Volkswagen a găsit vinovații în cazul Dieselgate: nemții vor cere despăgubiri de la fostul CEO al grupului și de la fostul șef Audi

de Paul Cosma
Vineri, 26.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunțat că va cere despăgubiri în cazul Dieselgate de la fostul CEO Martin Winterkorn și de la Rupert Stadler, fostul șef al Audi.

Grupul VW a finalizat ancheta internă privind scandalul emisiilor diesel, care se afla în derulare din 2015, și spune că a găsit vinovații pentru criza prin care a trecut compania. 

Firma de avocatură Gleiss Lutz a primit sarcina de a efectua această investigație, ce a presupus verificarea a peste 480 de milioane de documente. Avocații au identificat 1.6 milioane de fișiere relevante și au efectuat 1.550 de interviuri și chestionare. 

Concluzia anchetei a scos la iveală doi vinovați: Martin Winterkorn (foto), fostul CEO al grupului, respectiv Rupert Stadler, fostul șef al Audi. 

Winterkorn este acuzat că nu și-a respectat obligațiile legale de a proteja interesele companiei. Volkswagen spune că fostul CEO ar fi trebuit să ofere clarificări și informații detaliate privind circumstanțele folosirii softului ilegal pe motoarele diesel TDI de 2.0 litri, care au fost vândute în America de Nord între 2009 și 2015. Totodată, Volkswagen afirmă că Winterkorn a eșuat în a răspunde onest, complet și fără întârzieri la întrebările autorităților americane. 

Acuzațiile de nerespectare a obligațiilor legale sunt menționate și în cazul lui Rupert Stadler.

Potrivit anchetei, începând din data de 21 septembrie 2016, Stadler nu a verificat dacă motoarele de 3.0 litri și 4.2 litri - dezvoltate de Audi și instalate pe modele Volkswagen, Audi și Porsche – sunt subiectul anchetei privind utilizarea softurilor ilegale. 

Ancheta nu a scos la iveală și alte nereguli în dreptul celorlalți angajați din vârful ierarhiei Volkswagen de la acea vreme. Winterkorn și Stadler au negat că sunt răspunzători pentru scandalul Dieselgate, care a provocat pierderi de peste 30 de miliarde de euro pentru grupul Volkswagen. 

Via VW

Comentarii (20)

  • Super, deci astia doi sa plateasca 30 de miliarde, esalonat.
    23 2
  • Capolinicu'
    O sa le taie 10% din pensie si gata,toata lumea fericita!
    20 0
  • Si cu plamanii oamenilor care au inghitit fumul cum ramane?
    Firmele au platit amenzile, s-au gasit vinovatii, dar eu, care am mirosit putoarea lor atatia ani, ce primesc? Ca eu, ca om de rand sunt afectat.
    19 13
  • @Mihai
    Ce sa primim,cate un teaser pe zi cu noile modele Vw care vor aparea din 2026.
    19 3
  • nici usturoi nu au mancat, nici gura nu le miroase
    16 0
  • Elvira
    VW a platit daune si amenzi mari. Compania a fost pedepsita pentru ce a facut. Era de asteptat sa fie pedepsita si de clienti, prin scaderea vanzarilor. Ciudat dar nu s-a intamplat asta. Vanzarile VW au crescut in loc sa scada.
    12 0
  • mircea badea
    dar pe cine inchidem pt faptul ca aceste masini inca polueaza pe drumuri? dar restul dieselurilor de la alte firme, de ce sunt lasate libere?!

    justitia exista doar pt fraieri, asa ca imi rezerv dreptul de a respecta ce legi vreau si de a nu respecta bogatii/politicienii etc.. we do not forget!
    12 5
  • @mihai... dar dacă pana la urma moldoveanca baga firul verde cum era pentru plămânii tai?... eu poluăm și plăteam moldovencei iar plămânii tai erau astfel protejați... hai ma ne lași?
    12 8
  • Dr. Alban
    Stie cineva cati oameni mor de cancer datorita motoarelor cu ardere interna? Nu-mi bagati studii facute de personaje gen Greta Thunberg si afinii ci daca exista vreun certificat de deces (adica act legal) unde sa scrie negru pe alb ca raposatul a dat ortul popii stand langa teava de esapament?
    Va zic eu ca am cautat. Zero.
    Toata treaba esta e o enorma manipulare.
    Mirarea mare e cat de multi subiecti pun botul la asa ceva. Asta fiind dovada ca unii oameni, in ciuda efortului sistemului educational, raman inca cu un IQ foarte redus.
    11 8
  • Deci cu VAG au rezolvat, eu credeam ca niste ingineri micuti sunt responsabili.
    La Mercedes si BMW cine e responsabil?
    https://www.theverge.com/2020/8/13/21367768/daimler-diesel-emissions-cheating-scandal-settlement-us-amount
    https://uk.motor1.com/news/306801/bmw-diesel-emissions-fine/
    Cam slabut cu amenzile. Atat timp cat amenzile sunt mult mai mici decat profitul facut din vanzarea produselor mincinoase, s-a creat deja un precedent periculos. Asta va deveni normalitate si toti producatori vor face la fel, asa cun fac cu normele de poluare deja.
    Germanii sunt sustinuti in ilegalitati si asta se vede.
    9 6
  • @@@@dci
    Emigreaza ba in vest si nu mai pierde timpul aici. Du-te in Barcelona,cel mai poluat oras din Europa din cauza vapoarelor,vezi ca mai ai garla orase pe coasta si banuiesc ca stii cat polueaza un singur vapor,nu? Dar avioanele care iti trec pe deasupra capului cunosti cate tone de kerosen ard pe ora?
    12 6
  • Dr Zhivago
    @Dr Alban,peste douazeci de ani o sa-i vezi pe copiii ecomarxistilor de azi cum o sa faca propaganda pentru interzicerea electricelor deoarece prin procesul de fabricatie al bateriilor se distrug plamanasii copilasilor bolnavi de cancer. Bine,exagerez un pic,electrica n-are niciun viitor,pana si senila UE a inceput sa se prinda,nord stream 2+ c-au inceput sa faca cu ochiul la hibridele pe gaz.
    14 8
  • @Dr Alban
    Interesant de vazut limitele oamenilor.
    Normal ca nu mor pe loc oamenii. Ai citit tu ca a murit vreunul ca statea cu tigara in gura? :)) stai ca nici fumatul nu e daunator, am uitat.
    Manipulare mare e ce au fact germanii, pentru asta sunt judecati: manipularea pietei.
    Daca veneau cu ceva nou si bun, erau premiati, nu amendati. Daca nici asta nu e clar si limpede, atunci ce pretentii sa avem sa priceapa unii lucruri mai complicate?
    11 10
  • Dr. Alban
    Manipulare faci si tu aici.
    Toti cei care fac cancer la plamani fumeaza la greu. Ai vazut vreo radiografie pulmonara a unui fumator inrait? Te asigur ca nici un sofer n-are asa ceva daca nu fumeaza. O singura tigara baga in tine mai multe substante nocive decat inspiri tu in trafic intr-un an.
    Nu s-a sesizat o incidenta a cancerului de plamani la politistii rutieri mai mare decat la alte categorii socio profesionale. Asa ca toata propaganda asta cu cancerul este o mare minciuna.
    Intrebarea care se pune e de ce este atacat atat de mult motorul Diesel, care cel putin acum la noile norme de poluare este foarte foarte curat.
    12 6
  • Pentru a scădea dependenta de petrol plus un război economic cu țările exportatoare de petrol...in alta ordine de idei dieselgate a fost regizat tocmai din acest motiv
    9 8
  • Testarossa
    @dci: Eu cred ca ai uitat esentialul si anume: diesel=ciuma poluarii, benzina=mult mai curata. De asta s-a si numit Dieselgate, adica s-a pus piciorul pe gatul imputiciunii de DIESEL! De ce crezi ca nu s-au luat si de benzina in first place? Este mult mai curata. Si daca vrei sa te iei la tranta cu tarile exportatoare de petrol nu ti se pare ciudat si ineficient sa boxezi numai in diesel? Puteau sa dea in ambii combustibili. There is a a reason for that=cel de mai sus!
    3 5
  • daca facem un clasament al eficientei economice (pentru utilizator) al transportului rutier in functie de sistemul de propulsie va rezulta urmatorul clasament:
    1.Diesel
    2.Otto
    3.MildHibrid
    4.PluginHibrid
    5.FuelCell
    6.BEV

    Hibridele sunt de mai multe feluri insa le-am incadrat in cele 2 mari categorii de mai sus. Masinile cu GPL si GNL nu le-am introdus in lista deoarece combustibilul nu e accizat, daca ar fi nu ar mai avea niciun avantaj.
    Locurile 5. si 6. se pot schimba intre ele, posibil.

    Pentru promovarea BEV-urilor, care dupa cum se vede sunt cele mai costisitoare din punct de vedere economic, pe langa celelalte dezavantaje majore cunoscute deja trebuie loviti si discreditati cei din fata. Iar primul e Diesel care submineaza major noua orientare dictata de capetele luminate ale progresistilor ajunsi in varful piramidei politice actuale.
    6 2
  • Seriff
    DR. Alban mare dreptate ai, nu e nici o dovada clara scrisa pe un certificat de deces cum ca X a murit fiindca a condus un Passat din 2010 pana in 2020 si l-a intoxicat fumul, oricum daca era asa grav, muream de toti demult, ca masinile diesel nu au aparut ieri, asa ca e clara vrajeala, dar ce sa faci, lumea pune botul
    6 1
  • 2.0 TDI
    NEMTII CER DESPAGUBIRI IN INSTANTA IN URMA PRECEDENTULUI CREAT IN USA UNDE DETINATORII DE 2.0 TDI AU PRIMIT USD 7000.
    IN RO, DOAR MODIFICAREA SOFTULUI LA REPREZENTANTA. IAR DESPAGUBIRE CASH ZERO !
    "ROMANIA, TE IUBESC ! "
    3 0
  • Testarossa
    @ 2.0 TDI: Cu sau fara depasirea noxelor, de ce si-au luat TDI in first place? Eu nu le inteleg gandirea acestor cumparatori, pe buna dreptate, chiar si daca masina diesel ce ti-o cumperi respecta noxele, ESTE LA SFARSITUL ZILEI UN DIESEL care te omoara!! De ce patura cumparatoare de diesel nu are putina ETICA sa aleaga benzina sau hibridul fortand astfel mana OEM-ilor producatori de diesel sa nu le mai produca ca urmare a cererii inexistente. Apoi proprietarii de diesel mai vor si despagubiri, pfff, mi se pare lamentabil!!! Si culmea le mai si primesc. Adica cel/ cei ce au ales un hibrid / benzina din anumite rationamente mai bune se uita la cei cu diesel care nu au avut acest rationament cand au cumparat fumigena si care mai primesc si bani! Asta da corectitudine. La finalul zilei toti traim pe acelasi pamant! Rusine!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru