Volkswagen a început experimentul Astypalea: primele mașini electrice au fost livrate pe insula din Grecia

de Paul Cosma
Joi, 03.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a livrat primele mașini electrice în Astypalea, insula din Grecia pe care vrea să o transforme într-o zonă “verde” în colaborare cu autoritățile elene.

La sfârșitul lui 2020, Volkswagen a anunțat un parteneriat cu Grecia prin care va transforma insula Astypalea din Marea Egee într-o zonă unde se vor folosi doar mașini electrice, iar energia va proveni de la panouri solare și eoliene. 

Astypalea este o insulă cu o suprafață de 97 de kilometri pătrați din Marea Egee cu o populație de numai 1.300 de locuitori și peste 72.000 de turiști anual. 

Proiectul prevede ca toate cele 1.494 de mașini utilizate de locuitorii insulei să fie înlocuite treptat cu 1.000 de mașini electrice furnizate de Volkswagen. Mașinile electrice vor putea fi încărcate la cele 230 de puncte de încărcare publice și private pe care Volkswagen le va furniza sub brandul propriu Eli. 

Nemții au început livrarea primelor vehicule electrice pe insulă, unele dintre ele ajungând în posesia forțelor de ordine locale. Peste 10 stații de încărcare au fost deja instalate, iar alte 16 vor fi disponibile în perioada următoare. 

Transportul public va fi la rândul său schimbat radical prin înlocuirea celor două autobuze cu motoare diesel cu trotinete electrice Seat, biciclete electrice și mașini electrice disponibile prin servicii de închiriere.

Întregul proiect urmează să fie implementat pe parcursul următorilor 6 ani. 

Via Volkswagen

Comentarii (18)

  • Octavian
    Foarte tare!
    Fac grecii astia ce fac si mai primesc cate ceva moca :)
    12 1
  • netam-nissan
    sigur se mută pe insula edikk-eco tzatzikiană urșii bipolar-astmatici.
    sătui cică să mai schimbe viteze la snowmobile și tot degeaba că sperie focile cu motoarele fumigene suco-dinozauriene.
    dar și fiindcă la (bi)poli se aude că și-au scos la vânzare hainele pe blanazz.pol și au dat-o-n bikinăreală.
    19 3
  • Hai nu fiți răi - eu mă bucur că măcar acolo cu șosele de 10-12 km n-o să aibă nimeni ”range anxiety”.:-)

    Ceva mai serios, mă-ntreb totuși: 260 stații de încărcare pentru doar o mie de BEV-uri?
    Atunci de câte ar fi nevoie pentru jde”milioanele visate de comisarii UErss?
    19 2
  • Iliuța von Rothschild
    Sa inteleg ca utopia globalisto eco-coproratista incepe mai intai printr-un mic test facut pe-o insula din falimentara Grecie? O idee geniala pe-o insula din Grecia stiind ce probleme au astia cu "corentul" de pe insule,mult succes :))) Inca o stire care ne pregateste psihologic de taxat si interzis,citeam acum 5 zile ca o sa creasca in urmatorii 10 ani varsta de pensionare la 70,azi citesc exact asa," corpul uman poate supravietui 150ani ". Aham,multumesc,m-ati pregatit psihologic,nu ma mai revolt,uite cum pun botul la toata propaganda voastra.De la troace electrice pana la binili comun electric,muncit pana la 90 si trait in paradisul ecologic pana la 150 in cloaca globala oligarhica.
    13 4
  • Finantistul
    O insula foarte mica cu 2 localitati principle situate la 10km una de alta. Slab dezvoltata turistic. Din cauza puterii de cumparare scazute a locuitorilor, ei detin doar scutere sau masini mici vechi gen Matiz. Cele 2 autobuze si ele sh fac cateva curse pe zi intre cele 2 sate. Cu siguranta ca toata infrastructura de mobilitate electrica (masini, statii de incarcare, sisteme de producere a energiei-solar sau eolian +baterii de acumulare cand e noapte si nu bate vantul) nu poate fi achizitionata de locuitorii insulei totul costand probabil tot ce produc ei pe multi ani. Totusi un idilic exercitiu de merketing al vw pentru ca nu e mai mult de atat, cei din insula neavand nicio problema cu emisiile celor cateva scutere si taraboante care circula mai ales in perioada verii in rest totul fiind pustiu intr-o liniste totala.
    Exista totusi si cateva minuscule plantatii de maslini si ceva tractoare Diesel, probabil cele mai numeroase vehicule cu 4 roti de pe insula. Astea cum vor fi inlocuite?
    13 2
  • Vasile von Rothschild
    Gata,m-am potolit cu electricele. Acu' am citit interviul lu' Obama cu extraterestrii si noua religie, de un timp incoace ne tot bat la teasta cu ozn-urile. Deci de acu' incolo nu trebuie sa ne mai facem griji de poluare,vin extraterestrii cu navele lor eco limitate la 180/km/h sa ne arate calea cea dreapta. + religia eco( deja in Berlin se va construi in lacas de cult pt crestini,musulmani si evrei,probabil cu E.T. pe icoana). Asa ca fiti fericiti,viitorul o sa fie luminos pentru voi,lapte si miere daca va intepati.
    9 5
  • Seriff
    Pentru orice om care a fost vreodata in Grecia, aia merg si acum cu masini din anii 80-90, sunt vai de ei, de unde sa isi cumpere masini electrice in valoare de 50.000 euro? Pe ce lume or trai astia?
    12 4
  • Daca imi iau o Ora Punk Cat chinezeasca,pot veni sa mi-o incarc moca la prizele germanilor?
    4 2
  • @Seriff
    Nu e adevarat,nu exista saracie in intreaga Uniune Europeana,este eradicata.Masinile grecilor sunt de la Rolls nou in sus,arar cate un Maybach din prima generatie parasit pe vreo insula.
    5 4
  • Seriff
    Corect:))))) Important e sa nu mai cumpere romanii unde salariul mediu e de 400 euro masini sh din vest si sa isi cumpere electrice noi de la 30.000 euro in sus ca sa mearga cu ele pe niste drumuri din 1915.
    8 2
  • Anonim
    Deci cate statii de incarcare pentru 1300 de locuitori si 94 de km patrati ? Intrebare de cate statii de incarcare este nevoie sa incarci 10 mil de electrice ?
    7 2
  • Paranoicu'
    Acu' m-am prins ca e proiect european,cum am vazut masina de politie in poza mi-a cazut fisa Nici un steag al Greciei pe ea. Exact ca la noi,noile masini de politie nu mai au steagul tricolor mare lipit pe ele si scris Romania sau Politia Romana(au mai pastrat unul minuscul la unele pe aripa fata),globalizare,granite deschise,sa nu mai simti ca apartii unei tari,toti la fel.La fel au facut mai demult si cu ambulantele,incet,incet,pe astea noi a disparut crucea de pe ele,la evrei au steaua lui David,la arabi semiluna,la noi e rusinos sa ai crucea.
    8 2
  • UN ALT EXEMPLU DE MARLANIE TEUTONA
    7 3
  • iar au început să plângă prohodul grupul de babe dieseliste

    ECO MOBILITATEA aduce ca efect creşterea veniturilor locale, prin lipsa importurilor de motorină / benzină şi prin producerea şi consumarea energiei în regiune,
    în acest caz, insulă.

    Dacă Grecia face investiţii privind un mic parc eolian şi eventual panouri solare rezidenţiale şi cu staţii de încărcare publice dar şi private
    utilizarea maşinilor electrice devine un mare plus, având locuri de muncă şi lipsa importurilor (de petrol, aka benzină, motorină)

    Câştigă şi ţara / regiunea / insula respectivă şi cetăţenii ei.

    Bravo VW, bravo Grecia !
    2 13
  • Gheena asta pe două picioare, recte Mafănikkk, mă îndârjeşte peste măsură…

    Eu înţeleg că “acesta este ceasul vostru şi stăpânirea întunericului” (Luca 22:53), dar nici să fluier a pagubă (adică să adopt resemnat…resemnarea) nu accept! Efectiv nu pot!!!

    Nu, nu din orgoliu mă auto-mobilizez. Dar prea suntem curci plouate, măi tati! Din care cauză se abate asupra noastră ceva tare neplăcut (şi efectuat cu boltă).

    În consecinţă inevitabilă, voi începe să mizez mai mult pe fapte decât pe vorbe. Concret, aşa cum am mai menţionat, următoarea mea maşină va fi Touareg 5.0 V10 TDI! Deşi nici Q7 6.0 V12 TDI n-aş refuza.
    Chiar glumisem atunci când am abordat subiectul VW Nivus. Sunt eu om de un litru??? Bună glumă.

    Eu însumi vreau, în mod conştient, să-mi jupoi trei rânduri de piele, ca să le dăruiesc statului (ca impozit), respectiv privatului (la benzinărie). Dar “blana” va fi a mea, oricând şi oricât voi pofti! Talpă până ajung să zgârii asfaltul cu călcâiul. Tot ce mă interesează se traduce astfel: EMISII, EMISII, EMISII…Satisfacţia supremă a vieţii mele! Transpusă într-o expresie matematică: inexo + CO2/NOx = love!!!

    Acum haideţi fuguţa, “prieteni”, cu calificativele “de specialitate” (psihiatrică), başca “avizate”. Păi ce cacao ştiţi altceva? Da’ prefer nişte enunţuri academice (la care se pretează nişte doctori doctori), nu doar să vă puneţi halatul alb pe voi în faţa tastaturii.

    PS. Pe bune: cilindree barosană scrie pe mine. Cu toate riscurile asumate. O viaţă am şi pe aceea o s-o…fumez. În ambiţie prostească sau nu…nu contează!

    PPS. Sunt chiar curios, Mafioso, cum ai putea să-mi zădărniceşti planul Super-Diesel (la vremea lui, Touareg-ul în speţă a fost barat în SUA!). Nu spera la blocaje din partea autorităţilor, că n-ar avea ce şi de ce să-mi facă d.p.d.v. legal…Repet: intenţia mea este absolut serioasă. Şi mai ales…statornică
    10 4
  • @Edikk
    masini, statii de incarcare, sisteme de producere a energiei-solar sau eolian +baterii de acumulare cand e noapte si nu bate vantul.
    Toate astea costa de sute de ori cat putina benzina pe care o consuma cojile alea coapte sub soarele Mediteranei. Si n-ai facut nimic. Nu mai importi benzina, dar importi baterii, panouti sau eoliene care sunt mult mai scumpe. Intr-un cuvant, scapi de dracu si dai de ma-sa. Ca sa ce? Sa nu mai fie poluare pe insula?!?! Pai n era nici inainte. Te-au dus vreodata parintii in vacanta in Grecia pe vreo insula sa vezi cum e cu poluarea acolo? Nu cred.
    10 2
  • Toate astea costa de sute de ori mai mult decat putina benzina ...
    6 2
  • Cost of investment, initial cost , da, aşa este, costă!

    Dar pe termen lung, nu mai trimiţi banii la Emirate, Bahrein, Kuweit de sunt ăia super bogaţi ci devii tu mai bogat !

    Această infrastructură şi cost iniţial ca să fie suportate de firmele investitoare, este clar că acestea trebuie să aibă sprijinul statului (grec în exemplu) !

    Beneficiile pe termen lung sunt foarte mari, în pofida unui cost iniţial mare.

    Cel mai mare parc eolian din România produce cât un reactor de la Cernavodă!
    Iar eolienele au fost dezvoltate prin ajutorul statului român!
    Deci se poate!

    Lăsăm sucu şi bășinile de dinozaur deoparte că suntem în 202x, nu în 1800 !!

    Dacă nu reuşim, înseamnă că suntem o generaţie de incompetenţi !
    Ce este aşa de complicat?
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru