Drivetest Renault Espace (2006)

2.0 dCi 150CP Privilege
Renault Espace (2006) zoom
de Sebastian Toma
Miercuri, 28.01.2009
Strict pentru familisti
Automarket a testat a patra generatie a monovolumului Renault Espace. Acest model beneficiaza de un spatiu interior generos si de o gama larga de echipamente optionale. Exemplarul testat era echipat cu un propulsor 2.0 dCi, care face fata greutatii sporite a acestui model.

Renault Espace (2006)
2.0 dCi 150CP Privilege

  • Pret model testat 39616 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Propulsorul 2.0 dCi are 1.995 centimetri cubi si dezvolta 150 cai putere si un cuplu motor de 340 Nm. Putere maxima este obtinuta la 4.000 rpm, iar cuplul motor maxim este atins la 2.000 rpm. Ca orice diesel, acest motor se simte cel mai bine intre 2.000 rpm si 4.000 rpm. Motorul face casa buna cu transmisia cu sase trepte a lui Espace. Cursa schimbatorului este scurta si precisa, dar actionarea schimbatorului este relativ greoaie din cauza duritatii cauciului din care sunt fabricate bucsele de la timonerie. Cutia de viteze este etajata potrivit si monovolumul se comporta in exploatare ca un turism cu o greutate ceva mai mare. Cu toate acestea, Espace 2.0 dCi pare submotorizat.

Consum

Consumul de carburant al acestui model este relativ ridicat in regimul urban, dar acesta recupereaza la iesirea din oras. Astfel, exemplarul testat a consumat intre 13.1 litri si 13.8 litri la suta de kilometri parcursi in oras, pe cand in mediul extern acesta a consumat intre 7.5 si 8.0 litri.

Performanţe

Renault Espace nu se remarca prin performantele sale, cu toate ca monovoulumul de 1.8 tone poate sa atinga 100 km/h in 10.6 secunde – potrivit specificatiilor tehnice. In practica, acest lucru este realizat doar in conditii ideale, Espace nefiind un model orientat catre performante. Cuplul motorului diesel este potrivit pentru masa modelului, dar ar fi fost util un propulsor ceva mai puternic.

Interior

Spatiul interior este punctul forte al lui Renault Espace, asa cum, de altfel, o spune si numele sau. Modelul testat avea optiunea celor doua locuri suplimentare amplasate in spatele celui de-al doilea rand de scaune. Desi scaunele din randul al treilea sunt confortabile, pasagerii inalti vor fi sta incomod din cauza spatiului mic pentru genunchi. Cele trei locuri din al doilea rand de scaune ofera insa un spatiu potrivit pentru segmentul in care se afla Espace. Materialele folosite la interior sunt de calitate dat fiind pretul modelului, dar anumite comenzi au o amplasare cel putin neobisnuita. Comanda principala a sistemului de climatizare se afla pe portiera soferului, pe cand pasagerul din dreapta are posibilitatea sa isi regleze si el temperatura dorita. Pasagerii din cel de-al doilea rand de scaune au posibilitatea de a regla intensitatea cu care aeroterma sufla aer in zona lor, fara a putea regla temperatura. Frana de parcare este actionata si decuplata automat in momentul in care motorul este oprit sau soferul deschide portiera sa. Aceasta poate fi comandata si cu ajutorul unei manete amplasate intre portiera si genunchiul stang al soferului. La nivelul pedalierului, pe partea stanga apare o umflatura mare in podeaua lui Espace, care ii incomodeaza pe soferii care poarta un numar mai mare la pantof. Si podeaua din spate este destul de inalta, ceea ce face urcarea si coborarea din Espace dificila in unele momente. Bordul are cinci compartimente de depozitare – incluzand torpedoul. Pe langa acestea, mai este disponibil inca un compartiment la nivelul consolei centrale, in care este amplasata scrumiera – care poate fi inlocuita cu doua sticle de suc, spre exemplu. Portierele au si ele cate un buzunar de depozitare, iar alaturi de maneta schimbatorului de viteze gasim inca un compartiment mic de depozitare, potrivit pentru un telefon sau chei. Antifonarea este eficienta la rulare, dar motorul este relativ zgomotos la rece.

Preţ de achiziţie

Versiunea testata are un pret de pornire de 32801 euro, cu TVA inclus. Echipamentele optionale adaugate au dus la un pret de 39616 euro. In segmentul sau, varianta de baza a lui Espace se afla in partea superioara a plajei de preturi.

Siguranţă

Acest model a primit 5 stele la testul EuroNCAP, iar Espace demonstreaza din plin faptul ca aceasta distinctie nu este intamplatoare. In dotarea standard, modelul are opt aibag-uri, altele doua fiind disponibile optional. Modelul este echipat cu un sistem ESP care ajuta soferul sa tina masina pe traiectorie in situatiile dificile.

Ţinută de drum

Suspensiile lui Espace sunt reglate astfel incat sa amorizeze gropile pe cat posibil, fara a fura prea mult din manevrabilitatea acestui model. Astfel, inginerii Renault au obtinut o manevrabilitate similara cu cea a unui sedan cu un centru de greutate ridicat, care tradeaza cu greu apartenenta modelului la segmentul monovolumelor mari.

Vizibilitate

Desi Renault Espace este inalt si are geamuri mari, la nivelul lunetei si la nivelul montantului A se formeaza un unghi mort – dar numai in anumite situatii din trafic. Vizibilitatea devine defectuoasa in momentul in care parbrizul este murdar iar stergatoarele imping noroiul de pe parbriz spre marginea acestuia. In rest, unghiurile vizibilitatii sunt largi.

Tehnologie

Modelul testat beneficia de o serie de echipamente optionale, cum ar fi trapa din sticla retractabila si scaunele fata electrice si incalzite. Scaunele anterioare au si reglaj lombar analogic, iar incalzirea din scaune isi intra in drepturi in cateva minute. Daca incalzirea este pornita si pentru scaunul din dreapta, dar sistemul nu detecteaza un pasager, aceasta este oprita pentru a nu consuma energie in mod inutil. Sistemul audio este unul bun, dar unitatea centrala a acestuia dezamageste prin simplitate. Interfata radioului nu este intuitiva, iar cautarea unui post de radio trebuie facuta manual. Motorul, odata cu toate sistemele electronice din vehicul, sunt pornite cu ajutorul unui buton, cheia fiind inlocuita de o cartela similara cu cea a altor modele Renault. Daca uitati cheia in contact si plecati din masina inchizand usa, automobilul opreste automat incalzirea, luminile si radioul pentru a conserva bateria. Oglinzile electrice se pliaza automat atunci cand inchideti masina, iar scaunul se muta intr-una dintre cele trei pozitii pre-programate.

Design

Renault Espace merge pe un design clasic, oarecum similar cu cel al primului model de acest gen, lansat in 1984. Accentele moderne si stilul de design Renault pot fi observate usor, dar nu scot modelul in evidenta cu nici un element nou.
Date tehnice - Renault Espace (2006) 2.0 dCi 150CP Privilege
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4856
Putere maxima CP (rpm)
150 (4000)
Latime mm
2104
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (2000)
Inaltime mm
1798
Viteza maxima km/h
194
Greutate kg
1740
Acceleratie 0-100 km/h s
10.6
Ampatament mm
2800
Tractiune
Fata
Volum rezervor litri
83
Cutie viteze
M6
Volum portbagaj litri
500
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Espace (2006)

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • pret
    40 mii de euro pentru Espace? :))
    1 12
  • gogutza
    enorm
    La banii astia un XC90 cu 7 locuri e mai indicat!
    Renault e iarasi neinspirata.
    2 8
  • mugurel
    despre test
    "Automarket a testat a patra generatie a monovolumului"...asa ai inceput tu articolul...Poti sa-mi spui si mie cum ai testat tu masina aia cu numarul de inmatriculare "Espace":D:D..era frumos sa pui niste poze facute de tine...si mai ales explica-mi cum ai acordat tu punctele?...In legatura cu timpul in care masina ajunge de la 0-100km/h asteptam de la Renault modelul Espace cu motor de 6l Bit Turbo care sa atinga 0-100km/h in sub 5 sec...ti-am citit articolul si te contazici singur...mai ai de invatat...
    6 0
  • jhonnatan
    matematica!!!!
    Ma scuzi ca trebuie sa te corectez dar m-ai ai de invatat putina matematica..suma .puncatajelor acordate de tine nu face 66 ci mai putin...Ne cam induci in eroare...
    0 0
  • @jhonnatan
    @jhonnatan
    Imi cer scuze pentru eroare. Am corectat,multumesc.

    @Fratele renault
    La schimbarea in treapta a 2-a si in treapta a 4-a, schimbatorul de viteze se misca greu. Timoneria cutiei de viteze se refera la toate legaturile mecanice dintre maneta schimbatorului de viteze si cutia de viteze in sine. Aceasta legatura este foarte importanta, deoarece este vorba de confortul soferului si de rapiditatea cu care acesta poate sa schimbe vitezele.

    Nu vad ce nu ai inteles de aici.

    @mugurel
    Fotografiile facute de mine au fost nereusite din cauza vremii nefavorabile, motiv pentru care am preferat sa le folosesc pe acestea.
    Punctele sunt acordate subiectiv, dar consider ca am motivat alegerea mea la descrierea alaturata notei.
    Cat despre performantele modelului, am dorit sa subliniez faptul ca Espace are un timp de accelerare 0-100 potrivit pentru segmentul in care se afla si masa modelului.

    Toate cele bune!
    0 4
  • note
    Si acum ma minunez cum poate sa coste 40 de mii :)
    Nota de design e buna 3 (cu indulgenta), dar aia calitate/pret e prea mare :)) Mergea si acolo un 2-3.
    O masina excelenta, frumoasa si ieftina pentru fanii Renault!
    0 4
  • jhonnatan
    re
    Asa e bine:D...Apropos am citit si eu comentariul lui mugurel si sincer are dreptate...Spui ca are un timp de accelerare potrivit insa puncetezi performantele masinii cu 4/10...Ceva e in neregula...Ai fii putut sa ne oferi mai multe detalii despre performantele masinii...Din ce ne spui tu masina nu trece testul la acest capitol si chiar as vrea sa stiu si de ce...
    0 1
  • @jhonnatan
    Modelul ar fi primit o nota mai mare daca era mai performant. Repet, criteriile de evaluare sunt subiective, dar nu este comparat decat cu alte modele din segmentul sau.
    Masina "trece testul" la acest capitol, luand in vedere masa si destinatia sa.

    Am si motivat nota pe care a primit-o, anume puterea suficienta pentru masa sa, dar insuficienta pentru a oferi ceea ce se poate numi performanta - bineinteles raportat la segmentul sau .

    Anume, as fi dorit ceva mai mult cuplu motor, ar fi fost util in zona inferioara a gamei de turatii, in cadrul anumitor manevre. Pe alte piete modelul este disponibil cu un motor 2.2 dCi, care ar fi obtinut o nota mult mai buna.

    Pe piata din Romania este oferit un propulsor pe benzina, de 2.0 litri, supraalimentat. Echipat cu acest motor, Espace ar fi primit o nota mai mare la acest criteriu de evaluare.

    Sper ca te-am lamurit.

    O seara buna!
    0 2
  • Marcel PETRISOR
    Romaneste
    Dragilor, sunt proprietar de Renault Grand Espace, 2,2 dCI. Am inceput sa citesc cu mult interes testul si comentariile. M-am dezumflat pe parcurs. Probabil ca nu am sa ma obisnuiesc niciodata cu stilul rautacios, visceral, negativ in care sunt scrise comentariile. E posibil ca Sebastian Toma sa nu fie cel mai experimentat in domeniu, e posibil sa aiba opinii diferite de ale unora dar nimic nu justifica atacurile si tonul distructiv. Mi-ar fi placut sa impartasesc din experienta proprie legata de aceasta masina cu alti pasionati. Am aceasta cadere pentru ca am 30 de ani de experienta, mult peste 1 milion de kilometri si in plus sunt inginer auto. Ma veti intelege ca mi-a pierit orice chef. Oare de ce nu reusim sa fim mai constructivi in remarcile noastre, mai optimisti, mai atenti atunci cand spunem cuvinte grele cuiva care incearca sa faca ceva ? De ce nu avem respect pentru munca unuia ca Sebastian mai mult sau mai putin imperfecta, cum o fi ea ?
    Va doresc succes la critici acide.
    Sebastian, poate ar fi meritat amintit intr-o propozitie si existenta modelului Grand Espace care are unele deosebiri notorii. E doar unul dintre lucrurile despre care mi-ar fi placut sa discutam. Iti doresc succes si curaj !
    8 0
  • pt marcel petrisor
    felicitari pentru grand espace, ai o masina deosebita. Te asteptam pe reno.ro , poate pornesti un jurnal de bord acolo
    5 0
  • gogupintenogu
    Masina de familie
    Renault a cam inventat, cel putin in Europa, conceptul de monovolum. Daca nu luam in calcul Chrysler Voyager, Espace nu prea a avut concurenti seriosi pe acest segment pana acum cativa ani!!! De aceea si costa 40.000 de euro!!!
    3 1
  • Irinel
    Sa ne cerem scuze
    As dori doar o rescriere a textului, nimic mai mult. Renault are in parcul de presa un Grand Espace, model luat la test de AutoMarket, vad ca nici nu stiti ce testati. Scuze in primul rand si apoi un nou text cu imagini ale modelului testat. Un comenatriu care nu va fi afisat, va multumesc
    0 0
  • mircea
    @irinel
    Nu prea inteleg care e problema cu care te confrunti. Automarket a testat Espace 2.0 dCi.
    0 2
  • irinel
    @ Mircea Mester
    Am impresia ca Automarket a testat Grand Espace 2.0 dCi, care este usor altceva decat Espace 2.0 dCi. Atat... nimic mai mult. Daca la voi este acelasi lucru, atunci vreau un comparativ intre Twingo, vechea generatie si Gallardo(care este tot un monovolum in linii mari). Ca sa fie treaba treaba
    0 1
  • mircea
    @irinel
    Ai o impresie complet gresita :)
    1 2
  • irinel
    @ Mircea Mester
    Eu nu am o problema cu a avea o impresie gresita, asta e. Dilema s-ar rezolva rapid, postati una-doua din acele imagini nereusite de la sesiunea foto si ne lamurim rapid. Aveti curaj? Sa vad cat de gresita e impresia mea. Multumesc. Astept imaginile in galeria foto.
    1 0
  • mircea
    @irinel
    Da-mi un mail pe mircea.mester@automarket.ro si le vei vedea acolo. Dupa care iti vei cere scuze aici. Dupa care voi sterge toate comentariile. Deal? :)
    1 5
  • irinel
    @ Mircea Mester
    Eu unul se pare ca nu trebuie sa-mi cer scuze. "Dupa care iti vei cere scuze aici. Dupa care voi sterge toate comentariile. Deal? :) "
    Asta este valabil pentru altcineva. Si sper sa nu fie sterse comentariile
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru