Volkswagen anunță că evoluția mașinilor electrice se apropie de “punctul culminant”: “Dacă depășești teama de ceva nou, mașina electrică este cea mai bună alegere”

de Paul Cosma
Joi, 08.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mașinile electrice vor avea în curând prețuri similare cu cele tradiționale, iar astfel vom atinge “punctul culminant” în evoluția vehiculelor cu emisii zero. Oficialii VW susțin că acest moment este mai aproape decât pare și că mașina electrică este cea mai bună alegere, “dacă depășești teama de ceva nou”.

La sfârșitul anului trecut, grupul VW a anunțat că are capacitatea și materia primă necesare pentru a produce 50 de milioane de mașini electrice, potrivit declarațiilor CEO-ului Herbert Diess.

Nemții estimează că planul lor ambițios va constitui o bornă importantă în evoluția acestui segment de piață.

“Credem cu tărie că punctul culminant este aproape, iar acest punct culminant este o paritate a prețurilor (electric vs. tradițional) care va îndrepta atenția clienților noi către mașinile electrice. Dacă depășești teama de ceva nou, mașina electrică este cea mai bună alegere,” a explicat Reinhard Fischer, vicepreședinte al grupului VW și responsabil de brandul VW în America de Nord.

Fischer susține că, dacă pui toate costurile pe hârtie, o mașină electrică este cu 50% mai ușor de întreținut decât una cu combustie internă.

Grupul german, cu toate brandurile sale, vrea să lanseze 70 de modele 100% electrice până în 2028, estimând vânzări totale de 22 de milioane de unități.

Via Automotive News

Comentarii (14)

  • ACE - Craiova
    Asteptam de mult timp ACEST PUNCT DE VEDERE....
    De ce oare - pentru ca s-au spus PREA MULTE ABERATII despre masinile electrificate - iar acum un MARE PRODUCATOR auto - RECUNOASTE ADEVARUL...
    11 23
  • Rudolf D.
    Deci isi va pastra vw lucul 1?
    5 18
  • andrei
    pai punctul lor de vedere e logic sa fie asta. dar sa nu uitam de ce alte minciuni au spus.....
    8 15
  • Care punct de vedere, băbăieții moșului?! -- Doar AM ne spune clar din titlu că-i vorba de un ANUNȚ al mega-guriștilor hiper-corporației altfel VAG mute, adicătelea un gen de verdict implacabil similar Tablei Legilor răcnite de pe Munte de Moise. :-)

    Acu pe bune, asta-i doar o altă anti- sau non-știre la fel de confuză ca predicțiile variabile de a țânțar la armăsar ale ...oricui de fapt din industria auto.
    VW atinge însă paroxismul aberațiilor: nimeni -- și mai ales web-botul numit AM --nu observă deci că una minte Diess (50 milioane BEV produse), alta aburește Fischer (22 milioane-n următorii 10 ani.)
    ...Dar stai, poate Diess se gândea la producția VW-Group pe următoarea sută de ani... :-P

    P.S. Deja devin minore în comparație cu enormitățile astea alte probleme legate de nuanța exprimării -- păi, dacă f. curând *se va atinge punctul culminant EV*, nu-i logic să urmeze rapid declinul lor?? :-)))
    28 12
  • someone
    baiatul, sau nenea are dreptate...doar daca:
    1- infrastructura punctelor de incarcarear fi la fel de dezvoltata cu cea a benzinariilor
    2- timpul de incarcare ar scadea semnificativ
    3- greutatea bateriilor ar fi putin mai mica la aceeasi capacitate
    4- sa se gaseasca o modalitate de reciclare a bateriilor vechi, pt ca atunci cand pe pamant nu vor mai fi elemente rare pt baterii, de unde construiesti altele noi . iar acest lucru se vede deja, caci unii furnizori de baterii au inceput sa creasca pretul lor.

    insa avand in vedere de la cine vine aceasta afirmatie, eu zic sa ne gandim de 2 ori inainte de a inghiti pilula cum am inghitit-o si pe cea pe care scria tdi bluemotion ( fara efecte secundare ) BLUE aka ECO in deutchland
    16 12
  • Pai daca e asa cum zic omuletii astia, de ce costa un Golf GTE 38k euro? Asta in conditiile in care doar au scos de pe un golf normal motorul, cutia si rezervorul si au adaugat o baterie si motoare electrice. Mare investitie de a dezvolta modelu nu a fost.
    De ce costa 38k euro? Cum planuiesc ei sa ajunga de la un model de 38k euro la unul de 19k euro cat e unul echivalent pe benzina?
    Pana una alta un ID3 entry costa 30k euro. La fel costa si Corsa electrica. Noul Zoe e 35k euro.
    Asta e viitorul mobilitatii? Niste masini de oras care costa 30k euro?
    Is satul sa mi se zica zi de zi ca viitorul e electric cand eu ma uit in lista de preturi si nu vad nimic decent sub 30 k euro. De la 30k euro la 15 k euro cat ar trebui sa coste, e cale lunga.
    Sa rezolve in primul rand PROBLEMA PRETURILOR si apoimai vedem. Cu incarcatul, cu autonomia cu alte schimbari aduse de noua paradigma a mobilitatii, ne-om descurca noi. Cu preturile actuale nu ne descurcam.
    15 8
  • Antifa
    Încă o dovadă că citirea oricărui articol care are vreo legătură cu vw este pierdere de timp.
    13 9
  • @Alex: costa 38000 de Euri un Golf pentru ca 1. exista in continuare subventii de la stat, din banii prostului de rand care plateste taxe, ca n-are de-ales, 2. pentru ca early-adopters, entuziastii, indivizii plini de bani intotdeauna sunt dispusi sa dea oricat pentru orice rahat nou 3. pentru ca bateriile sunt extrem de scumpe in continuare si nu au de gand sa se ieftineasca, in ciuda minciunilor continue din presa progresista si din komunikatele ecologistilor (pretul chimicalelor din baterii a tot crescut in ultimii ani, e normal, pentru ca cererea e uriasa din cauza isteriei masinilor cu baterii) 4. pentru ca de ce nu?, daca sunt inshi dispusi sa "marcheze banu'"...

    Intr-o lume mai apropiata de WWII, prin anii 70 - 80, daca lumea ar fi fost dispusa sa dea atatia bani pe o masina cu baterii, ar fi existat de atunci "minunile tehnologice" cu care incearca astia acum sa ne ia ochii. Cu aprox aceleasi performantze minus ecranele cu LCD in verde. Numai ca economic lumea nu era acolo, nu isi permitea asa ceva. Acum, cand suntem la maximum-maximorum din intreaga istorie a omenirii, cand sunt insi care castiga bani fara sa munceasca pentru ei, din speculatii, cand exista indivizi care fura din fonduri comune (cum sunt "edilii" de la noi care fura din fonduri UE), cand banii sunt ieftini in general, acum terenul e propice pt asa ceva. Daca vine inca o criza ca cea din 2008, asa cum se vorbeste deja de o vreme, atunci traznaile astea cu baterii o sa fie primele care o sa-si faca iesirea "en fanfare". Pana atunci, cu subventii, cu promovare isterica, o sa se mai vanda ici si colo.

    Vor fi tot produs de nisa cat timp raman nerezolvate problemele incarcarii rapide, pretului foarte mare si a autonomiei incomparabile cu o termica.
    12 9
  • Hai să fim mai simplist-aritmetici: dacă-n prezent procentul vânzărilor BEV e de sub 2% din total, care ar fi *punctul culminant f. apropiat*?!
    ...4% ? ...5% ?

    Formularea ar fi deci VAG hazoasă de n-ar fi penibilă -- mai ales aflând că, fără vânzările din China (56% din cifra globală vs 23% Europa și 17% America) procentul *electrizant* ar de nici 1%...

    Mai e deci f. mult până departe -- noțiune care, nu doar după mine, se va auto-limita (pun intended ;-)) la cca. 10% din parcul auto planetar -- atenție, nu doar 10% din procentul vănzărilor BEV.

    Cât despre cele doar 50% cheltuieli de întreținere / alimentare a electricelor vs ICE-uri, mai vorbim peste nu mulți ani, cînd prețul kilowatt-ului o s-o ia la trap accelerat, atingând chiar puncte culminante. :-)
    19 8
  • Tot legat de preturi vedem ca Tesla evita sub diverse justificari si uzand de tot felul de tertipuri sa vanda modelul de 35k euro. De ce fac asta cand ei au practic cele mai bune electrice cu cea mai ieftina tehnologie de baterii?
    11 7
  • inexorabil
    Eh, Mister K, vă agitaţi precum bulele în sifon, dacă nu vă deranjează figura de stil la care am apelat. Nuanţe, substraturi, subtilităţi, contradicţii logice…Cu extrem de puţine excepţii (una dintre ele este…unul, recte @PMC), nu interesează pe nimeni, nu că nu le-ar observa :P

    Într-o lume a superfluului consumerist şi a lui delirium tremens transumanist, ori “funcţionezi” ca un tonomat (“Bravos Tesla!”), atunci când este introdusă, în mod psihotic-repetat (scuze de pleonasm!), “fisa” PR, ori aşteaptă-te negreşit la o avalanşă de epitete “corecte”, “patologice”, de “specialitate” (şi, desigur, şablonarde, la loc de “cinste” figurând “bolnav psihic”, “fanatic religios” şi “comunist împuţit”), care te vizează direct şi…furibund. “Cale neutră” nu există…

    Epilog: răul “superior” (schimonosind şi mai mult chipul divin din om) răului propriu-zis se află la lucru printre pământeni şi deja şi-a “adjudecat” frontispiciul public al acestui secol, purtând un singur nume, dar cât se poate de sugestiv, de care fug până şi demonii: NIMICUL (sclipicios & spectaculos).
    8 9
  • @Kirotractor: "punctul culminant" este de fapt o traducere nefericita a lui "tipping point" (tipping point ~ momentul rasturnarii, momentul schimbarii bruste); vezi ca la finalul articolului ai un link "Via Automotive News" care te duce la articolul in engleza, care e ceva mai clar.
    Se refera la viziunea neamtului ca in curand preturile BEV vor fi comparabile cu preturile ICE si aceasta va face pe majoritatea sa vrea electrice.
    Cat de mult va reusi VAG sa scada costul la BEV-uri ramane de vazut.
    9 5
  • Parere
    Dupa cate vad, prea putin se scade pretul BEV.
    Mai degraba si din pacate, asistam neputinciosi la cresterea preturilor ICE pana spre BEV.
    Asadar, da, in curand preturile BEV=ICE, dar niciodata cum si-ar dori clientul.
    10 2
  • Marius
    DACA depasesti teama de dobanzi si credite ,
    la final poti ramane si fara bani si fara masina
    doar cu o '' inchiriere'' pe cativa ani
    atata cat iti permiti sa platesti o rata si sa nu mori de foame.

    PS: prea multi si prea saraci, poate peste 20 de ani,
    cine stie?
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru