Un nou tip de marcaj rutier în București: șoferii vor acorda prioritate bicicliștilor

de Paul Cosma
Vineri, 06.08.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șoferii din Capitală vor întâlni în curând un nou tip de marcaj rutier care-i va obliga să oprească cu trei metri înainte de semafor. Bicicliștii vor putea trece printre mașini și se vor putea așeza în fața coloanei într-un spațiu destinat lor.

Primăria Capitalei a aprobat noi marcaje rutiere prin care vrea să încurajeze mai mult circulația pe două roți. În plus, autoritățile vor să îi împiedice pe șoferi să blocheze intersecțiile. 

Potrivit proiectului, vor fi amenajate “pătrate” pentru biciclete în spațiile ocupate în prezent de prima mașină care oprește la semafor. Marcajul, când va fi gata, va avea o lungime de trei metri, iar șoferii nu vor avea voie să îl încalce. 

Altfel, riscă să fie sancționați de polițiști, spun inițiatorii proiectului. Potrivit Codului Rutier, cei care trec de marcajul de stop la culoarea roșie a semaforului, riscă o amendă de până la 725 de lei și suspendarea permisului pentru 30 de zile.

Noile marcaje vor apărea în intersecțiile din București într-o lună sau două, când se va termina și licitația pentru aplicarea lor pe asfalt. 

Via profit.ro

Comentarii (24)

  • Nimicușor Dan
    Asta mai lipsea, că nu erau destule ambuteiaje în București...

    În campania electorală se promitea fluidizarea circulației în capitală, dar la centură nu prea se lucrează iar acum a apărut și tâmpenia asta cu prioritatea la biciclete, ca să fim siguri că traficul se va bloca de tot.
    45 17
  • @Nimicușor Dan
    Fluidizarea traficului așa se realizează, prin descurajarea folosirii mașinii personale. Nu a inventat nimeni o altă metodă.
    25 35
  • Clique
    Fluidizarea ..... acum voiam să zic ceva

    Până la fluidizare, pietonii, posesorii de trotinete electrice, biciclete să pună mână și să învețe regulile de bază de tranversare și circulație, măcar atât să realizeze în viețile lor.

    Că-s mai penibili ca unii șoferi.
    26 7
  • Poate imi scapa mie ceva, dar parca bicicletele trebuiau sa circule doar pe prima banda. Patratul asta despre care se vorbeste se intinde pe toate benzile? Daca da, atunci cand se mai pleaca de la semafor? Dupa 15 secunde cand elibereaza biciclistii benzile si se pune iar rosu? :))
    35 2
  • Catalin
    De ce trebuie licitație???? Acum, în momentul asta, nu exista firma care se ocupa cu trasarea marcajelor? Neicushor asta incompetent nu poate înmuia claia de par în vopsea și sa marcheze? Face și economie labuget, și asa se plânge ca nu are bani pt nimic! Huo!
    20 7
  • @@Nimicușor Dan
    Mai sunt și alte metode de fluidizare a traficului: sincronizarea semafoarelor, centurile ocolitoare a orașului, sensurile giratorii, pasarelele, penalizarea celor care opresc aiurea și blochează o bandă de mers, etc.
    18 1
  • Andrei
    Sa vezi ce o sa respecte meltenii și gherțoii regula asta (care exista de mult în țările cu oameni civilizați)
    7 2
  • @@Nimicușor Dan - inteleg incurajarea folosirii bicicletei (prin crearea de piste de bicicleta, de exemplu), dar nu inteleg ingreunarea traficului, care oricum era aproape blocat. In plus, mersul cu bicicleta pe partea carosabila mi se pare oribil in Bucuresti, aceste noi reguli nu ma ajuta cu nimic.

    Isi aduce aminte cineva de banda de autobuz de pe DN1? in zona fantanii Miorita? Atunci s-a incurajat folosirea autobuzului.
    11 3
  • mira-m-as ca toate aceste reguli noi sa schimbe mentalitatea soferului roman / bucurestean in cateva saptamani / luni.
    8 2
  • andrei
    @nonamw00
    Păi tocmai prin costuri crescute și îngreunarea deplasării cu mașina personală se descurajează folosirea. E soluția pe care au implementat-o orașele care au reușit, măcar parțial, să își rezolve problemele de trafic. Altfel, oamenii nu folosesc mijloace alternative și transportul în comun.
    6 6
  • Nimicușor Dan
    @andrei
    Eu n-am văzut în nicio țară plecând de la semafor plutonul de mașini în urma unui grup de bicicliști.
    Unde ai văzut tu pusă în practică tâmpenia asta?
    10 3
  • În Paris. E o zonă de 2-3 metri înaintea semaforului, unde se adună toți bicicliștii/scuteriștii/motocicliștii.
    5 3
  • Noaptea mintii
    Din ciclul"noi muncim, nu gandim": "biciclistii vor putea trece printre masini si se vor aseza in fata la semafor"! Cu alte cuvinte, liber la facut slalom printre masini !:))
    2 2
  • Edikkk
    Paris, Londra, lista e lungă...
    E un lucru benefic şi normal.
    2 4
  • @Andrei & Wonka
    De Paris nu stiu detalii, dar in Londra transportul in comun este mult mai bine dezvoltat decat in Bucuresti. Oamenii au o alternativa buna folosirii masinii.

    Cand locuiam in Drumul Taberei si lucram undeva pe Nicolae Caranfil mergeam zilnic cu masina la birou. Dupa ce m-am mutat in Tineretului am inceput sa folosesc metroul pentru a ajunge in Pipera, pentru ca aveam linie directa si ajungeam mult mai repede decat cu masina (scuteam minim o ora zilnic). Asta chiar si in conditiile in care aveam salariu mai mare si o masina pe care voiam sa o conduc mult mai mult (am trecut de la Octavia 1.6i la 335i)

    Dar discutia asta e degeaba, pentru ca aceste patrate seamana foarte mult cu investitiile in borduri - ceva ieftin care poate fi facturat foarte scump.
    2 2
  • fratea
    Prima banda trebuie sa aibe un marcaj foarte vizibil pt biciclete lat de 1 m. Ar merge mult mai multi cu trotineta si bicicleta daca ar exista o educatie corespunzatoare pt toti cetatenii. Acum este un mare pericol, un pericol mortal sa folosesti trotineta si bicicleta din partea multor soferi. Deasemeni politia sa-si faca datoria. Pana cand nu va fi suspendat definitiv dreptul de conducere a soferilor care conduc amenintator si violent-agresiv, nu va fi scazuta rata de accidente in Romania. Si viteza ar trebui limitata la max. 60 km/hm in orase, nu peste 100 cum e acuma.
    1 0
  • Edikkk
    Pentru cap pătrat care au votat negativ

    Orice biciclist care este în plus pe străzile din oraş, cu benzi dedicate bicicliştilor, însemană o maşină în minus !!!

    Dăăăhhhh

    Dar aşa este, unii români nu înţeleg civilizaţia şi o refuză.

    Da, zona pentru biciclişti se întinde pe toate benzile, dar NU ESTE PENTRU CA ei să blocheze toată strada!!! ci de fapt zona este pentru a "aduna" din spate toţi bicicliştii şi a le da posibilitatea de a face plecarea separat de maşini, fiind bine ştiut că la plecare bicicliştii se dezechilibrează cel mai des, şi că la semafoare înainte era periculos pentru că şirul de biciclişti este mereu câte unul în unghiul mort al şoferilor.
    5 5
  • @fratea - nu inteleg ce vrei sa zici cu "Prima banda trebuie sa aibe un marcaj foarte vizibil pt biciclete lat de 1 m". poti sa clarifici?

    @Edikkk - "Orice biciclist care este în plus pe străzile din oraş, cu benzi dedicate bicicliştilor, însemană o maşină în minus !!!" ai perfecta dreptate, dar ai ignorat cateva probleme care ar trebui rezolvate inainte de desenarea patrate de care se vorbeste in articol: construirea de piste de bicicleta suficiente si utilizabile (ceea ce mi se pare aproape imposibil pe bulevardele cu parcari in spic si trotuar mai mult lipsa, gen Mihai Bravu si Iuliu Maniu) si aducerea transportului in comun la un nivel decent, pentru ca realist vorbind majoritatea oamenilor pe care ii scoti din masini nu vor folosi bicicleta, mai ales in zile cu vreme nefavorabila (>35 grade, ploi, ninsoare)

    Cat despre plecarea separata - daca sunt semafoare diferite pentru masini si biciclisti, masinile vor pleca mai tarziu de pe loc, cee ce este tot o blocare.
    1 0
  • Imi place sa merg cu bicicleta, sunt de acord sa se ia masuri de descurajare a folosirii masinii si a detinerii de mai multe masini, dar nu sunt de acord cu masuri luate intr-o ordine gresita intr-o tara in care aproape ca nu exista infrastructura pentru transport public.

    Acum o luna am dus masina cumnatului meu la reparat in Craiova, iar de acolo m-am intors cu bicicleta. 65 Km de i-am facut in 2h40m, cu pauze cu tot. Trenul, din gara pana in gara, face 2h, in timp ce in Anglia un tren personal atinge 160 Km/h
    2 0
  • Vasile
    Dati-le nas la toti Biciclistii si trotinetistii ca aia va platesc taxe si impozite. Bravo domnilor politisti, guvernanti si alti inteligenti de la varf.
    5 1
  • ...se vede ca nu prea mergeti cu bicicleta in oras :)

    Unde sunt benzi speciale de bicicleta si semafoare separate, semafoarele de bicicleta se inverzesc cu aprox 5 secunde mai devreme decat cele dedicate autoturismelor.

    Filtrarea coloanelor de masini oprite la semafor nu este interzisa nici acum motocicletelor sau bicicletelor, reglemtarea asta doar ar permite-o explicit.

    Pe bicicleta poti folosi oricare banda, in functie de directia de mers si semnalizarea intentiei de a schimba directia. Altfel nu ai putea vira niciodata la stanga...

    Un lucru necunoscut majoritatii soferilor este ca trebuie sa cedezi prioritatea biciclistilor cand virezi dreapta sau stanga si intersectezi banda de bicicleta. De nu stiu cate ori era sa mi-o fur cu soferi care nici macar nu semnalizeaza...

    Cat despre cine plateste impozitele...mai bine ma abtin. Un biciclist cred totusi ca le plateste mai corect si consecvent decat alti participanti "de lucs" in trafic.
    2 0
  • inexorabil
    Păi de, @Vasile. Oricum, bine ai venit în clubul urlătorilor surzi în clopote (adică în van).
    0 2
  • Omul&Legea
    Si ce ne facem la semafor cu noile marcaje si cu biciclisti & trotinetisti (de la 2 in sus) daca avem Art. 161 (1) litera e) din O.U. 195 / 2002 privind circulatia pe drumurile publice ? ...sau a fost abrogat si nu stim noi ? :)
    0 0
  • In sfarsit, avem putina NORMALITATE! Pe mine, ca sofer cu 11 ani de experienta, nu ma deranjeaza sa dau prioritate biciclistilor. Pe gibonii cu permis de conducere (inca) in buzunar, ii invit la o plimbare prin Olanda.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru