Drivetest Opel GTC Astra (2011-prezent)

2.0 CDTI 165CP M6
Opel GTC Astra (2011-prezent) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 28.11.2011
Germanicus

Pentru a ieşi în evidenţă într-o familie cu mulţi fraţi ai nevoie de o atitudine ceva mai rebelă. Atrage muştruluieli, dar garantează clădirea unei personalităţi puternice. Am vrut să ne convingem de cel mai atletic membru al familiei compacte din Russelsheim şi am călătorit peste mări şi ţări până în însorita Mallorca.

Aici, într-o parcare îngrădită de palmieri, am făcut cunoştinţă cu el: noul Astra GTC. Pardon, GTC Astra, dacă e să ne luăm după noua denumire pe care merge brandul german. Am ales un exemplar vopsit în roşu puternic şi am pornit pe un traseu de 160 de kilometri, tăiat în stâncă şi presărat pe alocuri cu păduri pitice.

  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am ales pentru testul nostru balear singura versiune diesel disponibilă în prezent pe GTC Astra. Este vorba despre dieselul de 2.0 litri, care a devenit ceva mai potent şi livrează 165 de cai putere la 400 de rotaţii. Cuplul este estimat şi el la 350 de Nm, putând atinge în regim maxim chiar şi 380 de Nm.

Din păcate, plaja de cuplu este una destul de redusă, cuprinsă între 1750 şi 2500 de rpm. Chiar dacă se trezeşte la viaţă devreme, coupe-ul pierde din suflu pe măsură ce urci către zone roşie. Dacă te concentrezi însă fix pe zona de cuplu maxim vei fi răsplătit cu o explozie de resurse, livrate controlat punţii faţă.

CDTI-ul devine zgomotos la turaţii înalte, însă se dovedeşte un agregat extrem de potrivit pentru rebelul german. Propulsia este completată de o transmisie cu şase trepte, pe care Opel a regândit-o. Trepte iniţiale scurte, care favorizează acceleraţia, o cursă mult mai precisă decât în cazul variantei cu cinci uşi şi o timonerie soră cu sportivitatea. O adevărată delectare.

Consum

Un coupe sportiv poate fi şi econom. Ne-o demonstrează GTC Astra în versiunea testată de noi. Chiar dacă l-am alergat vreme de mai bine de 120 de kilometri pe şosele sinuoase, extrem de solicitante, Astra GTC s-a mulţumit cu 7 litri/100 de kilometri. Climatizarea a funcţionat în permanenţă.

În mod oficial, versiunea consumă doar 5.7 litri în oraş şi 4.3 litri în afară. Nu am apucat să testăm aceste valori, dar premizele sunt interesante, având în vedere că GTC dispune de un mod de rulare Eco şi de un sistem start-stop.

Raportat la concurenţă, respectiv Volkswagen Golf GTD cu 3 uşi, GTC Astra stă mult mai bine. Dacă ne aruncăm ochii şi către segmentul premium, coupe-ul german depăşeşte chiar şi Volvo C30.

Performanţe

Ca un adevărat rebel al familiei Astra, noul GTC îşi propune să impresioneze atât prin look-ul agresiv şi nonconformist cât şi prin performanţe.

Dacă vă întrebaţi cât de repede aleargă un GTC până la 100 de km/h, vă spunem că versiunea noastră a avut nevoie de 8.9 secunde. Suficient pentru a lăsa în urmă un concurent imaginar la semafor sau pentru a hrăni ego-ul şoferilor mai sportivi. Viteza maximă are ca punct de oprire 210 km/h.

Comparativ cu rivalii, GTC este lăsat în urmă de Golf GTD şi de C30, însă ambele au ceva mai mulţi cai putere.

Interior

Rebeliunea designului exterior este lăsată puţin deoparte atunci când descoperi interiorul. O copie fidelă a fratelui cu cinci uşi, atât la nivelul planşei de bord cât şi al întregului habitaclu. Pentru cei care se aşteptau la un interior la fel de nebun ca exteriorul, o mare dezamăgire. Pentru cei care îşi doreau funcţionalitatea fratelui cu cinci uşi, o mare bilă albă.

Cu alte cuvinte vorbim de multe spaţii de depozitare, care însumează 35 de litri şi se alătură portbagajului care înghite 380 de litri, cel mai încăpător din segment.

Materialele sunt prietenoase, finisajele respectă normele de calitate, însă ergonomia nu este punctul forte. Amalgamul de butoane din partea centrală a planşei de bord creează probleme la primul contact cu maşina. Cu timpul intervine obişnuinţa.

Spaţiul interior este bine drămuit. Pe locurile din spate pot călători chiar şi trei pasageri, spaţiul pentru picioare fiind acceptabil pentru un coupe compact. Şi la nivelul capului se păstrează limite decente, cu condiţia să nu ai o înălţime prea mare.

Preţ de achiziţie

Opel nu a anunţat câţi bani va scoate din buzunar clientul noului GTC Astra. Modelul sportiv va fi probabil mai scump cu câteva sute de euro decât actualul Astra cu cinci uşi. În condiţiile în care actualul compact se vinde în România cu un preţ de pornire de 15.700 de euro, GTC ar putea costa cu puţin peste 16.000.

Dacă va fi aşa, preţul coupe-ului german va fi puţin mai mare decât cel al lui Kia Pro_cee'd şi VW Golf, apropiat de cel al lui Renault Megane Coupe şi infinit mai accesibil decât cel al lui Volvo C30. Rămâne însă să aşteptăm preţurile oficiale.

PLĂCUŢE TESTATE ÎN PASUL STELVIO
Textar garantează că plăcuțele sale sunt testate până la 1000 de ore pe standurile sale de probă. De asemenea, produsele sunt testate si in condiții de drum obisnuite. Cea mai mare provocare? Pasul Stelvio din Munții Alpi. O coborâre pe cele 75 de ace de păr poate ridica temperatura frânelor la peste 700 de grade Celsius.

Siguranţă

Chiar dacă se vrea a fi un răzvrătit, GTC Astra nu face compromisuri în materie de siguranţă. Dacă stăm bine şi ne aducem aminte nici nu s-a uscat bine cerneala pe testele de impact executate de EuroNCAP, teste care i-au adus 5 stele coupe-ului din Russelsheim.

Protecţia oferită pasagerilor adulţi a fost una dintre cele mai bune din segment, cu un procent de 97%. Rezultatul nu este întâmplător, GTC Astra beneficiind de comunele sisteme ABS şi ESP, precum şi de şase airbaguri şi centuri pretensionate.

GTC plusează însă cu Opel Eye, sistemul care citeşte semnele de circulaţie, cu Intelligent Light Ranging, care adaptează faza lungă şi scurtă în funcţie de celelalte maşini, şi Following Distance Indicator, care măsoară distanţa faţă de maşina din faţă.

Green Step, nou concept de anvelopă
Nokian Tyres a lansat un concept de anvelopă construită în proporție de 93% din materiale reciclate sau regenerabile. Anvelopa se numește Green Step și este dedicată sezonului de iarnă. Ea folosește cauciuc și oțel reciclat, fiind un prim pas către un viitor sustenabil.

Ţinută de drum

Opel a realizat că rebelul familiei trebuie să aibă o personalitate puternică şi complet diferită de cea a fraţilor săi pentru a impresiona. Tocmai de aceea au căutat ajutor la inginerii diviziei OPC, care au pus piciorul în prag şi au decis să facă din GTC un model sportiv în adevăratul sens al cuvântului.

Rezultatul? O maşină antrenată pe Nurburgring, care nu te zgâlţie încontinuu, însă îţi oferă o experienţă plăcută la volan. Pentru puntea faţă s-a optat pentru un sistem HiPerStrut, furat de pe Insignia OPC, care garantează putere la ieşirea din viraje, precizie în abordarea lor şi feedback. GTC Astra se încolăceşte bine după orice curbă, chiar dacă pe spate lipseşte soluţia Multilink adoptată de rivalii Ford sau Volkswagen.

Soluţia de compromis este legătura de tip Watt, întâlnită şi pe Astra cu 5 uşi. Tot la capitolul plusuri enumerăm şi şasiul FlexRide, care oferă trei moduri de rulare: normal, Tourer şi Sport. Acesta din urmă este cel mai exploziv şi mai atrăgător dintre toate.

De departe, cea mai plăcută surpriză a fost direcţia. Extrem de sensibilă, cu un feedback bun şi o precizie demnă de modele premium, ea a fost creionul cu care am desenat trasele maşinii pe şoselele din Mallorca.

Vizibilitate

Silueta de coupe vine cu dezavantajele sale. Suprafaţa vitrată s-a redus ca tribut oferit aspectului general sportiv. Luneta a devenit mai zgârcită, însă dimensiunile oglinzilor au rămas aceleaşi, potrivite pentru dimensiunile maşinii. Ceea ce ne-a încurcat de nenumărate ori a fost însă montantul faţă. În curbele strânse a trebuit să privim cu atenţie pe după el.

Tehnologie

Pe lângă sistemele de siguranţă enumerate mai devreme, GTC Astra preia moştenirea tehnologică a fratelui cu cinci uşi. Plusează însă cu un sistem de navigaţie îmbunătăţit, ale cărui avantaje le-am testat pe drumurile din insula spaniolă. Noul sistem ghidează vizual şoferul către banda de circulaţie pe care trebuie să ruleze pentru a urma traseul corect.

Pachetul tehnologic este completat de un sistem audio cu numeroase conexiuni (iPod, USB, card SD, CD) fiind capabil să satisfacă orice pretenţii ale melomanilor. Climatizarea automată, scaunele încălzite, frâna electronică (total nepotrivită pentru un asemenea model) şi senzorii de ploaie, lumină şi parcare au completat pachetul de dotări.

Nu a lipsit nici tapiţeria din piele pentru scaunele cu o susţinere laterală excelentă. Pentru cei cu dare de mână GTC vine şi cu un acoperiş panoramic. Un detaliu discret, pe care fanii Opel îl vor aprecia, va fi portbagajul cu deschidere pe sigla constructorului din Russelsheim.

Design

Designerii germani şi-au făcut lecţiile. GTC Astra este fără îndoială cel mai atrăgător coupe compact al momentului. Atrage priviri, întoarce capete şi smulge zâmbete. Punct ochit, punct lovit.

Deşi aţi fi tentaţi să credeţi că reţeta lui Astra cu 5 uşi a funcţionat şi aici vă înşelaţi. Oficialii Opel au ţinut să ne precizeze că declinarea GTC nu păstrează decât carcasa oglinzilor laterale, mânerele portierelor şi "codiţa de rechin" de pe acoperiş sunt singurele elemente comune cu fratele în cinci uşi.

Blocurile optice cu lumini LED, jantele cu un design special, ce pot fi chiar şi de 20 de inch, liniile musculoase şi profilul unui coupe veritabil, fac din GTC Astra cea mai incitantă alegere a segmentului.

Nu ne-a placut

  • Ergonomia
  • Frâna de mână electrică
Date tehnice - Opel GTC Astra (2011-prezent) 2.0 CDTI 165CP M6
Combustibil
Diesel
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1956
Lungime mm
4466
Putere maxima CP (rpm)
165 (4000)
Latime mm
1840
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (1750)
Inaltime mm
1482
Viteza maxima km/h
210
Greutate kg
1393
Acceleratie 0-100 km/h s
8.9
Ampatament mm
2695
Tractiune
n/a
Volum rezervor litri
56
Cutie viteze
n/a
Volum portbagaj litri
380
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel GTC Astra (2011-prezent)

Ultimele teste

Comentarii (39)

  • GTC
    Frumusica, m-am ce zice! Interiorul putea fi totusi un pic altfel, poate mai simplu si fara atatea butoane!
    11 29
  • Reusit
    O masina completa din toate punctele de vedere care daca va avea si un pret atragator va fi probabil un star al vanzarilor din segmentul compactelor sportive (excluzand hot-hatchurile). Are personalitate impunatoare impunatoare, ceea ce o distinge fata de multe modele din clasa ei. Good work Opel!
    42 11
  • greseala funny
    =)) autobuzul opel
    "Spaţiul interior este bine drămuit. Pe locurile din spate pot călători chiar şi cinci pasageri, spaţiul pentru picioare fiind acceptabil pentru un coupe compact."
    29 5
  • Anonim
    O nota cam mare pentru o masina absolut normala. Sunt modele de serie din aceeasi clasa cu performante mult mai bune decat acest Opel.
    19 36
  • stopurile sunt copiate dupa golf!
    7 43
  • cam mult 4,4
    e o nota cam mare nu vi se pare,la cele premium cat mai dati
    10 39
  • ...
    Cat de snob trebuie sa fii ca sa folosesti climatizarea si pe vremea asta?!
    Ca sa ce? Doar ca sa consumi mai mult si nimic altceva!
    23 23
  • @alex
    Nota e data pt. clasa din care face parte. N-are nicio treaba un 4,4 din aceasta clasa cu un 4,4 in clasa premium.

    Dai un 5 la clasa mini, pt. ca la acea clasa o anumita masina este cea mai buna. Asta nu inseamna ca are vreo legatura cu un 5 de la vreun S-Class, sa zicem.

    E chiar atat de greu de procesat?!

    Off, cand ma gandesc ca aveti si drept de vot...!!!
    48 6
  • As vrea sa-l intreb pe cel care a scris articolul (desi sunt convins ca nimeni nu va raspunde, pentru ca asa se intampla de multe ori) cu ce marci se "bate" Opel si cu ce marci se bate Volvo, ca vad ca pentru el Kia Pro Ceed de exemplu si Volvo C30 sunt cam acelasi lucru.
    Cat despre masina asta, la cum arata nu ai cum sa nu ti-o doresti.
    34 6
  • Bobby mps
    Rugam respectos tractorasele si greierasii sa se abtina de la orice comentariu incarcat de invidie si sentiment de frustrare.Domnilor aveti in fata noua referinta a segmentului asa ca obisnuiti-va cu ideea. Dupa ce Insignia a devenit cea mai atragatoare oferta din clasa ei ( si singura ce a castigat Masina anului din tot segmentul ) uite ca vine noul V.I.P. Opel GTC Astra este dupa cum zic si cei de la Automarket cel mai atragator din segment ca si Meriva in clasa ei , ca si Zafira in clasa ei. Multumim Automarket pentru review si asteptam test-ul cu Astra OPC mancatorul de hatch-uri pe paine.
    Bv GM, brilliant work Opel. !
    36 21
  • @Bobby
    Opel referinta clasei! Ha ha ha... Este cea mai PROASTA masina germana mai baiatule! Opel nu se bate cu nimeni in clasa asta, poate cu Renault sau Dacia.
    15 54
  • Mircea
    Opel GTC Astra are 165 cp , Golf GTD are 168 CP (pe site scrie 170 insa in realitate are 168) iar C30 177 si se pare ca GTD-ul le intrece pe toate si la sprint si la top speed , inclusiv C30-ul care are 9 CP in plus si-o ia de la GTD
    Daca ar fi sa imi cumpar una dintre aceste 3 masini , fara indoiala as alege GTD-ul
    14 22
  • stim noi cine e cea mai proasta dar nu iti zicem te tinem in suspans. vw este masina poporului , a saracului adica cele mai anoste masini cu cei mai ofticosi proprietari .cum e si cazul tau . =)) tu nu vezi ca acest gtc depaseste orice concurent pe o raza de 1-2 ani de-acum incolo ? gandeste inainte sa vb.
    30 10
  • hehe
    opel nu are cum sa fie cea mai tare dintr-o clasa pentru ca nu-si poate depasi conditia...e o masina cel mult reusita, dar mai mult de atat nu.Are un aspect prea rotund parca ar fi o 'minge'.Motorul e ok.
    9 31
  • Arata foarte bine si ca performante este ok!!Oricand in fata cazanelor frantuzesti.
    27 17
  • Opel-ul asta este o Corsa umflata cu pompa si atat. Ii inteleg insa pe posesorii de Opel: incearca intotdeauna sa-si depaseasca stare de oameni sarmani, cu o conditie intelectuala si financiara precara, care compara cazanul asta pseudo-german (de fapt american) cu masinile referinta ale clasei. Ce sa le ceri, "niste tarani"!
    6 42
  • Cristian
    wow.cum arata . face grav pe golf-ul batranilor cu acelasi design din 2000 toamna si megane-ul copiat dupa primul astra gtc ca inainte ei aveau un fier de calcat :)). gtc is the new king iar 8.9 s pt 165 de cai e un timp foarte bun.Opel face cele mai reuste modele la ora actuala !
    33 6
  • lamuriri
    @LauCalin
    Stimate cititor află că stim in ce segment se bate Astra. Am facut o referire la C30, constienti fiind de segmentul din care face parte ("Dacă ne aruncăm ochii şi către segmentul premium, coupe-ul german depăşeşte chiar şi Volvo C30"), pentru a demonstra că GTC este un model ce poate face faţă chiar si unui produs Volvo.
    @ConiD
    Ti-as sugera să te uiti putin pe harta si sa vezi unde e pozitionată Palma de Mallorca si cam cate grade sunt acolo. Astfel ti se va parea justificata folosirea aerului conditionat.
    20 10
  • ~@bogdanm
    Da, temperaturile maxime nu trec de 18 grade in aceasta perioada. La aceste valori, folosirea este complet inutila si paguboasa.
    7 19
  • lamuriri
    @Coni_D
    Mulţumim că te-ai documentat. Nu iei în calcul şi faptul că fiecare are un prag de confort diferit. Nici eu nu sunt de acord cu folosirea sistemului decât atunci când este nevoie, adică vara, însă mai sunt şi excepţii. Ceea ce trebuie să înţelegi tu din test, fără să mai cauţi nod în papură inutil, este faptul că maşina consumă bine chiar şi cu climatizarea în funcţiune fiind astfel o recomandare bună pentru fanii dieselului.
    20 4
  • @bogdanm
    Nu cred ca isi are rost comparatia din moment ce in general Volvo si Opel se adreseaza unor categorii diferite de clienti, una fiind premium si cealalta nonpremium. Chiar daca perfomantele sunt asemanatoare.
    e ca si cum ai compara Seria 1 de exemplu cu Golf GTI. Poate ca GTI scoate timpi mai buni pe circuit, insa nu asta e ideea. :)
    20 8
  • Mi se pare mie sau voi cand testati masinile in afara tarii notele si articolele sunt mai ok? Sa fie si alti factori "romanizati" in tara asta nu numai oamenii?
    15 3
  • ovidiu
    offf
    "Este vorba despre dieselul de 2.0 litri, care a devenit ceva mai potent şi livrează 165 de cai putere la 400 de rotaţii."

    E tare, ce mai... doua rotatii - un cal, doua rotatii - un cal...

    Nu inteleg de ce se incrunta lumea pe aici: se duce omu' pana in tari straine, mancare, plimbare - normal ca scrie de bine. Vrei relism neaos? - intra pe forumul dedicat - si gasesti acolo impresii de user pe banul propriu...
    1 16
  • Alin D.
    Cum poate sa aiba "propulsie'' pe puntea fata? Cica jurnalisti auto...
    15 2
  • Anonimus
    Masina super tare la design. Eu mi-as lua una numai pentru motivul asta. E mai matura decat Civic si parca mai potrivita pentru vremurile astea. Cu restul vom vedea in viitor.
    22 1
  • o masina superba si e clar peste deja batranescul golf si cel mai ieftin design ca si aspect megane . astra gtc poate fi comparat doar cu scirocco . va dati seama cat de tare e gtc-ul daca vw a scos un model separat ca sa concureze cu el fiindca golf coupe nu are nici o sansa ? si nu vreau sa ma gandesc ce ravagii va face iar gtc opc in clasa aceasta. din nou va fi cea mai rapida probabil . o masina completa si mai ales frumoasa !
    26 5
  • Keep dreamin'! Vezi ca le-ai terminat celor de la supermarket sapunul de spalat creierul. Masinile din clasa asta se cumpara pentru performante, ori acest Opel este intrecut cam de toti concurentii de anvergura.
    4 21
  • opel
    interiorul este groaznic. prea multe butoane si materiale ieftine. cine isi ia opel isi ia masina ca sa fie acolo, dar ei nu se pricep
    7 26
  • si care ar fi aia ? renoț megan cazan ? golf ? to rog , ma faci sa rad . singurul cocurent serios este scirocco. in rest se poate vede din notele obtinute cat de bune sunt reno. masina de plastic cu greierasi inclusi. =))) arata-mi si mie un hot htach cu 4.4 pe am ? pe bune inainte sa aberati mai ganditi si voi .
    19 13
  • Vs. GTC 1.9 150hp 2008
    nu e nici o diferenta la dinamica unde mai pui ca cea noua are 15 cai in plus si vreo 10kg in minus. Tot cea veche ramane pt mine atractiva ... si are si mai putine butoane
    3 16
  • Pozitia la volan
    Si totusi pozitia la volan e destul de neplacuta. Am condus si eu un Opel Astra si aveam senzatia ca nu-l pot controla. Ar mai fi trebuit lucrat la acest lucru. In rest e o super-masina, cu un super-motor.
    12 9
  • diesel+sport ... nope, not today ... not ever ;)

    exista suficiente motive pentru care, cei care vor o masina sportiva, sa apeleze la un motor pe benzina . . . si exista nenumarate motive impotriva folosirii de diesel-uri ca "sportive" .. principalul fiind ca ti-o furi la fiecare semafor de la banzinare cu capacitati si puteri mai mici ;)
    5 19
  • masina perfecta ... de departe este ozn-ul clasei si spun asta despre varianta din pozele de mai sus , despre opc nu mai am cuvinte... cel mai frumos hot htach ever fie ca vb de astra h gtc sau gtc astra j . pur si simplu superb !!!
    20 3
  • VRRRUUMMM
    sa inteleg ca te referi doar la opel ? sa stii ca si vw are diesel si renou si mai toate competitoarele serioase.
    si uite ca cei de la bmw te-au contrazis cu al lor m 5 diesel , sa nu mai vorbim despre porsche panamera diesel. intra-devar sunt la alt nivel ,dar performanta poate fi si cu diesel. pt ca nu tine totul la o masina de liniutele obsesive de la semafor.
    19 1
  • arata senzational si din ce inteleg se conduce la fel .eu zic ca e referinta clasei. oricum si gtc-ul actual la design este peste toate din clasa ,dapoi asta . bv opel inca o data rupe gura targului ! BV !
    14 7
  • Silviu
    wow cum arata . deja opel e mult peste toti din clasa,cel putin la design.
    14 3
  • Cristi
    Frumos
    agresiva din partea frontala, interiorul atractiv, farurile ii dau o alta imagine imi place cum arata
    10 3
  • ???
    Bogdane ,de ce stergi coment-urile?
    7 2
  • cosmin
    new GTC ASTRA
    BV OPEL!!!SUPER CAR de buget desigur...dar totusi arata SUPERB!!o masina care place din prima(cred eu).daca GTC ASTRA arata asa bn ma intreb cum va arata ASTRA OPC..oricum noua ne plac masinile(si femeile)frumoase..BFT in continuare OPEL!!!TOT ASA!!!;)
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru