Turcii își fac propriul brand auto. Primul model va fi un Saab 9-3 cu design de Cadillac

de Bogdan Mirică
Luni, 19.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Statul turc a cumpărat drepturile intelectuale ale clasicului Saab 9-3 cu intenția de a produce o mașină complet nouă. Modelul turcesc va purta emblema unui brand local, ce urmează a fi creat.

Deși brandul Saab a murit de mult pentru industria auto suedeză, povestea sa a continuat să existe dincolo de hotarele țării natale. NEVS, compania care deținea drepturile de producție ale clasicului Saab 9-3 și producea mașina pentru piața din China, a întâmpinat numeroase dificultăți financiare, fiind la un pas de a vinde totul către indienii de la Mahindra.

Se pare că înstrăinarea s-a produs, însă nu către o companie indiană, ci chiar către statul turc. Fikri Isik, ministrul turc al Științei, Industriei și Tehnologiei, a declarat deja că țara sa a cumpărat drepturile intelectuale pentru actualul Saab 9-3.

Pentru a evita însă orice confuzie, Isik a declarat agenției de presă Anadolu că brandul nu a fost cumpărat, ceea ce înseamnă că viitorul 9-3 va fi dezvoltat sub emblema unui brand local, turcesc, creat special pentru această ocazie. Cu alte cuvinte, în Turcia se va lansa un nou brand auto, care va produce o versiune proprie a actualului 9-3.

Vom oferi cunoștințele noastre în materie de marketing și dezvoltare, precum și programe de pregătire pentru muncitorii turci.

Mattias Bergman
șeful Saab
În momentul lansării oficiale, noul Saab 9-3 turcesc va avea 85% din componente construite local, susținând astfel grupul de furnizori auto din zonă. În materie de design vor exista modificări, însă ele nu vor fi radicale. În partea frontală vor exista linii noi, despre care se spune că vor fi inspirate de Cadillac.

Mattias Bergman, președintele executiv Saab, a confirmat înțelegerea cu autoritățile din Turcia: ”Am semnat o înțelegere în data de 28 mai, dar abia acum ea devine publică. Echipa noastră de ingineri și partenerii noștri din Turcia lucrează împreună și au creat deja o serie de prototipuri expuse lui Fikri Isik. Vom oferi cunoștințele noastre în materie de marketing și dezvoltare, precum și programe de pregătire pentru muncitorii turci”. 

Deși este țara cu una dintre cele mai mari producții de automobile din Europa, găzduinf fabrici pentru Fiat, Renault sau Toyota, Turcia nu are un brand auto propriu.

Este surprinzător, având în vedere că prima mașină de producție locală, sedanul Devrim, a fost lansat încă din anul 1959. El a fost urmat de prima mașină produsă în masă și vândută în toată Turcia: modelul Anadolu, fabricat de Otosan și lansat în 1966.

via wcf

Comentarii (8)

  • Bravo lor!

    Daca si calitativ o sa fie bune, merita tot respectul.
    10 2
  • inexorabil
    Nostim. Asta mă duce cu gândul la fotbalistul Nicolao Dumitru, născut ȋn Suedia din tată român și mamă afro-braziliancă și având cetățenie italiană. Dacă ȋn mediul uman este văzut ca fiind ȋn regulă un asemenea talmeș-balmeș, de ce n-ar fi și ȋn lumea neȋnsuflețită a mașinilor? De fapt, nici n-ar fi o premieră, căci, de exemplu, toată lumea știe că s-au combinat GM și AvtoVAZ ca să scoată Chevrolet Niva (cu bord inspirat de la Oldsmobile Aurora; noroc că acum l-au schimbat), care era o Lada Niva, care, la rândul ei, apăruse ca un Renault pe șasiu de Land Rover. Relatați și voi alte cazuri, că sunt destule…
    9 0
  • of...mai baieti mai..!
    Băieți, " de mult " in cazul asta se scrie impreunat.
    Sunt ceva comentatori fideli pe site aici care fac greșeli de ii poti numi analfabeti.
    Voi totuși publicând, bănuiesc ca va corectați înainte.
    4 2
  • inexorabil

    Lada Niva nu are nicio legatura cu Renault si cu Land Rover. Cu restul afirmatiilor pot fi de acord.
    4 0
  • inexorabil
    @mishazaitev, știu cât ȋți plăcea odată să-mi “dai peste bot”, dar acum am folosit o comparație stilistică. Acea prepoziție “ca” nu-ți sugerează nimic? Se pronunță chiar Wiki: “The Niva (VAZ-2121) was described by its designers as a ‘Renault 5 put on a Land Rover chassis’ ”. “As a” ! Semăna, nu era! Cu alte cuvinte, ȋi lipsea originalitatea. Am amintit de bordul ȋn stil Olds Aurora; asta nu ȋnseamnă că l-au luat literalmente de la modelul american.

    Dacă aș fi greșit cu adevărat, aș fi recunoscut cu fair-play; crezi că mi-ar fi fost rușine? Apropo, cumva ai rămas cu vreo impresie despre mine cum că m-aș pretinde omniscient și infailibil? Da, ce-i drept, mă dădeam “curcan” altădată, dar omul ȋnaintează ȋn vârstă…

    Pe viitor, fii mai atent "pe text".
    0 0
  • @inexorabil
    Si eu cunosc pe cineva care e nascut in Italia, locuieste in Romania, mama lui e din Germania, tatal din UK...
    0 0
  • @inexorabil

    Ia-o incet... In primul rand nu mi-a placut niciodata sa-ti dau peste bot. Textul continea un fapt cat se poate de real, in sensul in care Avtovaz chiar a produs o masina in colaborare cu GM, care chiar se chema NIVA si care chiar avea toate sansele sa aiba un bord asemanator cu al unui model GM si un neadevar in sensul in care pe vremea productiei masinii cu nume agricol, Lada nu avea nici in clin nici in maneca cu Renault, cu atat mai putin cu LR si, prin urmare, nu se poate vorbi de vreo asemanare. Acum, daca nu ti-am ghicit metafora, te rog sa accepti scuzele mele si sugestia ca pe viitor sa te oparesti mai putin. Mi-aduc aminte ca la ultima noastra conversatie, culmea dupa ce discutaseram destul de civilizat pana atunci si renuntaseram reciproc la intepaturi, ai facut un scandal monstru pentru un simplu "bre", pe care, desi era tot o metafaora, l-ai considera culmea indecentei si a limbajului neadecvat.
    0 0
  • inexorabil
    O să fie bine, “bre” :) Am greșit tactica de abordare psihologică a unor dialoguri, recunosc.
    Un singur lucru te rog: dacă știi mai bine decât mine, ai putea să enumeri toate nick-urile sub care se ascunde…Mafia? Nu de alta, dar mă tot bântuie impresia că este omniprezent pe AM…Sau oi fi eu paranoic? A promis că de la anu’ va posta numai logat și cu o singură identitate, cea ca atare: Mafia. Nici nu va conta ce va scrie atâta timp cât ȋși va ține cuvântul, ceea ce ar denota niscaiva caracter…Și poate mă voi reabilita ȋn ochii lui Dan Grecu, care văd că ȋmi poartă ranchiună pentru “crima” de a nu-l eticheta ȋn fel și chip pe “dușmanul” lui (cum i-ar plăcea să citească despre el), ceea ce lui i se pare propagandă pro-Mafia, confunzând astfel moderația cu părtinirea.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru