Volvo: Nu vom mai comercializa nicio mașină care nu este pur electrică după 2030

de Alexandru Monenciu
Sambata, 10.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit directorului comercial Volvo, toate modelele comercializate după 2030 vor fi pur electrice. Constructorul suedez nu vrea să facă nicio concesie.

Majoritatea producătorilor de automobile și-au stabilit obiectivul de a trece la un portofoliu format din modele pur electrice.

Dar, spre exemplu, Mercedes-Benz a revenit și a declarat că acest lucru se va întâmpla numai în piețele care sunt pregătite pentru un viitor electric, din punct de vedere al infrastructurii. Așadar, pe anumite piețe, nemții vor continua să vândă mașini cu motor termic.

Volvo, pe de altă parte, nu vrea să facă asemenea excepții.

"Volvo nu va comercializa nicio mașină care nu este pur electrică după 2030, indiferent de piață," a declarat Bjorn Annwall, directorul comercial al constructorului suedez.

Reprezentanții companiei sunt conștienți că această decizie va avea un impact negativ asupra vânzărilor, mai ales în țările care nu au infrastructura necesară.

"[...] Dar am pierde mult mai mult dacă nu ne concentrăm pe mașinile electrice," a mai spus Annwall.

via Carscoops

Comentarii (43)

  • Octavian
    Mai vedem noi . Ei cred că nu se va schimba nimic ? Pe cât punem pariu că ăsta se regândească și pun al an că termen cum ar fi 2045 sau 2050.
    27 10
  • Octavian
    Acum întrebarea pt comentatorii . Credeți că în 2035 se va încheia cu termicele sau mai târziu
    23 5
  • În 2022 Volvo a vândut 615.000 mașini, minus 12% față de 2021, dintre acestea, 205.000 au fost electrice + hibride, pur electrice 67.000, după 2030 vor elimina și hibridele pentru că motor termic benzină, nu știu ce calcule si-au făcut pentru următorii șapte ani, dar și dacă își cresc vânzările de electrice și de 4-5 ori, vor rămâne cu 50-60% din producția actuală, își asuma asemenea recul pe orice piața ? Experții de aici să vină cu cifre concrete, nu cu povești.
    28 7
  • Volvo va fi foarte bine doar cu electrice.

    Ei nu vând aşa multe noi maşini în Balcani...

    Apropo de încăpăţânaţi.... a apărut noua Toyota Prius Prime... care este cam o porcărie

    https://youtu.be/D3rSkZTZXqE

    Plus ca şi număr care vor fi fabricate ... este extrem de mic, 15.000 !!?! ceea ce arată că Toyota e o companie total pro petrol iar chestia cu hibridul este să păcălească că ei sunt cică "electrici".


    Aşa că, bravo Volvo.
    7 42
  • Octavian
    @Mike dar tu ce masină ai de te dai mare stiutor in electrice ?
    25 8
  • Mircea Badea
    cam tarzior 2030. totusi sa faca si bicle/moto/scutere electrice la pret decent, sa avem toti cate una..sa-si permita si actualii dizelisti.
    7 35
  • In poza parca este masina mea de spalat.
    27 10
  • aduce a star wars din anii 70
    22 6
  • Banditos
    @!!!.....tu nici nu stii ce aia masina de spalat
    8 31
  • @dășteptu' ielectric
    Mașina de spălat e aia de stă lângă priză?
    17 4
  • Părerea mea e că în 2035 termicele se vor vinde cam cât se vând electrice azi. Tehnologia evoluează rapid, prețul va scădea, iar gradul de adopție va crește exponențial.
    6 20
  • @dan_grc
    Si BMW zicea ca vor mai vinde masini termice inca vreo 30-40 de ani.
    Cu toate astea se cam inghesuie la electrice si le scot pe banda rulanta.
    Deci sa vedem ce zice piata mai bine.
    Romanii se cred destepti si isi dau cu parerea, dar ei nu sunt luati in calcule cand vine vorba de vanzari.
    Romanii sunt inca la nivel de import troace germane. Ultima strigare arata ca 2/3 sunt importuri de sh-uri obosite si doar 1/3 masini noi.
    6 19
  • @dutzu
    https://youtu.be/zg7xMpl6lO8
    4 15
  • Seriff
    Povesti de adormit copiii, orice producator care va face asta va da faliment, nu ai cum sa vinzi doar electrice cand cererea imensa este pe termice, electricele, ca si in cazul Volvo abia fac 10% din vanzari, nu o spun eu, o spun cifrele.
    @Wonka, nu stiu pe ce planeta traiesti, dar masinile nu se vor ieftini deloc, se scumpesc in draci, alea electrice mai ales, ziua in care se vor vinde electrice cum se vand acum termice nu va veni niciodata.
    18 8
  • Este o decizie pe care Volvo o ia în cunoștiință de cauză. Și oricum privește piețe importante și civilizate, nu pe Gigeii din Romania unde se vând câteva sute de exemplare pe an. Noi suntem încă la nivelul de TDi, neapărat cu i roșu, și de DPF off.
    8 18
  • Andrei
    În 2020 tot volvo au zis ca nu mai vând diesel
    2 14
  • Andrei
    Au sărit experții să le explice cum vor pierde ei bani dacă fac asta. De parcă Volvo vinde multe mașini în România.

    A, piața românească ii va ajuta. După 2030 veți cumpăra vechiturile din vest, la preturi mai mari, și astfel vesticilor le va fi mai ușor sa cumpere EV-uri noi.
    7 18
  • Asa e Andrei, cei de la Volvo au fost atât de inteligenți încât au ajuns la chinezi .

    @Electrocutatul de serviciu

    Bmw a spus de prin 2015 ca va mai vinde diesel 20 de ani, ia vezi că sunt în grafic, au diesel la orice model .
    18 3
  • @dan_grc
    Volvo a ajuns la chinezi când mergea pe vechea strategie. Chinezii i-au scos din groapă și acum au creștere an de an.

    "Bmw a spus de prin 2015 ca va mai vinde diesel 20 de ani"

    Deci până în 2025?
    Lipsa de inteligență și anti-EV par să meargă mâna în mână. Încă un motiv pentru care vă zbateți ca peștii pe uscat. E multa prostie în lume dar de vreo 500, 000+ de ani Homo Sapiens a demonstrat că inteligența învinge.
    5 19
  • @dan_grc
    2035. Deci fix când se vor interzice în UE. Tari ăștia de la BMW, mă întreb cum au ajuns la data asta. Poate știau ei ceva...
    4 17
  • Seriff
    @Ds, vezi ca vesticii aia pe care ii tot lauzi au cumparat 10% masini electrice Volvo, atat, restul 90% au cumparat termice, asa ca nu mai comenta ca doar romanii cumpara termice, voi la fiecare articol atat stiti, masinile astea nu sunt pentru romani, pai inseamna ca nici pentru tine fiindca nu iti permiti asa ceva si esti mega frustrat.
    17 3
  • @Seriff
    Dragule, eu am două electrice. Cred că îmi permit sa te cumpăr și pe tine, dacă nu cumva te-am cumpărat deja, într-un fel sau altul :))
    2 16
  • @Seriff
    n-ai de unde sa stii cum e @ds, sunt romani si romani. nu-ti permiti tu, dar poate ca el isi permite si prin urmare nu face parte din tagma mega frustratilor tai.

    mda, greu de digerat, dar ncsf, viata e grea si nedreapta, mai ales cand creierului ii lipseste educatia si inimii empatia. macar te consolezi ca sunteti multi. mai carpiti si voi pe ici pe colo cu niste superficialitate si invidie si tot va traiti si voi viata (trista si amara)
    5 13
  • Seriff
    @15:32 si eu doua termice, faptul ca ai tu doua electrice e egal cu 0, poti sa ai si 10, asta nu inseamna ca vor fi doar electrice pe sosele, aici nu e vorba de ce isi permit oamenii, e vorba de ce vor, eu nu mi-as lua electrica nici gratis, ca mine sunt 90% din populatie.
    Explica-mi si mie de ce 90% din clientii Volvo au preferat termice si doar 10% electrice daca tot esti atat de destept?
    11 3
  • Seriff
    @15:37 Eu imi traiesc viata trista si amara?
    Prietene eu ma plimb in fiecare weekend sute de km fara griji, fara stres, fara sa caut statii de incarcare, cu un consum decent, fara nici o grija.
    Sti ce e trist si amar? Sa stai ca fraierul in loc sa te plimbi sa cauti statii de incarcare, sa iti instalezi 7 aplicatii pentru fiecare statie in parte, sa iti faci programul dupa timpii de incarcare, sa stai sa speri ca statia respectiva e libera, sa astepti dupa altii cu orele, asta e o viata TRISTA si AMARA, asa ca hai pa!
    14 4
  • Eu mi-aș cumpăra electrică, dar după 2035, o tiribombă de oraș. gen a treia opțiune... de rezervă.
    M-am înscris și la Casa Verde, totul merge ca pe roate.

    Să crește taxele!!! :))) Să fie rupți cocalarii în zona zero!!! :))
    11 2
  • @Seriff
    vezi, daca ai facut alegeri neinspirate precum asta cu care te laudai, mutatul la tara, la padure, acum esti nevoit sa tii masina lipita de fund, sa pribegesti non stop ca un caine "ma plimb" pfff da sigur, bati sute de km la concurenta cu camionagii, te bucuri ca, desi pute, iesi ieftin si intepenesti impreuna cu ai tai pe niste tristeti de scaune ore-n sir pana la inserat, cu teama ca in orice clipa puteti fi facuti praf pe vreun judetean la ceas de seara de te miri ce trotilati care "se plimba" si ei.

    mda, eu am ramas tot in oras, cu alea urbane si vibrante ...daca stii ce zic. mi-ar trebui 5 clone, ca sa pot merge la toate evenimentele si activitatile care ma intereseaza. iubesc viata de oras si comunitatile care se agrega aici, iar statul in masina si haituiala pe sosele nu sunt compatibile cu asta. masina nu-mi face niciodata program, nu e o parte esentiala din viata mea, ba chiar de multe ori consider masina, la modul general, nu neaparat a mea personal, un factor pertubator al vietii de oras, mai ales din cauza poluarii fonice, a aerului si a ocuparii nemeritate a unei valoroase suprafete de spatiu urban. nu inseamna ca n-o folosesc deloc, insa cand mai vine cu mine si nu e deja mancata de acasa. ea sta cuminte la incarcat cat eu imi fac mendrele.

    ma si plimb, normal, doar ca pentru mine plimbarea inseamna efectiv plimbare, cu familia sau prietenii in vreun parc de la noi sau in vreun parco della pellerina/torino, precum saptamana trecuta sau plimbari in alte imprejurari si imprejurimi, precum peste nici 3 saptamani in corsica.
    4 11
  • Seriff, tati... Ești un pic stresat acum, dar când te răcorești adu-ți aminte că multe lume poate să încerce liniștit, acasă. Și foarte, foarte putina lume face sute de km zilnic, iar când face, își ia o pauza de masă și încarcă. Nu e nicio problemă, chiar recomandat.

    Ok, poate în România sunt rare stațiile de încărcare și multa lume sta la bloc. Dar în occident e altfel. Stații de încărcare sunt pe toate autostrăzile, care autostrăzi sunt multe și dese. Pana faci un pipi, mănânci ceva și bei o cafea s-a încărcat pentru încă 400+ de km. Poți face liniștit multe sute de km pe zi cu o electrică. Și mai ales îi faci mult mai ieftin.

    Crede-mă: argumentul asta cu "eu ma plimb in fiecare weekend sute de km" e pueril și fumat de mult.

    Marea majoritate a oamenilor, cel puțin în vest, fac naveta la lucru. De obicei pana în 100km. Nu doar ca pot face asta cu o electrică, dar ies pe plus financiar, în câțiva ani, prin reducerea costurilor la utilizare și service, plus ca sunt avantaje la taxare, sau parcare.

    E drept ca mulți nu au diferența de preț, dar începe sa scadă. Dacă iei în rate, e posibil sa recuperezi diferența lunara doar din costurile mai scăzute la utilizare.
    5 13
  • @sărac
    Pt. o electrică îți cam trebuie o casă în oraș. :))))))

    Nu merge s-o încarci la kaufland oricât de optimist ești acum. :)))))

    Să vii de la țiară cu ea, ai bulit optimul. Specialiștii spun că poți merge și cu acumulatorul sub 20%, dar ei vând. :))))
    14 4
  • @@sărac cu duhul
    Mai ieși și tu din peșteră. În vest marea majoritate a orașelor sunt case, nu blocuri comuniste. Chiar și clădirile de apartamente au parcare la subsol, cu priza (nu chiar peste tot, dar se pot monta prize).

    La ks te-o fi abuzat pe tine cineva, de-ai rămas cu sechele.

    PS: în vest toate supermarketurile au încărcare gratuită.
    4 12
  • @sărac
    În România majoritatea locuințelor din oraș sunt la bloc. :))))))))
    10 2
  • @@Seriff
    Ghinion!
    2 8
  • După tot ce am citit aici, a ajuns tot la titlul articolului. Volvo nu va mai produce și comercializa decât mașini electrice începând cu 2031. Mai sunt opt ani până atunci, timp destul să se obișnuiască și unii cu progresul. Dacă nu o vor face, majoritatea participanților la trafic se vor uita la ei, cum ne uităm noi acum la câte un bătrânel cu Dacia 1300 în trafic. Cu uimire, nostalgie, admirație (dacă au o mașină îngrijită). E loc pentru toți sub soare. Eu zic să fim bucuroși că va fi o piață auto mult mai complexă decât în urmă cu 15 ani. În țările civilizate, automobilul a încetat de mult să mai fie un fetiș sau un lux. Oamenii educați pun mai mult preț pe timpul liber, pe călătorii în lume, lectură, muzee, etc., decât pe o țeavă de eșapament sau pe stat în trafic cu orele.
    4 10
  • Nimic relevant pentru scopul unui automobil de oraș… scumpe, uzate moral, plus o masina (model 3), la care chiar si unul dintre tehnicieni a renunțat pentru un Mercedes.
    Ai încercat tu ceva, dar n-ai susținere… electricele nu cresc in vânzări (Q1’23 a fost o excepție pentru ca in Q1‘22 nu au fost piese si fabricile au fost oprite), încă-s subvenționate si sunt deja o grămada pe piața SH.
    Mai încearcă…
    10 1
  • ”Prin progres [...] se înțelege o îmbunătățire a condiției [...] de la simplu la complex, de la inferior la superior, prin apariția și consolidarea noului”.
    Unde este evoluția electricelor cu baterie față de ce avem deja?
    Performanțe limitate doar în linie dreaptă, ținută de drum penalizată de masa enormă a bateriei, autonomie fluctuantă și redusă, încărcare lungă și rețea de alimentare sporadică, toate pentru un preț dublu!
    ”Oamenii educați” discern între moda asta snoabă și mașina adaptată nevoilor lor.
    ”Oamenii educați” folosesc transportul în comun și nu fac naveta cu electrice scumpe și grele care întrețin aglomerația urbană și-și arată inutilitatea la orice drum mai lung.
    2 1
  • Seriff
    @Matei, ca vad ca esti foarte destept explica-mi si mie de ce nu astia din occident pe care ii tot lauzi nu cumpara mai mult de 10% electrice? Ca tot stau toti la vile si au unde sa incarce?
    De ce isi cumpara marea majoritate termice?
    Tu ai fost vreodata in occident? Daca nu, iti recomand, nu vei vedea electrice decat foarte putine, nu sunt majoritare nicaieri.
    Daca tu vrei sa iti iei electrica, te rog, e o tara libera, dar nu e nici un progres.
    Apropo, eu stau tot la oras, dar imi place sa ma plimb in weekend, cand am timp liber.
    Si atunci nu vreau sa fiu stresat ca trebuie sa opresc sa incarc, nu imi face mie masina programul, fac plinul si ma duc oriunde fara stres, fa tu asta cu o electrica, nu ai cum, indiferent ca esti in Romania sau in Germania, asa ca scuteste-ma cu progresul.
    6 1
  • @Kap @Seriff
    Unde este evoluția electricelor cu baterie față de ce avem deja?

    Evolutia consta in faptul ca, in orase, adica acolo un majoritatea populatiei isi petrece marea parte din viata, putem beneficia de un aer mai curat.

    Pentru rural, unde densitatea zonelor locuite este mult mai mica si la fel si concentratia poluarii, beneficiile trecerii la mobilitatea electrica s-ar vedea mai lent, in ciuda faptului ca incarcarea este mai facila acolo, unde fiecare are o bucata de teren si o priza. Dar nu e problema, termica inca mai este ok pentru rural.

    Tot ce amintesti tu acolo (incarcare, pret, greutate, tinuta de drum, etc) vine in secundar, pentru ca nimic nu este mai important decat sanatatea, absolut nimic, poate doar viata in sine.
    2 11
  • Seriff
    Asta crezi tu, ca scapi de poluare daca sunt masini electrice, problema e ca in orasele alea mai sunt si alte surse de poluare cum ar fi rafinarii care de obicei sunt exact langa orase, sau chiar in interior, tot fumul pe care le emana 24 din 24 se duce direct in oras, santierele de constructii polueaza de rup, arderi de deseuri si tot asa. Curentul pe care il folosesc masinutele cu baterii e obtinut din carbuni, practic muti gunoiul sub pres, nu se rezolva nimic, un SUV de 2 tone electric nu este o masina CURATA nicidoata, e doar o vrajeala de marketing, nu e nici o evolutie.
    7 1
  • Adică avem un ecoterorist pe site, consumator de marote pseudoștiințifice.

    Noxele din urban ar scădea tocmai dacă statul ar promova înlocuirea parcului auto cu mașini euro 6, mai accesibile. Nu trece nimeni de la cazan diesel euro 3 la electrică de 40 k. :)))

    În final ajungem la pm 2.5 și pm10 care nu sunt altceva decât particule ridicate în aer de orice participant la trafic. Înlocuirea PM din plăcuțe și discuri de frână cu PM din anvelope de electrice este futilă. :)))))
    6 1
  • @Seriff @idic
    Esti intr-o grava eroare sau pur si simplu nu intelegi fenomenul poluarii in diferite concentratii. Poluarea majoritara si imediat resimtita, in orase, vine de la trafic, apoi de la alte sectoare de activitate.

    Asta nu inseamna ca nu se pot lua masuri si acolo si chiar trebuie luate masuri:

    santiere neorganizate corespunzator - eu personal mi-am facut un obicei sa sesizez protectia mediului de fiecare data cand observ nereguli grave si masuri se iau, sa stii, a doua zi au pus plase antipraf si au adus furtun cu apa sa spele rotile basculantelor care ieseau din santier, plus mereu primesc rezolutia cu sanctiunile aplicate constructorilor, multi dintre ei niste interlopi ordinari, deci autoritatile isi dau silinta, in ciuda pacatoasei si generalizatei neincrederi pe care, noi ca societate, o avem fata de ele. Tu te implici cumva asemenator sau preferi sa dormi romaneste in papuci si doar sa te lamentezi?

    arderi de deseuri - adica e ok sa mergem toti cu dpf off ca oricum ard tiganii cabluri la periferie. Nu, pui mana pe telefon si chemi politia daca vezi arderi ilegale. La cele legale, precum si la rafinarii sau fabrici, cu siguranta exista multiple filtre, dar daca ai dubii, poti cere si acolo o verificare.

    Hai bag-o si pe aia cu vapoarele si avioanele.

    @idicule, o electrica emana mult mai putine particule decat orice termica, in afara de PM din anvelope, altele nu mai emana, o stii, dar faci pe prostul. Nu zic ca gata toti sa treaca la electice de maine, nu e realist, dar aia cu dara de fum dupa ei ar trebui eliminati instant din circulatie.
    1 5
  • vorbe pseudoșțtiințifice, pm rămâne exact la fel, e praf ridicat și atât.
    3 0
  • electrice neelectrice tot niste cotoarbe de masini sunt
    0 2
  • Seriff
    @13:47, ia zi geniule in Bucuresti cand nu era deloc trafic din cauza pandemiei de ce nu a scazut deloc poluarea daca tot esti destept?
    Ce filtre visezi la rafinarii? Ai trecut vreodata pe langa o rafinarie, nu poti respira efectiv, ce filtre visezi? Mai lasa-ma cu poluarea de la trafic, v-au bagat niste smecheri ideea asta in cap. Oricum nu are rost sa iti explic fiindca esti spalat pe creier de propaganda mass media.
    Legat de vrajeala cu masinile electrice, nu va disparea in veci masina termica de pe sosele, pentru ca vorba colegului de mai sus, nu va trece nea gigi de la euro 3 direct la electrica de 40.000 euro si de spring nu va vrea sa auda fiindca aia nu e masina, practic fortarea asta cu electrice va incuraja piata sh sa bubuie, ceea ce oricum se intampla deja.
    Voi pensatii nu intelegeti ca toata treaba asta in care cumparatorul nu mai are de unde sa aleaga il va face sa se duca pe sh.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru