Drivetest BMW Seria 2 Active Tourer

2.0 220i Advantage AT
4.5
BMW Seria 2 Active Tourer zoom
de Bogdan Mirică
Duminica, 27.02.2022
Timp de calitate

Într-o lume în care monovolumele au devenit mai rare ca motoarele V12, BMW și Mercedes-Benz își permit luxul de a ține în viață un segment care a fost devorat în ultimii ani de SUV-uri.

Așa se face că, printre zecile de SUV-uri premium, de toate dimensiunile, cei doi producători germani oferă și un monovolum. Și nu e vreo fantomă a trecutului. Actualul Mercedes-Benz Clasa B a fost lansat în 2018, iar BMW tocmai ce ne-a invitat la Malaga, în Spania, pentru a testa a doua generație a monovolumului Seria 2 Active Tourer.

Da, știu, mașina asta și-a luat multe pietre de la puriștii brandului, care au considerat monovolumul o blasfemie (acum o blasfemie cu tracțiune față). Însă, de-a lungul a 7 ani de existență, Seria 2 Active Tourer a adunat peste 400.000 de clienți. Și, așa bătrân cum îl știți, anul trecut, în 2021, a fost cel mai vândut monovolum premium pe piața din România.

Așa că, aruncați cu pietre, puriștilor, pentru că proverbul autohton „Câinii latră, ursul merge” nici că și-a găsit o aplicare mai bună.

Am descoperit cu ce noutăți vine a doua generație Seria 2 Active Tourer în cadrul testului internațional, desfășurat la Malaga.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE

BMW Seria 2 Active Tourer
2.0 220i Advantage AT

  • Pret de pornire 32.249 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

BMW a pregătit o paletă generoasă de motorizări pentru Seria 2 Active Tourer. Monovolumul dispune de motorizări electrificate, dar și de câteva soluții clasice, cum ar fi un diesel de 150 de cai putere.

Cei are preferă benzina, au de ales între motoare cu 136, 170 sau 218 cai putere. Iar cei care vor un plug-in hybrid vor avea de ales, începând cu jumătatea anului, între versiunile de 245 și 326 de cai putere.

La testul nostru din Malaga aveam ocazia să mă intersectez și cu PHEV-ul de 326 de cai, regăsit pe versiunea 230e xDrive, însă, fiind o versiune pre-serie și cu o adresabilitate mai scăzută în România, am ales ceva mai pământesc: adică 220i.

Ca și 223i, acest motor dispune de un sistem mild-hybrid la 48V, care îi aduce benzinarului de 1.5 litri un plus de 19 cai. Motorul electric este integrat în cutia automată și pune umărul la performanțele finale ale mașinii, ajutând în fazele de accelerare intensă. Vorbim, astfel, de un total de 170 de cai și un cuplu motor de 280 de Nm. Acesta din urmă este distribuit pe o plajă uriașă, cuprinsă între 1500 și 4400 de rotații.

Resursele motorului sunt bune și oferă dinamism la viteze urbane și de drum național. Chiar și pe autostradă ai impulsuri bune atunci când ești aproape de limita de viteză legală. Lucrurile s-ar putea să se schimbe atunci când în mașină se află patru sau cinci pasageri, plus bagajele lor. Accelerările nu vor mai fi atât de prompte, ci mai degrabă progresive.

Însă, cu doi pasageri în mașină, versiunea 220i este corect motorizată și bine exploatată de transmisia automată Steptronic, cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. Vestea bună este că ea va fi oferită standard pe toate versiunile. Deci, adio cutie manuală pe Seria 2 Active Tourer.

Cutia schimbă bine, liniar, ușor molcom în modul de rulare mai relaxat. Odată ce ai trecut în Sport, schimbarea treptelor e mai alertă și motorul livrează tot ce poate. Tot în acest mod vei auzi ceva mai mult și agregatul de 1.5 litri, care devine guraliv după 3500 de rotații. El este bine echilibrat, însă, la pornire, mai apar vibrații.

Consum

Instalarea unui sistem mild-hybrid se face pentru a reduce emisiile de CO2 și, bineînțeles, consumul. În cazul mașinii mele de test, lucrurile au arătat astfel în traficul real, din jurul orașului Malaga.

Pe autostrăzile spaniole, respectând mereu limitele de viteză, consumul extraurban a fost de 7 litri/100 de kilometri. El a urcat pe la 8 litri/100 de km, odată ce am urcat și noi pe versanții din zonă și am descoperit frumoase succesiuni de curbe

În fișa oficială, BMW anunță o medie cuprinsă între 5.9 și 6.5 litri. Prin comparație, Mercedes-Benz Clasa B, în versiunea B200, poate promite un consum mediu de 6 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Nu poți emite pretenții de comportament sportiv cu versiunea 220i. Însă, chiar și așa, germanii au avut grijă ca BMW Seria 2 Active Tourer să își respecte blazonul măcar în fața rivalilor.

Așa că, versiunea 220i promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.1 secunde și o viteză maximă de 221 de km/h. Prin comparație, Mercedes-Benz Clasa B, în versiunea B200 (deci cu numai 163 de cai), promite un sprint în 8.5 secunde.

Nu e cu mult în spatele bavarezului, însă este suficient pentru o liniuță ca pe vremuri.

 

Interior

În cazul lui Seria 2 Active Tourer, BMW a avut o misiunea diferită. Aceea de a implanta noua tehnologie regăsită pe iX, într-o planșă de bord care trebuie gândită pentru un singur model. De obicei, BMW aplică pe toate modelele sale aceeași rețetă estetică și practică.

Ce le-a ieșit nemților? E clar că vorbim despre un interior aerisit. Pe locurile din față ne-am ales cu o consolă „plutitoare”, ca în cazul lui BMW iX. Asta înseamnă că sub ea vei găsi multe spații de depozitare. La fel și în interiorul portierelor.

Linia planșei de bord este nouă și presupune aeratoare cu o poziție nouă, ușor de folosit. Regăsim plastic moale, precum și piele artificială pe bord, cusături contrastante și chiar o inserție din lemn pe planșa de bord și portiere. Ceea ce am avut noi la test a fost nivelul de echipare Luxury. Bineînțeles, în gamă mai există și echiparea M Sport.

Ergonomia exemplară, care se baza pe butoane, a fost înlocuită de o serie de comenzi tactile pe ecranul central. Chiar dacă poziționarea ecranului e bună din acest punct de vedere și accesul e foarte simplu, unii își vor dori înapoi butoanele. Pe locurile din spate primești o banchetă foarte confortabilă și mult loc la picioare și la nivelul capului. Materialele excelează și aici, iar bancheta poate glisa 13 centimetri pentru a elibera mai mult spațiu în portbagaj.

Pentru că, dacă veți alege versiunea mea, care dispune și de mild-hybrid, atunci primiți doar 415 litri. Prin comparație, Mercedes-Benz Clasa B stă ceva mai bine, cu o capacitate de 455 de litri.

Preţ de achiziţie

Un monovolum premium înseamnă tratament înalt pentru toți membrii familiei. Și asta presupune costuri. E ca și cum ți-ai lua cu tine toată familia într-un concediu exotic. Începi prin a plăti bilete de avion pentru toată lumea. Socotelile pentru un BMW 220i Active Tourer de nouă generație pornesc de la 33.700 de euro.

Peste această sumă, care reprezintă echiparea de bază, clienții pot adăuga nivelul de echipare Luxury, testat de mine, sau pachetul M Sport. Și nu vă imaginați că distracția se oprește aici. BMW pune la dispoziție o listă lungă de opționale, așa că nu este exclus să ajungi la 50.000 de euro cu mașina ta.

De reținut că Seria 2 Active Tourer oferă în standard faruri cu tehnologie LED și un hayon acționat electric. Plus alte câteva elemente pe care le veți descoperi citind acest test.

Dacă ne uităm la rivalul din Stuttgart, vedem că un Mercedes-Benz B200 pleacă de la 32.400 de euro, deci este ușor mai ieftin decât rivalul bavarez. Însă, și aici e doar o chestiune de timp până când prețul se apropie vertiginos de 50.000 de euro.

TEXTAR ECHIPEAZĂ MAŞINI ELECTRICE
Textar produce plăcuțe de frână și pentru cele mai noi mașini electrice. Acestea pot opri în siguranță automobilele cu zero emisii și accelerație fulminantă. Există plăcuțe de frână pentru toată gama electrică Volkswagen ID, precum și pentru celebrele Tesla Model S și Model X.

Siguranţă

În anul 2014, vechea generație BMW Seria 2 Active Tourer era testată de EuroNCAP și primea punctajul maxim de 5 stele. Acum, regulile s-au schimbat, au devenit mai stricte, însă și noul Seria 2 Active Tourer are la bază o platformă nouă, burdușită cu o mulțime de sisteme tehnologice. Unde mai pui că între șofer și pasagerul față a apărut un airbag.

Echiparea standard include tempomat cu funcţie de frânare. Aceasta din urmă reacţionează acum şi la traficul care se apropie la virarea la stânga, dar şi la pietoni şi biciclişti la virarea către dreapta. Pe lista de opționale o să găsiți asistentul de control al direcţiei şi al benzii, tempomatul automat cu funcţie Stop&Go, navigaţie activă, funcţia de avertizare la ieşirea dintr-o parcare, BMW Head-Up Display şi funcţiile Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder şi Remote Theft Recorder.

Acestea din urmă pot garanta ceva mai multă siguranță atunci când parcați mașina într-un loc necunoscut, asupra căruia aveți dubii.

Nou centru de testare în Spania
Nokian a inaugurat un nou centru de testare în Spania. Pe cele 10 piste sunt testate anvelopele de vara, de iarna si all season, pe suprafete uscate sau umede. Exista si o pista ovala, lunga de 7 kilometri, pe care se ating viteze de 300 de km/h.

Ţinută de drum

Cum face un constructor, recunoscut pentru ținuta sa de drum sportivă, o mașină de familie? Are vreo șansă? O să-i zgâlțâie zdravăn pe cei din interior?

Nu e chiar așa. BMW a demonstrat că poate să se adapteze cerințelor unor clienți orientați către confort cu seriile GT. Iar BMW Seria 2 Active Tourer nu face decât să confirme capacitatea nemților de a crea o suspensie echilibrată. Pentru că, în cadrul testului nostru din Malaga, am întâlnit diverse porțiuni de drum dificil, iar monovolumul le-a digerat pe toate cu succes. Inclusiv virajele, acolo unde, deși a mai oferit puțin ruliu, s-a menținut zvelt și mândru, fără să cedeze nici un milimetru din traiectoria ideală.

Da, pot spune că Seria 2 Active Tourer merge bine și pe viraje strânse. Cu condiția să nu li se facă rău celorlalți pasageri. Direcția este și ea destul de implicată, mult mai precisă decât pe vechiul model, și îți oferă încredere în viraje.

Cât privește deplasarea pe segment cu asfalt prost, trebuie să știți că bifarea unor amortizoare adaptive face ca mașina să plutească foarte relaxată peste gropi. În plus, antifonarea suspensiei este excelentă. Așadar, BMW a reușit să-i ofere lui Seria 2 Active Tourer un echilibru minunat.

Vizibilitate

BMW Seria 2 Active Tourer dispune de o suprafață vitrată destul de bine conturată, care nu pune mari dificultăți. Ai oglinzi laterale generoase, ai o lunetă proporționată decent. Așadar, elemente care îți fac viața mai ușoară.

Unde mai pui că asistentul de parcare, inclusiv camera de asistare la marşarier, şi asistentul de marşarier, sunt disponibile încă din standard. Opțional, poți comanda și camera la 360 de grade, care impresionează prin calitatea imaginii oferite.

 

Tehnologie

Până acum erau clienți care alegeau Mercedes-Benz Clasa B pentru că dispune de un interior super tehnologizat. Acum, BMW s-a achitat și de asta. Bineînțeles, mulți se gândesc la cele două ecrane lipite ale Clasei B.

Nici o problemă. Și BMW are acum două ecrane lipite. Ba chiar și curbate. Cel din spatele volanului servește drept instrumentar de bord și a devenit mult mai personalizabil. Însă nu la nivelul a ceea ce vedem pe Mercedes-Benz sau Audi. Grafica și designul mai au de recuperat.

În centrul planșei de bord, cel de-al doilea ecran ascunde cel mai nou sistem multimedia BMW, ajuns la a opta generație. În cazul lui Seria 2 Active Tourer, este pentru prima dată când acest sistem nu mai are corespondent un buton iDrive pe consola centrală.

Meniul sistemului este complex, stufos și poate fi populat cu aplicații, cum ar fi Spotify. Grafica nu o poate egala pe cea de la Mercedes-Benz, iar iconițele par desprinse dintr-un telefon cu Android. Când vine vorba de practicalitate, acest sistem este ușor configurabil, cu scurtături trimise pe prima pagină.

Dispune de hărți instalate în Cloud, care se actualizează constant cu informații de la celelalte mașini. Un fel de Waze dezvoltat in-house. Am experimentat și navigația augmentată, care folosește camera frontală pentru a-ți arăta pe unde să o iei. Îți schimbă viața.

Tehnologia de conectivitate poate fi 5G, așa că vei avea transfer de date uluitor de rapid. Nu în ultimul rând, ai la dispoziție și un sistem audio Harman Kardon.

Design

La început, Seria 2 Active Tourer a fost un model extrem de controversat. Însă, a reușit să se facă plăcut pentru o parte din clienți. Acum, odată cu noua generație, premizele sunt și mai bune. Mașina are un design agresiv, cu o grilă mai mare, activă, cu faruri ascuțite, echipate chiar și cu Matrix LED. Unde mai pui că are un coeficient aerodinamic destul de bun, de 0.26 cX.

Profilul ne dezvăluie o mașină ușor mai lungă, dar care nu depășește 4.4 metri. Ai jante care pornesc în standard de la 16 sau 17 inch și, opțional, ele pot fi de până la 19 inch. Lista de culori de caroserie include nouă nuanțe.

Iar posteriorul promite un aer agresiv, cu stopurile LED pe fundal negru. Însă, această agresivitate nu este dublată și de o evacuare pe măsură. Asta pentru că BMW a băut apă după Mercedes-Benz și caută o simplitate estetică, o sinonimie. De altfel, ce familist își dorește evacuări agresive pe un monovolum.

Nu ne-a placut

  • Capacitatea portbagajului
  • Grafica sistemului multimedia
  • Personalizarea instrumentarului de bord
Preț cu TVA (Euro)
41.769
Tip transmisie
automata
Tracțiune
spate
Număr trepte
8
Putere maximă generată (CP/rpm)
184 / 5.000
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
270 / 1.350
Sistem de recuperare a energiei
standard
Capacitate cilindrică (cmc)
1.998
Număr cilindri
4
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Viteză maximă (km/h)
226
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
7,7
Consum urban (litri/100 km)
ECE 99/100 7.6
Consum extraurban (litri/100 km
ECE 99/100 5.5
Consum mediu mixt (litri/100 km)
ECE 99/100 6.2 WLTP 7.5
Emisii CO2 (grame/km)
144
Norma de poluare
EU6 D
Capacitate rezervor (litri)
52
Autonomie la consum mediu mixt (km)
693
Portiere/locuri (nr.)
2 / 4
Alimentare electrică
indisponibil
Lungime (mm)
4.432
Lățime (mm)
1.774
Înălțime (mm)
1.403
Ampatament (mm)
2.690
Garda la sol (mm)
130
Ecartament față (mm)
1.521
Ecartament spate (mm)
1.556
Masă proprie (kg)
1.655
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
1.028
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
940
Spațiu pentru picioare față (mm)
1.055
Spațiu pentru picioare spate (mm)
807
Spațiu lateral interior față (mm)
1.383
Spațiu lateral interior spate (mm)
1.072
Spațiu portbagaj (litri)
280
Garanție maxima vehicul (luni/km)
60 / 200.000
Interval service (luni/km)
24 / 30.000
Mai multe detalii despre BMW Seria 2 Active Tourer

Ultimele teste

Comentarii (4)

  • @Edikk
    *Nu o fac!
    8 6
  • Cred că este cel mai "cuminte" design al bmw. De fapt, cred că este reușit și echilibrat cam din toate punctele de vedere.
    15 1
  • Andrei
    Motorul e destul de slab si consuma mult.
    3 4
  • LUCCI LUCIANO
    Nu credeam vreodata ca marca BMW se va orienta vreodata spre domeniul monovolumelor dar chiar au scos un produs foooarte competitiv. Si ma refer la prima generatie. Piata auto de la noi confirma faptul ca romanii, mai putin potenti financiar, au descoperit in varianta sh, o masina foarte buna. Modelul Acrive Tourer este din ce in ce mai vizibil , proband astfel faptul ca si-a gasit locul in peisajul urban. Iar faptul ca deja avem o noua generatie, ne confirma succeul modelului. Daca la VW, fenomenul Sportsvan s-a oprit dupa doar o generatie( si nu inteleg dece!?!?!!?) se pare ca bavarezii au preluat stafeta su acest segment si au continuat productia. Stiam ca modelul A Tourer este scump, ca orice BMW , devenind prohibit pe piata masinilor noi din Romania, dar pe piata sh chiar sunt cautate. AutoBavaria a mai facut si reduceri astfel ca , o cunostinta, a cumparat un model 218d, echipare de top, in august 2020, cu doar 25.600 euro, redus de la ....cca 36.000 !!! Care , pana acum , merge - ceas ! La scurt timp am cumparat si eu , sh, din Germania, un Sportsvan 1.6 TDI, si le-am putut compara: Golful pare mai mic la exterior dar sigur, da senzatie de spatiu mai mare la interior, avand si portbagajul mai mare si mai modulabil. BMW-ul este mai puternic si cu materiale mai moderne dar cred ca VAG nu pierdea nimic daca scoteau o noua generatie sau daca ar fi fcut un facelift mai amplu masinii sale al carui an de debut , 2014, se vede la capitolul design, cel putin. Noul ATourer, cu noile sisteme de propulsie cred ca va da o replica si mai viguroasa in segmentul sau, mai ales ca este un compromis intre utilitate si....figuri ( iti iei un BMW- deh !!!), dar mai ales pt ca nu are multi contracandidati in gama.Poate mai rotunjesc preturile, in jos, dar nu cred, atata timp cat in timpurile actuale, un Polo full a ajuns sa coste cat acest BMW entry....cca 31-32.000. Astea sunt timpurile...! Acum 8-9 ani, la banii astia, luai Evoque nou.....
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru