În 2022, Porsche a dezvăluit primele detalii despre viitorul său model etalon, care poartă numele de cod K1. Acesta anunță un viitor SUV cu 3 rânduri de scaune, cel mai mare din gama producătorului german și care trebuia să fie pur electric.
Acum, însă, se pare că Porsche va schimba puțin planurile noului model, deoarece acesta nu va mai fi lansat sub formă electrică. La momentul lansării, care va avea loc nu mai devreme de 2027, viitorul SUV Porsche va primi o motorizare termică. Nu este clar deocamdată dacă este vorba despre un propulsor pur termic sau unul hibrid.
Decizia de a lansa viitorul Porsche K1 cu motor termic face parte din noua strategie a companiei de a readapta gama sa după ce marca germană și-a revizuit planurile de electrificare. Astfel, modelele cu motoare termice ale mărcii vor fi produse pentru mai mult timp decât fusese prevăzut inițial. Totuși, această decizie este și una costisitoare. Amânarea planurilor de electrificare va costa Grupul Volkswagen, care deține Porsche, o sumă de 5.1 miliarde euro.
via Motor1










5.1 miliarde Euro este o suma uriasa, intr-adevar, dar oare acest efort financiar nu devine derizoriu atunci cand se pune in discutie supravietuirea Porsche ?
D-le Safta, lucrurile sunt mai mult decat evidente:
BEV-uri sunt identificate cu comemorarile pentru automotive, satisfactiile si aniversarile sunt oferite intodeauna de ICE.
D-le Safta, am deplina convingere ca sunteti in asentimentul meu: viața are / trebuie să aibă intotdeauna prioritate.
Dar poate n-ai înțeles știrea, ție ți se mai întâmplă.
In altă ordine de idei, oare când lansează Porsche un microbuz?
Scăderea mai mare a vânzărilor a fost, unde in alta parte, pe piața din China, ca toți constructorii străini, în acest moment nu pot face mare lucru sa se redreseze acolo și dacă ar fi avut toată gama electrică, iar în Europa și SUA, Porsche inca este văzut ca un brand eminamente sportiv, greu de trecut atât de rapid la " pasiunea electrică ".
În ceea ce priveste SUV-ul de 3 tone, evident ca nu-i sportiv, nucleul sportiv rămâne 911 și 718/Boxster, nu știu dacă ai mers cu astfel de modele, este foarte greu sa reproduci sunetul și senzația unui motor boxer aflat în spatele tău, cu variante electrice, dar la subiect, cred ca aleg o variantă termică pentru SUV-ul mare pentru o marjă mai mare de profit, sunt șanse mai mari față de o variantă electrică, marjă care le-a scăzut destul de mult în acest an, Macan electric fiind campion la acest capitol .
https://experienceshop.porsche.com/booking/dashboard
Problema e că Porsche trăiește din vânzările de Macan și Cayenne, în ordinea asta. Eu nu te contrazic ca sunetul și senzațiile unui 911/718 nu pot fi reproduse de un EV, dar crede-mă, nici de un dulap pe roți, oricât de "sportiv" ar fi el. Faptul că aceste două SUV-uri, singurele din ofertă, produc majoritatea vânzărilor, contrazice tema că clienții Porsche caută sunet și senzații de 911. Dacă acum ai un Cayenne îți garantez că o să îți placă și mai mult un Cayenne electric (care vine în curând). Același lux dar mai mult spațiu și confort.
Pierderea de 5 miliarde nu e presupusă, ci anunțată ziar de VW: Volkswagen Group said it will take a €5.1 billion ($6 billion) hit due to a far-reaching product overhaul at its Porsche sports-car division.
Vânzările și venitul Polestar sunt în creștere (+50% H1 2025 față de H1 2024), dar da, încă operează în pierdere. Numai că Porsche a pierdut dintr-un foc cât ar pierde Polestar in 3 ani, dacă s-ar păstra pierderile actuale.
Vestea e bună pentru ei întrucât Polestar operează în zona EV premium. O amânare a unui produs concurent e o veste bună pentru ei, chiar dacă polestar nu are un model similar. Cel mai mare e 3, concurent pentru viitorul Cayenne electric.
Un Porsche cu trei rânduri de scaune va merge în off-road doar când e parcat pe trotuar, iar pentru pasageri singurele senzații de sportivitate sunt atunci când se urcă și coboară din el.
Dar sportivitatea vinde. De aceea Nike, Adidas și alții își construiesc imaginea în sport dar fac bani din haine pentru publicul larg care n-are nicio treaba cu sportul, decât aspirații.
Ai spus și tu ceva inteligent, cu deosebirea că nu este sportiv eminamente (adică cu preponderență) în sens de marketing, adică cu preponderență.
Da, Porsche vinde idea de sportivitate, dar mai vinde și sportivitate în segmentele în care activează.
Porsche participă la la campionatul de anduranță, așa că este până la urmă sportiv, iar mașinile fabricate de ei chiar sunt construite cu ideea de sportivitate.
Țin minte când, acum ceva ani, aici se plângeau puriștii de companiile auto sportive care se gândeau să facă SUV-uri, că strică blazonul sportiv, că ce-ia aia, că SUV-urile sunt câh, că mastodontul nu e sportiv, că ce senzații sportive poate să-ți dea SUV-ul etc.
Apoi au apărăt Cayenne, Macan. Dup-aia au apărut SUV-urile și la mărcile eminamente sportive, deși se jurau pe roșu că nu o să facă niciodată așa ceva, Urus și mai nou (blasfemia blasfemiilor) Purosangue.
Și lumea a tăcut.
În rest sunt total de acord cu tine.O mașină cu 7 locuri este o dubă, nu su pupă deloc cu ideea de mașină sportivă.
Dar dacă și Rolls Royce a făcut un SUV...
Oricum pe noi nu ne bagă nimeni în seamă.
Sau ce pretinzi că ești, fizician?
Eminamente înseamnă prin excelență, nu preponderent. Vine de la eminență. Hai că și la limba română ești, eminamente, habarnist cu ifose.
Nu mai bine te rezumi la lucrurile pe care le stăpânești, că de impresionat nu mai impresionezi pe nimeni, aici. Să știi că e mai apreciat cineva care vorbește cum știe despre lucrurile pe care le cunoaște, decât unul care se străduiește să pară cine nu e.