Drivetest BMW X7

X7 xDrive40i 340 CP Aut8
BMW X7 zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Bogdan Paraschiv, Adrian Cobzașu
Vineri, 05.07.2019
În ape tulburi

SUV-urile domină fără drept de apel piața auto din Europa, iar producătorii încearcă să vină cu oferte pentru toate gusturile. Așa se face că în ultimii ani, gama de SUV-uri a producătorilor a crescut, iar astăzi, majoritatea dintre aceștia vin cu produse care să statisfacă din ce în ce mai multe gusturi: de la micile SUV-uri de oraș gândite exclusiv pentru rularea în mediul urban, până la SUV-urile mari capabile să transporte 7 persoane.

BMW nu este străin de acest segment, în condițiile în care gama X (SUV-urile din portofoliu), reșesc anual să obțină performanțe din ce în ce mai bune. Deși gama de SUV-uri a producătorului bavarez este una bine dezvoltată și atent reprezentată în aproape toate segmentele, BMW împinge limita se sus a portofoliului și lansează X7, cel mai mare SUV din gama bavarezilor de până acum.

Modelul a fost prezentat publicului la finalul anului trecut, iar în urmă cu câteva săptămâni ne-am bucurat de serviciile lui X7 pe un traseu care a pornit din Târgu Mureș și s-a încheiat în Budapesta, Ungaria. Pe parcursul celor 550 de kilometri ne-am delectat cu tehnologiile și confortul oferit de versiunea X7 xDrive40i.

BMW X7
X7 xDrive40i 340 CP Aut8

  • Pret de pornire 83062 €
  • Pret model testat 107997 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Patru motorizări sunt disponibile pe noul BMW X7. Fanii motoarelor diesel pot alege fie varianta de bază X7 xDrive30d cu motor de 3.0 litri de 265 CP și 620 Nm, fie versiunea M50d echipată tot cu un motor de 3.0 litri capabil să dezvolte 400 CP și 760 Nm.

De curând, BMW a introdus în gama X7 și versiunea M50i cu motor V8 de 4.4 litri cu 530 CP, însă producția acesteia demarează în luna august, primele livrări fiind așteptate în toamna anului curent. În aceste condiții, singura motorizare pe benzină disponibilă în momentul de față o veți găsi sub indicativul X7 xDrive40i.

Pentru această variantă, BMW a pregătit un motor pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri în linie. Propulsorul dezvoltă 340 CP la 5.500 rpm și 450 Nm între 1.500 și 5.200 rpm. Motorul pregătit de BMW este unul potent și agil, capabil să-ți ofere senzații nebănuite, mai ales că a fost amplasat pe un model care cântărește aproape 2.4 tone.

Sunetul motorului cu șase cilindri este extrem de plăcut, iar zgomotele mai puțin dorite generate de acesta îți vor invada "teritoriul" abia după ce acul turometrului trece de 4.000 rpm. Modul în care puterea este oferită variază în funcție de modul de rulare ales.

Indiferent că alegi varianta Standard sau Individual a modului EcoPro, motorul lui X7 se va simți puțin amețit și va livra resursele într-un mod mai lent. Dacă mergi pe varianta Adaptive, motorul și pedala de accelerație vor răspunde mult mai rapid în funcție de cerințele tale. Cei care optează pentru un condus alert, în ciuda faptului că atunci când ești la volanul unui X7 nu ți-aș recomanda acte de huliganism, pot miza pe modul Sport. În acest fel, resursele sunt livrate prompt.

Deși nu este cea mai generoasă motorizare din gamă, X7 în varianta xDrive40i nu îți oferă impresia că poate obosi prea curând. Chiar și la viteze care depășesc cu mult limita maximă de pe autostrăzi, motorul își face datoria cu ușurință și fără să dea semne de sufocare.

Resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu opt rapoarte Steptronic sau Steptronic Sport (256 de euro). Versiunea de test a fost echipată cu cea de-a doua variantă a transmisiei, iar schimbările treptelor au loc extrem de liniar. În momentul retrogradării, transmisia nu se "bâlbâie" în niciun fel. Cu toate acestea, în modul Sport, orice schimbare de raport în zona înaltă a turometrului aduce și o ușoară smucitură, iar acest fenomen o să crească nivelul adrenalinei din organism.

Deși ne-am aștepta la un sunet de evacuare plăcut, nemții continuă să ofere și pe X7 acel sistem capabil să modifice tonalitatea propulsorului în funcție de modul de rulare ales. 

Consum

Iată una dintre rubricile pe care aș prefera să o sar ori de câte ori conduc astfel de mașini. Consider că un client care va merge în showroom cu ideea fixă de a pleca acasă cu un SUV de 2.4 tone și motor pe benzină de 340 CP, cu siguranță a trecut foarte rapid peste secțiunea de consum mediu menționată în fișa tehnică.

Dar cu toate acestea eu îmi fac datoria și vă spun că cei 340 de cai putere ai lui X7 pot cere 12.5 litri/100 de kilometri. Cel puțin aceasta a fost valoarea comunicată de computerul de bord atunci când am ajuns în Budapesta după un traseu care a inclus zone de autostradă în Ungaria și drumuri naționale și porțiuni de autostradă în România.

Pe fișa tehnică, BMW a trecut un consum mediu mixt cuprins între 8.7 și 9.0 litri/100 de kilometri. În oraș, valoarea anunțată de nemți este de 10.3 litri/100 de kilometri, în timp ce în regim extraurban, SUV-ul de peste 2.4 tone poate consuma chiar și 8.2 litri/100 de kilometri.

Cu noul X7, BMW atacă noi teritorii în segmentul SUV. Astfel, producătorul bavarez țintește direct către Mercedes-Benz GLS. Din păcate, în acest moment, configuratorul producătorului din Stuttgart afișează doar versiuni diesel pentru noul GLS. Pe lista rivalilor îl putem trece și pe Audi Q7, însă modelul producătorului din Ingolstadt nu mai poate fi configurat în acest moment. Facelift-ul pregătit de Audi a fost prezentat în urmă cu câteva săptămâni, iar noua varianta încă nu poate fi comandată.

Atât Volvo XC90, cât și Land Rover Discovery nu au versiuni comparabile cu X7 xDrive40i în gama actuală de motorizări afișată în configuratoarele celor două branduri.

Performanţe

Deși BMW X7 nu a fost croit pentru a oferi performanțe de top, SUV-ul producătorului german reșește totuși să facă o figură frumoasă nu doar atunci când pui pe hârtie rezultatele unor teste. Versiunea X7 xDrive40i poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6.1 secunde, o valoare bună pentru un SUV de 2.4 tone. În același timp, producătorul german anunță o viteză maximă de 245 km/h.

Noul Mercedes-Benz GLS echipat cu motorul pe benzină de 3.0 litri de 367 CP și 500 Nm (GLS 450 4Matic) va fi capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6.2 secunde, iar viteza maximă se oprește la 246 km/h. În acest moment, Audi nu a anunțat motorizarea pe benzină a lui Q7 facelift, nemții făcând publice doar detaliile tehnice ale versiunilor diesel.

Interior

Dacă exteriorul a reușit să nască destule controverse, interiorul lui X7 mizează pe rețeta cunoscută. Imediat ce urci la volanul noului SUV vei descoperi un set de scaune gata să te îmbrățișeze confortabil pe tot parcursul drumului. Volanul sport îmbrăcat în piele este oferit standard, iar în spatele acestuia vei descoperi instrumentarul digital de bord cu ecran de 12.3 inch.

Materialele alese de nemți pentru interiorul lui X7 sunt dintre cele mai bune. Singurele zone în care plasticul s-ar putea să-ți ofere senzații mai puțin plăcute se află în partea de jos a portierelor. În rest, totul este fin, moale și plăcut la atingere. Poți alege o serie de pachete care să condimenteze interiorul cu accesorii din piele, lemn și chiar și sticlă (selectorul de viteze și butonul pentru pornirea motorului).

BMW X7 va fi disponibil atât în versiune cu șase locuri (opțional), cât și în varianta cu șapte locuri. Indiferent de alegere, al doilea rând de scaune va veni cu reglaje electrice. Cu o simplă apăsare de buton, scaunele de pe rândul al doilea vor executa o mișcare lină și se vor poziționa în așa fel încât accesul pe al treilea rând de scaune să devină o joacă de copil.

Și pentru că am amintit de ultimul rând de scaune, vă pot spune că acolo pot călători chiar și adulți, spațiul oferit fiind unul bun. Nemții propun suporturi pentru pahare, cotiere și chiar și un mic plafon panoramic gândit pentru a elimina complet sentimentul de claustrofobie. Controlul scaunelor poate fi realizat și de pe un panou aflat în partea laterală a portbagajului. În plus, BMW a introdus pe portiera șoferului și o funcție pentru controlul poziției celui de-al doilea rând de scaune, funcția fiind ușor asemănătoare cu cea întâlnită în cazul lui Seria 7. Pentru momentele de relaxare, BMW a pregătit un "picnic bench" cu două locuri pentru șezut acoperite cu material textil.

Al doilea rând de scaune poate culisa pe o lungime de 14.5 centimetri, iar asemeni lui BMW Seria 7, pasagerii care vor călători aici au parte de un sistem de infotainment special. Asemeni actualului Seria 7 facelift, cele două ecrane amplasate pe spătarele scaunelor față integrează și comenzi tactile.

Funcția pentru încălzirea scaunelor a fost extinsă și pentru cotieră și zona superioară a fețelor de uși, adică acele zone unde ți-ai putea sprijini din când în când coatele. Sistemul de climatizare cu patru zone este oferit standard, însă BMW oferă opțional un astfel de sistem și pentru ultimul rând de scaune.

Atunci când toate cele trei rânduri de scaune sunt în poziție verticală, portbagajul lui X7 poate "înghiți" doar 326 de litri. Prin rabatarea celui de-al treilea rând de scaune, volumul crește până la 750 litri, iar prin înclinarea completă a celui de-al doilea rând de scaune, portbagajul poate "găzdui" bagaje cu un volum de 2.121 de litri.

Preţ de achiziţie

Prima generație BMW X7, vârful de gamă al portofoliului de SUV-uri, nu putea să ajungă pe piață cu un preț accesibil. Astfel, versiunea de bază X7 xDrive30d pleacă de la 83.000 de euro. Pentru singura variantă pe benzină disponibilă în acest moment vei avea de scos din conturi cel puțin 84.300 de euro, în timp ce actualul vârf de gamă, X7 M50d trece bine de 100.000 de euro. Mai precis, prețul de pornire anunțat pentru varianta echipată cu motorul diesel de 400 CP pornește de la 108.000 de euro.

Dar așa cum probabil ați observat, în ultima perioadă, orice generație nou venită pe piață, indiferent că vorbim despre un model premium sau despre un model de volum, sosește și cu un plus considerabil în dreptul prețului.

Spre exemplu, versiunea de bază a lui GLS (GLS 350d 4Matic) pornește de la 94.000 de euro, un preț cu mult mai mare decât cel cerut de nemți pentru vechea versiune a SUV-ului. De asemenea, prețul cerut de constructorul din Stuttgart este cu mult peste cel practicat de BMW în cazul versiunii de bază a lui X7.

Cu o concluzie clară vom reveni în momentul în care Mercedes-Benz, Audi și Volvo vor afișa prețurile versiunilor comparabile cu X7 xDrive40i.

Siguranţă

EuroNCAP încă nu a testat noul X7. Încă nu știm dacă organizația independentă va primi un exemplar pentru a-l izbi de pereți, însă suita de sisteme pregătită de constructorul german ar trebui să-i garanteze succesul de cinci stele la testele de siguranță.

În echiparea standard, SUV-ul bavarez dispune de Cruise Control cu funcție de frânare și de Collision and Pedestrian Warning cu funcția City Braking. Pe lista de opționale, BMW a pus sistemul Cruise Control cu funcție Stop&Go, sistemele care avertizează sau asistă șoferul atunci când părăsește banda de rulare sau când în unghiul mort se află un alt vehicul.

Funcțiile disponibile pe noul X7 fac din SUV-ul german un model semi-autonom. Pentru a exclude complet situațiile în care șoferii teribiliști decid să nu mai acorde o atenție deosebită drumului, BMW a introdus și o cameră video care monitorizează starea celui aflat la volan (dacă mai este sau nu atent la drum). Pachetul de siguranță pregătit de constructorul german include și sistemele Crossing traffic warning, Priority warning și Wrong-way warning.

Ţinută de drum

Când vine vorba de ținuta de drum, BMW ne-a obșinuit ca indiferent de clasa în care activează, să propună un comportament orientat către dinamism. Nici noul X7 nu face rabat de la această regulă, însă în cazul celui mai mare SUV din gamă, cei responsabili pentru comportamentul rutier au sărit peste "câteva capitole" la nivelul sportivității și au adăugat un plus de confort.

Noul X7 este oferit standard cu suspensia pneumatică, iar acest lucru garantează un plus de confort indiferent de suprafața de rulare. Mai poți simți o mică urmă de rigiditate, dar nimic care să-ți deranjeze simțurile. Suspensia pregătită de nemți lucrează fără încetare pentru ca tu să ai parte de o călătorie confortabilă, iar pe parcursul celor 500 de kilometri nu am sesizat zgomote ciudate în momentul trecerii peste denivelări.

În schimb, în modul Sport, X7 devine o altă specie. Suspensia este ceva mai rigidă, transmisia schimbă puțin mai alert și smucește dacă duci motorul până în zona roșie a turometrului, iar direcția reșește să-ți comunice toate informațiile necesare pentru ca tu să poți rula alert. Te vei implica într-un mod în care nu ai mai făcut-o până atunci și vei deveni una cu mașina. Vei avea încredere atât în mișcările pe care le faci, dar și în mișcările pe care X7 le va executa cu atâta finețe. Cum a reușit BMW să transforme un SUV de 2.4 tone într-un vehicul capabil să muște cu putere dintr-un drum virajat de munte? O parte a răspunsului stă în noul sistem de direcție integrală disponibil opțional pentru 1.300 de euro. La viteze mici, roțile de puntea spate vor vira în direcția opusă celor de pe puntea față, iar astfel vei reuși fie să parchezi mult mai ușor, fie să treci cu rapiditate peste virajele strânse. La viteze mari, roțile de puntea spate vor urmări direcția impusă de cele de pe puntea față, iar astfel, pe virajele rapide vei obține o stabilitate și un control mult mai precise.

Nu te gândi că X7 este SUV-ul perfect. Ruliul își face și el simțită prezența însă nu atât de repede pe cât te-ai aștepta de la mașină de 2.4 tone. Un lucru mai puțin plăcut l-am simțit în momentul frânării: inerția mare face ca senzația oferită să nu fie una dintre cele mai plăcute.

În modurile Confort sau EcoPro, X7 devine cel mai confortabil SUV al nemților. Fie că pleci în concedii lungi peste hotare, fie că îți duci copiii în vacanță la bunici, totul se desfășoară ca pe un covor zburător. Denivelările sunt înghițite fără probleme, iar roțile urmează cu foarte mare încredere traseul impus de cel aflat în spatele volanului.

Pentru a te putea bucura fără prea mult griji de diversele personalități ale lui X7 poți alege oricând modul de rulare Adaptive. În funcție de stilul de conducere și de suprafața de rulare, X7 se adaptează și oferă ce mai bun din ambele lumi (confort sau sportivitate).

Deși X7 a fost gândit ca un SUV suprem, un SUV care să ducă la un nou nivel filozofia confortului și pe cea a spațiului, BMW s-a gândit să ofere mici surprize și pentru cei în căutarea aventurii. Așa a luat naștere pachetul off-road care integrează protecții suplimentare și care dispune de patru moduri speciale: xSnow, xSand, xGravel și xRocks.

Rămânem alături de iubitorii ieșirilor în natură și le spunem că X7 are o gardă la sol de 221 de mm, un unghi de atac de 25 de grade, un unghi de degajare de 22.2 grade și poate traversa un vad cu adâncimea maximă de 500 de mm. În funcție de modul de rulare ales, garda la sol își poate modifica valoarea. Aceeași "reacție" o veri primi și în funcție de viteza de rulare.

Vizibilitate

Iată un capitol la care X7 nu are cum să exceleze. Un SUV cu o lungime de peste 5 metri nu are cum să-ți facă viața mai ușoară atunci când încerci să abordezi cu atenție spațiile înguste.

Oglinzile latarele sunt puțin subdimensionate, iar montații A îți vor da bătăi de cap atunci când negociezi viraje destul de strânse. Cu dimensiunile lunetei te vei obișnui rapid, însă atunci când toate cele 7 locuri sunt ocupate, cu siguranță vizibilitatea oferită va scădea drastic.

Dar așa cum era de așteptat, BMW mizează pe tehnologii pentru a-ți ușura munca. Unul dintre cele mai interesante sisteme oferite de nemți se numește Parkins Assistant Plus cu funcție Reversing Assistant. Asistentul pentru mersul cu spatele memorează ultimii 50 de metri parcurși, dacă viteza de rulare nu a trecut de 36 km/h. În momentul activării sale, tu vei controla accelerația și frâna, iar sistemele mașinii se vor ocupa de direcție. Deși poate părea o funcție mai puțin importantă, o consider utilă în momentul în care te întâlnești cu o mașină din sens invers pe străduțele înguste.

Tot la acest capitol menționăm și sistemul de camere video cu vedere la 360 de grade, dar și pachetul de lumini BMW Laserlight (1.500 de euro).

Tehnologie

Există câteva voci care spun că Audi, cu noul pachet oferit pe SUV-uri și pe sedanurile mari reușește să rămână pe prima poziție atunci când aducem în discuție tehnologia. Dar în ultimii ani, am văzut mișcări interesante făcute atât de Mercedes-Benz, cât și de BMW. Deși constructorul bavarez a rămas fidel arhitecturii generale în materie de tehnologie și strucutură la nivelul habitaclului, sistemele recent pregătite de BMW reușesc să ridice ștacheta la un nou nivel.

Încep cu primul lucru modern pe care îl vei observa imediat ce te urci pe scaunul șoferului: instrumentarul digital de bord cu diagonala de 12.3 inch. Nemții propun o serie de teme care pot fi alese prin intermediul ecranului sistemului de infotainement, însă posibilitățile de personalizare nu sunt atât de generoase ca în cazul altor constructori premium.

Pe tunelul median vei descoperi butonul pentru pornirea/oprirea motorului, suita de butoane care controlează modurile de rulare și, bineînțeles, controller-ul rotativ cu ajutorul căruia vei putea naviga prin opțiunile sistemului multimedia.

Ecranul central are și el o diagonală de 12.3 inch și a primit noul sistem de operare dezvoltat de BMW. Nemții propun o interfață care poate fi personalizată cu diverse informații în funcție de dorințele fiecărui șofer. Meniul principal se mută în partea stângă a ecranului și propune 5 submeniuri: Media, Communication, Navi, Car și Apps. La rândul lor, fiecare dintre aceste opțiuni deschid pagini care pot fi personalizate. Tot cu ajutorul sistemului de infotainment vei putea personaliza modurile de rulare EcoPro Individual și Sport Individual.

Indiferent de modul în care îl vei utiliza (tactil sau prin controller-ul rotativ), sistemul de infotainment funcționează fluid. Totuși, noul ecosistem gândit de nemți cere ceva mai mult timp pentru acomodare. Și încă ceva: pentru moment, sistemul pregătit de BMW este compatibil doar cu Apple CarPlay, nu și cu Android Auto.

Și dacă tot am amintit mai sus de Mercedes-Benz, trebuie să vă spun și despre asistentul vocal pregătit de BMW. Acesta poate fi trezit la viață prin simpla apelare: Hey, BMW!. Spre deosebire de omologul din Stuttgart, asistentului BMW îi poți schimba și modul de apelare. Astfel, îl vei putea cere ajutorul cu un simplu "Hey, X7!" . Și da, sunt convins că vor exista câțiva clienți care vor încerca niște glume mai nesărate în momentul în care vor afla că pot personaliza numele asistentului lor.

Tot la nivel tehnologic, BMW X7 propune și pachetul consistent de sisteme de siguranță despre care am menționat în dreptul capitolului dedicat. De asemenea, comportamentul dinamic al lui X7 este obținut atât cu ajutorul sistemului de direcție integrală (opțional), cât și prin intermediul unor bare stabilizatoare active (opțional).

Nu uităm nici de cheia inteligentă cu ecran tactil și nici despre sistemul Head-Up Display color care oferă informații cu privire la viteza de rulare, semenele de circulație și indicațiile sistemului de navigație. Și cu un asemenea arsenal tehnologic, nu este chiar atât de greu de înțeles de ce un X7 pornește de la 83.000 de euro și poate depăși cu ușurință 100.000 de euro.

Design

Despre noul BMW X7 au curs râuri de cerneală în momentul lansării. Iar multe dintre acestea au fost dedicate și designului. Din punct de vedere estetic, noul X7 este croit având la bază o filozofie care mizează pe suprafețe clare și linii precise.

Dar nu avem cum să ignorăm elefantul din magazinul de porțelanuri și anume, grila frontală. Deși mulți au criticat dimensiunile acesteia, pot să vă spun că atunci când dai nas în nas cu noul X7, nu vei mai avea aceeași părere. Da, grila este foarte generoasă, însă rămâne în armonie cu restul elementelor frontale.

Pentru X7, BMW a pregătit o serie de linii de exterior, iar cea Design Pure Excellence, disponibilă pe exemplarul de test oferă o grilă cu elemente din aluminiu, accesorii cromate și jante standard de 21 de inch. Iar per total, pachetul exterior se înscrie în linia generală a constructorului german.

Și chiar și cu acest aspect blamat de fanii mărcii, trebuie să mă credeți pe cuvânt că de mult timp n-am mai experimentat un asemenea asalt din partea celorlalți participanți la trafic în momentul în care parcam sau opream la semafor. 

Nu ne-a placut

  • Posibilitățile restrânse pentru personalizarea instrumentarului de bord
  • Vizibilitatea în spate
  • Sunetul motorului oferit prin difuzoare
Date tehnice - BMW X7 X7 xDrive40i 340 CP Aut8
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
7
Cilindree cmc
2998
Lungime mm
5151
Putere maxima CP (rpm)
340 (5500)
Latime mm
2000
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (1500)
Inaltime mm
1805
Viteza maxima km/h
245
Greutate kg
2395
Acceleratie 0-100 km/h s
6.1
Ampatament mm
3105
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
83
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
326
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW X7

Ultimele teste

Comentarii (16)

  • Asa ceva !!?? Sa ma scuze fanii ,dar rar mi-a fost dat sa vad un SUV mai urat din zona asta mai premium. De la BMW sigur niciodata. Iar interiorul imi pare de-a dreptul dizgratios ! Nu sunt fanul clasei asteia oricum si nici nu cred ca o sa conduc asa ceva vreodata si drept urmare nu ar trebui sa-mi dau cu parerea dar nu ma pot abtine sa spun un mare ...BLEAHHH!.
    22 10
  • 12,5 l/100 km consuma un motor pe benzina de 1,4....poate doar cu viteze de pana la 100 km/h...pariez pe 20 l/100 km....:)
    19 5
  • X7 este mai mare decât unele tancuri și cântărește aproape la fel, dar în SUA a fost bine primit, primele luni de vânzare au însemnat câteva mii de unități, în Europa cred că ca fi o raritate totuși.

    @ pipo

    La exterior aș fi înțeles această părere, dar interiorul este departe de a fi dizgrațios, în mare preluat de la X5, consider că este peste seria 7 ca stil, de altfel interiorul a primit cele mai multe laude.
    17 1
  • someone
    cine plateste acesti bani, cumpara de fapt grila, si primeste optional masina din spatele ei.
    interesant la motorul acestui X7 e cuplul mic: 450 nm are si motorul de 2.0 din camara bmw, motor montat pe X2 35 M . totusi e vorba de 2 cilindri diferenta si 1L cilindree.
    15 1
  • Corocsenie Adrian
    Masina numai buna de USA. Pt UE e suficient un crossover premium. Si daca se poate un Porsche Macan Exclusive. E peste orice BMW.
    14 3
  • Andrei
    Cred ca 3.0i misca bine masina asta doar pe autostrada. In rest vei trage mult de el, iar consumul real la BMW este fix dublul celui din carte. 12.5 doar in EcoPro/Comfort si rulat constant pe autostrada la 110 km/h.
    Ridicola masina, venita prea tarziu pe piata, GLS are imaginea net mai buna. Intretinerea va fi exorbitanta.
    4 1
  • Megale
    Hai sa fim seriosi ! Nu ne comparam cu cei din State , mai ales la sistemul lor d a cumpara masini noi -ptr cine stie cum e pe la ei . Mult mai ieftin -in dolari, iar benzinosu costa mai cipatone . Sa tot a-ti iei motoare mari. Eu tot cu cele 2006-2009 sunt , mai vechi dar mai legate mecanic si tehnic.
    3 0
  • Scrooge
    @someone.....si cine cumpara o Skoda (exemplu aleatoriu) nu primeste nici o grila ci primeste masina din spatele unei potentiale grile. E o marca premium, e mare cat o zi de post, cine face comparatii intre marci premium si non-premium nu ar trebui sa scrie pe forumuri de genul asta pentru ca e total pe langa, masinile la general vorbind s-au scumpit mult in utimii ani, avand in vedere ca si un XC 90 ajunge lejer la 100 de mii de euro nu stiu la cat ai vedea tu si cei ca tine autobuzul asta la pret. 60.000 de euro cam cat un Touareg e ok ?
    6 3
  • Sa ai optiunea eco pro la utilajul asta... pare o gluma proasta. In rest acelasi calorifer pe post de grila, linii curbe zero barat, cred ca designerii au lipsit la lectia asta, dar in general nemtii nu stiu notiunea de linie curba care se invata in clasa a lll-a. Acelasi design din topor, adica linii drepte, (rog fanii bmw sa se abtina, nu ma intereseaza opinia lor), consumul anuntat, o gogorita... Concluzia? Bun pentru piata USA si imbogatitii urmariti de DNA.
    8 3
  • someone
    @scrooge: cred ca nu la mine te refereai cu premium-non premium ,pt ca eu nu am atins aceasta coarda deloc in comentariul meu, nu am zis nimic despre pret sau valoarea masinii, asa-i? dar daca e asa, atunci nu am inteles nimic din ce ai zis, dar am inteles ca nici tu nu ai inteles ce am scris eu .
    1 2
  • Si daca nu sant manajeryy nu o pot cumpara ? :)))
    1 0
  • Scrooge
    "cine plateste acesti bani, cumpara de fapt grila, si primeste optional masina din spatele ei" - cu aceasta fraza ai atins subtil tot ce zici ca nu ai atins. Dar daca tu scrii ceva si nu-ti dai seama ce scrii imi pare rau pentru tine.
    1 0
  • La masinile pe benzina de genul asta consumul nu e o problema pentru primul proprietar. Dar dupa 5-7 ani cand, va merge inevitabil pe piata de SH, consumul devine o mare problema. De ce? Simplu, pentru ca de la un proprietar pentru care 100k euro nu-s o problema si-si permite sa piarda prin devalorizare 80k si sa mai dea 20 k pe benzina masina va trebui sa treaca la un proprietar pentru care 15-20k euro sunt multi bani care vor trebui sa cumpere o multa masina care trebuie sa consume si putin pe deasupra. Ori un vehicul pe benzina de 2.5 tone nu a fost si nu va fi niciodata economic. De aceea multi se indreapta spre diesel ca e mai temperat cu consumul si are mai multe sanse la revanzare.
    Eu unul etichetez cumparatorul de masina premium/lux diesel drept pragmatic.
    8 1
  • Nu e o masina pentru piata din Romania. Se adreseaza oamenilor cu multi bani, la noi sunt doar comentatori cu tuciuri si cazane rupte in doua cu km de zici ca au castigat concursuri care are cei mai multi km.
    1 0
  • Intreb si eu redactia Automarket.....nu e bine sa va mutati si pe youtube? Sunt multi care nu au habar fac niste review-uri execrabile si primesc vizualizari ca na e cerere nu ar trebui sa faceti si voi asta pe langa articolele care sunt chiar bune?
    THX
    2 0
  • Cand ma uit la acest model imi vine in minte un cuvant. Bocanci de iarna grea :)). Sunt foarte curios sa vad aici cate un test pentru celelalte modele pe care eu le as pune in fata X7 ului nu ca motoare ci ca design si atmosfera pe care o creeaza tot ansamblul in anumte nunate pe care la bmw nu cred ca le as vedea . Range Rover Vogue sau Vogue L / noul GLS si mai ales Lincoln Aviator care sper sa ajunga si in Europa pe aceeasi filiera ca si Mustangul .
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru