Volkswagen: „Toate motoarele din grupul nostru vor fi turbo în maxim patru ani”

de Bogdan Mirică
Miercuri, 18.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunţat că intenţionează să treacă la motoare turbo în maxim patru ani. Decizia a fost luată la nivelul întregului grup, eforturile pentru renunţarea la unităţile aspirate fiind în plină desfăşurare.

Volkswagen va fi unul dintre primii constructori mondiali gata să renunţe complet la motoarele aspirate, considerate acum lipsite de eficienţă şi depăşite de cerinţele lumii moderne. Constructorul german plănuieşte să treacă complet la propulsie cu motoare turbo în maxim trei sau patru ani.

Mark Trahan, vice-preşedinte responsabil pentru normele de calitate în cadrul grupului VAG, a declarat că Volkswagen va înlocui şi ultimele unităţi aspirate rămase în gamă, cu unele turbo în maxim patru ani. Este vorba despre propulsorul de 2.5 litri, cu cinci cilindri, şi de alte două motoare cu şase cilindri, fără a uita de cel de un litru, despre care se spune că va deveni rivalul direct al unităţii Ford 1.0 Ecoboost. Acelaşi Trahan a declarat că va fi nevoie de cel mult patru ani pentru a aduce motoare turbo în locul lor.

Esential 4 ani vor mai trece până când toate motoarele din Grupul Volkswagen vor fi turbo.
Volkswagen nu este singurul constructor care încearcă să adopte curentul turbo în locul celui convenţional. Ford a anunţat intenţii similare în urmă cu ceva vreme.
Joe Bakaj, vice-preşedintele responsabil cu ingineria motoarelor, a declarat că propulsoarele convenţionale ar putea fi abandonate complet în gama Ovalului Albastru.

Decizia ar fi una logică, având în vedere experienţa pe care Ford începe să o dobândească cu motoarele sale Ecoboost şi după ce a câştigat doi ani la rând titlul pentru „Motorul Anului”. Acelaşi Bakaj a declarat că singurele modele care vor păstra unităţi aspirate vor fi modelele hibride, care vor alătura acestora agregate electrice.

Comentarii (16)

  • Ar fi interesant (e adevarat, e mai greu) de facut o analiza realistica si nepartinitoare legat de fiabilitatea si costurile de intretinere pentru motoarele turbo ale diferitelor grupuri.
    Pentru ca titlul anului mie nu imi spune absolut nimic nou din ceea ce pot verifica singur in cifrele prezentate.
    20 0
  • soferu benzinar
    Turbo, neturbo, sa nu consume mult, eu a trebuit sa pun izolir pe la turbina sa micsorez consumul .
    5 16
  • ce benzina aspirata mai folosesc in afara de 3.2 fsi ?
    1.6 fsi nu tin minte sa`l mai fi vazut la golf 7...
    8 7
  • eu zic sa cauti mai cu atentie in toata gama VW ;)
    10 1
  • @ Mog - uitati-va la motoarele de pe Vw Up. Unitati aspirate de 1l. La Rapid si Fabia exista 1.2 mpi etc.
    15 0
  • Mai este si 1.4 de 86 CP. Si asta parca e FSI (Fiabia, Polo, Ibiza), pentru ca versiunea "normala" a lui dezvolta 75 CP, ulterior 80.
    Cat despre stire, este trendul actual folosirea unor astfel de motoare. Nu este unul chiar pe gustul meu insa asta e viata. Personal imi plac motoarele aspirate, chit ca au un consum mai mare si polueaza mai mult. Ca fiabilitate cred ca un turbo nu va fi mai bun vreodata fata de un benzinar care dezvolta aceleasi puteri. Poate ca ma insel pentru ca sunt eu obisnuit cu aspirate sau poate am dreptate. Pana acum aceste motoare nu s-au remarcat prin fiabilitate.
    10 2
  • Tot asa o sa cada turbinele intr-o veselie ca la al meu 2.0 tdi ??
    12 7
  • AndreiRN
    Turbinele for fi fabricate in China pt un pret mai bun.
    Si motoarele vor trebui schimbate la 5 ani.
    6 7
  • Turbo si 3 cilindri.Cea mai proasta solutie pentru cresterea eficientei unui motor.
    7 7
  • Vasilica
    Turbinele pentru majoritatea masinilor care sunt vandute in Europa sunt fabricate la noi in Militari la fosta Turbomecanica. Cred ca mai e ceva prin Turcia.
    7 5
  • Adevarul este ca doar VAG are probleme cu motoarele turbo. Restul sunt niste zei.
    9 6
  • LauCalin: se vorbeste de problemele la VAG mai mult decat la altii pt ca astia vand o gramada iar pe strazile noaste sunt multe de tot. e o chestie logica...
    ce probleme sa auzi la 1.4 tce de la Renault de ex, daca sunt 10 motoare cu totul in Romania...
    cat despre diesel,la 1.6 tdi nu am auzit sa fi avut vre`o problema doar 2.0, 1.5 dci insa, parca tin minte despre ceva discutii cu injectoarele...dar tot asa pt ca sunt multe pe la noi (logan, megan etc)
    9 9
  • midnight
    @mog
    Eu am un Megane ST 1.4 TCE si sunt foarte multumit. Oricum Renault a vandut mai multe 1.4 tce decat toate noile Kia ceed vandute in Romania.
    8 3
  • vw anuntase in urma cu vreo 2-3 ani ca vor renunta la cutiile de vit. automatice clasice in favoarea celor cu dublu ambreiaj DSG ... acum pe piata nord-americana nu mai gasesti la masinile noi decit cutii automatice DSG ... cele manuale sint mentinute, dar au spus ei ca DSG-urile prezinta prea multe avantaje si nu mai merita sa investeasca in perfectionarea celor automate-clasice ...
    cred ca asa va fi si in cazul motoarelor turbo ... mai ales ca acum trebuie sa se incadreze in normele tot mai stricte de poluare !

    drumuri bune tuturor !
    4 2
  • Vasilica
    O explicatie logica a dat mog dar cred ca multi o sa faca temperatura e greu pentru ei sa judece, parca intra intr-un "loop"
    1 3
  • Ultrasul Volkswagen LauCalin nu s-a putut abtine... scuzati-l !
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru