Feedback

Volkswagen Golf, cel mai înmatriculat model în Europa în luna aprilie: doar 13 modele au înregistrat creșteri

de Daniel Popescu, Foto: Volkswagen
Miercuri, 03.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen Golf a fost cea mai înmatriculată mașină în Europa în luna aprilie cu 7.800 de unități, în timp ce podiumul a fost completat de Skoda Octavia și Renault Clio. În total, doar 13 modele au înregistrat creșteri.

Piața auto europeană a înregistrat un declin de 78% în luna aprilie, iar acest lucru este vizibil inclusiv în cazul clasamentului general al înmatriculărilor pe modele realizat de compania de analiza Jato Dynamics.

Pe baza datelor obținute din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, sursa citată menționează că Volkswagen Golf a ocupat în continuare prima poziție în preferințele europenilor cu 7.810 unități.

Surpriza este reprezentată de Skoda Octavia, care a ocupat poziția a doua cu 6.529 de unități după ce a depășit Renault Clio cu mai puțin de 200 de unități. Ford Focus a ocupat locul patru, în timp ce clasamentul este completat de Opel Corsa și Peugeot 208.

Chiar dacă SUV-urile au în continuare o cotă de piață de 37% în Europa, primul model din acest segment apare abia pe locul 7 prin Volkswagen Tiguan, care a depășit Toyota Corolla, în timp ce ultimele locuri din top 10 aparțin tot mărcii Volkswagen cu Passat și T-Roc.

Loc Model Înmatriculări 
aprilie 2020
1 Volkswagen Golf 7.810
2 Skoda Octavia 6.529
3 Renault Clio 6.370
4 Ford Focus 4.971
5 Opel Corsa 4.198
6 Peugeot 208 4.141
7 Volkswagen Tiguan 4.111
8 Toyota Corolla 4.006
9 Volkswagen Passat 3.968
10 Volkswagen T-Roc 3.840

De asemenea, specialiștii Jato au calculat că numai 13 modele care au fost disponibile în Europa atât în aprilie 2020, cât și în aprilie 2019, au înregistrat înmatriculări în creștere.

Printre ele se numără SUV-ul electric Mercedes-Benz EQC (409 unități comparativ cu 42), Porsche Cayenne Coupe (210 unități față de 68) sau Skoda Scala (1.673 unități față de 713).

Creșteri de anvergură mai mică au fost raportate însă și de SUV-urile BMW X7, BMW X6, Mercedes-Benz GLE, Mercedes-Benz GLS sau Audi e-tron.

Via Jato Dynamics

Comentarii (16)

  • Concluzia este ca europenii au ramas tarani, tot Golf, Tiguan peste Corolla, iar Passat refuza sa moara. Octavia nu este o surpriza, un model foarte reusit.

    Renault a ramas doar cu Clio in top 10, Captur a disparut.

    X7, GLS, cresteri cu toate ca sunt foarte scumpe.

    Situatia pare grava pentru unii producatori de volum, se pare ca sustinerile pe net nu au efect in viata reala.
    24 16
  • Așadar, din 10 modele, 4 sunt ale VW...


    Game. Set. Match.






    P.S. Un țăran.
    22 10
  • @dan_grc Tarani ? Pentru ca iti cumperi un anumit model ? Stiam ca cei care locuiesc in mediul rural si traiesc din agricultura si cresterea animalelor se numesc tarani, nu cei care au anumite preferite automobilistice.
    18 7
  • andrei
    ma doare in cot cat de taran sunt sau nu, daca un model imi place (indiferent ca e masina, telefon sau mai stiu eu ce) aia imi iau si nu dau 2 bani pe ce cred altii ca fac cu banii mei. nici celorlalti nu le pasa, deci...

    dar ideea asta ca sa fii diferit CU ORICE PRET, doar de dragul de a fi diferit e un bullshit.
    24 12
  • netam-nissan
    aveti dreptate si mie ajunge sa imi placa pina la urma ce imi permit sa cumpar, d-aia ador oribilul meu nissan tiida sedan luat si SH pe maruntis dar nu l-as da pe un bentley.
    decit cind oi avea bani de rols-rois ca dl.scorpion-negru elitist 1% sau etilist poate cum zicea dl primar ontanu mai demult.
    27 2
  • Niste tarani
    Pai cum! Nu Tesla?
    9 1
  • Greu de inteles utilitatea acestor "topuri"... Doar cifrele de vanzari la sf de an cred ca sunt relevante. Asa ceva nu prea ajuta pe nimeni cu nimic, mai ales de cand cu virusul "chinejilor".

    Golfurile alea presupun ca sunt in majoritate modelul vechi, daca tot veni vorba. Sau nu?

    In ce priveste reusita VW, intr-adevar, e un succes incontestabil.
    13 5
  • @dan_grc
    Pai cum sa isi plateasca miliardele de Euro amenzi daca nu ar fi unii mai inceti la minte :))
    Sa reamintim ca Be, BMW si Mercedes au fost amendate pentru softuri ilegale si organizare in cartel pentru influentarea pretului otelului?
    Si ca intre timp sunt pe ultimele pozitii ca fiabilitate in Germania? :))
    Luati cu incredere, ca va resofteaza ei curand:))
    Cica in Germania sunt cateva sute de mii care isi cer drepturile, pun pariu ca tot golf au ales, din asta nou tot cu probleme software:))

    https://m.automarket.ro/stiri/volkswagen-suspenda-livrarile-noului-golf-nemtii-au-descoperit-o-problema-la-software-in-cazul-unor-unitati-97997.html
    https://m.automarket.ro/stiri/volkswagen-a-intrat-in-colimatorul-sindicalistilor-erorile-de-management-afecteaza-imaginea-companiei-iar-locurile-de-munca-sunt-in-pericol-98271.html
    9 16
  • " Bmw amendat pentru softuri ilegale "...ai un link ?

    VW suspenda productia unor modele si tot domina vanzarile in Europa.

    Volvo made by Geely nu te mai multumeste ?
    14 2
  • jumate din top wag power
    5 0
  • @dan_grc
    Pentru sustinatori troace germane:
    https://uk.reuters.com/article/us-bmw-fine/munich-prosecutors-fine-bmw-9-65-million-for-faulty-engine-software-idUKKCN1QE144
    https://www.theguardian.com/business/2019/apr/05/bmw-daimler-and-vw-charged-collusion-clean-emissions-tech
    https://www.independent.co.uk/news/world/europe/car-emissions-scandal-bmw-volkswagen-daimler-charge-eu-a8856806.html
    https://www.theverge.com/2019/9/24/20881603/daimler-dieselgate-mercedes-benz-emissions-cheating-fine
    https://www.dw.com/en/germany-fines-bmw-daimler-vw-over-steel-cartel/a-51356153

    Fara numarrrr :)) Mai vrei ?

    Dane, Volvo e din alta liga, ei baga limite de viteza la maxim 180 km/h sa fie siguri ca stau cocalarii departe de marca, deci ma multumeste maxim :D
    Voi puteti sustine in continuare firmele care fac combinatii, ca voua astia cu BMW va plac combinatiile si afacerile ilegale, deci ce au facut germanii vi se potriveste si va multumeste :)

    Sunt si unii mai luminati, ce e drept: https://www.dw.com/en/dieselgate-volkswagen-to-pay-830-million-settlement-to-german-consumers/a-52572281


    Ia zi, in cate astfel de procese a fost implicat Volvo, Lexus ??? :)

    Daca vrei virtual sa vezi o masina:
    https://keepasking.com/2018-volvo-xc90-inside-the-most-awarded-suv-of-the-century/
    Dealerul nu te va lasa sa intri in ea in trening si adidasi, dar la BMW asta e considerat costum :))
    https://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/singura-masina-din-lume-in-care-nu-a-murit-nicio-persoana-autoturismul-a-fost-lansat-in-2002-914820
    Deci pana ajunge vreaun brand german aici, mai e drum luuuuuung, mai au de invatat muuuuuulte si inca multe minciuni de zis.

    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-germany-vehicle-dependability-study
    CItam: "Volvo is the highest-ranking premium brand with 111 PP100, though it ranks 12th overall. German premium brands BMW (129 PP100), Mercedes-Benz (137 PP100) and Audi (142 PP100) rank 17th, 19th and 20th, respectively".

    Deci esti varzulica murata, dar nu e de mirare, ai BMW :))
    8 17
  • Daca alea germane sunt troace, celelalte ce sunt? Sa fim seriosi, e cea mai mare prostie sa le bagi pe toate intr-o oala si sa le pui eticheta. Si pe mine ma enerveaza nemtii ca fac concurenta neloiala cu gaz ieftin luat pe shestake de la rusi, dar masinile lor sunt bune. Asta e adevarul. Au si ei FAIL-uri, dar nu poti spune ca-s troace. Fii rezonabil, amice!
    8 1
  • Oamenii tind sa devina glumeti cand altii isi permit sau pur si simplu au alte preferinte decat ei.

    Daca cand majoritatea iti arata o cale, poate nu or fi toti tampiti. Eu nu am nimic de reprosat ambelor variante de G7.

    Asa cum estimam, G8 va urma imediat in varful clasamentului vanzarilor. Vor aparea testele comparative, se vor aduna lunile si isi va gasi locul corect.

    Probabil Kia mai are nevoie de 1-2 versiuni complet noi ca sa intreaga Golful in calitate reala, calitate perceputa si apoi vanzari concrete. Banii mei merg pe Kia in viitor. Ford ... ar trebui inchis, Mazda nu are forta financiara inca.
    6 2
  • Acum aud ca G7 avea oglinda fara rama. Mi-au schimbat-o mie sau magarii astia o livreaza cu rama in Romania?

    https://www.youtube.com/watch?v=X48c9lFX3NY
    3 0
  • Eu unul consider ca ar fi o minune ca G8 sa mai ramana mult timp in frunte la inmatriculari. Imi pare rau sa o spun dar in realitate masina e uratica tare, sincer din poze nu mi-a parut asa de nereusita. Am vazut-o acum de curand parcata la un supermarket si am ramas socat de cat de mica si urata arata. Ok, poate nu acesta o sa fie principalul impediment , fiindca pana la urma e greu sa fii obiectiv in privinta design-ului exterior, dat totusi, masina nu prea vine cu nimic in plus fata de modelul anterior ( cu exceptia bineinteles a digitalizarii dar care trebuie considerat doar un "must" trend ), din contra , se pare ca are multe minusuri . Iar faptul ca a ramas la aceleasi dimensiuni de atata amar de vreme/generatii il consider deja un conservatorism exagerat care nu cred ca mai atrage clientii. Per total ,pur si simplu modelul asta nu arata ca merita mai mult de 20.000 euro in orice echipare , asta este problema. Sa fim seriosi , Golf si Passat au o serioasa problema de imagine ( pe langa faptul ca sunt cele mai urate la clasa lor, asta e clar) in acest moment si nu ma refer deloc la dieselgate aici fiindca eu personal consider ca in continuare 1,6 si 2,0 TDI sunt niste motoare foarte reusite (stiu ca 1,6 nu mai este in gama dar este in continuare pe strazi ) ,eu cel putin nu am avut niciodata probleme cu ele si pe cel de 2,0 il conduc si acum pe o masina de 12 ani si a functionat/functioneaza impecabil fara sa fi avut nici cea mai mica problema ( dar da, recunosc, as alege acum 1,5 tsi-ul fiindca nevoile mele s-au schimbat si mi-a placut mult si cand l-am condus).
    Oricum, clasamentul asta e fara nici cea mai mica valoare, Aprilie 2020 va ramane probabil in analele istoriei vanzarilor auto si au fost totusi tari care au fost lovite mai rau de pandemie/restrictii decat altele in Aprilie.
    2 0
  • @Calingura depinde de echipare la 7, iar la 7.5 e standard, daca-mi amintesc bine. Eu am retrovizoare fara rama la 7.5.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru