Vânzări de mașini eco în România în ianuarie: electricele au crescut cu 13%, în timp ce piața de mașini plug-in hybrid s-a prăbușit cu 75%

de Daniel Popescu
Vineri, 01.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Românii au cumpărat 35 de mașini electrice în luna ianuarie, în creștere cu 13%, însă au achiziționat doar 12 unități plug-in hybrid, în scădere puternică cu peste 75%.

Anul 2019 a început cu o evoluție contrastantă a pieței de mașini ecologice din România, potrivit datelor furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Astfel, pe piața din România au fost comercializate 35 de mașini electrice, în creștere cu 12.9% comparativ cu ianuarie 2018.

APIA susține că marca cu cele mai bune vânzări a fost Smart cu 9 unități, potrivit datelor estimate de organizație, în timp ce locul doi este ocupat de Volkswagen cu modelele e-Golf și e-Up.

Nissan a ajuns pe podium datorită celor 6 unități Leaf (foto) pe care le-a comercializat și a reușit să vândă mai multe unități decât BMW i3 (3 unități) și Renault Zoe (2 unități) la un loc.

Mașini electrice

Loc Marcă Vânzări BEV
ianuarie 2019
Evoluție
1 Smart 14 16%
2 Volkswagen 9 12%
3 Nissan 6 -
4 BMW 3 -57%
5 Renault 2 -
6 Mercedes-Benz 1 -
Total 35 31

Mașini plug-in hybrid

În schimb, piața de modele plug-in hybrid a înregistrat un declin surprinzător de 75.5%: doar 12 unități au fost comercializate în ianuarie, comparativ cu cele 49 din ianuarie 2018, iar singurele mărci care au fost căutate de cumpărători au fost Volvo, Mini și Land Rover.

Loc Marcă Vânzări PHEV
ianuarie 2019
Evoluție
1 Volvo 7 40%
2 Mini 3 200%
3 Land Rover 2 -
Total 12 -75%

Mașini hibride

Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priza a înregistrat o creștere puternică de 143%, la 275 de unități.

Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 244 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 15 unități. Podiumul este completat de Ford cu 9 unități, în timp ce Kia, Hyundai și Suzuki au raportat de asemenea câteva unități hibride comercializate.

Loc Marcă Vânzări HEV
ianuarie 2019
Evoluție
1 Toyota 244 141%
2 Lexus 15 200%
3 Ford 9 -
4 Kia 9 -25%
5 Hyundai 3 -
6 Suzuki 2 -
Total 275 143%

Mașinile electrice, plug-in hybrid și hibride au ajuns în ianuarie la o cotă de piață de 3.6%, în condițiile în care 63.1% dintre cumpărători au ales o mașină cu motor pe benzină, în timp ce 33.2% dintre clienți au ales o mașină diesel.

Via APIA

Comentarii (7)

  • Bravo Toyota! Pe hibrizi esti de departe cel mai avansat tehnologic.
    3 5
  • Anonim
    Hybridul este o pacaleala scumpa ! Este ok in oras afara consuma mai mult decat o benzinara clasica si e puturoasa rau . Hybrid bun pentru taxi atata tot .
    9 8
  • @Anonim
    in general, iti place sa o faci pe desteptul?
    2 10
  • Clique
    Hibridul în general este cea mai ok soluție față de electric și nu are limitări ca cele electrice.

    Domnul de mai sus ce a scris că hibridul este o păcăleală, îl rog să se uite în curtea producătorului Toyota, ca de exemplu Prius, până la ora actuală nu am auzit să fie probleme de fiabilitate.
    Au fost câteva cazuri, însă izolate.
    5 9
  • Îmi pare rău, dar cifrele sunt ridicole 35BEV și atenție mare 12PHEV fata de minim 10000 troace de la Euro 5 în jos
    3 1
  • Anonim
    Hybridul este bun in oras are consum grozav acolo , dar in rest nu are performante demaraj slab mai ales la Toyota in combinatie cu CVT plus consum mai mare decat la o benzinara clasica . Am fost am facut 3 test drive la Toyota Auris ,CH-R dar nu au reusit sa ma faca sa cumpar hybrid si nici o alta Toyota . Cand ma refer la pacalelala nu ma refer la fiabilitatea marcii Toyota ci la acesta solutie constructiva . Nu este pe gustul meu nu ofera placere la condus si nici mare economie nu faci daca mergi extraurban preponderent asa cum fac eu . Pentru un taximetrist este ideala de aia am vazut foarte multe Toyota Prius taxi in occident .
    6 2
  • Daca se vrea cu adevărat un hibrid mai ieftin care sa diminueze CO2, este suficient pentru marile orașe o baterie mica care sa asigure maxim un km de autonomie la demaraj.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru