Volkswagen introduce un sistem cu injecție dublă de AdBlue pentru a reduce emisiile de oxid de azot cu 80%: Passat și Golf 8, primele modele care îl folosesc

de Daniel Popescu
Vineri, 30.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a dezvoltat un sistem cu injecție dublă de AdBlue pentru motoarele diesel prin care reduce emisiile de oxid de azot cu până la 80%. Passat și Golf 8 sunt primele modele care îl vor implementa.

Scandalul Dieselgate a determinat constructorii să caute soluții rapide pentru reducerea emisiilor de oxid de azot în cazul motoarelor diesel, iar Volkswagen nu a făcut excepție.

Începând din 2018, toate motoarele diesel Volkswagen sunt echipate cu un catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR) care vine la pachet cu un sistem de tratare cu AdBlue a emisiilor.

Volkswagen anunță însă acum că a dezvoltat un nou sistem prin introducerea sub mașină a unui al doilea catalizator cu reducere catalitică selectivă, care este montat în serie cu primul catalizator.

Întrucât distanța dintre noul catalizator și motor este mai mare, temperatura gazelor de eșapament din acest catalizator este cu până la 100 de grade mai scăzută.

Tratamentul AdBlue este injectat în ambele catalizatoare, iar avantajul este reprezentat de faptul că în cazul celui de-al doilea catalizator fereastra de acțiune a tratamentului AdBlue este mai mare, ca urmare a temperaturilor mai scăzute.

Volkswagen susține că, prin utilizarea noii tehnologii, emisiile de oxid de azot ale unui motor diesel scad cu până la 80% comparativ cu unitățile diesel echipate cu un singur catalizator.

Noul sistem este folosit deja pe motorul diesel TDI Evo de 2.0 litri și 150 CP de pe noul Passat, care respectă viitorul standard de emisii Euro 6d.

În plus, germanii au confirmat că noul sistem va fi disponibil și pe noua generație Volkswagen Golf, care va fi prezentată în această toamnă și pentru care există deja o imagine sub camuflaj și o fotografie cu interiorul.

Via Volkswagen 

Comentarii (15)

  • Daca acest procent de 80 % este real, atunci chiar este un progres considerabil in reducerea particulelor.
    21 5
  • Niggapls
    Foarte tare!!!
    In specifiactii in curand vor trece si consum AdBlue/100km. Ceva de genul 0.5l/100km.
    16 10
  • andrei
    pai chiar ar trebui trecut. am fost cu un sharan al cuiva cu adblue, jale. e silentios, nu scoate fum, dar senzorul ala de adblue e praf. incontinuu tipa ca nu mai are adblue, chit ca e rezervorul plin. si am cautat pe net, e problema asta la multe masini de-ale lor
    10 7
  • Florin
    Or fi dezvoltat un soft si pentru asta
    12 8
  • Wakeup call pentru toti electrificatii in cap: in continuare se studiaza si se inoveaza motoarele DIESEL! De ce oare? :) Deoarece continua sa fie cele mai fiabile, cele mai eficiente ca si cost de exploatare, cu o dinamica excelenta, cu o rezistenta in timp imbatabila, calul de bataie al intregii economii mondiale.

    Am spus si repet: Diesel mai are inca enorm de multe de spus in ce priveste transportul personal si de mare tonaj. Asta in timp ce electrificarea cu actualele baterii nu are absolut nicio sansa. Singurele aplicatii reale pentru bateriile actuale sunt trotinetele si motocicletele electrice. In rest, nimic de luat in seama.
    20 27
  • Inca un dpf in plus,inca in cui.in cosciugul mac-ului la capitolul fiabilitate,Mai e si Vw,e clar ca o sa contribui la greu la fondul de pensie privata pe care-l are deschis mecanicul tau.Cu Ureea cum sta,mai sufera de enurezis?
    18 13
  • Edikkk
    Da, dle PMC.... ca mincinoşii demonstraţi de VW să tragă de dieselul CANCERIGEN demonstrat, în continuare, VW foloseşte pişu.... pardon... uree.

    Pe care trebuie să ai grijă să o plăteşti :))))


    Apoi după 5-10 ani şi 400.000-500.000 km (apoi daţi înapoi la 180.000 în mod fals) se vor vinde în România frumoasele de TDI mânca-ţi-aş cu numele de green diesel, blue diesel, eco diesel şi alte minciuni ale CANCERIGENULUI Diesel.

    Mda
    16 16
  • Antoniu
    Ha ha ha...ajuni sa platesti mai mult pe km la diesel cu atata consum de uree. Asta este un cost la care fraierii nu se gandesc cand cumpara un automobil diesel canceringen.
    11 12
  • Stai jos baiatu , nota 3 si ramai repetent , nu mai delira cu Diesel tau Clean
    11 11
  • Rudolf D.
    Consumul de AdBlue e de cca. 1...1,5 lei max. / 100km in bani romanesti pentru cine nu stie. Asta e costul suplimentar pe care il aduce aceasta tehnologie ca cheltuiala curenta. Adica ca si cum ti-ar consuma motorul mai combustibil cu cca. 0,15...0,2 litri la 100km in bani.

    Ca sa nu mai moara copilasii de cancer la plamani.
    Tulai Doamnie!
    15 8
  • @rudolf d.Actual, tehnologia diesel e cam ca rudolf diesel dupa ce s.a impiedicat pe vapor si a cazut peste balustrada in Canalul Manecii, sper ca diselul sa ramana doar pentru camioane si sa.l interzica in orase,cu ocazia asta sunt sigur ca scapam si de suv-uri ca pe benzina nu.isi prea mai permite nimeni. Sper sa se interzica si pe vapoare,cele mai mari poluatoare,dar daca s.ar interzice pe vapoare s-ar interzice globalismul,iti faci nasturi la Falticeni si nu ii mai aduci din China....
    13 7
  • mircea badea
    bravo, abia astea sunt euro 6, sau cel putin cat tine dpf-ul.

    totusi, mai bine sa dispara de tot.
    7 4
  • Asta se intampla cand stai toata ziua cu nasul in "curul" unui diesel fiabil. Incepi sa o arzi in "noxe" pe @automarket!
    5 2
  • Diesel-ul nou, daca e adevarat ce au reusit astia de la VAG, v-as atrage atentia ca va fi mai curat decat rah*turile hibride cu motoare pe benzina. :) Dar presupun ca inca un argument logic nu conteaza pe langa toate celelalte, cand ideologia incalzirista iti tine loc de creier, nu? :)
    4 4
  • Asta este societatea de astazi.Sunt foarte multi care vin cu argumente logice....Asta zic doar ei si nimeni altcineva. Asa este si cu profesoara de la Videle. Se topesc ghetarii, Alaska arde, In Finlanda este canicula.Coralii se decoloreaza si mor din cauza ca temperatura apei a crescut cu un grad sau doua, iar noi ne-am procopsit cu Bozo Diesel. Stai departe de funingine, prietene.Nu-ti face bine!
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru