Capitala României este din ce în ce mai aglomerată și nu doar în timpul săptămânii. De o bună perioadă, străzile sunt pline de mașini chiar și în weekend.
De cele mai multe ori, șoferii nici nu ating viteza maximă permisă pe tronsonul respectiv pentru că, fie stau bară la bară, fie se circulă cu viteza melcului. Chiar și așa, autoritățile sunt de părere că trebuie impuse reguli noi de circulație, pentru siguranța șoferilor și a pietonilor, dar și pentru reducerea poluării fonice, scriu cei de la Profit.
Pe Calea Victoriei era deja impusă o limită maximă de viteză de 30 km/h. Aceasta va fi acum extinsă la alte străzi și bulevarde din zona centrală a Bucureștiului. Sunt vizate, printre altele, Bulevardul Lascăr Catargiu, Bulevardul Dacia, strada Berzei și strada Doamnei.
Experții din Comisia Tehnică de Circulație au dat deja aviz favorabil pentru această măsură.
"Propunerea de reducere a limitei de viteză în centru a avut la bază argumente precum creșterea siguranței în trafic a categoriilor vulnerabile, trotinetiști, bicicliști, prevenirea accidntelor și limitarea consecințelor acestora, reducerea poluării fonice și numărul mare de sesizări la nivelul Brigăzii privind nerespectarea prevederilor legislației rutiere în vigoare," a declarat Claudiu Costea, Brigada Rutieră București.
Indicațiile cu noua limită de viteză vor fi inscripționate și pe asfalt, iar administrația publică trebuie să înceapă aplicarea marcajelor stradale.
via Profit
poate vreti sa mor drq de ras
dau baietii si suta in weekenduri pe calea victoriei cu masinile sport
Sa imparta si saci de dormit pentru soferi dupa masura asta de fluidizarea a traficului.
Sa nu mai spunem ca daca ar fi obligatoriu 30km/ora, la multe ore din zi ar trebuii amendati soferii ca merg mai incet (nu ca n-ar vrea).
degeaba avem limita de 30 pe victoriei, am trecut ieri pe acolo, iar cocalarii erau nestingheriti tot cu 60-70 gonind de la un semafor la altul.
care e rostul acestor demaraje in forta, atingerea pentru 2-3 secunde a unei viteze de 70, urmata de frana la podea, ca apoi sa stationezi 2 minute la rosu?, ca exact atat tine semaforul ala de la biserica alba, vizavi de hotel radisson. chiar nu pricep.
de motociclistii descreierati nu mai zic, pleaca din pusca ca nebunii, ating pana si 90-100 si tureaza ca imbecilii in 10-12k rpm just because.
in afara de poluare cu noxe la demaraj, consum enorm, poluare fonica si apoi la franare iar particule de placute imprastiate prin aer, unde este castigul? ne batem joc unii de altii cu buna stiinta, nu mai exista pic de respect sau o minima grija, o minima bagare de seama pentru cei de alaturi, nici macar o strafulgerare ca actiunile unora pot crea un real disconfort celor din jur. absolut nimic, doar talpa la podea, de cele mai multe ori inconstient dar de foarte multe ori si constient, cu o doza mare de miserupism.
e un vacarm de nedescris peste tot in centru (in orice oras european normal centrul este linistit, pietonalizat in mare parte si turistic), cu cazul particular victoriei, unde cladirile fara spatii intre ele, ca un tunel, nu permit disiparea noxelor si amortizarea zgomotelor, ba chiar reverberatiile dintre cladiri amplifica nivelul sonor.
iarasi nu inteleg cum te-ai putea bucura de o cafea la acele terase recent aparute pe victoriei cand efectiv nu se poate sustine o conversatie cu cei de la masa, trebuie sa urli ca sa te faci auzit, de praful si noxele pe care le inhaleaza pustanii aia, care totusi accepta conditiile, ce sa mai zic, sanatate curata, ma rog poate ei chiar sunt obisnuiti cu prafuri si fumuri si nu-i deranjeaza.
in incheiere, sustin masurile cu limitare la 30 km/h, dar sa nu ramana doar pe hartie. vitezele mari sunt ca niste socuri induse in marele sistem al traficului. sunt de parere ca traficul ar putea curge mai fluent, in lipsa acestor sacadari, s-ar putea obtine viteze medii mai mari in beneficiul tuturor participantilor la traficul motorizat si cu efecte negative mai mici pentru pietoni, pentru traficul nemotorizat si pentru rezidentii din zona, plus diminuarea riscurilor de accident sau a severitatii, in cazurile nefericite.
https://etsc.eu/wp-content/uploads/6-Greece-ETSC-PINTalkRiga-30kmh-Pres4.pdf
Cine e primar general în București? Nicușor Dan.
Se dorește ca acesta sa piardă voturi la alegerile prezidențiale. De ce s a hotărât tocmai acum, cu câteva zile înainte de turul întâi?
Vor apărea foarte curând oameni de casa ai partidului unic ce vor lansa acuzații la adresa lui N.D.
Se vor da și amenzi pe străzile respective, veți vedea.
In UK sunt discuții aprinse pe tema asta. În mod normal limita la 20mph era doar în zone rezidențiale cu risc, de exemplu în jurul școlilor sau a căminelor pentru bătrâni. În unele locuri sunt niște semafoare speciale care îți spun dacă limita e la 20 sau la 30, ca sa se aplice doar atunci când sunt elevii la școală.
Dar în ultimii ani au început sa fie extinse și permanetizate, cuprinzând uneori toată zona centrala a orașelor și satelor.
Țara Galilor a mers și mai departe și a făcut 20mph limita obișnuită in toate zonele rezidențiale, 30mph devenind excepția.
N-aș intra în politica dar trebuie spus că masurile astea au fost luate de parlamentul local, dominat de partide progresiste, și autorități locale progresiste din Anglia.
Și bineînțeles ca au stârnit încă un război cultural, dreapta, în special extremiștii Reform, sărind imediat sa apere "libertățile" șoferilor.
Statisticile arata că măsura funcționează, în Țara Galilor. Numărul victimelor rutiere în zonele în care s-a redus limita de viteza a scăzut cu 28%, la cele mai mici nivele de când se măsoară! Iar numărul de morți și accidentați grav a scăzut cu 23%.
Dar statisticile arată și că măsura a fost aplicată excesiv, în unele locuri crescând congestia in centrele urbane.
Acum încep să dea înapoi și să reintroduca 30mph în unele zone.
Concluzia mea e că e ok, dar limita asta trebuie introdusă cu cap, acolo unde e cazul.
Mai menționez și ca în UK sunt foarte multe speed cameras, și, in general, șoferii respectă codul rutier și limitele de viteză.
Pai asea au vazut baetii la Carwow ca se face cu BMW-urile.
Dar tu ii vezi oprind la rosu? Sa ii vezi cum trec pe rosu marlanii.
Rosu la semafor e optional daca ai Bemveu!
30 km/h e viteza prin Paris, Amsterdam si multe alte capitale, deci nu va mai agitati atata meltenilor!
Si im in plus mai sunt si camere automate sa ii arda pe marleti.
Daca nu stiti de ce se pun limitele de viteza va zic eu: pentru ca 50 km/h e optional pentru smenari! Din cauza la cativa retarzi avem si limite din ce in ce mai multe+ limitatoare de viteza sa iti rupi suspensiile.
Tot din cauza marletilor avem camere video peste tot, pe care le platim din taxe si impozite.
Deci daca ar fi educatie, nu ar fi costuri suplimentare si nici poluarea marletilor. Ca ei mai sunt si fani LINIUTE cu DIZAL-urile, nu oricum. Alea electrice nu e bune! Stie ei ca de aia sunt meseriasi si au telefon cu carbuni, TV cu lampi si fier de calcat cu carbuni!