Vânzările record din 2014 vor ajuta Grupul Volkswagen să depășească pragul de 10 milioane de mașini produse anul acesta

de Bogdan Mirică
Luni, 10.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen se îndreaptă către un final de an memorabil. Evoluția vânzărilor din ultimele nouă luni ajută grupul german să depășească pragul de 10 milioane de mașini produse în 2014.

Grupul Volkswagen își continuă ascensiunea către prima poziție în topul celor mai mari constructori auto din lume, suflând în ceafă celor de la Toyota.

Final de an la fotografie: Toyota şi Volkswagen se luptă pentru titlul de cel mai mare grup auto din lume

Ultimele rezultate financiare anunțate de germani confirmă trendul pozitiv. Grupul VAG a reușit să stabilească un nou record de profit pentru ultimele trei luni și pentru cele trei trimestre ale anului în curs. Audi și Porsche au avut o evoluție îmbucurătoare pe piețele din China și Europa, ceea ce a condus la o creștere a profitului operațional cu 16%.

Vânzările Audi au crescut cu 10%, ajungând la 1.3 milioane în primele nouă luni, iar cele Porsche cu 13%, până la un total de 135.600 de unități în aceeași perioadă.

Esential 774.100 de unități a vândut Skoda în primele nouă luni ale anului.
1.3 milioane de mașini a vândut Audi în cele 9 luni ale lui 2014.
135.600 de exemplare Porsche s-au vândut de la începutul anului până la finalul lui septembrie.
Skoda a contribuit de asemenea la evoluția ascendentă a grupului, cu o creștere senzațională a profitului operațional: 76 de procente.
Profitul a crescut și el cu 19%, iar vânzările au urcat cu 13%. În total, cehii au vândut 774.100 de mașini în primele nouă luni ale lui 2014 și se îndreaptă încrezători către depășirea milionului până la finalul acestui an.

Cu asemenea evoluții, Grupul Volkswagen este tot mai aproape de a depăși pragul psihologic de 10 milioane de mașini vândute în 2014. Este un prag pe care germanii îl ating cu patru ani mai devreme decât estimaseră inițial.

Martin Winterkorn, președintele executiv al Grupului VAG, s-a arătat încântat de evoluție însă a promis cifre și mai bune, întrucât plănuiește să revizuiască situația constructorului Volkswagen prin reducerea costurilor și creșterea productivității. Asemenea măsuri ar urma să aducă o creștere de 5 miliarde de euro în următorii paatru ani.

„Am reușit o performanță importantă de la începutul anului și până acum. Cu toate acestea, trebuie să ne concentrăm în continuare la fundamentarea poziții noastre și la a răspunde provocărilor lansate de industria auto”, a declarat Winterkorn.

Comentarii (8)

  • Mda, pacat totusi ca marca VW ii in cadere libera in SUA. Au niste vanzari absolut execrabile acolo. Pana si Subaru vinde mult mai bine decat ei.
    9 13
  • johnny_Zwee
    fac masini frumoase si trainice.
    15 8
  • @Sam
    Grupul VW vinde bine in State, dar nu prin marca VW, ci prin Porsche si Audi, acesta din urma fiind in crestere pe piata de acolo, chiar daca este in urma BMW si Merc.
    6 3
  • Mda, pacat totusi ca marca Toyota este depasita categoric in Europa de marca Skoda desi are in Europa mai multe uzine decat Skoda, pe hartie are o imagine mult mai buna decat Skoda iar in Europa preturile Toyota sunt comparabile cu cele Skoda . Nu toate lucrurile merg bine pentru Subaru . In Europa au vanzari minuscule fiind depasiti chiar si de Lexus, iar Nikkei da ca sigura iesirea marcii Subaru din Europa in 2016-2017 .
    8 2
  • Eu vorbeam de marca VW in SUA, nu grupul VW. Cat despre Toyota, nu vad ce relevanta are. Eu nu-s fan Toyota. Sunt fan GM, dar in general nu urasc masinile niciunei marci, nici nu ma intereseaza foarte tare cine vinde mai multe unitati. Pur si simplu notam ca ii pacat ca desi VW (strict marca VW, nu VAG) a gasit successul in Europa si China, in SUA se descurca execrabil si are niste produse mult inferiore celor ce le vand in Europa, motiv pentru care au ajuns de rasul curcilor. Totusi, ar trebui sa le pese la astia de la VW si de SUA pentru ca este una dintre cele mai importante piete auto a lumii, mai importanta chiar si decat Europa.
    4 5
  • fantastic ce nesimtit e burtosul asta de winterkorn: desi profiturile vag sunt aproape demente el continua sa implementeze reducerea de costuri; adica sa scada si mai mult calitatea masinilor si sa vanda si mai mult. in viitor.Mi-e teama ca legile astea universale care ne guverneaza nu pot fi sfidate la nesfarsit iar decaderea va fi crancena!!
    E valabil pentru toti acesti mamuti din industria auto si nu numai!pana una alta presiunea cea mare ramane in continuare pe noi cei ce le cumparam masinile
    2 1
  • inexorabil
    @Sam, chiar eşti fan GM? Mă bucur tare mult; uite că nu sunt singurul :) Nu-mi amintesc să se fi declarat și alţii pe AM.
    Chiar dacă aici este un topic VAG, te rog, povesteşte-mi pe scurt despre pasiunea ta (dacă este reală): ce anume te atrage la această companie? Vezi și puncte slabe la ea?
    0 0
  • Andrei
    VW e cel mai bun si cel mai mare constructor auto din lume! Candva era numita "masina poporului" in Germania, acum acest grup aduna tehnologii de cel mai inalt nivel si marci precum Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini , Skoda, Seat, MAN si Scania. Romania e plina de masini uzate ale celor de la VW, iar unii ciumpalaci le critica, nu-i condamn...masinile cumparate de acestia is facute zop si ei tot mai vor sa mearga precum cele noi...dar asta e alta poveste deja.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru