (2014-2018)

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut6 Comfortline
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-2018) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 11.07.2014
Transportor

Volkswagen Golf nu mai are nevoie de nici o prezentare. Toată lumea cunoaşte modelul compact ajuns la a şaptea generaţie. Tocmai pentru că este atât de popular şi cunoscut, Volkswagen a decis acum ceva vreme să mărească familia acestui model compact pentru a atrage şi clienţi cu familii numeroase. Pe lângă versiunile cu trei portiere, break sau exoticul cabrio, Volkswagen a inventat pentru generaţia anterioară a modelului o versiune numită Golf Plus. Un fel de monovolum compact sau un Golf ceva mai dolofan. A avut parte de un succes moderat, fiind apreciat în special în vestul Europei.

Pentru că Golf Plus era construit pe platforma lui Golf VI, Volkswagen a decis să recidiveze şi pentru actualul Golf VII. Doar că numele a fost schimbat pentru a confuza şi mai mult clienţii. Golf Plus nu mai există, faceţi loc pentru Golf Sportsvan. O denumire care îţi imprimă idea de sportivitate, cu un look mai modern inspirat de Golf VII, dar o siluetă de monovolum. Noul Golf Sportsvan aproape că face modelul Touran inutil, dar acesta din urmă păstrează avantajul celor şapte locuri. 

Volkswagen Golf Sportsvan (2014-2018)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut6 Comfortline

  • Pret de pornire 16.992 €
  • Pret model testat 31.299 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Volkswagen şi-a simplificat mult gama de motoare. A îmbrăţişat din timp curentul downsize, mai ales pentru propulsoarele pe benzină, şi nu mai propune mai mult de două variante de cilindree pentru fiecare tip de carburant folosit. Aşadar, pentru noul Volkswagen Golf Sportsvan avem motoare TSI de 1.2 şi 1.4 litri şi TDI-uri de 1.6 şi 2.0 litri. Modelul testat de noi a venit echipat cu cel mai puternic motor diesel, cel de 2.0 litri şi 150 CP, asociat cu o cutie de viteze automată DSG cu şase trepte. 

Motorul de 1.968 cmc produce 150 CP la 3.500 rpm şi un cuplu maxim de 340 Nm începând de la 1.750 rpm. Mult mai silenţios faţă de generaţiile anterioare ale TDI-ului de doi litri, putem spune că acest motor a ajuns la maturitatea deplină. Este rafinat, suficient de puternic pentru reprize satisfăcătoare şi cu cuplu la turaţii joase. Mai important, este extrem de economic şi-i oferă celui de la volan satisfacţia unei autonomii impresionante.

Mai interesantă este cutia DSG cu şase trepte. Volkswagen a fost printre primii constructori care au ales soluţia cutiei automate cu două ambreiaje şi au făcut-o bine. Cutie schimbă fulgerător şi acest lucru se vede în rapiditatea cu care turometru cade atunci când cutia alege o treaptă superioară. Mai mult, putem alege între modul automat normal, modul sport sau modul manual de acţionare a treptelor de viteză. Pentru sport, e suficient să tragem în spate de levierul aflat în poziţia D, iar pentru modul manual levierul trebuie mutat în dreapta. Schimbarea manuală a treptelor se poate face prin intermediul levierului sau cu ajutorul celor două clapete de mici dimensiuni amplasate pe volan.

Consum

Dacă ne luam după cifrele oficiale de consum, motorul TDI produs de Volkswagen funcţionează cu extrem de puţină motorină. Consumul oficial mixt este de 4.8 litri/100 km. În realitate, este ceva mai mare. După 300 km parcurşi pe autostradă şi încă o zi jumătate petrecută în traficul din Bucureşti, media afişată de computerul de bord a fost de 6.5 litri/100 km. O cifră absolut decentă pentru un diesel de 150 CP. Dacă petrecem toată ziua în traficul urban, cifra creşte până la 7 litri/100 km. Rezervorul are un volum de 50 de litri, deci autonomia va fi una liniştitoare.

Dacă comparăm cifrele oficiale cu cele ale concurenţei, Golf Sportsvan 2.0 TDI se află în zona eficientă, fiind întrecut de Mercedes B-Klasse 200 CDI, cu o medie de 4.4 litri/100 km, precum şi de modele ca Renault Scenic sau Citroen C4 Picasso, cu menţinea că acestea oferă motoare diesel de 1.6 litri, iar puterile sunt semnificativ mai mici. 

Performanţe

Nu suntem într-un segment unde performanţele să fie în topul listei atunci când clientul îşi alege maşina. Dar nici nu ne dorim un melc cu roţi. Aşa că Golf Sportsvan, aşa cum îi spune şi numele, are şi o mică tendinţă sportivă. E adevărat, cam ucisă din faşă de suspensia reglată pentru confort. Pentru varianta 2.0 TDI de 150 CP, acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 9.2 secunde, fiind cel mai rapid monovolum compact din segment. Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 210 km/oră. Golful Sportsvan se simte suficient de sprinten, mai ales după 1.500 rpm. Dacă alegem modul Sport, treptele vor schimbate la limita turometrului, iar cutia va exploata la maxim cei 150 CP puşi la dispoziţie. 

Interior

Volkswagen a facut o treaba excelentă când vine vorba de finisări şi interior. Modelul testat de noi a venit în echiparea Confortline şi ne-a impresionat prin calitatea materialelor folosite. Plasticul este moale şi plăcut la atingere, iar inserţiile care imită aluminiul polişat sunt foarte plăcute. Nu acelaşi lucru poate fi spus despre zonele cu plastic negru glossy, care se murdăresc foarte uşor de amprente şi praf. 

Golf Sportsvan impresionează prin spaţiul oferit la interior, atât în faţă cât şi pe bancheta culisabilă din spate. Bancheta fracţionabilă poate fi mutată 13 cm înainte şi înapoi în funcţie de necesitate. Spaţiul pentru pasagerii din spate este mai mult decât suficient, iar aceştia au la dispoziţie măsuţe rabatabile din spătarul scaunelor din faţă pentru a face călătoria mai plăcută. 

În faţă avem şi o mulţime de spaţii de depozitare amplasate peste tot, iar portbagajul are 500 de litri cu bancheta poziţionată pentru confort maxim. Podeaua portbagajului poate fi mutată mai jos dacă avem nevoie de mai mult spaţiu sau poate fi păstrată la nivelul liniei de încărcare. 

Preţ de achiziţie

Segmentul în care Golf Sportsvan se luptă nu este extrem de aglomerat, dar nici extrem de căutat de publicul românesc, căruia nu i-au plăcut niciodată monovolumele. Nu se ştie din ce motiv. Golf Sportsvan are atuul că te duce cu gândul mai mult spre o compactă faţă de un monovolum. Este aceeaşi reţetă pe care a folosit-o şi Mercedes-Benz cu modelul B-Klasse sau de Ford cu C-Max. C-Max-ul lui Ford este poate cel mai puternic concurent, preţul fiind doar cu 1.000 euro mai mic, iar motorizarea 2.0 TDCI cu cutie automată Powershift este apropiată de ce oferă Volkswagen. Modelul nostru are un preţ de pornire de 25.830 euro (TVA inclus) la care se mai adaugă 458 euro pentru culoarea metalizată Pyramid Gold şi o pagină şi jumătate de opţionale care duc preţul total la 31.300 euro.

Siguranţă

Volkswagen Golf Sportsvan a trecut deja pe la EuroNCAP, unde a fost testat chiar în acest an, pe noile criterii de evaluare. Scorul general obţinut a fost de cinci stele cu un grad de protecţie pentru pasagerii adulţi de 87% şi 85% pentru pasagerii copii. Golf Sportsvan vine dotat cu setul corespunzător şi regulamentar de airbaguri, inclusiv airbag pentru genuchi pentru cel de la volan. Opţional se pot comanda şi airbaguri laterale pentru locurile din spate. 

Ţinută de drum

Având în vedere că Golf Sportsvan împarte platforma MQB cu modelul Golf VII, cele două modele au un feeling asemănător la volan. Diferenţa dintre un Golf VII 2.0 TDI DSG şi Sportsvanul nostru este dată de lungime, de ampatamentul diferit şi de garda la sol ridicată.

Pentru a obţine spaţiul interior mărit pentru pasagerii din spate, Golf Sportsvan are un ampatament mai mare cu 48 mm, în timp ce lungimea totală este mai mare cu 83 mm. Pe drum, însă, Golf-ul Sportsvan se simte aprope identic cu un Golf normal. Suspensia este o idee mai moale pentru a amplifica confortul, iar profilul ceva mai înalt dă senzaţia că stai ceva mai sus la volan.

Dacă abordăm un viraj într-un stil mai entuziast, ruliul îşi va face simţită prezenţ, însă nu ai nici o clipă senzaţia că conduci un miniautobuz, feeling regăsit uneori la volanul monovolumelor. Golf Sportsvan se simte la fel ca o compactă, dar - paradoxal, având în vedere numele modelului - fără pretenţii de sportivitate. Direcţia este extrem de precisă, indiferent de setarea aleasă, şi este chiar plăcut să "înşurubezi" maşina pe o serie de viraje. Deci cei care au nevoie de mai mult spaţiu şi au impresia că Golf VII este prea mic pot alege fără nici un regret un Golf Sportsvan. 

Vizibilitate

Datorită faptului că Golf Sportsvan arată ca un Golf alungint în partea de sus, avem o suprafaţă vitrată mult mai mare faţă de Golful normal. Parbrizul este mai mare, luneta este mai amplă. Astfel, vizibilitatea este excelentă la volan, indiferent de unghiul în care te uiţi. Nu am simţit nici măcar clasicul montant stânga faţă, care de obicei jenează vizibilitatea în viraje. În plus, VW şi-a dotat modelul cu o cameră pentru mersul cu spatele şi un set complet de senzori de parcare faţă spate. În plus, opţional se poate alege sistemul Rear Park Alert ce te avertizează dacă o altă maşină în taie cale în timp ce încerci să ieşi cu spatele din locul de parcare. 

Tehnologie

Toate modelele Golf Sportsvan pot fi dotate cu display-uri centrale tactile unde sunt afişate informaţii de la toate sistemele maşinii, iar modelul testat de noi avea la dispoziţia varianta medie, cu diagonala de 14.7 centimetri. Are o grafică bună şi simte când te apropii de el prin intermediul unui senzor de proximitate. Sistemul mai conţine sloturi pentru carduri SD, mufă USB, conectivitate Bluetooth şi cabluri pentru conectarea majorităţii tipurilor de telefoane inteligente.

De asemenea, cel de la volan poate alege între patru moduri de rulare care influneţează direcţia şi răspunsul motorului: Normal, Sport, Eco şi Individual. Ultimul mod poate fi configurat după preferinţele proprietarului. Sistemul costă 114 euro şi merită toţi banii. Modelul nostru mai era dotat cu sistemul Blind Spot Assist, care îl avertizează pe şofer că are o maşină în unghiul mort al oglinzilor, dar şi cu Rear Park Alert, pentru protejarea la ieşirea cu spatele din parcare. Farurile Bi-Xenon costă 880 euro, iar oglinzile exterioare rabatabile electric pot fi alese pentru suma de 153 euro.

Design

La o privire frontală sau posterioară este greu să îţi dai seama dacă ai în faţă un Golf normal sau un Golf Sportsvan. Apoi, dacă privim mai atent, observăm partea superioară mai înaltă şi geamurile mai mari. Dacă din faţă sau spate este mai greu să le deosebeşti, din lateral este clar că avem de-a face cu varianta dedicată transportului de familii numeroase. Designul este identic cu cel inaugurat de Golf VII, iar faţă de anteriorul Golf Plus, care era avea linii rotunde, acum avem un Golf Sportsvan cu un design precis şi tăios, în stilul actual al familiei de modele VW.

Nu putem spune despre el că este o maşină extraordinar de frumoasă, ci mai degrabă că una corectă şi neutră. Rămâne de văzut dacă publicul familist de la noi din ţară va apecia acest model sau se va orienta către clasicul Golf VII, eventual în versiunea sa break.

Nu ne-a placut

  • Suspensie zgomotoasă uneori
  • Ruliu
Date tehnice - Volkswagen Golf Sportsvan (2014-2018) 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Aut6 Comfortline
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4338
Putere maxima CP (rpm)
150 (3500)
Latime mm
1807
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (1750)
Inaltime mm
1578
Viteza maxima km/h
210
Greutate kg
1492
Acceleratie 0-100 km/h s
9.2
Ampatament mm
2685
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
500
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Golf Sportsvan (2014-2018)

Ultimele teste

Comentarii (20)

  • Alexandra
    O sportiva de familie pe care as cumpara-o fara sa ezit!
    34 20
  • Pentru mine, fost detinator de Golf 5 si proaspat tatic, cred ca ar fi o alegere perfecta acesta masina (in detrimentul unui SUV de oras), pretul un pic cam mare, dar cred ca 1.2 TSI de 110 CP, este mai accesibil si ar fi de ajuns pentru o utilizare zilnica normala....
    28 13
  • @Automarket: la fel ca si BMW Active Tourer, si acest SportsVan are un nume care reprezinta categoria de oameni careia se adreseaza: oamenilor activi, familisti sau nu, care au nevoie sa transporte biciclete, role, caini, echipament sportiv oaresare, samd. Din reclama de la BMW iti dai seama. De fapt e un curent mai nou in Europa de vest in care tinerii sau tinerii familisti cu oarecare bani prefera combi-uri sau monovolume in detrimentul coupe-urilor sau cabrio-urilor prin prisma faptului ca poti lua cu tine schiuri, biciclete, palci de paddle, caiac, whatever, plus prieteni sau familie.

    @Automarket: in privinta imaginilor, pentru un monovolum orientat spre spatiu si utlilitate, nu cred ca sunt suficiente imagini care sa prezinte portbagajul , cum se poate mari, bancheta spate, cum se trage, samd. Eu cred ca aceste elemente sunt foarte importante pentru un astfel de model. Trebuie sa apreciez insa aspectul artistic al imaginilor, arta foarte bine.
    25 4
  • Eu prefer caroseria de tip break. E mai dinamică, mai spațioasă în lungime și oferă un ruliu mai redus.

    Ca mașina asta să merite achiziționată în detrimentul unui SUV (de cele mai multe ori inutil) ar trebui să coste cel mult 28K. Însă sunt convins că un bun negociator va ajunge la acest preț, ținând cont că mașina e foarte dotată și puternică beneficiind și de DSG.
    21 9
  • Masinuta asta mi-a placut din prima zi cand am vazut-o. Tinand cont ca la casa ai intotdeauna nevoie de o masina ma mare cu care sa-ti cari chiar si materiale mai voluminoase la nevoie, eu zic ca e ideala. Mai ales pentru cei care nu vor sau nu-si permit a doua masina ori un SUV
    15 13
  • TC1900
    m-am suit in masina si am facut o comparatie cu gold 7 break,

    cea mai mare diferenta mi se pare pt pasagerii din spate unde locul este imens.

    portbagajul e mai putin adanc , da rmai inalt si inteleg ca volumul e tot pe acolo.

    mi se pare ca arata mai bine ca un g7 break, insa pretul e f mare, cu 28 mii euro si iei o mazda 6 break.
    21 4
  • gigi_frana
    misto masina....dar 31000???? nici macar Highline?

    @TC1900...pai nici macar nu trebuie sa te orientezi spre alte marci, la acelasi dealer ar trebui sa gasesti Passat Alltrack 2.0TDI 4Mot :)

    http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/passat-alltrack-20-tdi-140cp-alltrack-bluemotion-t-4mot-103859/specificatii.html

    Au cam luat-o razna nemtii astia cu preturile, de cand au batut Brazilia.
    27 5
  • Patent
    Cum sa dai 31.000 de euro pe asa ceva??!Incredibil !
    13 3
  • Patent
    Pai cu banii astia poti cumpara Mazda 6!!!Hai sa fim seriosi, si altii mai zic ca Loganul este scump :)))))
    8 6
  • Ce bine arata!! ce forme fluide..super design!!ca si celelalte versiuni anterioare...bine ca la modelul acesta nu ai dat minus pt pretul de 30 de mii..pai la banii astia iti iei cu succes un suv!!!
    16 14
  • Nu se vede nimic din colaborarea cu Tata Giugiaro-AutoDesign acum.Hai ca puteti mai mult din 1974.
    18 18
  • Cel mai rapid monovolum compact din segment? Ce ziceti de 8,6 secunde de la 0-100 km/h afisat in dreptul monovolumului compact Ford C-Max 2.0 Tdci de 163 CP. Ar fi frumos sa va mai informati inainte de a face afirmatii categorice!!!
    11 0
  • antonny
    @alexandra ce sportiva de familie ???ford s max 2.0 203 cp ecoboost sau 2.2 diesel poate asa .......
    6 0
  • arhitect
    pe cand un drive test cu concurenta ( reala) Citroen C4 ( Grand ) Picasso ?
    9 1
  • Andrei
    Arata foarte bine,acest urmas al lui Golf Plus...binenteles nu e la fel de popular ca Golful classic,dar isi are locul pe piata.
    7 3
  • Ma uit la masina asta si zau ca imi vine sa rad. Deci se poate ceva si mai urat fata de Golf 7. Apoi, 31000 de euro? Ok, hai sa zicem ca il prinzi la o promotie, dar sigur sub 25000 de euro nu ai cum sa-l iei. In opinia mea este in pret imens pentru aceasta masina.
    Prefer Ford C-Max sau Grand C-Max de exemplu, pe care il gasesti cu cel putin 2-3000 de euro mai ieftin este echipare Titanuim si are si motor mai puternic.
    Atentie, nu neg calitatile acestei masini. Dar nu cred ca asta justifica pretul ridicat cand exista alternative mai ieftine, mai dotate si care s-au dovedit si fiabile, chit ca nu au o tinuta de drum sau confort ca acest VW.
    30 6
  • Alexandra
    @antonny dragule, sportiva de familie: imi pot pune catel, purcel si bagaje in limita a 500 de litri. S-max-ul iti ofera 285 litri ca si portbagaj - ceea ce ma nemultumeste total, chiar daca au unele motoare ( sa recunoastem ! ) foarte foarte bune! Iar ca si consum Vw sta mai bine decat Ford - vorbind strict intre aceste doua monovolume. Sunt alte sportive de familie care sunt peste Sportsvan sau S-Max, recunosc - insa nu dau nume. :)
    3 4
  • gigi_frana
    @Alexandra...S-max are portbagaj de 285l in configuratia cu 7 locuri....pliezi ultimul rand de scaune si intra purcelul cu tot cu cotet. Probabil ajunge pe la 800l

    oricum, greu de comparat golful asta (~4.30m) cu s-max(~4.80m)...poate doar la pret
    11 1
  • Alexandra
    @gigi_frana Mi-ai placut, ti-am dat +! Ai mare dreptate, am facut o mare confuzie! Scuze si lui Antonny!
    In acest caz purcelul meu ramane pe dinafara si sa fuga in spatele masinii cu tot cu naveta de bere in mana.
    7 1
  • Marian
    La vârsta de 50+, cind copiii nu mai sânt în casa, sa te urci într-un Golf sau într-un Passat si sa tot dai cu capul în tavan, mai bine în acest Sportsvan sau Active Tourer (numai ca BMW-ul este cel putin 3-4000€ mai scump).
    Eu si nevasta, ceva bagaje, 2.0 TDI. Absolut perfect!
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru