Volkswagen accelerează planurile de electrificare: 50 de miliarde de euro pentru baterii de la furnizori din Suedia și Asia

de Paul Cosma
Luni, 08.07.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen vrea să întărească alianțele cu furnizorii săi și va cheltui 50 de miliarde de euro pentru achiziția de baterii pentru mașinile sale electrice. VW va cumpăra baterii din Suedia și Asia, de la companii precum Northvolt, LG Chem sau Samsung SDI.

Grupul Volkswagen se află într-un proces de conversie a 16 fabrici pentru producția de mașini electrice, astfel încât să aibă peste 30 de modele noi sub brandurile VW, Skoda, Audi și Seat până în 2023.

În același timp, nemții spun că trebuie să ducă muncă de convingere cu furnizorii din cauză că aceștia nu ar fi convinși de planurile mărețe ale VW.

“Nu toți furnizorii sunt convinși că mobilitatea electrică va ajunge la o scară atât de mare. Ne trebuie timp să îi convingem să investească în industria auto,” a declarat Stefan Sommer, membru în board-ul VW, potrivit Reuters.

Nemții vor cheltui 50 de miliarde de euro pentru achiziția de baterii necesare în producția viitoarelor mașini electrice ale grupului VW. Furnizorii VW sunt companii precum Northvolt (Suedia), SKI, LG Chem și Samsung SDI (toate din Coreea de Sud) sau CATL din China.

Via Reuters

 

Comentarii (4)

  • hazard
    pai, de ce accelereaza? Au promis Volkswagen ID.3 si nu au baterii? Hai ca rezolvarea e simpla, incepe cu "ne cerem scuze..."
    In rest, nu uitati! Fuguta la cumparaturi...electrizante! E la moda :)))
    3 5
  • Așa a fost românul întotdeauna și dintotdeauna, eu unul vreau o electrică, poate altul vrea un diesel sau hibrid, hidrogen.
    Nu ar fi frumos să meargă fiecare cu ce își dorește?
    Ce este ura asta pe voi fraților?

    Neam prost crescut, de aceea nici nu am fost invadați de alții, le stricam rasa cu... Noi!

    Cu deosebită stimă!
    7 3
  • Mai vor si bani pe rezervari.
    Pana la EV eu nu am pomenit rezervari pentru un model ce se va lansa peste un an. Si lumea tampita, personal nu as da niciun cent. Vino tu cu masina, facem un test drive, vedem cum este si apoi iti cumpar produsul daca merita.
    Zice ca w e vreo companie nou infiintata de cativa tineri entuziasti, care neavand bani, au nevoie in avans de increderea si sustinerea materiala viitorilor clienti.
    Rusinica mai w!
    17 2
  • inexorabil
    Hopa! Interesant...Aşadar, VAG chiar ar avea bani ca să plătească…amenda care i se cuvine în Europa, în contul lui Dieselgate. Iar frustraţii rămân tot cu buza umflată – eventual li s-a aplicat o “resoftare”, ceea ce a redus performanţele motorului (şi cică ar fi sporit…consumul), adică taman ce le “trebuie” într-un trafic tot mai sufocat, care reclamă depăşiri rapide.

    Bineînţeles că UERSS va privi admirativ (şi…asta-i tot) la zecile astea de miliarde agitate ostentativ de VAGonari.

    Cu alte cuvinte, încă o dată triumfă “valorile occidentale”. Mă rog, nici de la ruşi n-am avea ce să învăţăm, cel puţin nu acum, în condiţiile unei autocraţii crunte.
    2 12

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru