Volvo elimină definitiv pielea din interiorul viitoarelor modele electrice

de Alexandru Monenciu
Vineri, 24.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Din motive de sustenabilitate, constructorul suedez de automobile elimină definitiv pielea din interiorul viitoarelor modele electrice. Primul la care se aplică această modificare este C40 Recharge.

Volvo este unul dintre producătorii care contribuie activ la protejarea mediului înconjurător. În special, constructorul din Goteborg este îngrijorat de efectele negative pe care le au asupra mediului creșterea vitelor (responsabilă pentru 14% din gazele cu efect de seră provenite din activități umane) și defrișările.

Tocmai de aceea, suedezii anunță acum că elimină definitiv pielea din interiorul viitoarelor modele pur electrice. Primul la care se aplică această modificare este C40 Recharge, un SUV cu zero emisii care a debutat oficial în luna martie a anului trecut.

Până în 2030, Volvo intenționează să devină o marcă pur electrică, așadar pielea va fi eliminată definitiv din oferta nordicilor. 

În locul acestui material asociat cu modelele premium, Volvo va oferi materiale sustenabile. Un exemplu este Nordico, creat chiar de inginerii producătorului suedez de automobile.

Pe scurt, Nordico este o combinație de textile realizate din PET-uri reciclate, material bio din pădurile sustenabile din Suedia și Finlanda și dopuri de plută reciclate din industria vinului.

Acest nou material va debuta o dată cu viitoarele generații de modele Volvo.

Până în 2025, suedezii intenționează ca 25% din materialele folosite în interiorul viitoarelor modele să fie ori reciclate, ori provenite din surse bio. Tot până atunci, Volvo vrea ca furnizorii săi direcți să folosească 100% energie regenerabilă.

via Volvo

Comentarii (31)

  • Pielea ecologica zis si "cea mai rapida cale catre o durere de cap cand conduci", miroase de-ti muta nasul.
    Din cate imi aduc aminte vacile le crestem si pentru lapte si carne, nu exclusiv pentru piele. Mi s-ar fi parut cinstit ca daca tot sacrificam bietele cornute pentru industria alimentara atunci macar sa folosim tot animalul.
    Mie nu-mi miroase a balega, ci mai degraba a reduceri de costuri.
    45 9
  • Urasc cuvantul sustenabilitate. E noul must in discursurile si comunicatele sforaitoare legate de ecoshit-ul actual.
    37 10
  • Seriff
    Evident, adica practic, vor scoate o dotare pe care multi sigur au o vor, dar masinile vor fi la fel de scumpe, pentru ei = profit, e mai ieftin sa ai stofa decat piele, logic, fraierii pun botul, au impresia ca salveaza planeta, toata vrajeala asta cu salvarea planetei e doar o afacere bine pusa la punct din care multi ies castigati.
    25 13
  • Să fim serioși, ce anunță Volvo este o găselniță publicitară și era previzibil să se întâmple așa ceva. O mașină electrică este oricum scumpă, nu poți să mai ăncarci prețul și cu piele naturală. Opțiunea de "tapițerie piele" este una scumpă. Poate scoate din buzunarul unui client chiar și 5000 de Euro la o mașină de lux.
    Timpurile în care găseai tapițerie de piele-piele, naturală 100%, iar asta pe mașini de j-de mii de euro în sus, au cam apus. Acum găsești piele ecologică atât de bine realizată încât juri că e adevărată, ori Alcantara. Pielea naturală o găsești doar pe volan și schimbător. Atât! Iar adevărul este că acești înlocuitori rezistă mai bine decât pielea naturală.
    20 6
  • @UEmUE
    Si tie!
    5 14
  • Clique
    Care "piele", poate mușama care după 4-5 ani se taie de zici că ai băgat cuțitul în ea.

    Dacă se folosea chiar piele, ținea o viață.
    14 7
  • Adrian
    M-am saturat de stirile despre masinile electrice sau nonstirile precum cea de mai sus!
    21 8
  • Oricum noțiunea de premium cam disparuse la Volvo, ultimul model premium, chiar dacă cu tracțiune față, a fost S80.
    15 8
  • Artico de la Mercedes e un exemplu de ”Așa nu!”, deci deloc sustenabil la felul cum se crapă.
    Nordico al chinezilor - pardon, al suedezilor :-)) poate-i mai bun, dar numai testul timpului poate confirma.

    Altfel, deși nu-s vegan subscriu la reducerea cruzimii vs. mamifere, că și ele este vii. :-P
    15 5
  • Bv,arata bine
    4 4
  • Un lucru normal pe care toti trebuie sa il implementeze. Inlocuitorii sunt din ce in ce mai buni, iar in unele cazuri chair mai durabili decat pielea naturala. Iar ce facem noi cu planeta asta si cu animalele care au aceleasi drepturi ca si noi, chiar fiind mult mai folositoare ecosistemului decat parazitul uman, trebuie sa inceteze. Mai putina infatuare fara de propria specie. si mai mult respect pentru ce ne inconjoara
    16 10
  • Indiferent daca foloseste sau nu Volvo piele pe cateva sute de mii de masini anual, aceleasi sute de milioane de vite vor fi sacrificate anual pentru carne sau ca au ajuns la sfarsitul vietii productive.
    10 4
  • Mai bine ar elimina SUV-urile, dacă tot le pasă de mediu.
    19 3
  • alex_cu_a_mic-pentru a ajunge de la punctul A lapunctul B este nevoie de primul pas. Apoi inca unul, si tot asa. Toate schimbarile se pot face doar treptat nu dintr-o data. Asa ca astazi este Volve, ieri a fost BMW si maine sper ca din ce in ce mai multe. Iar fara cerere, oferta va scadea. Nu sunt de acord cu cele mai multe idei "progresiste", dar sunt printre ele si unele foarte bune. Iar barbarismul impotriva animalelor trebuie sa se opreasca, mai bine mai devreme decat mai tarziu.
    @Nenea-de ce sa le elimine? Doar sa le faca mai eficiente si mai putin poluante.
    10 4
  • Ce supărați sunt unii. Nu mai pot dormi ca Volvo scoate pielea.
    Pentru asta cumparau ei Volvo. Stai ca de fapt nici nu cumpărau Volvo. Adrian, daca te-ai saturat poti ignora articolele. Ce zici?
    5 5
  • @dan_grc
    Depinde cine isi da cu parerea despre premium.
    Daca discuta despre asta toti cocalarii care iau BMW facut din bucati la 2000 euro sau le fura de pe afara, atunci clar evaluarea acestora este una de nebagat in seama. Volvo si Lexus sunt mult mai premium decat germanii.
    Daca ne uitam in ultimii 10 ani, germanii au atras fraierii cu design, dar fiabilitatea a scazut considerabil.
    Volvo deocamdata nu a fost adus prin tribunale si fortat sa plateasca amenzi ca germanii, deci inca sta mult mai bine.
    Fraierii desigur sunt limitati si nu vad ca sunt prostiti cu softuri si beculete frumos colorate.
    Parca vad ca in curand se iau dupa ei si germanii :))
    La fel au zis si cand a aparut Volvo cu display si mai putine butoane, ca nu e bine, ca nu e ok si acum se sparg in figuri germanii cu display-uri.
    Asa mai zicea si un agarici de la BMW ca nu dispar modele cu motoare termice vreo 20-30 de ani, dar acum parca apar ix3 (made in China), serii 3 si 5 phev si pe viitor cica au declarat ca seria 5 va fi chiar si full electrica - nu pentru piata din Romania, ca la noi cocalarii vor sa puta si sa tureze ei motoarele.
    P. S : Volvo nu e pentru voi, lasati-le altora care vor masini, voi importati cotete dizal din Germania! Au nevoie de voi mai mult ca oricand ca sa isi innoiasca parcul auto.
    Cand ai bani sa iti iei si tu o masina, vii sa iti mai dai cu parerea despre premium, deocamdata conduci un cotet cu 4 roti.
    3 6
  • mircea badea
    daca polueaza asa mult atunci de ce nu interzic carnea de vita etc?! si astfel s-ar ieftini toate.

    plus ca la cate vite taie pt carne sigur le mai ramane piele nefolosita pt masini.

    plasticul reciclat nu-mi place. de unde stiu eu ca n-are in el substante toxice etc?
    4 9
  • @mircea badea
    Dar VAG, BMW si Mercedes cu softuri ilegale iti prieste? Astea sigur nu au substante daunatoare.
    5 11
  • Foarte bine si frumos. Plasticul nu e bun pentru natura si cu cat se poate recicla mai mult, cu atat mai bine.
    Masinile inainte nu aveau piele si se putea circula cu ele. Mie imi place mai mult textil: nu tine rece iarna, nu se incinge vara, e perfect.
    Am vazut stirea despre conceptul Precept de la Polestar si avea scaune printate 3D din materiale reciclate, ceea ce e super tare.
    Volvo a fost mereu orientat catre mediu si siguranta si ma bucur sa vad ca isi mentine directia.
    10 4
  • @dan_grc
    Mai fa-ti si tu update la cunostintele auto.
    Vezi ca mai multi ani la rand Volvo a fost marca auto PREMIUM mai apreciata in Germania decat marcile germane datorita noilor modele, XC60 a fost un SUV premium mai bine vandut decat X3, GLC si Q5.
    Si daca vrei sa testezi un XC90 PHEV cu suspensie pneumatica, sonorizare Bowers & Wilkins, echipare R-design, poate intelegi ce insemna premium. Bine, discutam de o masina care costa peste 100000 euro, adica cu mult peste ce iti permiti tu avand in vedere alegerile pe care le-ai facut.
    Pe aici s-a facut si un test-drive, daca nu ai bani de motorina ca sa ajungi de la Tecuci pana la Bucuresti, macar poti citi parerea altora.
    https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-volvo-xc90-t8-twin-engine-96167.html
    Apropos, BMW a reusit sa faca un X5 PHEV cu performante asemanatoare din motor de 3 litri si baterie de 24KWH, deci de toata jena :))
    5 14
  • Nu mai pot unii ca elimina Volvo pielea. Pentru asta cumpara ei Volvo. De fapt stai ca nu cumpara, doar isi dau cu parerea. Adrian daca te-ai saturat poti sa ignori articolele. Ce zici?
    3 4
  • Ăh, îmi vâjâie devla. Veșnic aceleași obsesii măscărești. Unde păcat (eufemism cu putere de paronim sau invers) este premium Volvo?

    Mafencule, tot granit ți-a rămas mintea? De câte ori să te întreb același lucru în privința căruia se poate edifica orice oligofren sau autist? Și anume: cum să pretinzi a oferi lux palpabil ignorând cu desăvârșire abordarea segmentului reprezentativ, recte F ?!? Mai pe românește: ripostează Volvo cu ceva la Seria 7 sau la A8? Există modele și mai pretențioase? Da, S-Klasse și Phaeton (chiar dacă ultimul a ieșit din producție).

    Tati, despre ce vorbim? Volvo nu vede mai sus de "executive" ? Să fie sănătos! Dar, chiar și așa, axându-ne pe etajele inferioare, tot nu poate ridica năsucul în fața hegemonicei Triade.

    Tot însiști cu "premium" suedez. Păi hai să atragem și Porsche în discuție! Nu sesizezi ridicolul situației?

    Cât despre persiflarea "sărăntocilor" care nu se scaldă în j' dă mii dă ieuro, să se preteze doar proprietarii unor asemenea fonduri (nu contează dacă pe bază de meritocrație sau prin răpire, cum se spune în limbaj duhovnicesc), nu specimene de aceeași condiție precară! Câtă răutate sau câtă trufie denotă a pune problema în acest fel?
    14 13
  • @inexorabil
    Iar incepi cu abureli?
    Daca luam de buna teoria ta si BMW se vrea premium, ar scoate din portofoliu seria 1 si seria 3, Audi ar scoate A1, A2 si A 3 si Mercedes Clasa A,B,C. Sa-mi fie cu iertare, dar BMW Seria 1 e un cacat de masina comparativ cu un V40 :))
    Uite, ca sa te mai luminezi, hai sa citesti ceva:
    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2018-germany-vehicle-dependability-study-vds
    Din text cite:" Toyota ranks highest in vehicle dependability among all brands, with a score of 101 PP100. SEAT and Volvo rank second in a tie, with 103 PP100, followed by Škoda with 104 PP100 and Hyundai with 105 PP100. Volvo is the highest-ranked premium brand."
    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-germany-vehicle-dependability-study
    “Volvo—the leading premium marque—and most major volume brands rank well above the German brands. Audi, BMW and Mercedes-Benz need to improve the reliability and robustness of the premium features and materials before customers look elsewhere.”
    Deci in aceste articole de specialitate se mentioneaza ca Volvo e premium si peste troacele germane.
    Se demonstreaza inca o data ca esti la nivel de cocalar cu V10 care nu stie ce inseamna premium!
    QED: esti prost, nota 4 stai jos!
    2 11
  • Vezi că urmează niște falimente din China, roagă-te să fie atins și Geely, altfel nu va fi bine pentru Volvo. Zeci de multinationale se mută, americane, japoneze, visul frumos, paradisul chinezesc va primi o lovitură.
    9 5
  • Să nu fie atins, pardon, dacă nu există edit...
    4 0
  • @dan_grc
    Cred ca ai uitat ca mai marii germani produc in China dinaintea Volvo.
    Vezi ca Bemveul IX3 e 100% made in China si exportat in toata lumea.
    Volvo inca produce in Suedia, Belgia, SUA.
    Vad ca sunt sterse comentariile care deranjeaza fanii "premium" de ghermane.
    Buna cenzura, sa nu stie lumea ce e premium si ce nu.
    1 5
  • Banii vin de la Geely pentru Volvo, nu mai pot de iX3, să vedem cu ce rămâne fiecare dacă se elimină producția și vânzările din China, vor scădea toți, dar unii vor falimenta.
    8 1
  • Gigică, am sugerat și altădată evitarea acestui termen inexistent în vorbirea automobilistică, recte "premium". În al doilea rând, te pricepi de minune la ocolirea întrebărilor incomode, ca, de altfel, toate slugile jurate ale întunericului suveran pe Terra. Mai pe scurt, Volvo și luxul sunt două noțiuni paralele care nu se vor întâlni nici măcar la infinit. Ceea ce nu înseamnă însă că nu voi recunoaște contribuția mărcii nordice la dezvoltarea științei auto! Ăștia însă, scandinavii (incluzând Saab), au vizat întotdeauna segmentul volum-consum-familie. De ce nu îți cont, dragule, de evidențele istorice? Te asigur eu de ce: fiindcă te influențează grav acea gașcă germanofobă a mass-mediei de specialitate. Dacă decretează ei că în Volvo te iau de nas calitatea de prim rang și rafinamentul imaginii în ansamblu, gata, credulii din prostime vor pune neapărat botul.

    Măcar vâră-ți mutra (nici eu n-am reușit mai mult personal) în habitaclul unui Porsche Panamera. Fii cinstit cu tine însuți (în privința senzațiilor instinctive) și abia apoi turuie despre Volvo cât poftești. Ești liber și constituțional, și democratic. Dar, rogu-te, rezumă-te la zona VW (ca termeni de comparație). Ajunge atâta mitizare/mistificare.
    6 4
  • Cam asa se poate face rezumatul "evolutiei" auto din ultimii 3-6 ani. Se scot cat mai multe iar pretul se dubleaza...ba chiar tripleaza in multe cazuri.

    Felicitari Volvo ca ai intrecut inclusiv constructorii germani. O sa coste un Volvo cu tapiterie textila de Sandero cam cat costa un M5 F10 in trecut.
    8 3
  • Şi, totuşi, eu nu mă ascund după cireş, precum domnia ta. Concret, am mai atins tema “ordinarele” (clasele inferioare) Triadei, la care faci referire cu indignare civică. Şi este adevărat că nemţii le includ şi pe acestea atunci când întocmesc faimosul clasament “premium”, ceea ce constituie un gest şmecheresc. Dar este la mintea cocoşului de ce le produc: pentru PROFIT. Şi ca să se (pseudo)bucure de ele şi prostimea privată de putere financiară.
    În mod normal (nici eu nu mă feresc de clasicul clişeu: dar ce mai este normal în ziua de astăzi?), Triada n-ar fi trebuit să-şi îndrepte atenţia către alte segmente decât cele caracteristice ei: E, F şi S (nu, nu şi J !!!). Din nefericire, răul este deja comis. Şi nu numai atât: înrădăcinat. Aşa că încă o lovitură în moalele capului pe care şi-a rezervat-o singură, de data asta cu efect de K.O. (recte electrificarea), nu mai prezintă chiar nicio importanţă. Marele meu regret este că şi Porsche s-a lăsat antrenat (chiar dacă nu cu aceeaşi frenezie precum Triada) în acest vârtej nebunesc al pierderii (ireversibile!) identităţii de sine.
    2 4
  • Fascinant câtă ambiție pentru un fâs suedez cu fasole chinezești. Sunteți foarte deștepți și minunați.
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru