Vânzările VW au crescut cu 23% în primul semestru: profit de 1.8 miliarde de euro

de Paul Cosma
Sambata, 31.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunțat vânzări de 2.7 milioane de mașini pentru primele 6 luni din 2021, în creștere cu 23% față de perioada similară de anul trecut. Marca germană a înregistrat un profit operațional de 1.8 miliarde de euro.

Volkswagen a raportat datele financiare și vânzările pentru primul semestru al anului. În urma cifrelor obținute, nemții anticipează că estimările pentru 2021 vor fi confirmate.

Veniturile din vânzări s-au ridicat la 7 miliarde de euro, în timp ce profitul operațional a fost de 1.8 miliarde de euro. 

În intervalul ianuarie-iunie, brandul german a realizat vânzări de 2.7 milioane de unități, cu 500.000 mai multe față de aceeași perioadă din 2020, respectiv o creștere de 23%. În 2020, VW a vândut aproximativ 5.3 milioane de vehicule. 

“Deși există semne că problemele privind aprovizionarea cu semiconductori încep să se rezolve, ne așteptăm să avem un al treilea trimestru cu multe provocări din această perspectivă. Preconizăm o creștere semnificativă a livrărilor și vânzărilor în 2021,” a declarat Alexander Seitz, directorul financiar al mărcii VW. 

Via Volkswagen

Comentarii (18)

  • Anonim
    Caravana trece cainii latra !
    7 1
  • Dar ia uite !! VW face profit gros şi se tot plâng...

    Deci pot face şi electrice şi să fie profitabili.
    3 12
  • Adnopel
    Nemții sunt naționaliști,cumpara vw la greu dar și popoarele vorbitoare de germana simpatizante la fel,nu se uita cum zic unii la japoneze s au cam lămurit ei cu orezarii la revânzarea mașinii după garanție și cam știu ce vorbesc locuind in DE de 30 ani.VW este mașina interes de stat,restul mărcilor sunt pe langa in afara de perlele coroanei Mercedes și BMW.
    18 9
  • Profitul este din vanzari, nu din eco tichete. Domnule Edikkk stiti unde bat...
    9 1
  • Fac profit mereu desi ca masini sunt praf.
    Nu se compara Golf cu Corolla. Poate in Germania se vinde, dar international, tot Corolla e cel mai bine vandut model.
    Iar cand vine vorba de fiabilitate, aia care iau germane le si vand repejor ca sa nu bage banii in ele, asa ca tot cu japoneze si coreene faci treaba.
    https://www.buyacar.co.uk/cars/used-cars/157/most-reliable-cars
    https://www.topgear.com/car-news/list/here-are-17-cars-thatll-do-300000-miles
    https://www.autoexpress.co.uk/driver-power/64280/most-reliable-cars-buy
    Vezi vreun VAG? Vreo masina a grupului VAG? Vreo masina a coroanei de cacao BMW?
    Trezeste-te la realitate si nu te mai lasa prostit de samarii care fac bani pe spatele fraierilor ca tine. Germanii aia care iau VAG, dupa 3-4 ani le vand la romanii fraieri ca sa nu bage ei bani in ele si bagati voi. Japonezii fac masini, germanii chestii cu 4 roti frumoase. Cand o sa vreti masini, nu frumusete, atunci o sa intelegeti. Deocamdata bagati bani in chestii frumoase, cu faruri, semnalizari dinamice si display-uri colorate frumos. Daca o masina adevarata se cumpara pentru frumusete, atunci alegeti masini germane.
    11 16
  • Da, mai Gigi, poate ca asiaticele sunt fiabile, dar cand le deschizi usa si vezi plastice de 3 lei, tehnologie invechita, motoare slabe ca performante, ergonomie discutabila, parca tot un VW e o masina mai buna, per total. In topul din primul tau link, pe primele pozitii sunt masini gen MX-5, Prius, care sunt foare rare pe strazi. In topul respectiv apare si Skoda, care e VW 100%.
    Desigur, daca iti iei un SH, poate e o idee buna sa-ti iei o asiatica. Dar si daca se strica ceva la ea, costurile de reparatie sunt mari si astepti mult dupa piese.
    14 12
  • bla bla
    @gabia te-ai urcat într-un golf 8 sa vezi acolo când deschizi portiera ce plastice "moi". Mergi și fa test cu o Mazda 3. Aia are plastice moi și piele pe bord, usi, inclusiv la cele din spate din standard. Ergonomia la mazda 3 e f bună. Tehnologia e la zi. Motoarele nu f puternice dar mai mult decât suficient pt drumurile din România.
    8 6
  • Japonezele sunt fiabile dar există multe dezavantaje, care GabiA le-a punctat foarte bine.

    Apoi este o altă latură şi anume în ţările G6 dar şi parţial populație OECD, preferă să îşi reînnoiască maşina la fiecare 8-10 ani, iar aici caştigă marcile care pot fi revândute.

    Mărcile care pot fi revândute sunt cele mai..... vândute în acel "continent economic" şi deci care pot fi reparate uşor şi piese faci rost repede.

    La grupul VAG poţi găsi piese în aceeaşi zi, maxim a doua zi, în majoritatea ţărilor europene!!
    4 10
  • @GabiA
    Deci ai zis exact ce am zis si eu, dar nu alte cuvinte: te-ai uitat la plastice si tehnologie invechite... Iti plac masinile frumoase. Ca masinuta decapotabila faina, Mazda MX-5 (Miata) nu are concurenta din partea germanilor.
    La japoneze poate astepti piese mult DACA se strica, dar se strica mult mai rar ca orice troaca germana. Iar la performante VW sunt mai buni??? Poate doar la softuri mincinoase. Dupa resoftare pica si cuplu si CP si daca ii dai mai tare intra motorul in limp mode. Deci nu stiu unde sunt performantele alea si la ce trebuie super performante cand ai limita de 130 km/h la care ajungi cu orice Toyota, dar sa nu uitam ca romanii nu stiu sa foloseasca autostrazi si fac accidente sau stau in coloana catre munte, deci faci ceva pe ele de performante. Eu prefer plastice din alea ieftine si tehnologie veche si buna, decat masina frumoasa dar care nu porneste.
    VAG sunt slabi tare cand vine vorba de masini si performante. Nu mai confundati ce a fost VAG acum 20 de ani cu ce este astazi. Cand vezi 2.0 Bluemotion te prapadesti de ras. Tu la motorul asta de 2 litri si 140 CP zici ca e performanta?
    7 8
  • Japonezele abia la presiunea coreenilor, hyundai kia care au luat designeri europeni au reuşit să facă maşini clar mai frumoase (bine încă nu se compară nici de la distanţă de marcile italiene şi germane)
    au început să mai umble la exterior, interior.

    Au reuşit ceva exterior, da, dar interior... mmmm...

    Dar înainte de acest mic salt neterminat, Toyota aveau butoane de.... autobuz din anii 80 !!

    Deci, să fim serioşi.

    Oricum cele mai fiabile maşini azi sunt cele electrice, dar şi aici Toyota a dat-o în bară tare, mizând pe prostia de hidrogen.

    Să nu mai zic că ÎNCĂ
    MAI EXISTĂ AZI, anul de graţie 2021, maşini Toyota cu BATERII NON LITIU-ION !

    Deşi clar , şi la capitolul baterii au dat-o în bara cu maşinile hibride non plugin, mizând pe metal hibrid sau chiar plumb !!??! şi deşi se ştie clar că cele litiu sunt clar superioare din toate punctele de vedere, au continuat ca nesimţiţii să la folosească şi încă o mai fac.

    Aşa că ei trăiesc pe un os al trecutului, bun, dar prea vechi, prea puţin pentru azi.
    3 13
  • Să nu scăpaţi niciodată din vedere aspectul cu cel mai pregnant impact social: majoritatea covârşitoare a “formatorilor/liderilor de opinie” din zilele noastre sunt, de fapt, securişti “infiltraţi” (sau “sub acoperire”).
    10 7
  • Împătimikkk, de unde ştii, tati, că electrobaroasele sunt “cele mai fiabile” ? Să te credem doar fiindcă te pretinzi “charismatic”, recte “în consonanţă cu noile vremuri” ? Ce argumente tehnice pot fi, oare, invocate în favoarea unor creaţii extrem de rare pe străzile prezentului?! Cine a manevrat, de pildă, măcar vreo cinci ani (şi destul de frecvent în intervalul cu pricina) o e-glumă, ca să constate că ar fi recomandabilă pentru uz îndelungat? Sau n-ai proprietatea termenilor??

    Iată ce ne arată un studiu de specialitate:

    https://www.motorbiscuit.com/the-biggest-complaints-about-electric-cars/

    În orice caz, măi CTP în miniatură, ai grijă că “fraza lustruită nu ne poate înşela” (Eminescu). Prin urmare, nu te mai opinti “persuasiv”…
    13 5
  • @edikkkk
    Vezi ca cele mai fiabile masini sunt cele hibride de la Toyota si Lexus.
    Asa ca mai lasa abureala cu bateriile, ca o Toyota hibrida veche de 10 ani merge in continuare mult mai bine ca un BMW PHEV care poate lua foc din cauza baterie.
    11 6
  • Lăsând la o parte chestiile total neimportante, un mâner, becul de la interior, braţul de la haion, portbagaj şi tot felul de chestii minore...

    Maşinile electrice (cele serioase nu ăia care forţaţi fac la mişto) sunt mult mai fiabile decât orice termică.
    1 13
  • Parere
    Am avut Vw, acum am trecut la Toyota. Niciodata nu mai revin la germane, fiabilitate zero barat!
    8 2
  • Tot aud placa asta cu piesele scumpe si care se gasesc greu in cazul japonezelor... Am avut si masina "germana" o Fabia combi cativa ani si ghici ce - intretinerea era fix la fel cu un Civic. Daca e sa pui in balanta ca majoritatea masinilor "apreciate" la noi nu sunt Golf, ci de la Passat in sus si triada premium, apoi costurile de intretinere sunt deja cu ordine de mărime mai mari.
    Singura diferenta probabil este detaliul ca pentru masina germana se gasesc mai usor piese de la dezmembrari :) Si se gasesc relativ usor pentru ca se strica sau se accidenteaza mai des decat restul.
    Pana nu detii efectiv o japoneza nu intelegi toate aceste aspecte, le urez cator mai multi acesta experiența.

    PS: cu valul de caldura tot vad modele germane trase pe dreapta si cu avarii pe bulevarde cu capota sus. Caldura scade drastic fiabilitatea, trebuie pusa bere in radiator :P
    10 3
  • Subscriu @UnAlex - după aproape un an și +30.000 km rulați, la Mazda mea 2 DE a picat doar pompa de apă.

    Cost reparație-n regie proprie: 36 € (= 180 lei piesa, găsită în aceeași zi fără bătăi de cap.)
    Aștept totuși să mi se strice EGR-ul, DPF-ul, DSG-ul și mai ales turbina -- ahm, uitasem că nu le are. :-)

    Back VAG ontopic, VW-SEAT-Skoda-etc. nu cred că fac mașini proaste.
    Sau nu mai proaste decât media producției globale, cu fiabilitatea-n scădere continuă din cauza logică a complexității în creștere geometrică.
    n.b.: Interesantă-n sensul ăsta e o știre conform căreia Porsche va livra mașini fără unele... multe cipuri montate, ce vor fi updatate ulterior pe la dealeri.
    Concluzia: al naibii de necesare par deci sistemele de școală ajutătoare care-ți trag de volan... :-)
    11 0
  • Adnopel
    Este un domn PĂRERE care a avut un vw obosit cu piese China,pt ca da,mulți nu știu ca sunt ansamblate cu piese făcute de un partener in China,inclusiv Skoda și Seat,acum vezi doamne are Toyota cu piese la fel de origine China,motor plus cutie la fel ca și Kia cine știe cunoaste și nu se întoarce la germane…..pai o sa vorbim când la 250kkm segmenteaza sau vibrochenul are Șanțuri …la noi nemții știu ca de aia le vând la 200 kkm sa cumpere adepții orezului culți pana la genunchiul broaștei,atunci o sa vadă domnul cât costa elucubrațiile,toyo nu mai face motoare bune din 95 așa ca luați ce puteți ca toate sunt la fel.
    4 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru