Uniunea Europeană anticipează că autostrada Sibiu - Pitești nu va fi terminată până în 2030: "Birocrația ridicată împiedică o implementare eficientă"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 18.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Curtea de Conturi a Uniunii Europene anticipează că autostrada Sibiu - Pitești nu va fi terminată până în 2030 din cauza birocrației ridicate care împiedică o implementare eficientă.

Curtea de Conturi a Uniunii Europene a publicat în această săptămână un raport de audit cu privire la stadiul principalelor proiecte de infrastructură de pe continent.

Printre acestea figurează și autostrada A1 București - Nădlac cu o lungime totală de 582 de kilometri. Comisia Europeană speră ca autostrada să fie finalizată până în 2030, însă Curtea de Conturi susține că există puține șanse ca acest lucru să se realizeze.

Principala problemă este reprezentată de segmentul de 122 de kilometri care va face legătura între Sibiu și Pitești, iar Curtea de Conturi menționează că birocrația excesivă îngreunează evoluția lucrărilor.

"Am observat cazuri de birocrație ridicată care împiedică implementarea eficientă. Autostrada A1 de 582 km lungime este planificată și implementată sub forma unui număr mare de proiecte mici. Autorizațiile trebuie obținute pentru fiecare din aceste loturi. Am calculat că este necesară o autorizație de construcție la fiecare 7 km de autostradă și o autorizație de mediu la fiecare 26 km", menționează Curtea de Conturi în raport.

Traseul autostrăzii Sibiu - Pitești a fost împărțit în 5 loturi: Sibiu-Boița, Boița-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeș și Curtea de Argeș-Pitești.

Singurul șantier deschis este lotul de 13 kilometri al secțiunii Sibiu - Boița, iar lucrările începute în luna martie ar trebui finalizate 2023.

În plus, a fost semnat contractul pentru segmentul de 30 de kilometri de la Pitești la Curtea de Argeș, care ar trebui finalizat în 2025.

Pentru moment, pe segmentul Boița - Cornetu se fac investigații geotehnice, iar pentru segmentul Cornetu - Tigveni licitația ar putea începe în luna iunie. Între timp, contractul pentru segmentul Tigveni - Curtea de Argeș va fi atribuit cel mai probabil în această perioadă.

Via Hotnews

Comentarii (15)

  • Uniunea Europeană anticipează

    Romanii nu au nicio indoiala
    15 8
  • Pai asta este si ideea, sa se piarda mult timp, de ce sa faci 500 km din cateva bucati, cand o poti face din zeci de bucati, in care se toaca banii. Evident, tot strainii sunt de vina, care " nu ne lasa ".
    17 9
  • @dan-grc
    Grecule,strainii si cozile lor de topor nu ne lasa,aia pusi aici dupa 89.Am lucrat la metrou si stiu cum se facea treaba inainte,atunci se putea,acum nu.
    13 6
  • netam-nissan
    va zic io ca nici in 2050 nu e gata la fel cum nici plandemia nu se termina si arafat va fi presedinte pe viata.
    mi-a spus fostu meu coleg de motostivuitorizm care e inca la balaceanca fiindca o tine langa ca a calatorit in timp dupa ce l-a lovit un europalet in devla.
    20 0
  • gandacelu
    Vedeti ca ultima gaselnita birocratica e gandacelul de autostrada din pricinca caruia LGBTistii de Bruxeles au zis Halt pa cateva loturi din Pitesti Sibiu. Sforile prin Romania se trag de multa vreme din afara.
    Olanda de exemplu se da de ceasul mortii sa nu se faca autostrada Sibiu-Pitesti si sa nu intram in Schengen pentru ca ar pierde mult trafic de marfuri din portul Rotterdam pentru ca s-ar muta in portul Constanta, mult mai ieftin si care scurteaza rutele navale asiatice cu vreo 3000km si cu vreo saptamana in materie de timp.
    Asta pentru cine mai crede in democratie, onestitae, echitate si egalitate intre popoare. Vorbe-ntro compunere de clasa a 4-a de ziua Europei whatever that means anymore.
    19 6
  • Gândacul e pretextul lui Cuc de a pasa vina pe alții pentru incompetența și reaua voință a guvernului din care făcea parte.
    La fel cum minciuna asupra costurilor a fost pretextul lui Șova pentru a bloca această autostradă.

    Când însăși madam Corina Crețu, trimisă chiar de P$D să reprezinte România la Bruxelles, solicita în mod repetat Veoricăi și Cucului trimiterea proiectelor pentru accesarea fondurilor europene pe intrastructură, ce mai e de adăugat?

    Chiar mă gândeam când o să apară conspiraționiștii, să ne spună cum albul e de fapt negru și să dea vina pe UE, oculta mondială, iudei, masoni, olandezi ( :))) ) sau alți uneltitori împotriva bravilor daci liberi și ortodocși, imuni la COVID dar mari amatori de minciuni șoptite de la răsărit.
    9 16
  • netam-nissan
    dle Kap apreciez comentariile dvs mai ales ca sinteti cred fan japoneze ca mine alfel nu aveati emblemna mițubiși la nicneim.
    aici insa cu respect va zic ca gresiti cind va amagiti cu etichetele dreapta-stinga din politichie, doar praf in ochi ambele amindoua.

    alfel raminea de exemplu pedeu basescian de stinga fesenist si nu vira la drepta liberala vezi doamne fara vreo semnalizare.
    sau in orice caz nu mai erau hoti praduitori ca inainte, no problemo si la pesede e la fel doar ca ciuma lor e colorata altfel.

    studiati insa care membri din orice partide (de fapt gasti de profitori adunati sub trei litere la harneala ca sa fure legal) cunosc dogma teoria liniei lor politice si o sa vedeti ca nu au habar nici sefii lor macar.

    pacaleala schimbarii pt luat fatza la creduli e valabila insa si la alegeri sau caderi in freza a diverselor guverne ca pe liste ajung oricum doar hahalerele, cei buni ori le e scirba ori sint luxati de haita.

    iar presupunerea ca nu am fi o colonie e mai haioasa ca orice banc cu bula. nu rideti ca sint si glume ontopic cu bula de ex. cind se trezeste din betie in sant linga o autostrada luminata fara gropi-fisuri si zice ca-s trei variante inainte sa adoarma la loc:
    1. ori inca sint beat si dorm visand visu american
    2. ori am dat coltzu ca prea vad tunelu de lumina
    3. sau m-au rapit extraterestrii iluminati nemti
    16 3
  • Ciudat cum ungurii, prietenii nostri cei ma buni dn Europa, baga la autostrazi de numai pot.

    Pe ei nimeni nu-i calareste ca pe colonizati, intreb?
    6 6
  • netam-nissan
    mai ciudat e ca pretenii unguri nu au nevoie de vize sa plece stiti dvs unde dle fanel. ca doar nu sint strategici ca noi.
    poate au deci liber la mai multe basca autostrazi de la stapanire, la fel stiti dvs care.
    semneaza un dac liber imun la covid dar si as la invartit un covrig de motostivuitor ce e drept dar f naravas ca electric uternic si cu baterii penasonic nici hamilton nu ar evita iesiri cu el in decoru carfur..
    13 2
  • Unguri, bulgari, polonezi, toți le-au făcut mai repede și mai bine.
    Numai noi ne plângem că nu ne lasă UE (!!!), de-aia plătesc ei 85% numai să le facem naibii odată.

    Râdem, glumim dar nu părăsim incinta, că ne încolonăm pe DN1, DN7 sau DN39 de ne trece cheful de plecat.

    Schimbăm ceva (la vot) sau rămâne furtună într-un pahar de comentarii pe aceleași subiecte și peste 10 ani de-acum?
    6 8
  • La vot ai sansa sa schimbi doar nuanta de la cerneala de pe stampila.

    Ai alternative la aceasta clasa politica?
    11 3
  • Întotdeauna alții sunt de vină. Nu ne lasă ăia, ăilalți ne pun bețe-n roate, ba oculta, ba guvernul mondial, ba covidu...
    Noi suntem neprihăniți și imaculați, mîndri că suntem romani... jmekeri, daci liberi, înalți ca brazii cu mucii pe piept... Ăia vor să ne fure.
    Ce să ne fure băăă!? Lenea și prostia și indolența? Jmekeria și neam prostia?
    Stăm acasă cînd e vorba de vot și după ne dăm cu părerea care mai de care. Nu ne vindem țara, ai? O dăm gratis lu' al de dragnea, olguța, bădălău, firea și gașca.
    6 8
  • ”Clasă politică” zice cineva dezinteresat care vrea doar să pară interesant. Sunt grupuri de interese, sunt oameni și oameni, mai ales acum la locale.

    Avem două variante, prima uzată de ne-am plictisit:
    1. nu votăm, făcând mișto scârbiți și superiori, și la prezență mică știe oricine cine are majoritate mereu (au electoratul lor captiv, mințit și speriat de televiziunile alea) - efectul guvernării lor se vede cu ochiul liber de atâta vreme;
    2. mergem naibii la vot în loc să ne plângem și la fiecare scrutin facem diferența dacă suntem nemulțumiți, chit că-i schimbăm pe rând pe toți și-i luăm apoi de la capăt dacă nu apar alții mai buni.

    Cine zice că toți sunt la fel vrea neapărat varianta 1.
    Cine chiar nu-și dă seama ar fi bine să se informeze că sigur găsește diferențe între ei: a propos, în ultimele luni s-au semnat numai pe Sibiu - Pitești mai multe contracte decât a reziliat Cucul în ambele mandate.
    Asta casă revenim la autostrăzi.

    Cred că are fiecare un dram de inteligență să poată găsi pe unii care până acum n-au făcut atâta rău sau nu sunt un drac atât de negru ca alții.
    Dacă nu are acel dram de inteligență stă acasă și face mișto de ceilalți cu replici de stivuitorist.
    4 8
  • dragnea, olguța, bădălău, firea (in curand) și gașca. sunt istorie.
    Altii sunt la butoane acum. Si nu sunt cu nimic mai prejos decat precedentii.
    9 2
  • netam-nissan
    dle Kap oi fi stivuitorist dar sa stiti ca la vot merg mereu si tot degeaba.
    schimbari pot sa fie da numai daca s-ar reveni la alegeri mai directe ca pe vremea sutasilor din biblie ca listele de acuma sint vax albina si rotirile de cadre vesnice nu aduc decit repetarea istoriei adica un fel de viol repetat consimtit.
    plus ca posturile adevarat importante care dau cu biciu cum vrea muschiu lor-haitelor nu sint alese de nimeni, nu mai zic ca nu cer vreo calificare cu cit urci mai sus.

    cu mintea mea slaba am zis sa votez mereu independenti dar aflai ca niciunu nu prea e, nici chiar dl mircea diaconu cu care am avut norocu sa si vorbesc odata in parcarea carfur.
    om bun destept desi a ris cu pofta cind i-am zis in trei vorbe platforma mea cam sf-fantasy dar credeam ca e si a domniei sale.
    ca sa fiu la tema nu era cu mai multe autostrazi si lene tehnologica inrobitoare ba chiar rasfira stupurile toxice zise mari orase.

    nu v-o mai zic insa cu amanunte ca va tavaliti si dvs mai dihai si-mi dati cu vreun hastag rezistent in freza.
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru