Viitorul Fiat Panda electric promite să le pună bețe în roate producătorilor chinezi

de Tiberiu Safta
Luni, 09.10.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit lui Olivier Francois, CEO-ul Fiat, viitoarea generație Panda va fi concepută special pentru a fi un concurent dificil pentru producătorii chinezi prezenți în Europa. Noua generație a modelului de oraș va fi electrică și va costa circa 25.000 de euro.

Anul viitor vom face cunoștință cu cea de-a patra generație a lui Fiat Panda. Față de actualul model, introdus în 2011 și care va fi produs până în 2026, viitorul Panda va fi electric și va reveni la formula de succes pe care a avut-o prima generație a modelului de oraș. Așa cum spune și Olivier Francois, șeful mărcii italiene, noul Fiat Panda va fi dezvoltat pe principiul "mai puțin înseamnă mai mult".

În esență, viitorul model electric va încerca să fie cât mai simplu din punct de vedere tehnic, cu scopul ca acesta să fie mai accesibil față de rivalii săi. Francois a declarat, în acest sens, că Fiat „poate și trebuie să dezvolte o soluție care să-i pună în dificultate pe chinezi.”

Din informațiile de până acum, noul Fiat Panda va fi bazat pe conceptul Centoventi, prezentat în 2019. Modelul va fi asemănător la nivel tehnic cu viitorul Citroen C3 electric și ar putea primi fie platforma eCMP, fie noua arhitectură STLA Small. La final, Fiat spune că viitorul Panda va costa undeva în jur de 25.000 de euro.

via Carscoops

Comentarii (4)

  • Mircea Badea
    astia viseaza rau. poate daca fac un pandoi mai mare il vand la pretul ala. altfel pana in 15k trebuie sa fie...
    sau sa ii puna panouri sa nu trebuiasca incarcat...
    1 0
  • De la 12k cat e un Panda acum pana la 25k cat se preconizeaza ca va fi viitoarea generatie electrica e cale lunga.
    In continuare imi e neclar cum vor convinge (sau constrange) clientii de masini de 10-12-15k sa dea 25-30k pe aceiasi masina doar pentru ca e electrica. Asta in segmentul cel mai pretabil pentru electrice cu autonomie modesta cat sa mergi de ici colo prin oras si s-o incarci odata pe saptamana pe undeva.
    Si sa nu ne facem iluzii ca o baterie miraculoasa e dupa colt pentru ca nu e. Industria e setata pe baterii cu litiu pentru urmatorii 8-10 ani cel putin. Bateriile cu litiu costa minim 100$/kwh doar productia. Cine se asteapta la minuni in materie de costuri ale bateriilor in viitorul apropiat, face doar un exercitiu de wishfull-thinking.
    Iar invazia asa zise-lor electrice chinezesti ieftine nu e nici invazie si nici ieftine nu sunt (33k euro BYD Dolphin 45kwh - adica un fel de Sandero cu autonomie de 300-350km).
    Incep sa imi pun intrebari daca nu cumva sunt eu nebun de nu reusesc sa vad defapt cat de bune, ieftine si accesibile sunt electricele fata de termice. Oare?
    7 1
  • Nu cumva sunt componente fabricate in China si asamblata in Italia,,si -i pune eticheta de Panda?
    5 0
  • Oricum de apreciat ironia italienilor care vor sa vina de “hac” chinezilor cu un Panda ;). Poate-si iau si chinezii ca tot sunt pe cale de dispariție pe la ei.
    Mai vedem si cu invazia chinezăriilor… nu-i prima dată când încearcă.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru