Uniunea Europeană: record pentru exporturile de automobile în 2022

de Tiberiu Safta
Vineri, 30.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uniunea Europeană a anunțat un nivel record pentru exporturile de automobile în anul 2022. Mai exact, valoarea exporturilor de mașini din statele membre s-a ridicat la 158 de miliarde de euro.

Anul trecut, Uniunea Europeană a înregistrat un nivel record pentru exporturile de automobile, potrivit celor mai noi informații oficiale. Astfel, valoarea exporturilor de automobile din statele membre s-a ridicat la 158 de miliarde de euro, depășind recordul de 150 de miliarde de euro, stabilit în 2015.

Dintre toate țările membre UE, Germania a avut exporturi în valoare de 92.24 de miliarde de euro, fiind responsabilă pentru nu mai puțin de 58% din exporturile Uniunii Europene. Imediat după Germania se află Slovacia, cu exporturi în valoare de 9.2 miliarde de euro, iar ultima treaptă a podiumului este ocupată de Belgia, cu exporturi în valoare de 8.3 miliarde de euro.

Principala destinație de export pentru autoturismele provenite din Uniunea Europeană a fost reprezentată de Statele Unite. Cele mai multe exporturi, 23% dintre ele, au ajuns în statul nord-american. Urmează Marea Britanie (17%), China (15%), Coreea de Sud (5%), Elveția (5%), Japonia (4%) și Turcia (4%).

La polul opus, valoarea importurilor de autoturisme în Uniunea Europeană a fost de 62 de miliarde de euro în 2022.

Din nou, Germania a avut cea mai mare pondere și aici, reprezentând 32% din importurile totale. Principalele piețe de proveniență au fost cele din China și Marea Britanie, ambele cu 15%, ele fiind urmate de Statele Unite (14%), Coreea de Sud (13%), Japonia (12%), Turcia (10%) și Mexic (8%).

La final, România a exportat, anul trecut, autoturisme în valoare de 944 de milioane de euro, ceea ce reprezintă 0.6% din exporturile UE. De asemenea, țara noastră a importat vehicule în valoare de 500 de milioane de euro.

via Economica

Comentarii (6)

  • Dodoașcă
    Ultimul record. De acum se va alege pulberea de toată industria europeană cu noile preturi la materii prime.
    2 6
  • Curios, deci industria auto germană n-a murit, parcă așa spuneau câțiva pe aici, mai ales cei care " de abia așteaptă " o electrică chinezească, dar așteaptă si oferte mai bune .
    3 4
  • Dodoașcă, prețurile la materii îi afectează pe toți. Sunt multe chestii care sa produc in China, dar nu tot. Si ei depind de alții… caută de exemplu Tyco Electronics, fără ăștia toată industria auto (toată) se oprește intr-o săptămână, si-s americani. Fiecare mașină indiferent ca-i electrică sau clasică, scumpă sau ieftină, are zeci de componente de la ei unele chiar sute. Am produs componente pentru milioane de masini in 20 de ani, deci “vorbesc” de la sursa.
    Apropo, au început sa scadă (costurile la materii prime ( la fel si transportul. Un container înainte de 2020 era aprox. 4.000 euro a ajuns la 12.000 peste noapte, iar acuma este 4.500.
    Costurile mașinilor sunt afectate de mai mulți factori, diversitatea si volumele tot msi mici pe același model fiind cam principalele cauze si nu in ultimul rând de costurile de dezvoltare (inclusiv tehnologiile inutile pe care nu prea le vrea nimeni neaparat pe o masina). China, are problemele ei si sa vinzi masini nu este chiar așa cum vor unii. Eu cred ca mulți au luat țepe cu masini chinezești si asta in timp va conta. Anul asta lucrurile merg bine in Europa (atât cât se poate), vom vedea ce inepții mai debitează lideri UE… cam asta este mare problemă, unii sunt complet desprinși de realitate si debitează o grămadă de bălării care ne costă.
    8 1
  • ... România a exportat, anul trecut, autoturisme în valoare de 944 de milioane de euro, ceea ce reprezintă 0.6% din exporturile UE....

    ce frumos se leagă informația de Săndel cu capul chel pe primul loc.

    Cine e pe primul loc?
    Maroc! :))))))))))
    6 1
  • @dutzu
    ce tehnologii sunt inutile la tine?
    0 9
  • Cele care NU se bifează de pe lista de optionale… când producem componentele știm exact ce are ca si dotări o mașină. Sunt optionale care nu se comanda nici o dată in afara de mașinile show room, iar unele sub 5% life time. Adică sunt sute de mii si milioane de componente prin diferite depozite care vor fi aruncate, costurile sunt colosale, fiecare model (8 ani), produce câteva milioane de euro de asemenea bălării.
    Nu-mi pierd timpul cu tine ca ești doar ipocrit si impertinent.
    Dacă ai vrea sa afli ceva, ai putea sa intrebi altfel.
    Nu vorbim de TV alb/negru VS LED sau de telefonul cu taste VS smarthphone… asta ca sa-ți iau următoarea replica dobitoacă.
    Hai ca fac un efort…pentru ca-s fan BMW, “gesture control”… o imbecilitate (părerea mea). Înainte luai mâna de pe volan pentru ajustarea volum, skip șamd. Ca sa nu mai facem așa ceva au apărut tastele pe volan… apoi unii au crezut ca “dansând” prin masina este un must si trebuie investit in așa ceva!!!
    Cel mai bine la a nu avea chestii inutile stau (mai bine spus stăteau) Toyota care pe majoritatea piețelor aveau 2 sau maxim patru variante de configurare, chiar si culorile erau limitate.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru