Drivetest Fiat Bravo (2007)

1.6 Multijet 120CP E5 Dynamic
Fiat Bravo (2007) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 15.01.2010
Mozarella
Mozarella este ingredientul principal in multe mancaruri italiene. Acesta a fost primul lucru care mi-a venit in minte atunci cand am condus pentru prima data versiunea 1.6 Multijet a lui Bravo. La fel ca in cazul celebrului sortiment de branza, pornind de la Bravo 1.6 Multijet poti dezvolta experimente extrem de reusite. Altfel spus, celelalte modele italiene testate pana acum, fie ele Alfa sau Fiat, toate superioare ca putere, mi-au dat impresia ca au la baza aceasta versiune a lui Bravo. Daca va place pizza simpla, testati-l cu incredere.

Fiat Bravo (2007)
1.6 Multijet 120CP E5 Dynamic

  • Pret model testat 18.090 €
  • Taxa auto 237 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Bravo 1.6 Multijet a fost scos pe piata pentru a inlocui deja clasicul 1.9 Multijet, motor care avea aceeasi putere ca a noului venit in gama. In comparatie cu versiunea pe care o inlocuieste, motorul de 1.6 litri ofera un cuplu motor mai mare cu 45 Nm fata de cel oferit de motorul de 1.9, iar acesta este atins inca de la 1.500 rpm, cu 500 rpm mai devreme. Transmisia cu sase trepte este atuul acestei versiuni, lucru de care clientii care au ales versiunea 1.9 Multijet de 120 CP nu au putut beneficia. Cele sase trepte il ajuta pe Bravo sa fie ceva mai agil in accelerarea pana la 80-100 km/h, dupa care cei 120 CP isi spun cuvantul, acceleratia post 130-140 km/h find realizata ceva mai lent. Chiar si asa, reprizele in treptele 2,3,4 si 5 sunt bune, iar cea de-a sasea treapta ajuta soferul sa reduca consumul de carburant in detrimentul unor acceleratii vanoase. La fel ca in cazul versiunii de 165 CP a lui Bravo, testata anterior, zvacul oferit de cuplul motor maxim este simtit cu aproape 200 rotatii pe minut mai sus fata de valoarea anuntata de inginerii italieni. Versiunea de 120 CP a lui Bravo are acelasi defect ca si celelalte motorizari diesel din aceasta gama: zgomotul pe care il face motorul la relanti si la rulare. Vibratiile generate de acest motor sub 1.500 rotatii pe minut sunt, de asemenea, usor vizibile. Faptul ca motorul vibreaza atunci cand este subturat ne impiedica sa rulam la turatii reduse pentru a obtine un consum de carburant cat mai scazut, dar protejeaza, intr-un fel, turbina de asemenea practici daunatoare pe termen lung. Aceasta motorizare este conforma cu normele de poluare Euro 5 si emite 120 de grame de CO2 per kilometru.

Consum

Va povesteam mai sus de faptul ca motorul de 1.6 litri nu este un “fan” al mersului in regim subturat, vibratiile la turatii sub 1.500 rpm fiind deranjante. Cu toate acestea, Bravo 1.6 Multijet ofera un consum de carburant acceptabil, de 8.0 litri in mediul urban relativ aglomerat si de 5.5 litri in mediul extra-urban. Un stil de condus alert inregistreaza valori ale consumului de carburant ridicate cu 0.5-0.8 litri fata de cele mentionate mai sus.

Performanţe

Versiunea Multijet de 1.6 litri a lui Fiat Bravo poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 10.5 secunde. Viteza maxima pe care o poate atinge acest model este de 197 km/h. Daca urmarim aceste cifre, putem spune ca modelul nu este tocmai un performer al clasei compacte, clasandu-se insa in prima jumatate a clasamentului.

Interior

Bravo are un interior care a evoluat mult in materie de calitate fata de alte modele mai vechi din gama constructorului italian, iar design-ul este unul dintre elementele cheie ale acestei retete. Astfel, bordul are o forma interesanta, orientata inspre sofer, si este imbracat cu spuma poliuretanica acoperita partial cu un strat subtire de fibra de carbon. Materialele au o calitate potrivita pentru clasa compacta. Singurele elemente deranjante de la interior ar fi unele imbinari – cum este cea dintre airbag si volan si imposibilitatea de a regla cotiera pe verticala. Scaunele lui Bravo sunt destul de confortabile, iar cinci pasageri pot sa parcurga linistiti un drum lung la bordul acestui model, gratie spatiului oferit atat pentru cap, cat si pentru genunchi. Desigur, interiorul are un iz de dinamism, deci confortul nu este la un nivel care sa adoarma pasagerii, dar acesta se situeaza la cote potrivite. Portbagajul are o capacitate de 400 de litri, element care surclaseaza rivali precum Golf si Cee’d, fiind depasit de Renault Megane cu doar cinci litri.

Preţ de achiziţie

Exemplarul testat are un pret de pornire de 18.090 de euro cu toate taxele incluse. Un beneficiu al noii versiuni este faptul ca motorul respecta normele Euro5, deci clientii acestuia vor fi scutiti de taxa de inmatriculare. Mai mult decat atat, cilindreea relativ mica a acestui motor aduce de la sine si tarife RCA mai mici, alaturi de impozite reduse. Avand in vedere pretul sau, Fiat Bravo 1.6 Multijet este mai ieftin decat un Volkswagen Golf sau un Renault Megane cu o motorizare comparabila. Singurul rival care ofera un pret mai scazut este Ford Focus, care va fi inlocuit anul viitor, iar Opel Astra ofera 110 CP si un pret mai redus cu 800 de euro.

Siguranţă

Fiat Bravo a fost testat de EuroNCAP in 2007 si a reusit sa obtina cinci stele pentru protectia adultilor. Acesta beneficiaza de sistemele ESP si ABS in standard, alaturi de airbag-uri frontale pentru pasagerii din fata, precum si airbag-uri laterale si cortina. La testul de protectie al copiilor, Bravo a obtinut trei stele, pe cand protectia pietonilor a fost cotata la numai doua stele. Sistemele aditionale care ar fi ridicat nota compactei italiene sunt optionale.

Ţinută de drum

Fiat Bravo manifesta un comportament curat pe viraje, fara sa iasa in evidenta printr-un caracter subvirator sau supravirator accentuat atunci cand abordati curbele cu o viteza de bun simt. Modelul nu este insa orientat spre sportivitate, desi designul v-ar putea sugera acest lucru. Bravo este o compacta tipica. In cazuri extreme, modelul prezinta o tenta subtila de subvirare, lucru intalnit de aproape orice model cu o configuratie similara. Stabilitatea la viteze mari este buna spre satisfacatoare, in timp ce confortul este la un nivel potrivit. Astfel, Bravo nu este nici prea moale pe viraje, dar nici prea ferm atunci cand "atacati" denivelarile de pe soselele romanesti. Pentru senzatii ceva mai dinamice, exista versiunea de echipare Sport, alaturi de care puteti comanda un pachet de suspensii ceva mai rigide.

Vizibilitate

Oglinzile laterale generoase ale lui Bravo va ajuta sa "monitorizati" cu usurinta elementele care se afla de o parte si de alta a masinii, alaturi de cele care se afla in spatele acesteia. Oglinda centrala de la interior pare insa a fi luata direct de pe un model vechi de cativa ani, fiind simpla si avand o dimensiune relativ redusa, dar proportionata cu luneta de dimensiuni la fel reduse. Un alt element deranjant ar fi faptul ca Bravo nu poate fi echipat din fabrica cu oglinda centrala cu functie electrica anti-orbire. Luminile de drum ofera o vizibilitate buna, iar acestea sunt ajutate in viraje de proiectoare, care se aprind in functie de directia in care rotiti volanul. Fiat numeste acest element "proiectoare adaptive".

Tehnologie

Versiunea Dynamic a lui Fiat Bravo ofera toate dotarile necesare unei compacte moderne, dar nu exceleaza in niciun fel atunci cand vine vorba de artificii tehnologice. Astfel, aceasta beneficiaza de climatizare automata pe doua zone, sistem audio cu CD si MP3 player, dar si de functia Blue&Me, care vine alaturi de comenzi pe volan. Lipsa unui sistem de cruise-control este simtita la rularea pe autostrada, dar prezenta senzorilor de parcare, a sistemului de lumini adaptive la viraj si a pachetului Blue&Me dezvoltat impreuna cu Microsoft ii confera lui Bravo o nota buna.

Design

Fiat Bravo este, cu siguranta, unul dintre castigatorii segmentului la capitolul design. Estetica face parte din "sufletul" unui automobil, iar italienii sunt cunoscuti pentru abilitatea lor de a insufla acest element esential pentru indragirea unui vehicul in modelele pe care le creeaza. Bravo are sanse mari de a ramane printre cele mai atragatoare modele din segmentul sau pana cand Alfa Romeo va lansa modelul Giulietta, o compacta realizata pe platforma C-EVO si cu un design si mai impresionant. Proportiile acestui model sunt reusite, singurul "tribut" facut de designeri in detrimentul functionalitatii fiind luneta de dimensiuni mici. Un alt argument pentru design-ul lui Bravo ar fi faptul ca italienii de la Fiat au operat recent un facelift asupra acestuia, in urma caruia nu au schimbat decat nuanta grilei amplasate sub bara fata si culoarea semnalizatoarelor integrate in faruri, semn ca modelul este inca actual si placut.
Date tehnice - Fiat Bravo (2007) 1.6 Multijet 120CP E5 Dynamic
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4336
Putere maxima CP (rpm)
120 (4000)
Latime mm
1792
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (1500)
Inaltime mm
1498
Viteza maxima km/h
197
Greutate kg
1395
Acceleratie 0-100 km/h s
10.5
Ampatament mm
2600
Tractiune
Fata
Volum rezervor litri
58
Cutie viteze
M6
Volum portbagaj litri
400
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Fiat Bravo (2007)

Ultimele teste

Comentarii (16)

  • Massimo
    Ce are in comun Fiat Bravo cu Lexus LF-A? Cititi bine textul, este o informatie pe care ne-o da in premiera Sebastian Toma. Ma mir cum nimeni nu a mai observat acest aspect pana acum... Sau poate ne spune chiar el cum a descoperit acest lucru
    5 4
  • ......
    mie unul imi place
    11 1
  • Mda....
    Se pare ca la voi e la fel ca la t.v. Porsche Romania ( adica marcile care le reprezinta in Romania) ridicat in slavi iar restul nu exista.

    Exemplu: Eu din ce am citit la motor, a luat 7 pentru ca vibreaza. Vreau sa vad un diesel in gama asta care nu vibreaza, nu mai zic de la VW ca sar disperatii. Consuma bine, Euro 5....nota 7..pentru ce? In fine, astept sa dispara comment-ul meu sa dispara sau vreo replica penibila si fara rost din partea cuiva.

    Jalnic...
    19 11
  • Massimo
    Mai baieti ma dezamagiti, va credeam mai destepti. Este vorba de o descoperire mai mare ca a lui Columb....adica fibra de carbon din interior, citez: "este imbracat cu spuma poliuretanica acoperita partial cu un strat subtire de fibra de carbon". Pai....unde va este atentia...
    2 2
  • D-l Toma
    Mozarella e un tip de branza, nu de cascaval......cat despre masina e OK!
    7 2
  • @slv83
    Corect, multumesc pentru sesizare.

    @EU
    Vorbim de un motor de 1.6 litri, 120 CP si 300 Nm. Daca ai fi fost un cititor fidel ai fi observat ca notam motoarele SI in functie de puterea maxima oferita si de cuplul motor maxim disponibil.
    5 4
  • Nu chiar...
    Sunt cititor fidel de ani de zile. Rar scriu la comentarii. Urmaresc stirile la voi zilnic, care sunt foarte exacte si la timp actuzlizate, dar test drive-urile, va zic sincer, sunt penibile. Poate mi se pare mie, dar din cate ati facut nu cred ca mi s-au parut 2 "punctate pe bune". Mereu se gasea un motiv oarecum stupid pentru depunctare.

    P.S. Imi sustin punctul in continuare referitor cu Porsche. Sunt unii care cred acelasi lucru ca mine, dar din pacate "gloata", din pacate foarte mare, crede opusul.
    8 3
  • Vizibilitate+Tinuta de drum
    Cred ca totusi la vizibilitate si tinuta de drum merita note putin mai mici.

    1. La vizibilitate nu ati observat probabil, dar montantul A (in special pe partea soferului) incurca mult mai ales la curbele de 90 grade fiind periculos atunci cand intri pe o alta strada ce incepe cu o trecere de pietoni (vad ca ati realizat sesiunea foto intr-o parcare subterana. Ar fi trebuit sa observati asta). In spate, fara oglinzile laterale (sau senzori de parcare) esti mort. Cred ca oglinda retrovizoare din interior ajuta in mers pentru a vedea participantii la trafic si nu la parcari. Prin luneta nu se vede aproape nimic.

    2. Cat despre tinuta de drum, la fel cred ca nu ati fost pusi in situatia respectiva dar in momentul in care doresti o depasire in viteza (pe plaiurile mioritice cel putin) directia este mult prea moale, volanul parca este de jucarie si lipsa de "feeling" te face sa controlezi cu greu masina care asa cum spuneam pe drumurile noastre inguste iti da un sentiment de nesiguranta, masina osciland stanga dreapta foarte usor si aproape involuntar. Soferul este nevoit sa corecteze mereu traiectoria si nu este un lucru tocmai placut atunci cand depasesti un tir pe o portiune scurta de drum.

    La motor nota este corecta. As dori sa mai adaug ca in cazul unui downshift, chiar daca urca pana la 3000 ture motorul se trezeste destul de greu asa ca pentru depasiri este nevoie de o treapta inferioara cu macar 5 secunde inainte de manevra. Dar asta se intampla si la multe alte motoare diesel.

    Numai bine!
    4 7
  • D-le Sebastian ati primit vreun "blue-screen" pe parcursul testului?
    Ati fost foarte generos la capitolul calitate/pret si design.
    5 2
  • gresesti un pic
    la punctul 1 ai dreptate in ceea ce priveste vizibilitatea in curbe stranse. La 2, in caz ca ai bravo, vezi sa nu conduci in afara localitatii pe cu City pornit, cand intradevar directia e foarte moale. am 1.9 multijet nu 1.6. are un pic de lag dar 5 secunde exagerezi raaaauuu. poate doar daca e sa calci pedalal la maxim de la 1000 de ture sa dureze atat
    8 0
  • NeoGalaxy
    Eu am dezactivat City si pe Ursoaica si pe Bravo pentru ca nu le vad sensul. Adica da City mode este distractiv dar m-am obisnuit fara :))))) Iar faza cu lag-ul, acele 5 secunde eh nu pot sa-mi dau seama de unde vine. Motorul are reprize bune si reactioneaza foarte bine, desi... nu stiu cu ce masina sa-l compar :))) Daca as fii condus mai multe modele de masini diesel, poate intelegeam fenomenul mai bine dar... asa nu am varianta de comparatie.
    1 1
  • cineva
    Pret
    Pretul de fapt este 15590 EUR fiindca fiat ofera o reducere de 2500 EUR. Si la banii astia chiar nu exista nimic echivalent la marcile concurente.
    Eu am un Bravo 1.4 T-Jet 120 CP, Emotion si sunt foarte multumit de el. Normal ca am studiat piata destul de mult inainte de a-l achizitiona si pot sa va spun ca la acelasi pret ar fi trebuit sa ma multumesc cu un motor aspirat de 1.4 si aprox 90 cai si o echipare medie (nici vorba de ESP, airbag uri cortina) de la orice marca concurenta. Ca sa nu ma vorbesc de design unde in afara de Seat Leon (de care totusi e satula lumea) nu exista comparatie.
    Directia e intr-adevar un pic cam moale, dar depinde si cu ce o compari. Totusi nu e chiar asa greu de stapanit, se controleaza fara probleme si in depasiri si nici vorba de balans stanga dreapta nici macar in depasirile in viteza si din scurt.

    Cat despre vizibilitate montantul de pe partea soferului obtureaza intr-adevar in curbele la stanga dar prin comparatie cu o Octavia 2 cu care merg frecvent nu e nicio diferenta. Nu exista nicio masina fara unghiuri moarte in curbe, solutia pentru aceasta fiind aplecarea in fata/spate pentru o asigurare corecta.

    Luneta este micuta dar nu mi s-a parut niciodata insuficienta, iar la parcarea cu spatele chiar nu am probleme, fiind hatchback stiu exact unde se termina masina. Poate nu reglati corect scaunul si de aceea apar probleme.
    16 0
  • asdfgh
    concurenta exista
    * un mic amanunt legat de concurenta:
    Kia ceed 1.6CRDI(115CP) echipare Style (cea mai tare) - 15303Euro DDP
    + motorul in RO este euro 4, dar in germania este euro 5 si are 128CP
    - cuplul e mai mic, doar 255Nm
    1 9
  • Opinie
    Eu am un Grande Punto de 1,3 si 75 CP, diesel si o Solenza, 1,4 tot 75 CP, benzina. La retrogadari de viteza GP se comporta la fel de bine ca Dacia. E bine sa exersezi acceleratiile si retrogradarile imediat cum te-ai suit intr-o masina ca sa sti cu ce ai de-a face. Asa te scutesti de situatii delicate in trafic.
    4 0
  • Normal
    Nici nu se cuvine sa te apuci sa faci depasiri riscante sau cine stie ce manevre cu o masina pe care nu ai mai condus-o. Fara nicio exagerare dar e nevoie de cateva mii de km cu o masina pentru ai invata performantele si limitele.
    Oricum sunt niste exagerari pe aici cu lag de 5 secunde, volan de jucarie etc... dar probabil asa ti se pare condusul real dupa o viata de experienta in spatele consolelor de jocuri.
    7 0
  • ckhinezu
    FIAT BRAVO THE BEST
    FIAT BRAVO THE BEST

    .S: RESPECT FOR ALL DRIVERS BRAVO, FIAT BRAVO
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru