Volkswagen a inaugurat o fabrică de reciclare a bateriilor: litiul, nichelul, cobaltul vor putea fi refolosite pentru baterii noi

de Bogdan Mirică
Sambata, 30.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a inaugurat o fabrică de reciclare a bateriilor în Germania. Aceasta va putea recupera materialele rare, pentru a fi reutilizate în producția de baterii noi.

Știm cu toții că principala problemă a mașinilor electrice este reciclarea bateriilor. Ele nu emit nici un gram de CO2 de-a lungul utilizării, însă bateriile sunt poluatori foarte mari după ce au ieșit din uz.

Unii constructori au încercat să le dea o altă utilizare, cum a fost Renault, care a alimentat cu energie facilități de pe două insule din Atlantic.

Volkswagen face un pas în față și inaugurează o uzină de reciclare a bateriilor în Germania, în orașul Salzgitter. Aici, angajații producătorului german vor putea recupera materiale brute și rare folosite în construcția bateriilor, cum sunt litiu, nichel, cobalt și mangan. Și procesul de reciclare va fi unul prietenos cu mediul, pentru că Volkswagen nu va topi totul într-un furnal uriaș. Bateriile vor fi dezasamblate și vor fi măcinate într-o pudră neagră, procesată apoi prin operațiuni hidrometalurgice. Astfel, componente esențiale din celulele vechilor baterii pot fi folosite pentru un nou material catod.

„Din studiile noastre, materialele brute extrase din baterii folosite sunt la fel de eficiente ca cele noi. Prin urmare, pe viitor plănuim să folosim aceste resurse reciclate pe viitoarele baterii ale modelelor Volkswagen. Vom putea folosi fiecare gram de material reciclat pentru a acoperi cererea din următorii ani”, a declarat Mark Moller, șeful diviziei tehnice de e-mobilitate și dezvoltare în cadrul VW.

Chiar dacă încărcarea uzinei nu va fi una mare la început, Volkswagen se așteaptă ca ea să crească până la finalul acestui deceniu. Potrivit calculelor Volkswagen, reciclarea unei singure baterii poate salva 1.3 tone de CO2

via / carscoops

Comentarii (15)

  • Imposibil asa ceva
    Expertii romani care colcaie pe forumul AM dadeau ca sigur ca bateriile electricelor nu se pot recicla. Prosti nemtii astia, se incapataneaza sa nu asculte sfaturile expertilor si vor pierde banii investiti.
    28 18
  • Specialistii (sau "specialii"?) nostri sunt in "silenzio stampa". Calculeaza calcule si nu pricep cum de lor le-a dat cu virgula si altora le iese.
    17 19
  • Marian
    Este ceva extraordinar.
    Deci au mai facut si altii si se poate?
    Si deci se recicleaza?
    Si parca tot mai bine sa puta a motorina.
    Nu se simte romanul bine daca nu simte el ca pute.
    2 3
  • Exact, problema este ca expertii spun ca nemtii sunt varza, mincinosi, ramasi in urma, avangardistii in electrice n-au fabrici de reciclare, iar VW a facut asta pentru a recicla bateriile lor in primul rand, tocmai ce spuneam ca-n Europa, VW va domina si la electrice, indiferent de cifre.
    24 10
  • Expertu'
    exact, pana cum nu exista o tehnologie pentru reciclat baterii desi masinile astea se fabrica de multi ani. E o veste buna ca acum se poate. Intrebarea e: cat costa reciclarea? Cei care caseaza o baterie vor trebui sa plateasca ceva? Nu de alta dar cred ca macinarea si toate procesele (hidrometalurgice!!! google translate?) chimice de separare a substantelor nocive nu cred ca se fac fara costuri mari.
    Ma mira ca n-a facut fabrica asta Tesla care sunt cei mai, si mai si, si etc. in domeniu. Sau nu sunt?
    3 2
  • expertii in diesel, corect

    ai uitat latraturile de lunile trecute?
    9 20
  • In aceasta stire scrie cumva ca VW renunta anul acesta la diesel, sau cum ? La ce latraturi impotriva dieselului au fost in ultimii ani, nici nu trebuia sa mai existe, deocamdata la masinile mari si grele inca este cea mai eficienta varianta, iar VW si germanii in general vor renunta cand cererea va scadea sub un anumit prag, acest lucru intamplandu-se cu largul concurs al politicienilor care viseaza " 2030 2030 2030 ". Actualele motoare diesel sunt mai curate ca oricand, desigur ca este o minciuna, doar constructia de electrice este " carbon neutral ".
    22 7
  • @dan_grc
    Sunt foarte curate actualele motoare diesel...pe hartie.
    Cu softurile folosite de la Bosch.
    In realitate emit de pana la 40 ori mai mult.
    Deci realitatea e ca dieselurile din zilele noastre sunt mai poluante decat Euro 4 si euro 5.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_scandal
    CLAR????
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-raises-co2-figures-entire-range
    Terminati odata cu aburelile astea ca dieselurile sunt bune.
    Trageti un furtun de la esapament in interiorul masinii daca sunt asa bune.
    Tineti ce iese pentru voi, eu nu sunt interesat sa inspir ce iese de la jafurile voastre obosite pe teava.
    Ca sa nu mai zic ca in saracia si marlania voastra, renuntati la DPF ca e prea scump. Bine ca aveti bani de BMW,dar nu aveti bani de motorina de calitate si parti pentru masini.
    Sau si mai interesant, vreti sa imputiti si mai tare prin anulare DPF:
    https://www.anularedpf.ro/anulare-dpf-bmw-318d-e90-edc17/
    http://www.bmwclub.ro/forums/topic/151046-fum-negru-dupa-eliminare-dpf/page__st__20
    Sunteti penibili si insistati in prostie.
    3 8
  • @dan_grc
    Camioanele nu sunt predominante in orase.
    Si chiar asa si zilele celor pe motorina sunt numarate:
    https://www.greenbiz.com/article/8-electric-truck-and-van-companies-watch-2020
    1 8
  • @dan_grc
    Ar fi pacat sa renunte la dieseluri.
    Romanii ce ar mai cumpara? Ca ei altceva in afara de VAG, BMW diesel nu prea stiu. Atat au ei in vedere.
    Cand vad stiri din astea cu baterii nici nu prea inteleg despre ce e vorba.
    Vezi ca exista deja camioane electrice, ferry electrice, avioane electrice.
    Sunt la inceput, dar e doar o chestiune de timp pana devin predominante.
    3 12
  • @@dan_grc
    Tu esti? Edikkk. Numai ala avea fantasme cu avioane electrice.
    Intrebare:
    -Ce faci in avionul electric cand se termina bateria?
    1.Rotesti octovalva
    2.Suni pe Elon Musk
    3.Arunci bateria
    4.Pornesti genetratorul Diesel
    5.Nu stiu si intreb pe AM cat mai am timp sau cat timp mai am.
    8 5
  • Cred ca se discuta de ceva timp despre ele:
    https://www.airbus.com/innovation/zero-emission/electric-flight.html
    https://qz.com/1943592/electric-airplanes-are-getting-close-to-a-commercial-breakthrough/
    Bine, romanul altceva in afara de diesel nu pricepe si trebuie sa fie contra la orice e nou.
    Mai mult, crede el ca le stie pe toate.
    De aia cei din vest sunt cu mult inainte, s-au lasat pacaliti de tehnologia asta noua.
    Mare noroc cu romanii ca le pot cumpara masinile diesel la preturi de nimic.
    4 8
  • Bah mihai
    nu tot ce zboara se mananca. Te duce capul sa intelegi asta? Spre deosebire de tine oamenii normali la cap nu cred ca un avion Diesel este rentabil sau fezabil, desi ar putea sa zboare, si sigur ar avea o autonomie mult mai mare decat aspiratoarele tale. Intelegi unde bat aici?
    Si nu mai generaliza cu romanii Einstein ca doar in jur de 25-30% din romani cumpara Diesel in functie de ce nevoi si ce bani au. Te-ai trezit tu sa stii ce e mai bine pentru toata lumea! Vezi sa nu-ti plesneasca capul de atat desteptaciune ca nu mai apuci sa ajungi pe Marte cu racheta electrica.
    10 3
  • @ Bogdan Mirică:
    "[...] reciclarea unei singure baterii poate salva 1.3 tone de CO2." Serios? Ce prețios a devenit codonul și nu știam!
    Bun. Cum traduci din engleză "pollution"? Dar "prezervative"?
    6 2
  • Reciclarea bateriilor se face deja în SUA

    secretul era spargerea acestora în pulbere în vid

    şi binenţeles bateriile sunt "golite" complet de orice energie înainte de acest proces

    Au atins 95% reciclarea materialelor din baterii
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru