Volkswagen estimează o scădere a producției auto în 2022, din cauza crizei de semiconductori

de Gabriel Nica, Foto: Volkswagen
Duminica, 19.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După cifrele de vânzări dezamăgitoare înregistrate de producătorii europeni în primele 11 luni ale anului 2021, se pare că nici anul 2022 nu va fi mai bun, conform estimărilor grupului Volkswagen.

Într-un articol publicat recent, citând surse din interiorul grupului, revista Manager Magazin a dezvăluit joi că reprezentanții grupului Volkswagen se așteaptă să producă chiar mai puține mașini în 2022 decât în 2021. Problemele de producție sunt datorate crizei prelungite de aprovizionare cu semiconductori.

Producătorul german și-a ajustat chiar și țintele pentru finalul lui 2021 în consecință, noile estimări luând suma de 9 milioane de vehicule livrate în considerare, în scădere cu 300.000 de unități.

Cele mai sumbre scenarii prevăd un număr de 8 milioane de vehicule livrate anul viitor de către grupul Volkswagen. Chiar și estimările optimiste văd o scădere sub nivelul de 9 milioane de mașini setat pentru finalul acestui an.

La nivel oficial, reprezentanții companiei nu au dorit să comenteze informațiile ajunse în presă. Cu toate acestea, reprezentanții Volkswagen au confirmat că prima parte a anului 2022 va fi deosebit de problematică în acest sens și că se așteaptă ca situația să se îmbunătățească în a doua parte a anului.

Deși la nivel oficial această nouă estimare nu a fost confirmată, unele companii ale grupului deja iau măsuri pentru a atenua impactul lipsei de aprovizionare cu semiconductori.

Audi și Skoda, de exemplu, au decis extinderea vacanței de sărbători pentru angajații lor din causa aprovizionării deficitare. Audi a confirmat că această situație s-ar putea chiar prelungi pentru câteva luni în plus, cel puțin la începutul lui 2022.

Via: Manager Magazin

Comentarii (8)

  • “Problemele de producție sunt datorate crizei prelungite de aprovizionare cu semiconductori.”... ha ha ha
    12 3
  • Gigi Spoitoru'
    Ce vrăjeală! Datorită prețurilor nesimțite și a plandemiei lumea nu-și mai permite să-și ia vehicule noi.
    13 4
  • Tovarășu jurnalist unde mi-au dispărut celelalte manute verzi?
    7 2
  • Cand faci combinatii si inseli lumea, vine si partea mai putin placuta. Orice om cu principii nu si-ar lua masina germana pentru simplu fapt ca nu e bine sa sustii coruptia. Au facut softuri ilegale si au poluat ca nesimtitii. Sa nu le mai cumpere lumea produsele si sa ii trezeasca la realitate!
    2 15
  • @00:08... comentariul tău e lipsit de logica...unii oricum își cumpara mașini de rămâi uimit când vezi ce alegeri fac...și te intrebi ce alte preferințe mai au...un cumpărător zdravăn la cap nu renunța la un audi pentru o ...nu dau nume... toate acele ecrane e motivul pentru care nu mi-am luat un Golf 8... puțin îmi pasa de ce spui tu...mi-aș fi luat un G7 GTD recent, dar sh s au scumpit f mult și nu se merita. Într-adevăr multe opțiuni nu mai sunt disponibile am trecut personal prin asta la o alta marca, motiv pentru care am renunțat temporar la comanda...prea puțin ma interesează dieselgate ... dpmdv a fost unul regizat...prea coincide cu ofensiva electricelor pe toate fronturile ... puțin îmi pasa cât poluează actualul dCi euro 3 atât timp cât tehnic se afla in stare excelenta... doar de asta fac itp anual... de consumul de combustibil ce sa mai zic...când aud pe unii zicând ca un consum cel puțin dublu fata de dCi ul meu e un consum decent...
    7 1
  • @ dCi
    Ocazional conduc un dCi al tatalui meu si scoate niste consumuri car nu trebuiesc spuse ca nu crede nimeni.
    Referitor la digitalizarea cockpit-ului, eu unul sunt fan butoane clasice. Am un Astra K care are comenzile de climatizare cu butoane in loc de potentiometre si tot mi se pare greut sa umbli la ele. Am si un Swift din 2006 cu potentiometre clasice....ei bine la Swift fac orice fara sa iau privirea de la drum.
    Noile variante de masini cu bordul absolut digitalizat cred ca sunt mai mult pentru cei pana in 30 de ani si aici e problema: masini noi isi cumpara in general, cei peste 40 de ani.
    Cred ca daca ai avea optiunea ca la o masina sa alegi un bord digital si altul clasic perioada 2005-2010 un pic retusat, posibil ca producatorii sa aibe surprize
    6 0
  • Seriff
    @Mihai eu mi-as cumpara vag doar ca sa poluez cat mai mult.
    9 2
  • andrei
    cam ciudat sa ai tempomat adaptiv, franare de urgenta care functioneaza super si sa te vaiti ca iei ochii de la drum cateva secunde. guess what: eu si cu butoane la climatronic tot trebuie sa iau ochii de la drum, ca nu le nimeresc altfel. deci prefer o masina cu super sisteme chit ca mai iau ochii de la drum. si oricum pun o temperatura si aia e.

    nu stiu unde ati vazut voi ca doar aia peste 40 de ani isi iau masini noi. aia isi iau masini noi SCUMPE!!! asa da, e corect. :)
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru