Vineri, 06.06.2014
- Comenteaza
-
Trimite pe:
„Priveşte cerul”! Un îndemn înscris pe toate blocurile şi gardurile din Bucureşti. Un îndemn pe care îl citeşti mecanic, pentru ca apoi să îţi vezi de drum. Şi dacă privesc cerul, mă face asta mai fericit?
Da. Ştiu cel puţin o situaţie. Ea se numeşte BMW Seria 4 Cabrio şi, fără îndoială, pe mine m-a făcut mai fericit. Aşa cum va face fericit pe oricine o maşină cu deschidere la cer şi tot ce are el mai albastru.
Să privim, aşadar, cerul din interiorul unei mesager al sentimentului de libertate şi descătuşare.
BMW Seria 4 Cabriolet (2013-2017)
430i 2.0 252CP Aut
- Pret de pornire 48.360 €
- Pret model testat 72.719 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Nu ştiu dacă am apreciat aşa mult vechiul motor pe benzină de 3.0 litri, însă cel nou, de numai 2.0 litri, îmi place mai mult. Senzaţia de libertate e resimţită şi la acest capitol, cei 245 de cai fiind suficienţi pentru orice escapadă romantică a cuplului picior-pedală de acceleraţie.
Mai mult decât atât, cuplul motor este unul extrem de generos: 350 de Nm livraţi încă de la 1250 de rotaţii. Este o performanţă extrem de bună, chiar şi pentru un motor turbo. Practic, BMW îţi pune în faţă o disponibilitate de care vei abuza la fiecare plecare de pe loc.
Este inutil să vă plictisesc foarte mult cu detalii despre transmisia automată Sport cu 8 rapoarte. Alternează rapoartele cu rafinamentul unui pictor şi retrogradează prompt atunci când este nevoie.
Modul Sport alertează simţurile, iar pedala de acceleraţie va deveni una cu piciorul tău drept. O simbioză care va încânta orice şofer ahtiat sau nu de control.
Vibraţiile şi zgomotele pe care ar fi trebuit să le transmită compartimentul motor au dispărut ca prin minune. Doar sunetul evacuării, mârâind uşor peste 4000 de rotaţii, trădează cei 245 de cai. E un mârâit ceva mai plăcut decât cel al lui 435i.
Consum
Îmi place noul motor de 2.0 litri pentru că, teoretic, e mult mai eficient decât cel de 3.0 litri. E un compromis perfect, care îţi mai aduce câţiva kilometri la capitolul autonomie.
Modul de rulare EcoPro te ajută mult atunci când vrei să rulezi economic. Atât de mult încât un plin de 60 de litri ar putea să îţi ajungă aproape 800 de kilometri. Bineînţeles, cu dozarea potrivită.
Fişa tehnică anunţă un consum urban de 8.6 litri şi unul extra urban de 5.5 litri. În traficul real însă, lucrurile stau puţin diferit. În afara oraşului, cu multe eforturi, consumul s-a stabilizat undeva la 7.6 litri/100 de kilometri. Abuzând de funcţia EcoPro.
În oraş însă, chiar şi cu sistemul Start-Stop, valoarea urcă până la 12.6 litri/100 de km.
Media oficială, de numai 6.6 litri/100 de km, îl plasează pe BMW Seria 4 Cabrio într-o ligă superioară comparativ cu Audi A5 Cabrio 3.0 TFSI.
Performanţe
La capitolul performanţe, 428i Cabrio garantează performanţe bune. Nu e chiar atletul cu care BMW ne-a obişnuit, însă cele 6.4 secunde necesare până la 100 de km/h vă asigur că se vor scurge foarte repede. Este un timp bun, uşor mai slab decât cele 6.3 secunde ale lui Audi A5 3.0 TFSi, care vine însă şi cu ceva mai multă putere: 272 de cai. Viteza maximă a decapotabilei bavareze ajunge la 250 de km/h, la fel cu cea a rivalului din Ingolstadt.
Interior
Dacă până acum interiorul putea fi descoperit dincolo de uşă, în cazul lui Seria 4 Cabrio surpriza vine mai devreme. Încă de când acoperişul metalic se ascunde în portbagaj. E o descoperire frumoasă, erotică şi copleşitoare a aceluiaşi interior conservator, dar care capătă o altfel de viziune fără barierele acoperişului.
Ergonomia rămâne exemplară, materialele sunt moi, chiar dacă nu tocmai prietenoase pe alocuri, iar finisajele amintesc de un model premium. Inserţiile de aluminiu sporesc impresia de calitate, iar pielea completează peisajul. E drept că pentru senzaţii tactile superioare e de preferat să alegeţi o tapiţerie din piele ceva mai fină, aflată în lista de opţionale.
Cum era de aşteptat, spaţiile de depozitare sunt ceva mai modeste, însă pot primi fără probleme elemente esenţiale, cum ar fi telefonul, sticla de apă sau cărţile. Pe bancheta din spate însă, acolo unde încap doar două persoane, lucrurile sunt ceva mai înghesuite, o trăsătură tipică pentru o caroserie de coupe, cu acoperiş rabatabil. Accesul se face destul de uşor, însă spaţiul pentru picioare trebuie gestionat cu atenţie.
La fel şi în portbagaj dacă vă doriţi să renunţaţi la acoperiş. Spun asta pentru că el alterează spaţiul din portbagaj atunci când maşina este decapotată. În total, portbagajul oferă 370 de litri şi o gură de acces ce poate fi modificată prin simpla apăsare de buton. Un buton care ridică până la jumătate acoperişul din metal.
Preţ de achiziţie
Plăcerea de a te simţi sub cerul liber costă. Şi nu e tocmai ieftină. Pentru că BMW Seria 4 Cabrio are un preţ de pornire de 48.000 de euro, valabil pentru versiunea 420d. Audi A5 Cabrio porneşte de la valori ceva mai pământeşti, fiind evaluat la 40.000 de euro pentru versiunea 1.8 TFSI.
Dacă ne uităm la versiunea testată de noi, socotelile încep de la 51.000 de euro, însă o transmisie automată, o suspensie inteligentă, un sistem multimedia şi alte câteva opţionale de bun simţ te pot arunca foarte uşor peste 60.000 de euro. Până la 73.000 de euro mai exact, dacă ne referim la exemplarul testat de noi.
În segment, Audi A5 3.0 TFSI cu transmisie automată S-tronic ajunge undeva la 57.000 de euro. E drept că are în plus tracţiune integrală quattro, însă chiar şi aşa e cu mult peste preţul de pornire al lui 428i.
Siguranţă
Înrudirea cu fratele Seria 3, face şi din Seria 4 Coupe şi din Seria 4 cabrio modele la fel de sigure. După testul pe care EuroNCAP l-a realizat cu noul Seria 3 în postura de subiect, organizaţia independentă europeană a concluzionat că modelul bavarez trebuie să primească cinci stele la general şi 95% dintre punctele totale la categoria protecţia pasagerilor adulţi.
Punctajul bun se transmite şi lui Seria 4 Cabrio Era normal şi nimeni nu se aştepta la altceva de la marca din Munchen. Pe lângă banalele airbaguri de toate tipurile, ABS şi sistemele de control dinamic al stabilităţii şi tracţiunii (DSC şi DTC), Seria 4 Cabrio vine şi cu elemente de siguranţă activă, printre care şi pilotul automat adaptiv, gata să funcţioneze chiar şi la viteze mici.
Exemplul cel mai concludent? El a funcţionat pe autostradă, la ieşirea de pe autostradă şi chiar într-un sens giratoriu, copiind cu succes traiectoria vehiculului din faţă.
Ţinută de drum
Spre deosebire de Seria 4 Coupe, varianta decapotabilă se simte uşor mai grea. Asta şi pentru că între 435i-ul pe care l-am testat în primăvară şi 428i Cabrio sunt aproape 100 de kilograme.
Asta se simte aproape insesizabil în viraje pronunţate. E drept că aderenţa se păstrează şi acum bine, cu excepţia situaţiilor în care degetul scapă pe butonul care decuplează parţial sistemele electronice.
Cât despre spiritul jucăuş al decapotabilei, se pot scrie multe elegii. E nevoie doar de modul Sport sau Sport+ pentru ca nebunia să înceapă. O nebunie frumoasă, corectată discret cu ajutorul unei direcţii mai precise decât bisturiul unui estetician.
E drept că în oraş ea se simte ceva mai greoi, dar e un aspect cu care vă veţi obişnui. Cum vă veţi obişnui şi cu suspensia uşor rigidă, dar suportabilă în modul Comfort. Aş spune că e o îmbunătăţire substanţială faţă de vechiul Seria 3 Cabrio.
Vizibilitate
Dacă vorbim despre vizibilitate, lucrurile sunt clare ca lumina zilei atunci când acoperişul este rabatat. Vă închipuiţi că vizibilitatea la 360 de grade este perfectă. Chiar şi montanţii faţă se dovedesc a fi permisivi, fără să incomodeze prea mult lucrurile.
Însă, în situaţiile în care acoperişul este rabatat trebuie să ştiţi că luneta spate, deşi nu foarte înaltă, compensează prin lăţime. Oglinzile laterale sunt şi ele bine proporţionate şi ajută mult la manevrele în marşarier.
Tehnologie
BMW Seria 4 Cabrio preia tot materialul genetic oferit de părintele bavarez. Asta înseamnă un head-up display excelent şi o navigaţie 3D minunată. Am început cu aceste două elemente pentru că le consider referinţa segmentului şi două tehnologii pe care MW le-a îmbunătăţit constant, fără a se lăsa depăşit de ceilalţi.
Trecem însă şi la lucrurile uşor neplăcute, cum ar fi rabatarea destul de lentă a acoperişului. Este nevoie de 20 de secunde pentru ca cerul să apară deasupra ta. Iar decapotarea nu se poate face la viteze mai mari de 18 km/h.
Trecând din nou la aprecieri trebuie să vorbesc şi despre sistemul de închidere centralizată. Cu un singur deget apăsat pe uşor pe mânerul portierei, bavareza închide uşile. Dacă degetul zăboveşte acolo preţ de încă câteva secunde, acoperişul se montează deasupra habitaclului.
Este o găselniţă care te scapă de operaţiuni complicate, atunci când ai uitat maşina decapotată. Iar în România ştim cu toţii cât de riscantă poate fi această pierdere de memorie.
Design
Dacă reţeta estetică a lui Seria 4 te invită la degustare vizuală încă de când i-ai simţit izul pe stradă, fără îndoială Seria 4 Cabrio va fi şi mai captivant.
Ca şi femeile mai sumar îmbrăcat, şi maşinile cu vedere la interior au incitat şi atras ca un magnet. Efectul este extrem de puternic în cazul lui Seria 4 Cabrio.
Poate albul nu e cea mai potrivită culoare pentru asta, însă cu un roşu potrivit, lecţia de seducţie e ca şi învăţată. Jantele, ornamentele cromate sau pachetul M sunt deja detalii care nu fac altceva decât să accesorizeze o maşină cu puternic impact vizual, o vedetă în adevăratul sens al cuvântului. O vedetă care s-a simţit în largul ei, ancorată în decorul marinăresc al unei cherhanale din Bucureşti.
Ne-a placut
- Cuplul motor
- Precizia direcţiei
- Ergonomia
- Suspensia echilibrată
Nu ne-a placut
- Spaţiul interior
- Masa ceva mai mare
Date tehnice - BMW Seria 4 Cabriolet (2013-2017) 430i 2.0 252CP Aut | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Land Rover Defender
Rock star -
Mazda 3
Universal apreciat -
Mezinul familiei -
Premiant
Ştiri despre BMW
-
Constructorul german de automobile sponsorizează, din nou, celebrul Concurs de Eleganță de la Villa d'Este, care se va desfășura luna viitoare. Cu această ocazie, BMW pregătește trei premiere mondiale. (Vineri, 04 Aprilie)
-
Centrul de dezvoltare software înființat de BMW Group și NTT Data, la Cluj Napoca, și-a triplat deja echipa, la doar 9 luni de la înființare. Până la finalul anului, aici vor lucra peste 500 de specialiști IT. (Miercuri, 02 Aprilie)
-
Noua generație BMW iX3 va fi prima dezvoltată pe mult așteptata arhitectură Neue Klasse a germanilor. SUV-ul cu zero emisii va fi produs în Ungaria, la Debrecen, de la finalul anului 2025. (Joi, 27 Martie)
-
Constructorul german de automobile a pubicat o serie de imagini, dar și informații, despre noul concept Vision Driving Experience. Acesta anticipează viitorul i3 Neue Klasse și, implicit, viitorul M3 electric. (Luni, 17 Februarie)
-
BMW Group România a încheiat anul 2024 cu performanțe record. Pentru prima oară, a fost depășit pragul de 6.000 de autovehicule înmatriculate la noi în țară, iar BMW rămâne lider în segmentul premium. (Joi, 30 Ianuarie)
In final, ca un "specialist auto care este", ii place precizia directiei - "a si nimerit" modelul potrivit din gama BMW...
Jurnalism auto Romania - saracii de noi...
Sunt cateva, ma ingretoseaza profund atunci cand toparlanii de pe la noi isi dau in stamba, atunci cand este condusa de o femeie! (daca ne-ar durea prostia 60% dintre romani ar fi in coma profunda!)
Exact ! Si restu pana la 98% s-ar tavali in chinuri groaznice !