Feedback

DrivetestMitsubishi Outlander

2.0 Benzină 150 CP 4x4 CVT Instyle 5 locuri
3.8
Test drive Mitsubishi  Outlander zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 28.02.2019
Eforturi

Segmentul SUV-urilor a explodat în ultimii ani. Toți marii constructori din industrie s-au grăbit să lanseze modele noi, să ocupe segmente, să diversifice motorizările. Mitsubishi se numără printre producătorii auto cu expertiză în domeniul SUV-urilor, înregimentând nume grele de-a lungul istoriei sale. Este suficient să ne aducem aminte de Pajero și de victoriile obținute în Dakar.

Prin urmare, explozia acestui segment și dragostea europenilor pentru SUV-uri i-a găsit pe cei de la Mitsubishi într-o poziție favorabilă. Outlander, principalul pion al companiei pe Bătrânul Continent, a cules o mare parte din clienții care își doreau un crossover, însă anii au trecut, iar concurența a devenit tot mai dură.

Mitsubishi a plusat cu un Outlander hibrid, însă a decis să păstreze și versiunile convenționale de motorizare, pentru o adresabilitate mai mare. Japonezii au aplicat și un facelift pentru a alinia modelul la cerințele pieței, din punct de vedere tehnologic, dar și pentru a urca din nou în preferințele publicului. Este însă suficient acest efort sau Outlander rămâne un SUV îmbătrânit, care se chinuie pe final de carieră?

Mitsubishi Outlander
2.0 Benzină 150 CP 4x4 CVT Instyle 5 locuri

  • Pret model testat 35.093 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Mitsubishi, asemeni multor constructori japonezi, forțează mâna europenilor îndrăgostiți de dieseluri și cu motorizări benzină sau hibrid. E un act curajos, care mi-a adus la test un benzinar clasic, de 2.0 litri și 150 de cai putere. E genul acela de motor pe care, într-o lume dominată de downsizing și de unități turbo, îl mai vezi doar în vitrinele muzeelor.

Dar Mitsubishi crede în el, în fiabilitatea sa și, probabil, în conservatorismul clienților săi. Cei 150 de cai putere vin la pachet cu un cuplu motor de 195 de Nm, neobișnuit de puțin pentru un SUV din epoca aceasta. Unde mai pui că acest cuplu este livrat abia la 4200 de rotații, trăsătură specifică motoarelor aspirate. Deci, un comportament pentru nostalgici.

Judecând după livrarea aceasta târzie a resurselor, putem spune că este iarăși un act de curaj, având în vedere că mai toate SUV-urile s-au grăbit să adopte motoare turbo cu ceva mai mult cuplu, livrat mai devreme. Doar ceilalți concurenți japonezi continuă să creadă cu aceeași convingere în motoarele aspirate.

Cum se simte agregatul pe Mitsubishi Outlander? În oraș totul este destul de alert, cu o livrare bună a resurselor. Nu duci lipsă de nimic. Dar, este suficient să treci granițele urbane și deja te simți ușor submotorizt. Motorul nu-ți oferă explozii și nici nu-ți garantează prea mult elan în depășiri. Deci ar fi bine să calculezi totul cu grijă.

Și, de parcă toate acestea n-ar fi fost de ajuns, resursele celor patru cilindri sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii de tip CVT, care mimează șase trepte de viteză și niște retrogradări debusolate. În spatele volanului există și un set de padele generoase, care te pot ajuta să cauți o pseudo-retrogradare.

Pentru toți cei care știu cum se comportă o cutie CVT, trebuie să menționez că zgomotul motorului pe benzină e acolo, e pregnant și destul de supărător. În concluzie, Outlander pare să fie puțin depășit de epoca actuală, în ceea ce privește motorizarea.

Consum

Când vine vorba de motoare pe benzină, europenii se tem de un consum prea mare. Mai ales în cazul unui SUV de talia lui Outlander. Nu este o teamă eronată, întrucât astfel de motoare pot fi destul de gurmande, chiar dacă rulezi o mare parte din timp în modul Eco al sistemului 4x4 (așa cum am făcut și eu).

În cazul exemplarului meu de test, consumul extraurban s-a învârtit între 8 și 9.2 litri/100 de kilometri. Asta în condițiile în care am și nimerit o Valea Prahovei aproape zidită de numărul mare de mașini din weekend.

În mediul urban, consumul a sărit ușor de 12.5 litri la 100 de km, cu tot cu un sistem start-stop care a mai oprit motorul la semafor. Repornirile nu au fost deranjante, motorul fiind foarte bine echilibrat și lipsit de vibrații. În fișa tehnică, Mitsubishi anunță un consum mixt de 7.5 litri în regim NEDC și de 8.7 litri în regim WLTP. Bineînțeles, acesta din urmă este mai aproape de realitate.

Dar pentru că nu toți producătorii auto au publicat valori WLTP ale consumului, voi face comparația raportându-mă la promisiunile oficiale obținute în regim NEDC. Prin urmare, dacă ne uităm în segment, vedem că un Skoda Kodiaq de 180 CP, cu automată și 4x4 consumă 7.3 litri/100 de km, deci ușor mai puțin decât Outlander, deși are cu 30 de cai în plus. Lucru valabil și pentru Peugeot 5008, care vine tot cu 180 de cai, dar fără 4x4, și promite 7 litri/100 km.

Nissan X-Trail și motorul său pe benzină de 163 de cai putere, cu transmisie manuală și fără 4x4, consumă mult mai puțin, adică 6.2 litri/100 km. Și un Mazda CX-5 cu 160 CP, automată și 4x4 consumă de asemenea mai puțin: doar 6.6 litri/100 km. Frații Kia Sportage și Hyundai Tucson, cu motoare de 177 cai putere, cutii automate și 4x4, consumă aproape la fel, respectiv 7.4 și 7.5 litri/100 km.

Honda CR-V cu motorul său de 1.5 litri turbo, cu 4x4, dar cu manuală, consumă sensibil mai puțin: 6.6 litri/100 km. Nu mai vorbim de Ford Kuga, cu 4x2, manuală și 150 de cai putere, care anunță doar 6.2 litri/100 km.

Toyota RAV4, care este cel mai potrivit rival pentru Outlander, pentru că vine tot cu motor de 2.0 litri, CVT și 4x4, promite un consum semnificativ mai mic: 6.5 litri/100 de km.

Performanţe

Motor aspirat, cuplu livrat târziu și puțin cam zgârcit, prin urmare performanțele nu pot fi extraordinare. Mitsubishi ne promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 13.3 secunde. Este destul de mult, chiar și pentru un familist conservator. Din fericire, mașina se mișcă mult mai bine la viteze urbane, unde sprintul e ceva mai alert. Viteza maximă se oprește la 190 de km/h, o valoare decentă, la care ajungi însă destul de greu și cu răbdare.

Dacă ne uităm la cel mai potrivit rival, adică același RAV4, vedem că acesta poate accelera la 100 de km/h în 10.7 secunde. Ford Kuga și Nissan X-Trail se laudă chiar cu 9.7 secunde, iar CR-V îi urmează îndeaproape cu 9.8 secunde. Hyundai Tucson și Kia Sportage sunt și ei mai rapizi, cu un sprint în 9.1 secunde. Mazda CX_5 este ceva mai lent cu 10.5 secunde.

Peugeot 5008 accelerează și el sub pragul de 10 secunde, iar Skoda Kodiaq este cel mai rapid. Să nu uităm însă că aceștia din urmă au și 30 de cai în plus.

Interior

Aerul conservator se simte nu doar sub capotă, ci și dincolo de portieră. E un peisaj îmbătrânit, animat doar de un ecran multimedia nou și de câteva butoane apărute odată cu dotări noi, cum ar fi volanul încălzit. Ergonomia este în continuare una exemplară, cu funcții pe care le intuiești ușor și pe care le poți accesa în timpul mersului fără să-ți iei ochii de la drum. Chiar și pe volan lucrurile sunt destul de intuitive. Singurul buton pe care l-am considerat ascuns și greu accesibil este cel al computerului de bord, montat undeva în partea stângă, în spatele volanului.

Materialele sunt destul de bune în partea superioară a planșei de bord, dar destul de tari și neprietenoase în celelalte zone. Nici măcar textura lor nu este una foarte prietenoasă. Finisajele sunt însă bune.

Pe consola centrală există câteva spații de depozitare, dar nici unul pentru telefonul mobil. Cotiera este generoasă, la fel și buzunarele portierelor. Pe locurile din spate se stă destul de confortabil, cu spațiu suficient la picioare și la nivelul capului.

Dincolo de hayonul acționat electric, dar cu un mecanism foarte lent, Outlander oferă un portbagaj cu podea dublă și cu o capacitate generoasă, de 550 de litri. Este mai mult decât ce promit Toyota RAV4, Hyundai Tucson, Kia Sportage și Mazda CX-5. Honda CR-V, Nissan X-Trail, Peugeot 5008 și Skoda Kodiaq sunt ceva mai generoși la acest capitol.

Preţ de achiziţie

Când vine vorba de socoteli, te aștepți la anumite concesii din partea unui model ajuns aproape de finalul carierei. Mitsubishi ține însă cu dinții de prestanța lui Outlander, de blazon și implicit de preț. Un Mitsubishi Outlander cu motorul de 2.0 litri benzină, cutie CVT și tracțiune integrală pleacă de la 26.200 de euro.

Dacă vreți nivelul de echipare de top, testat și de mine, adică Instyle+, trebuie să scoateți din buzunar un total de 35.100 de euro. Dacă ne uităm în segment, vedem că principalul rival, adică un RAV4 cu echipare Luxury, ajunge să coste cu aproape 2000 de euro mai mult.

Ford Kuga cu echipare Titanium, dar fără 4x4 și automată, ajunge la 25.000 de euro. Cel mai bine echipat CR-V, adică Executive, costă 35.700 de euro. Hyundai Tucson este tot în apropiere, cu 35.500 de euro, în vreme ce un Sportage GT-Line poate fi considerat un chilipir la 27.900 de euro.

Chiar și Mazda CX-5 cu 4x4 și automată ajunge să coste doar 30.600 de euro. E drept că vorbim despre echiparea Attraction. Nissan X-Trail fără 4x4 și CVT, cu echipare Tekna, ajunge la 31.200 de euro.

Un Peugeot 5008 cu echipare GT-Line, 180 de cai, automată, dar fără 4x4, este mult mai accesibil, ajungând la 30.100 de euro. Nu l-am uitat nici pe Kodiaq, în echiparea Scout, care costă 33.600 de euro. În concluzie, Outlander se poziționează în partea superioară a segmentului, atunci când vine vorba despre preț.

Siguranţă

Actuala generație Mitsubishi Outlander a fost lansată în anul 2012. Știind că va fi un model popular, EuroNCAP s-a găbit să îl testeze. Rezultatele au fost bune, SUV-ul reușind să obțină cinci stele și să garanteze o protecție de 94% pentru pasagerii adulți. În ultimii șapte ani însă, normele de testare au devenit ceva mai aspre, așa că este curios de văzut cum s-ar mai comporta un Outlander într-o sesiune actuală.

E cert că nici Mitsubishi nu a stat cu mâinile în sân și a mai îmbogățit lista sistemelor de siguranță cu un sistem automat de frânare în situații de urgență, pilot automat adaptiv și avertizare la depășirea benzii de mers. În plus, la pachet cu senzorii spate, Outlander oferă și un senzor care te avertizează la ieșirea cu spatele dintr-o parcare.

Ţinută de drum

Outlander nu își propune acte de bravură, fiind o mașină diametral opusă lui Lancer Evo, care a și sucombat între timp. Outlander este un SUV confortabil, cu destul ruliu pe viraje și la frânările violente. Nu-ți oferă prea multă încredere atunci când vrei să abordezi cu mult curaj anumite viraje. Nici direcția nu este una precisă, deși este ușor greoaie. Poate cam prea greoaie pentru momentele în care aveți de executat manevre dificile în parcări aglomerate.

În rest, Outlander este o mașină care trece cu usușință peste gropi și alte neplăceri strecurate în asfalt, mai ales după o iarnă grea. Nu are o suspensie antifonată excepțional, iar asta se simte cel mai bine la trecerea peste limitatoare de viteză, când amortizoarele pot avea o compresie violentă și ușor zgomotoasă. Garda la sol este de 19 centimetri, ceea ce garantează accesul pe câteva drumuri forestiere.

Chiar dacă brandul vine cu o moștenire off-road impresionantă, confirmată de câteva titluri în raliul Dakar, Outlander rămâne un crossover care nu se poate aventura foarte mult în teren accidentat. Nici unghiurile de atac și degajare nu sunt tocmai recomandate pentru asta (21, respectiv 22.5 grade).

Tracțiunea integrală are trei moduri de funcționare (Eco, Auto, Snow și Lock), ceea ce poate ajuta în situații dificile. Faceliftul a adus noutăți și la acest capitol, pentru că, asemeni lui Eclipse Cross, Outlander beneficiază de Super All Wheel Control, un sistem introdus pentru prima dată pe ultima generație Mitsubishi Lancer Evolution. Acum a fost îmbunătățit și este compus din patru sisteme esențiale: ABS, ASC, sistemul de tracțiune integrală și Active Yawn Control. Toate aceste sisteme sunt coordonate de un creier electronic care te ajută să ieși din situații dificile. Cu condiția să nu fi rămas suspendat din cauza unghiurilor destul de limitate.

Vizibilitate

Designul pătrățos al lui Outlander nu a creat foarte multe compromisuri practice. Astfel, pot spune că suprafața vitrată este una destul de generoasă și bine împărțită. Luneta are dimensiuni mari și nu creează probleme. De altfel, nici ultimul rând de montanți nu este problematic. Oglinzile laterale sunt și ele foarte generoase și încadrează bine formele SUV-ului. Nici măcar primul rând de montanți nu este deranjant în virajele strânse.

Dacă toate aceste detalii nu te-au convins, atunci te poate convinge sistemul de camere cu vedere la 360 de grade și senzorii de parcare.

Tehnologie

Fiind prezent pe piață de șapte ani, Outlander avea nevoie de un aer proaspăt, mai ales la capitolul tehnologie. Revizuirile recente au fost necesare pentru a-l alinia pe Outlander la cerințele minime ale pieței.

Așa s-a ales crossover-ul cu un nou sistem multimedia amplasat în centrul planșei de bord. Are o grafică destul de colorată, dar învechită. Nici răspunsul tactil nu este unul prompt, iar meniul poate părea alambicat. E mult mai simplu și ușor de citit computerul de bord color, amplasat între cele două ceasuri analog.

Faceliftul mai aduce și faruri cu LED, proiectoare cu LED și un volan încălzit. Dacă nu iei în seamă display-ul îmbătrânit al ecranului central, Outlander chiar oferă o adevărată pleiadă de echipamente esențiale pentru confortul pasagerilor. Mă refer la scaunele încălzite și reglabile electric, la trapa acționată electric, la climatizarea pe două zone, la accesul și pornirea fără cheie, la volanul încălzit, la frâna de mână electrică cu funcție Auto Hold și la sistemul audio Rockford Fosgate cu 8 difuzoare și subwoofer.

Toate aceste elemente reușesc să mențină Outlander pe linia de plutire din punct de vedere tehnologic. Iar asta e foarte important într-un segment în care cei mai avansați rivali vin cu artilerie grea.

Design

În anul 2012, atunci când actuala generație a fost introdusă pe piață, putem spune că Mitsubishi a dat lovitura. Outlander era un crossover atrăgător, o evoluție plăcută a vechiului model. Din păcate, anii au trecut și nu l-au prea iertat pe SUV-ul japonez. A devenit ușor îmbătrânit, în condițiile în care segmentul a crescut cu o viteză fantastică.

Faceliftul i-a oferit lui Outlander o gură de aer proaspăt, care se traduce prin multe elemente cromate, o grilă care este asemănătoare cu cea a lui Eclipse Cross și faruri LED. Acestea din urmă sunt completate de stopuri cu LED și de jante de 18 inch. Cred că sunt detaliile estetice care subliniază cel mai bine aerul proaspăt de care se bucură Outlander.

Nu ne-a placut

  • Calitatea anumitor materiale
  • Zgomotul motorului pe benzină
  • Grafica sistemului multimedia
Date tehnice - Mitsubishi Outlander 2.0 Benzină 150 CP 4x4 CVT Instyle 5 locuri
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1998
Lungime mm
4695
Putere maxima CP (rpm)
150 (6000)
Latime mm
1810
Cuplu maxim Nm (rpm)
195 (4200)
Inaltime mm
1710
Viteza maxima km/h
190
Greutate kg
1615
Acceleratie 0-100 km/h s
13.3
Ampatament mm
2670
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
591
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mitsubishi Outlander

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • Ce mi se pare ciudat la masinile din ziua de azi este faptul ca de la o generatie la alta ele tot cresc in dimensiuni si scot de pe piata modele mai veche. De exemplu masina asta cand s-a lansat era un fel de break transformat in SUV si in acelasi timp Mitsu avea si Pajero care se vindea destul de bine. Apoi au marit masina asta pana cand a ajuns sa se compare cu SantaFe!!! eliminand de pe piata chiar pe al lor Pajero...wtf …
    13 2
  • ACE - Craiova
    Fara indoiala votez pentru MAZDA CX-5 (facuta in Japonia) .....La 31.000 de Euro ai o masina tot 4x4, mai fresh, mai dinamica si cu un portbagaj de 506 litri.....
    21 9
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Prea mult plastic la interior, motor depasit, consum mare si nici ca aspect nu rupe gura targului. Una peste alta, exista variante mai bune la banii astia.
    22 7
  • pretul e 25 mii euro tva inclus in reprezntanta. puteti verifica. pretul de lista nu are legatura cu realitatea iar la pretul real merita cumparata. calitatea interiorului este foarte buna chiar daca e simplu iar suspenisa este incredibil de confortabila
    13 13
  • @vlad: De acord cu tine, 25K € e prețul corect pentru o japoneză 4x4 fiabilă, f. capabilă pe zăpadă... dar simultan urâtă-n draci. :-) Și după enșpe facelifturi.
    N-o să disec acum cauzele declinului Mitsu - parțial inexplicabil totuși - dar nu mă pot abține și remarc ampatamentul sub cel al Duster-ului !!!

    Factor estetic deloc secundar, fiindcă d-aici rezultă un look :-) care NU ARATĂ BINE-hehe. Dar absolut deloc - un cărucior de supermarket e mai atractiv parcă.

    P.S. Nu credeam să mai existe MIT, la cât de habarniști erau băieții d-acolo - mechanics included. (Scuze în devans dacă ești cumva unul dintre ei.)
    25 5
  • Un articol scris rautacios si fara logica, prin de emotiile irelevante ale autorului spalat de creier de marcile germane. Nu, un motor de 2 litri aspirat nu e de moda veche si nici interiorul ala. Pun pariul ca daca era un rahat de VW Tiguan cu un motor de 1.4 TSI care se dezmembreaza singur pana la 100,000 de km ii dadeati 5 stele si laudati de nu mai puteati. Dar normal ca voi nu apreciati masinile care sunt facute sa reziste, masinile fiabile, masinile care nu-si bat joc de banii tai. Nu alea nu sunt bune ca sunt invechite.

    Bune sunt masinile care se autodistrug cand ies din garantie si iti aduc tot atat de multe beneficii ca atunci cand ai arunca cateva zeci de mii de euro la toaleta si ai trage apa. M-am saturat de jurnalisti care promoveaza marci care isi bat joc de consumator.
    25 23
  • PS: Ar fii o masina mult mai buna atat la consum cat si la performante cu o cutie manuala. Macar un CVT nu se autodistruge ca un DSG.
    15 15
  • SUV de familie, cu varianta si de 7 locuri, cu acceleratie de 13.3... mult prea lenta daca mergi cu familia si ai mai multi copii/bagaje.
    14 7
  • Ma uit la coreeni, in special la Kia si Hyundai si la numeroasele modele de masini pe care le au,la cate feluri de motorizari performante au in portofoliu apoi ma uit cu regret la japonezi cu ce modele se prezinta si cu cate motorizari au mai ramas.36000e pentru o masina cu un design discutabil,care e submotorizata, unde in banii astia nu gasesti nici macar un amortizor de deschis capota fata?Daca mai e si gdi adio fiabilitate,sunt recunoscuti cei de la Mitsu ce chix au dat cu ele.
    16 6
  • Un viitor esec comercial de la marca falimentara, noroc cu varianta PHEV altfel inchideau deja.
    8 5
  • Sa nu uitam ca si Mitsubishi a fost prinsa ca a mintit la valorile de consum/emisii. Ca urmare, ca sa supravietuiasca a fost vanduta catre Nissan. Am tinut sa mentionez asta pentru ca multi au ramas cu impresia ca marcile japoneze isi fac harachiri pt onoare daca nu sunt corecte si fiabile. Nu mai sunt nici ele ce au fost.
    20 5
  • Parere
    Mie imi place masina. Chiar daca este un model aparut de ceva ani, tot mi se pare mai frumos decat Tiguan sau Kodiaq. Iar legat de consum...eu zic sa testati in trafic real motoarele alea TSI si o sa aveti o surpriza: consuma mult mai mult decat este declarat. Prefer oricand o japoneza cu motor aspirat vs germane turbo.
    12 15
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • hazard
    vai de capul lor
    11 7
  • @Kirotractor..Fix aia 3mm din ampatament fac diferenta...iar comparam masini ok/bune/decente cu modele low-cost cu osie de caruta pe post de suspensie spate si tamburi?
    1 13
  • @zet: N-ai idee cât de util mi-e reproșul tău, chiar dacă denotă un IQ la piciorul broaștei. :-) Și nu zic asta doar fiindcă bați câmpii fără grație apropo de puntea-spate Duster (multilink dacă-i 4x4): ci fiindcă mă (re) trezești la trista realitate a oceanului de timp pe care-l irosesc în van p-acilea.

    Mă crucesc deci văzând că nu poți percuta la ideea simplissimă a comparării proporțiilor - și NU a claselor-bălăriilor din întunericul replicii tale - a două SUV-uri cu același ampatament.
    ...Dintre care unul -- ăl mai hidos, Mitsu adică, egal dacă-i mai bun-fiabil-devreme-acasă -- are 36 cm în plus lungime !!
    Mai exact 4,70 m vs. 4,34 m ai Duster-ului - ți-aș și desena consolele oribil de lungi ( 2,03 m) ale japonezului, dar hai mai bine pa - fug, să nu fii contagios cumva. :-)))
    16 1
  • Pare o mașină din secolul trecut.
    Pentru mine (fiecare are dreptul la opinia lui) este în TOP meu 10 cele mai urate mașini
    11 1
  • XVescu
    Masinuta aceasta vroiam sa mi-o achizitionez in 2015. Acum e depasita rau. Singurul aspect la care exceleaza este spatiul interior pe care nu-l regasesti la altele din segment. Pe locurile din spate stai ca in sala de concert, insa multe materiale, butonase, surubarase le aveam si pe fostul meu Lancer din 2011. Identice. Pentru un model de 7 ani sa ceri 36K c mentiunea ca ti se negociaza doar vopseaua ....
    9 0
  • La 25k am luat Kia sportage 4x4 GT Line 1.6 130kw care mi se pare mult peste acest Mitsubishi
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru