Un furnizor turc al mărcii Dacia a inaugurat o fabrică de scaune auto în judeţul Argeş

de Sebastian Toma
Luni, 25.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Turcii de la Martur, furnizori de scaune auto, au deschis prima lor fabrică în afara ţării de baştină în România, lângă un centru de piese de schimb al Automobile Dacia.

Esential 200 de angajaţi va avea fabrica de scaune auto Martur de la Căteasca.
Martur, un furnizor de piese auto, a inagurat o fabrică de scaune auto la Căteasca, judeţul Argeş. Uzina este localizată în apropierea centrului de piese de schimb Renault de la Oarja. Întinsă pe cinci hectare, fabrica a fost construită de la zero şi va fi operaţională până la finalul anului curent. Investitorii turci au venit în România pentru a deservi Dacia şi vor angaja aproximativ 200 de oameni.

Dacia a vândut trei milioane de maşini în ultimii zece ani

Uzina din Argeş a turcilor este prima pe care Martur o deschide în afara Turciei, unde are cinci centre de producţie. Pe lângă Dacia, turcii de la Martur mai deservesc mărcile Renault, Toyota, Peugeot, Citroen, Ford, Fiat şi MAN. Fabrica Dacia din judeţul Argeş este deservită de aproximativ 40 de companii care îi sunt furnizori, iar acele companii cumulează peste 10.000 de angajaţi.

Dacia va produce la Mioveni şi versiunea cu volanul pe dreapta a lui Duster

Urmareste Automarket
În ciuda infrastructurii defectuoase, mai multe companii străine au anunţat în ultimii ani investiţii în fabrici din România care deservesc diverşi constructori auto.
Printre aceştia se numără Daimler, TRW şi Federal Mogul, pe lângă turcii de la Martur. Luna trecută, Draxlmaier, un furnizor german de piese auto, a anunţat o investiţie de 50 de milioane de euro la Codlea, lângă Braşov.

Honeywell fabrică la Ploieşti plăcuţe de frână pentru grupurile VW şi PSA

Via Digi24 | Sursă foto

Comentarii (5)

  • daniel
    Ma intreb daca un investitor roman nu putea sa faca aceasta miscare? de ce avem nevoie un strain care sa ne zica ce sa facem si sa ramana cu profit... asa-i capitalismul
    3 2
  • antonny
    noi decat cu carca ....si domni de la Martur vor AJUTOR DE STAT de 7,3 mil lei......
    TURCI construiesc cea mai mare fabrica in industria alimentara din ultimi 20 ani in ROMANIA
    1 0
  • fraierul
    Scaunele astea au şi "plăcerea turcului" inclusă în preţ ?
    0 0
  • @daniel Pentru ca in general afaceristii romani sunt interesati mai mult de tunuri si castiguri pe termen scurt...castiguri realizate fara cheltuieli proprii daca se poate. Gen afaceri cu statul, portite in legislatie sau alte matrapazlacuri. Daca castigurile respective le asigura traiul de superlux pe cel putin 3 generatii atunci e si mai bine...Asta e mentalitatea romanului in general. De la badica la opinca. Asa ca nu trebuie sa ne mire ca avem politicienii pe care-i avem sau asa-zisii oameni de afaceri prosperi.
    0 0
  • mishazaitev
    @daniel si Andy

    Pentru ca pentru o asemenea afacere este nevoie de know h ow si experienta. Nu poti sa te trezesti peste noapte investitor intr-un domeniu pe care nu-l cunosti. Sa nu uitam ca singurele scaune auto fabricate in Romania erau cele din sarma si burete.

    Martur se ocupa cu producerea scaunelor din spuma din 1983. Mai mult ca sigur este un furnizor agreat de Renault avand in vedere ca prezenta acestui producator in Turcia dateaza din 1969 si ca, spre deosenire de Dacia (1966), modelele produse acolo au fost mult mai diverse.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru