VLE este primul dintr-o gamă nouă de vehicule electrice care urmează să fie lansate de producătorul german, bazate pe arhitectura VAN.EA. Mercedes-Benz afirmă că platforma modulară și scalabilă va permite o diferențiere mai clară între furgonetele orientate spre pasageri și cele destinate uzului comercial.
Se așteaptă ca VLE să fie lansat anul viitor ca un vehicul de transport persoane cu 8 locuri dedicat. Deși este destinat familiilor, un model mai luxos, VLS, va împărtăși aceeași platformă. Prefigurat mai devreme anul acesta prin conceptul Vision V, Mercedes-Benz susține că acesta va crea un nou segment de transport privat ultra-luxos, cu scaune tip avion și sisteme de divertisment imersive.
Se preconizează că cele două MPV-uri vor fi însoțite de alte variante, inclusiv o autorulotă Marco Polo, toate construite pe noua platformă VAN.EA. Noile imagini cu VLE arată această nouă platformă de 800V fiind testată într-o călătorie de 1.090 km, care a durat 13 ore, de la campusul de dezvoltare Mercedes-Benz din Stuttgart până la Roma, traversând Alpii pe traseu.
Deși producătorul german nu a dezvăluit încă specificațiile tehnice ale modelului VLE, acesta a parcurs întreaga rută cu doar două opriri pentru încărcare, de câte 15 minute fiecare. autonomie reală de aproximativ 400–480 km și o putere de încărcare de cel puțin 320 kW.
Acest lucru sugerează oMercedes a precizat că testul a inclus trecători montane sinuoase și abrupte, autostrăzi de mare viteză și condus urban, iar inginerii au condus într-un mod „normal” pentru a reflecta utilizarea din viața de zi cu zi și eficiența obișnuită.
Temperaturile de-a lungul traseului au variat între 11 și 33 de grade Celsius, iar sistemul de climatizare al MPV-ului a fost setat constant la 22 de grade pe parcursul călătoriei. Străzile din centrul Romei au fost utilizate pentru a testa capacitatea noii platforme de a direcționa roțile spate, menită să faciliteze manevrarea furgonetei de mari dimensiuni în spațiile urbane înguste.
via Mercedes-Benz
Asa ca dizal e kkpish, daca nu face 2500km intr-un plin ca d-aia e dizal.
Acu serios, la dube nu ai nevoie de distante lungi acum.
Daca fac dube care duc fara grija 300km @ 90kph este ideal, pt ca ar acoperi 90% din tot ce inseamna retele de distributie cu flote de mii de astfel de vehicule.
Si optional cu baterie mai mica pt 200km, caci sunt distributii care reincarca la jumatea zilei, si deci face vreo 150km dimi si apoi la prinz pana se incarca marfa si trece pauza de masa se umple sa duca si a doua tura pe teren, si apoi seara la incarcat pana dimi.
Oricum am observat ca mai toate firmele s-au desteptat si au acoperisurile la hale si orice fel de constructii imbracate complet cu panouri solare, facand energie gratis