Feedback

DrivetestBMW M5 (2011-2013)

4.4 M5 DCT
Test drive BMW M5 (2011-2013) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 08.08.2012
Dedublare

N-am întâlnit până acum oameni care să sufere de sindromul dedublării personalităţii. De asemenea simptome te loveşti însă neaşteptat, neprogramat şi rămâi puţin şocat. Mai ales atunci când descoperi că tulburarea de personalitate se manifestă şi la maşini.

Ce e şi mai grav, e că sindromul dedublării de personalitate se transmite de la maşină la om. Da, se transmite celui de la volan prin simplă atingere. Atingere a pedalei de acceleraţie. În cazul nostru, maşina bolnavă? Noul BMW M5.

BMW M5 (2011-2013)
4.4 M5 DCT

  • Pret de pornire 107.136 €
  • Pret model testat 118.546 €
  • Taxa auto 1478 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Îţi dai seama că suferi de Tourette atunci când ridici capota de aproape doi metri, dai cu ochii de cei opt cilindri aşezaţi în V şi exclami. Nici tu nu ştii ce. O rupi apoi la fugă către uşă şi dincolo de ea apeşi pe butonul de start. Un zăngănit melodios se aude din spate. Atât de melodios încât opreşti şi reporneşti. Iată primul tic!

Boala se instalează şi îţi dai seama de simptome când începi să exploatezi cei 560 de cai putere, livraţi la 6000 de rotaţii. Stai şi te gândeşti: 560 de cai? Aproape cât un Ferrari 458 Italia sau un Mercedes SLS AMG. Unde mai pui că la fiecare plecare de pe loc, cei 680 de Nm, disponibili pe o plajă de turaţii impresionantă (1500-5750 rpm), fac pneurile să scârţâie uşor. Uşor şi plăcut. Onomatopeele curg.

De ce am zis că noul M5 suferă de dedublarea personalităţii? Pentru că cei 560 de cai pot fi foarte calmi. Atât de calmi încât M5 rulează în treapta a şaptea la doar 60 de km/h. Din spate eşti acompaniat de un sunet înfundat, de motor subturat.

Dar, totodată, din senin şi complet involuntar, cei 560 de cai pot exploda. O reacţie agresivă, violentă. Aici apare şi instinctul uman de brutalizare a acceleraţiei. Incontrolabil. Ce învăţăm de aici? Că avem un lup în blană de oaie. O maşină duală, care poate fi condusă de oameni normali, dar şi de oameni săriţi de pe fix. Sau de oameni cu dublă personalitate.

Cele trei moduri de exploatare ale motorului, suspensiei şi direcţiei (Efficient, Sport şi Sport Plus) îşi pun mereu amprenta asupra maşinii.

În Efficient pedala se apasă greu, cutia cu 7 rapoarte schimbă repede, iar răspunsul acceleraţiei lasă de dorit.

În Sport Plus însă, este imposibil să conduci M5-ul în oraş, spre exemplu. Pedala este mai sensibilă decât nervul dintelui tău, atins de freza dentistului. Iar reacţiile sunt similare. Însoţite întotdeauna de un răget puternic, uşor baritonal şi completat uneori de fâsâitul turbo-ului.

Unora le va lipsi zăngănitul metalic al vechiului V10, dar credeţi-ne pe cuvânt: V8-ul sună molipsitor de plăcut, chiar şi cu ideea tâmpită de transmitere a sunetului motorului în boxe.

Consum

Orice boală poate fi ţinută în frâu cu un tratament eficient. În cazul lui M5, locul reţetei este ţinut de un card de combustibil. El întreţine arderile şi senzaţiile extreme. Oricât de mult au lucrat nemţii la acest capitol, BMW M5 rămâne un gurmand. Mai ales atunci când cei 560 de cai muncesc din greu pentru a-ţi creşte pulsul.

Noi am obţinut un consum mediu de 16.7 litri/100 de km pe traseul Bucureşti Sofia. Nu este puţin, dar nici mult. Dacă am fi menajat acceleraţia, cei 80 de litri din rezervor ne-ar fi ajuns pentru cel puţin 600 de kilometri. Pare mult, dar e adevărat. Ajută în acest sens şi sistemul start-stop oferit standard şi funcţia de recuperare a energiei pierdute la frânare.

În fişa tehnică, M5 consumă 14 litri/100 de km în mediul urban şi doar 7.6 litri în cel extraurban. Cu un consum mixt de 9.9 litri/100 de km, M5 este mai zgârcit decât Jaguar XF-R, dar insesizabil mai lacom decât Mercedes E63 AMG, care are o medie de 9.8 litri/100 de km. Trebuie să ţinem însă cont că rivalul din Stuttgart are cu 35 de cai putere în minus.

Performanţe

Orice anomalie are vârfuri de formă, când se manifestă agresiv. În cazul lui M5 acest moment este la accelerare. Cum se simte? Destul de greu pentru cei slabi de inimă.

Virusul a fost botezat Launch Control şi se instalează destul de simplu. Odată declanşat, poate provoca bătăi necontrolate ale inimii, o blocare respiratorie temporară şi chiar o îngheţare a sângelui în vene. Sentimentul de spaimă pe care îl trăieşti prima dată devine apoi o plăcere, pe care o consumi obsesiv, cu fiecare set de pneuri schimbat.

Este enervantă rapiditatea cu care pleci de pe loc şi ajungi la 100 de km/h. În doar 4.3 secunde nu apuci să vezi niciodată dacă scârţâitul roţilor a întors capul vreunui trecător.

Apoi, dacă stai să te gândeşti că 1000 de m îi faci în 21.9 secunde, deja poţi să îţi pui ceasul să sune cu 5 minute înainte de a intra la muncă.

Viteza maximă este limitată la 250 de km/h, însă cine se mulţumeşte doar cu atât?

În segment, Jaguar XFR are nevoie de 4.9 secunde pentru a atinge 100 de km/h, iar rivalul declarat, Mercedes E63 AMG, reuşeşte tot un 4.3 secunde, cu o putere mai mică, dar un cuplu mai mare.

Interior

Interesează pe cineva interiorul lui M5? Poate doar pe cei care nu ştiu ce se ascunde sub capotă. Totuşi, trebuie să menţionăm că nemţii nu au făcut rabat la calitate.

Materialele sunt în continuare de calitate, plasticul este moale şi alternează pe alocuri cu inserţii din aluminiu. Scaunele sunt extrem de confortabile, dar cu o susţinere laterală perfectă, iar pielea... pielea este o mângâiere pentru simţul tactil. Se găseşte până şi pe bord şi aminteşte celor care s-au îmbolnăvit între timp şi de amnezie, că ne aflăm în segmentul premium.

Spaţiul interior este suficient, chiar şi pentru cinci pasageri, iar în portbagaj încap o mulţime de bagaje, graţie capacităţii de 520 de litri, mai mare decât a lui Jaguar XF-R, dar mai mică cu 20 de litri decât a lui E63 AMG.

Preţ de achiziţie

acum, rugăm contabilii să ia un creion şi o hârtie. A venit vremea calculelor. Reţeta pe care o prescrie BMW nu este pentru buzunarul oricui. Preţul de pornire în România este de 107.136 de euro. Pentru cei care se gândesc la o reţetă compensată, preţul fără TVA este de 86.400 de euro.

De aceşti bani primeşti 560 de cai şi confortul unui sedan premium. Pentru a sublinia mai bine răsfăţul pasagerilor, exemplarul testat de noi a venit în plus cu o piele Merino Silverstone pentru întreg habitaclul. Preţul moftului: 7503 euro. Mai puneţi şi sistemul de navigaţie Professional şi pregătirea pentru conexiune Bluetooth şi ajungeţi la o valoare finală de 118.546 euro cu TVA inclus.

Raportat la segment cu ajutorul CONFIGURATORULUI Automarket, propunerea BMW este fix la mijloc. Jaguar XF-R pleacă de la 92.240 de euro, iar Mercedes E63 AMG de la 110.236 de euro. Ambii rivali oferă însă mai puţină putere.

Siguranţă

Siguranţa este doar un lucru asumat, atunci când ai 560 de cai putere. A vorbi de siguranţă în contextul unui sedan de performanţă e ca şi cum ai vorbi despre strângeri de mâini la un meci de hochei. Ele există, sunt acolo, dar se uită imediat ce pucul începe să alunece.

BMW M5 vine cu o mulţime de sisteme de siguranţă şi cu un punctaj de cinci stele la testele EuroNCAP, însă toate aceste atribute pălesc atunci când vrei să sfidezi legile fizicii. Cele şase airbaguri, centurile pretensionate, precum şi sistemele de siguranţă activă îşi fac datoria până la un punct. Doar tu decizi unde e acel punct.

Ţinută de drum

Imaginaţi-vă o tavă pe care cei mai talentaţi ingineri germani aşează rodul muncii lor. Doar aşa obţineţi şasiul noului BMW M5. Truda oamenilor cu creionul după ureche, cu zeci de cifre curgând în minte şi cu obsesia perfecţiunii se simte.

Este incredibil cum cei 560 de cai şi 680 de Nm sunt aşternuţi pe şosea. Sistemele născocite de bavarezi nu permit irosirea inutilă a resurselor V8-ului. Pentru pura plăcere a celui de la volan, BMW a permis dezactivarea sistemelor de siguranţă în două trepte.

- Prima este destul de permisivă şi oferă senzaţii extrem de plăcute, cu o punte spate care pierde din aderenţă la fiecare acceleraţie bruscă. Un spirit ludic pe care toţi pasionaţii îl vor aprecia.

- Pentru cei care nu şi-au luat însă pastilele, pentru toţi cei care se simt stăpâni pe ”covrig”, BMW oferă şi o dezactivare completă a sistemelor de stabilitate şi tracţiune. O exaltare nebunească a simţurilor şi o doză de adrenalină poate prea mare pentru unii. Şi clar o supradoză atunci când folosiţi sistemul Launch Control.

Vă imaginaţi deja un sedan nebun, imposibil de controlat, nu? Greşit. Setarea suspensiei pe modul Sport Plus te scoate din relaxarea plimbării pe bulevard şi te zdruncină bine pentru a-ţi aminti că maşina s-a lipit deja de asfalt.

Acum nu-ţi mai rămâne decât să creionezi traiectoria ideală cu ajutorul direcţiei. Şi ce direcţie! În modul Sport Plus aceasta devine mai precisă decât bisturiul lui Irinel Popescu.

Sunt însă şi situaţii când M5-ul poate deveni neputincios. Am prins un Bucureşti scăldat de o ploaie de vară.

Scenariul de coşmar: 560 de cai transmişi punţii spate fără sisteme de asistenţă şi cu pneuri uzate.
Scenariul ideal: toate sistemele în funcţiune şi pneuri proaspete.

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate, M5 preia trăsăturile unui Seria 5 de serie. Nimic spectaculos.

Aceleaşi oglinzi laterale care nu sunt extraordinar de generoase, dar se achită cu succes de îndatoriri dacă sunt potrivite cu atenţie. Aceeaşi montanţi spate se vor dovedi ceva cam mari pentru persoanele care au probleme la gararea cu spatele. Aceeaşi lunetă încadrată însă bine de oglinda retrovizoare cu funcţie anti-orbire.

Având în vedere dimensiunile modelului şi faptul ca vorbim de un segment premium, cel mai indicat ar fi să alegeţi din lista de optionale o camera atasată treptei de marşarier. Noi am avut senzori optici şi au fost suficienţi.

Tehnologie

Eticheta premium se găseşte peste tot la interior. La fel ca şi eticheta performanţei. Divizia de motorsport a înlocuit volanul standard cu unul M, a folosit cusături albastre şi roşii pentru pielea cu care a îmbrăcat volanul, a aplicat logo-ul M şi pe instrumentele de bord şi a preferat un schimbător de viteze nou, personalizat şi el cu emblema performanţei.

Un element inedit este sistemul Head-Up Display. El oglindeşte foarte bine personalitatea duală a noului BMW M5:

- El poate afişa funcţiile clasice, cum ar fi vitezometrul şi indicaţiile sistemului de navigaţie, aşa cum face un banal Seria 5.

- Când alegi setările sport însă, până şi Head-Up Display-ul se dedublează. O să aveţi în faţă turometrul, intens colorat şi indicaţii de schimbare a treptelor de viteze.

Pe lângă aceste jucării marca M, aveţi climatizare pe patru zone, scaune sport încălzite şi reglabile electric pentru pasagerii faţă, reglare electrică pe înălţime şi adâncime a volanului, lumină ambientală specială, conexiune Bluetooth, pilot automat, sistem de navigaţie şi faruri cu xenon. Foarte util indicatorul de presiune a roţilor, capabil să indice chiar şi temperatura fiecărui pneu în parte.

Design

Într-un test mai vechi cu Seria 5, spuneam că modelul german este ”una dintre cele mai atrăgătoare propuneri ale segmentului”. Eticheta i se poate aplica cu şi mai multă uşurinţă noului M5.

Ca şi în cazul versiunii de serie, supremaţia îi este ameninţată de Jaguar XF, mai precis de versiunea de performanţă a acestuia, XF-R. Britanicul propune o abordare mult mai romantică a segmentului.

M5 este de departe imaginea sportivă emblematică a segmentului. Are un design mult mai dinamic decât cel al rivalului Mercedes E63 AMG.

Este ajutat în acest sens de logo-urile M, de evacuările duble, de profilul puternic individualizat, de spoilerul faţă cu prize mari de aer, de jantele de 19 inch şi de etrierele M vopsite în culoarea albastru Monte Carlo, identică cu cea a caroseriei.

Nu degeaba toţi întorc capul după apariţia albastră cu LED-uri puternice şi sunet baritonal. Sunet care atrage atenţia tuturor, inclusiv a celor care au ratat maşina. Un sunet pe care îl asociezi imediat bavarezilor şi care rămâne amprentat în subconştient.

Nu ne-a placut

  • Aderenţa pe carosabil umed
Date tehnice - BMW M5 (2011-2013) 4.4 M5 DCT
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
4395
Lungime mm
4910
Putere maxima CP (rpm)
560 (6000)
Latime mm
1891
Cuplu maxim Nm (rpm)
680 (1500)
Inaltime mm
1467
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1945
Acceleratie 0-100 km/h s
4.3
Ampatament mm
2964
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
520
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW M5 (2011-2013)

Ultimele teste

Comentarii (30)

  • nici un cumparator de M5 nu ridica prima oara capota sa vada motorul ...... am o intrebare pentru cine a mers cu masina ..La ce ajuta start-stop la consum pe traseul facut de voi
    ????
    10 11
  • @ antonny
    Traseul a fost unul mixt: Bucureşti-Sofia. Start-stop a ajutat foarte mult în ambele oraşe, atunci când am aşteptat la semafor, iar motorul a fost oprit. Oricât de cârcotaşi am fi, un asemenea sistem influenţează media consumului.
    20 3
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • si inca ceva ce uitasem sa scriu mai sus .....nu ati scris cam de prea multe ori cei 560 cp ,apoi nu mai ridicati in slavi ce poate masina pentru ca nu ati facut nici un test cu concurenta Jaguar xf-r si Mercedes E 63 AMG pentru aface o comparatie ....
    17 10
  • aliosa23
    Apoi, dacă stai să te gândeşti că 1000 de m îi faci în 21.9 secunde, deja poţi să îţi pui ceasul să sune cu 5 minute înainte de a intra la muncă.

    Splendida remarca!!!
    14 5
  • Vasilica
    Este ajuns la apogeu acest model.Greu de facut fata din partea concurentei.Din ce am vazut si citit pe net este un model extrem de reusit.
    Cei de la M au dat mereu furori de groaza concurentei , dar de ce zic concurenta ca doar 2(Audi si MB) mai tin pasu cu BMW restu e can can si umplutura!
    18 12
  • Frumos. Cu un RS6 pe cand ?
    13 13
  • Nu conteaza
    @Mafia
    Vreau sa iti atrag atentia de ceva vreme (in cel mai pertinent mod) ca faci un lucru care nu este foarte frumos. Toti avem slabiciuni pentru o anumita marca sau marci si unele persoane chiar investesc bani si timp in aceasta pasiune care este automobilul , iar cand apar comentarii la fiecare articol referitoare la cat de "cazan" e o masina sau alta, poate fi un pic ofensiv. Toata lumea citeste cu placere un comentariu fundamentat si prezentat civilizat, iar in acele cazuri, cateodata chiar se pot invata lucruri noi. Dar cand sint spuse lucruri pe un ton atat de transant si provocator ,discutia nu poate fi constructiva. Si vreau sa precizez ca ceea ce am spus mai sus nu are legatura cu acest articol in particular ci mai degraba cu mai toate comentariile tale.
    In ceea ce priveste articolul acesta, divizia M de la BMW este unul din etaloanele industriei auto si o spun precizand ca nu am nici o legatura sentimentala cu BMW, dar cum poti sa nu admiri legende ca M , Ferrari, Lamborghini si alte cateva marci sau divizii sport. Am condus atat M5-ul trecut cat si acesta si desi nu as cumpara una, nu iti poate ramane indiferent. Motorul (ca nu sint mai multe motorizari) este un pic mai elastic si mai rafinat decat precedentul, dar personal am iubit vechiul V10. In rest, aceasta masina nu se vrea o "exotica" si prin definitie M5 a fost mereu o prezenta mai degraba eleganta decat socanta.Pana nu se conduce , o astfel de masina nu trebuie judecata.
    40 5
  • Pe canu un RS6? BMW-ul e superd!
    10 10
  • articolul 30, aliniatul 1 inscris in Constitutia Romaniei......:"(1)Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public sunt inviolabile."
    9 30
  • Arata intr-un mare fel. Este spectaculos la privire. De performante nu prea ai ce sa comentezi.
    13 7
  • audi&bmw
    abia astept sa apara rs6!!!sa vedem atunci care e mai bun...
    7 7
  • Nu conteaza
    @Mafia
    Daca citesti atent ceea ce am spus ai intelege ca nu am nimic impotriva opiniei personale a nimanui.Singurul lucru care trebuia inteles e ca anumite drepturi vin cu o responsibilitate, iar in cazul de fata aceea este ca un pic de moderatie (ma refer la mai putina agresivitate si mai mult respect pentru cei care intra pe site-ul acesta) .Stiind ca iti place Toyota(cu sau fara fundament nu e treaba mea)si din bun simt nu as intra intr-o discutie despre aceasta marca referindu-ma ca este un gunoi sau un cazan .Si asta tocmai pentru ca nu as spune nimic inteligent siin acelas timp ar fi remarci care nu ti-ar pica bine. Fara a incerca sa iti spun ce sa faci, doar o sugestie ca toti trebuie sa avem un pic de respect pentru ceilalti.Nu o sa continui conversatia pentru ca daca nu am reusit sa ma fac inteles pana acum, ori eu am o problema in a ama exprima ori tu ai o problema in a intelege.
    25 2
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • Pt cei deranjati de laudele excesive...nu ai cum sa nu lauzi un sedan cu 560 de cai capabil sa intre oricand pe un circuit si sa mearga ca la curse, nu ca n-ar exista si la concurenta asa ceva, dar care sa fie si masina de familie care poate merge linistit cu 2 copii in spate. Iar despre concurenta, Jaguar pe hartie sta aproape dar nu destul, singurul egal este AMG-ul si viitorul RS6 care cam intarzie sa apara, ca place sau, astea sunt cele mai dorite, iar la versiunile normale treaba sta tot la fel, chiar mai evident.
    Eu unul daca as avea peste 100 de mii de euro alocati pt o masina, direct M5 mi-as cumpara, are aceeasi cilindree ca 550i, dar nu este cu mult mai scumpa.
    15 7
  • Nu conteaza
    @Mafia
    Eu nu vreau sa ma leg de tine. Imi plac oamenii care sint pasionati de masini si cred ca tu esti unul dintre ei.Eu m-as bucura sa vad comentariile tale despre Toyota din care sa aflu ceva nou. Iar cand cineva "se ia de tine" lipsindu-i bunul simt, tu poti sa-i sugerezi ca greseste sau poti sa-l ignori. Dar provocarea naste provocare si ajungem sa ne certam pe aici fara rost cand am putea discuta de ceea ce ne place mai mult: automobilele.
    16 1
  • nu stiu de ce dar un reflex incontrolabil m-a facut sa sar peste articol si sa caut comentariul lui mafia in care ne explica de ce M5 este mai slab decat concurenta :))
    23 3
  • BMW M5 VS E 63AMG VS XFR VS PANAMERA S....castigatorul doar M poate sa fie http://www.youtube.com/watch?v=3zsApdoO-IU
    2 2
  • @Automarket - eu inteleg ca trebuie ca masina sa aiba si un minus ... dar "aderenta pe carosabil umed" este slaba datorita voua - care ati rupt in doua acceleratia si a cauciucurilor care se achita de indatoriri pana cand vin unii si rup in doua acceleratia :)

    @M5 - daca as avea cei 120kEuro as lua un Carrera4S fara sa clipesc ... asta ar fi pe locul doi ;)
    16 5
  • superb exemplarul testat la fel si articolul. asteptam cu foarte mare interes un test cu e 63 amg cu performance pack sau fara ....si cu noul astra j opc
    5 4
  • @S.R.I
    Sau mai bine zis...orsicat, preferi cam multe viitoare modele, actualul M5 are deja un an de cand este pe piata si comenzile sunt luate de la seria 5 care a fost lansat in 2009, iar la un M conteaza mai putin astfel de aspecte, ci cu totul altele, care iti scapa. Dar chiar nu e nevoie sa preferi M5, sa nu ma intelegi gresit:)
    9 2
  • ....aici comenteaza doar cei care nu au, nu isi permit, nu isi vor permite un M5 dar toti sunt iubitori de masini caci au timp sa studieze datele tehnice, teste etc. Aia care au M5 in Romania, habar nu au de site-ul asta, habar nu au sa scrie gramatical; sunt prea ocupati sa se imbete in cluburi unde tocmai au agatat ceva cu M5-ul si fac ochii cat casa in parcarile din Mamaia ca poate alt copil de bani gata cu pantaloni trei sfert cu dungulita galbena la genunche si-a luat o masina mai bengoasa ca M5-ul lui. Asa ca voi certati-va in timp ce pelciuneii aia mai schimba un cd cu manele in M5-ul lor sau fac cu mana la fete din masina dar habar nu au ca nu-i vede nimeni de geamurile fumurii montate in spatele garsonierei. Asa ca noi ne mai certam un pic pe aici, mai rasfoim Youtube-ul in lung si-n lat cu ceva filmulete cu acceleratia lui M5 vs AMG vs RS3 etc sau mai bagam un NFS....si nici macar la LOTO nu am mai jucat
    11 6
  • @mafia
    Imi este sincer mila de tine fiindca stiu ca nu ai cum sa duci o viata normala cu un asemenea comportament. sunt psiholog de 18 ani si stiu ce vorbesc, trebuie sa fi ajutat. Semnele sunt foarte clare si oglindesc viata ta sociala/antisociala.
    20 7
  • @Ciprian Mihai
    Nu erau mai potrivite niste fotografii facute in alta parte? E un M5, nu un tractor, SUV sau ceva de genul. Exagerand, e ca si cum ai pune un Ferrari la poze pe stanci.
    7 0
  • PetryZKM26: Opel Corsa B an 1993 Raspunde
  • Primul review scris de B.M. pe care l-am citit complet.
    O data datorita masinii. Si a doua oara datorita faptului ca a fost scris bine.
    Din pct-ul meu de vedere masina este senzatie si in momentul asta nu are concurent. Doar viitorul RS6 are sanse sa schimbe situatia, desi sansele sunt mici.
    9 1
  • pentru ca la BMW creem bucurie:)
    4 0
  • adrian
    @C-G-C
    probabil cei de la audi sunt in sedinta acum...
    4 0
  • @Adrian
    Cei de la AUDI sunt in sedinta de vreo 14 ani ... rezultatul este ca s-a ajuns de la Audi80/100 la A4/A6, doua dintre cele mai vandute masini premium din lume.

    In ceea ce priveste partea "sportiva" parerile pot fi impartite - cei trei mizeaza pe caracteristici difeite, Lexus si Caddy vin cu propuneri sportive care bat nemtii dar lumea spune ca mai au de lucru la "feeling". Evident cifrele seci sunt comparabile iar "feelingul" este 100%subiectiv si nu poate fi comparat ca o cifra.

    @Automarket - observ ca a venit primavara pe la voi ... cineva a facut curatenie :)
    6 4
  • adrian
    @unckle
    nu te contrazic dar cred ca esti putin off-topic. subiectul cu cele mai vandute masini nu ma intereseaza.
    2 2
  • Adrian
    ...si apropo, care sunt propunerile lexus si caddy care bat nemtoaicele? sper sa primesc exemple cu modele din aceesi clasa.
    1 0
  • CTS-V este o masina care, pe hartie, bate M5ul vechi. Il bate pana la suta, il bate la cai putere, il bate la cuplu.... il bate la cam tot in afara de feeling si timp pe circuit (care timp pe circuit este oarecum subiectiv).
    Acest CTS-V este o masina construita pentru a bate M5ul vechi.... asa cum va fi probabil si urmatoarea generatie de la Caddy, ceea ce nu-i tocmai un lucru rau - concurenta nu a facut (prea mult) rau niciodata.
    2 1
  • Razvan
    Am mers cu un M5 in Germania. Exista un program BMW on Demand de unde poti inchiria orice model BMW pe perioade scurte de timp la preturi foarte bune. Ati mers foarte incet cu masina din moment ce ati scos un consum de 16.7%. Eu am scos 28% consum mediu. E adevarat ca am mers foarte tare cu masina pe autostrazile din Germania. Masina e fenomennala, are un demaraj comparabil cu al unei motocilete de 1000 pentru cine a condus asa ceva. Mie la 180 Km/h mi-a intrat controlul tractiunii atunci cand am apasat brusc acceleratia. Asta sa va dati seama de cat de brutala e masina. Din pacate masina era limitata. Pe bord am ajuns la 270 Km/h, probabil ca viteza reala era 250 km/h. Ajunge la viteze de peste 200 Km/h instant. Masina e absolut fenomenala.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru