Feedback

Vânzările Dacia din Franța vor fi afectate în 2020 de penalizările pentru emisii: clienții vor plăti peste 1.600 de euro în plus pentru un Duster cu motor de 1.3 litri

Publicat Marti, 08.10.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 9
Vânzările Dacia din Franța vor fi afectate în 2020 de penalizările pentru emisii: clienții vor plăti peste 1.600 de euro în plus pentru un Duster cu motor de 1.3 litri - Poza 1
Franța va introduce în 1 ianuarie un nou sistem de penalizări financiare la achiziționarea unei mașini care depășește un anumit prag de emisii, ceea ce va genera o creștere a costurilor pentru clienții Dacia cu peste 1.600 de euro pentru un Duster cu motor de 1.3 litri.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Franța a anunțat recent că va introduce un nou sistem de penalizări financiare pentru constructorii care comercializează mașini care emit peste 110 grame de dioxid de carbon pe kilometru, conform vechiului standard NEDC, comparativ cu limita de 117 grame valabilă în prezent.

Astfel, mașinile care emit între 110 și 132 grame de dioxid de carbon pe kilometru vor fi penalizate cu sume mai mici de 1.000 de euro, în timp ce mașinile care emit peste 133 de grame vor fi penalizate cu peste 1.000 de euro.

De asemenea, penalizarea financiară minimă va crește de la 35 de euro la 50 de euro, iar ambele măsuri vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020.

Noul sistem de penalizări va afecta în special constructorii care nu au în gamă modele hibride și/sau electrice, iar Dacia se numără printre producătorii are vor suferi cel mai mult.

Datele sunt evidențiate în cadrul unei analize realizate de compania franceză Autoway pe baza vânzărilor înregistrate în primele nouă luni ale anului. Astfel, analiza Autoways arată că 12% dintre unitățile Dacia vândute în Franța depășesc pragul de 133 de grame, în timp ce 77% dintre unități se încadrează în intervalul 110-132 grame.

Compania oferă și un exemplu de calcul: pentru un Dacia Duster cu motor TCE de 1.3 litri clienții vor plăti în plus între 1.629 euro și 2.726 de euro, în funcție de versiune, ceea ce echivalează cu aproximativ 15% din prețul de vânzare al mașinii.

Acest lucru ar putea avea un impact negativ asupra vânzărilor Dacia, în special în contextul în care producătorul roman este popular în Hexagon datorită raportului preț-calitate mai bun decât în cazul mărcilor cu care concurează.

Franța este cea mai importantă piață pentru Dacia, care contribuie semnificativ la performanțele constructorului pe piața europeană, acolo unde Sandero și Duster au fost modelele cu cele mai multe înmatriculări în segmentele lor în luna august.

Via Caradisiac, Autoactu, Linternaute, Le Figaro


Comentarii (9)

  • Clique
    Foarte "frumos" din partea Franței, se observă ce inteligență duhnește pe continentul european.
    11 4
  • Toate SUV-urile vor plăti !
    Mai este ceva, clientul trebuie sa aleagă sa dea +3500€ pentru un pseudo hibrid (care nu-l ajuta) sau sa dea 2600€.
    10 2
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Industria auto a Europei este in colaps, iar ei știu foarte bine asta, îi doare-n cot pe UE de poluare, ei încearcă prin orice metodă să-și salveze industria, in special FRANȚA și GERMANIA, fiindcă ăștia-s principalii producători auto de pe acest continent, niște hoți au fost și hoți vor fi.
    De asta se forțează prin orice mijloace trecerea la electric, ca industria să mai meargă o bucată de timp.
    Cine mai crede că UE-ul vrea binele oamenilor, mai bine s-ar pune la somn, totul este vorba de bani și afaceri.
    16 10
  • Lucrurile la Dacia sunt simple

    1. Ori elimină Dacia ca marcă şi o înglobează în Renault (foarte puţin probabil)

    2. Ori electrifică gama Dacia cu mild hibrid şi plugin PHEV sau chiar Dacia KZE/Sandero electrică (aici este riscul ca o maşină Dacia electrică să canibalizeze vânzările lui Zoe!!)

    3. Ori plătesc taxele ridicând preţurile

    Soluţii se găsesc, nu e nicio problemă.
    3 6
  • Adica dieselul e mai putin poluant (co2 mai putin) si benzinarele sunt supra taxate :))
    Si parca dieselurile sunt alea interzise.
    Interesant...
    5 2
  • Motorina iese din discutie din cauza noxelor. Benzina ramane temporar in discutie, cu conditia sa emita cat mai putin dioxid de carbon.
    1 1
  • Franta este o tara care cheltuie foarte multi bani in sistem social (somaj, ajutoare pt mamici....etc) si nu prea mai au de unde. Asa ca, fiecare guvern face ce e mai usor: introduci taxe la tigari, alcool, carburant si mai nou au gasit gaselnita cu poluarea.
    Ca idee.....cati din banii colectati pentru poluare se cheltuiesc pentru masiri ani-poluare?
    La fel si in Romania: cati bani de la taxa de drum, accize benzina...etc se cheltuies pentru strazi, autostrazi etc?????
    7 1
  • Clique
    @Dane deja au sărit 10 "ecologiști" pe tine, din cauză că ai spus realitatea,
    2 0
  • Rudolf D.
    @f
    Banii sunt folositi ca sa se astupe gaura de ozon si sa raceasca pamantul pana in 2050 cu 0,5 grade. Plus powerpointuri, grafice si tabele excel. Niscaiva secretare eco, conferinte in diverse zone ale lumii, congrese. Aaaa, si sa nu uit, plimbarea cu iahtul Europa-New York ca sa se strambe Greta la ONU. Amin.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru