Drivetest Test Drive Mercedes-Benz Clasa S

4.5
Test Drive Mercedes-Benz Clasa S zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 20.05.2021
Copleșitor

Sunt multe destinații exotice care se promovează cu motto-uri de tipul „O să simți că ai ajuns în paradis”. Cine ne poate spune cum e paradisul? Există o definiție palpabilă? Nu. Paradisul este construit de proiecția noastră asupra unui loc de care ne îndrăgostim.

Poate fi New York, poate fi Paris, poate fi o insulă exotică, poate fi chiar România, dacă găsești locurile potrivite. Sunt însă și locuri în care realizezi instant că ai pășit în paradis. Și nu mai ai nevoie de o definiție. Toată lumea e de acord cu folosirea acestui cuvânt. Se întâmplă, de obicei, pe inule exotice, cu nisip fin și apă turcoaz.

Atunci când vorbim despre mașina perfectă, știm cu toții că încă nu s-a inventat. Există doar mașina potrivită pentru nevoile fiecăruia. Ce se întâmplă însă atunci când vorbim despre cea mai avansată mașină din lume? Putem atribui această trăsătură unui model, fără naștem controverse?

Eu zic că da. E suficient să petrecem măcar o zi cu Mercedes-Benz Clasa S și putem concluzia, copleșiți de complexitatea mașinii, că tocmai am cunoscut cea mai avansată mașină a momentului. Probabil câțiva fani Tesla vor dori să dezbată asta.

Până acolo, haideți să vedem ce-l face atât de avansat pe noul Mercedes-Benz Clasa S și de ce nu-l putem numi, nici măcar pe el, automobilul perfect.

PREZENTAREA VIDEO DETALIATĂ A MODELULUI TESTAT


  • Pret de pornire 102.820 €
  • Pret model testat 178.814 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Capota modelelor Mercedes a intrat în istorie mulțumită celebrului logo, care tronează și astăzi triumfător pe o bună parte dintre modele. Nici mașina mea de test nu a făcut excepție. Sub capotă, însă, surprize. Aerul downsizing-ului adie și pe sub capota navei amiral, care, deși s-a prezentat la test cu indicativul intimidant S500, a propus ca soluție de propulsie un motor cu 6 cilindri și o capacitate de 3.0 litri.

Nu vă imaginați că s-au făcut compromisuri la capitolul resurse. Motorizarea este îndestulătoare pentru limuzina de paroximativ două tone. Cei șase cilindri galopează furtunos pentru a scoate la iveală 435 de cai putere și un cuplu motor bun, evaluat la 520 de Nm. Din când în când, în momentele de solicitare, herghelia este electrizată de un ansamblu micro-hibrid la 48V, care nu doar că recuperează energia irosită la frânare, dar și impulsionează bagajul de resurse cu valori de putere și cuplu suplimentare în fazele de accelerare.

Plecările de pe loc pot avea un ușor caracter spectaculos mulțumită momentului motor maxim, livrat pe o plajă de turații mai lungă decât noua plajă construită la Mamaia. Mai exact, o să ai la dispoziție 520 de Nm între 1800 și 5500 de rotații. Iar asta e sinonim cu o senzație constantă de resurse îndestulătoare.

Responsabilă pentru această senzație este și cutia automată cu 9 trepte, binecunoscută fanilor Mercedes-Benz. Aceasta gestionează impecabil resursele motorului, încercând să nu-ți miște niciun fir de păr atunci când execută o retrogradare. Totul se întâmplă gradual, fără smucituri. Așa că nici nu o să-ți dai seama când ai depășit mașina din față.

Ai mai multe moduri de rulare și e limpede că în Sport o să mai auzi și tu motorul și o să simți cum lucrează rapoartele. Altfel, în Comfort, totul se petrece pe nesimțite.

Cât privește rafinamentul, am o singură întrebare: de ce a lansat Mercedes-Benz EQS? Păi, noul Clasa S zici că e mașină electrică. Nu auzi motorul când pornește, iar antifonarea sa este divină. Abia spre zona roșie a turometrului auzi motorul cum se încordează. Însă, totul e foarte discret.

Noul Clasa S, cu tot cu geamurile sale duble, cu parbrizul izolat acustic, este genul acela de mașină în care nu vrei să pornești sistemul audio. Vrei să conduci în liniște, învăluit în coconul tău de mătase. Vibrațiile? Care vibrații? Cred că vorbim despre mașina cu cel mai discret sistem start-stop din lume. Nu auzi și nu simți repornirea propulsorului atunci când stai la semafor.

În concluzie, Mercedes-Benz Clasa S500 beneficiază de un motor îndestulător, fără probleme în a se încorda atunci când vrei să depășești sau să accelerezi fulminant, dar enervant de discret și sobru în reacții.

Consum

Vă spuneam că mașina vine echipată cu un sistem micro-hibrid, la 48V, capabil să reducă consumul și emisiile. E drept, ar fi bine să nu vă așteptați la minuni. Până la urmă vorbim despre o mașină grea și despre un motor cu multe resurse.

Într-un București aglomerat, mașina a consumat undeva între 14 și 15 litri/100 de kilometri. E drept, a beneficiat și de ajutor din partea sistemului micro-hibrid, care a ținut motorul oprit perioade lungi de timp.

În afara orașului, când am decis să pun șaua pe cei 435 de cai, consumul a urcat și până la 16 litri/100 de kilometri. Probabil că dacă ești cuminte și seren, așa cum se cade într-o astfel de mașină, se stabilizează la 12 litri/100 km.

Dacă ne uităm în fișa tehnică, vedem că Mercedes-Benz ne promite un consum de 8.1 litri/100 de kilometri. Dacă ne uităm la rivali, vedem că BMW Seria 7 și versiunile sale 740 Li și 750 Li sunt undeva între propunerea Mercedes-Benz. Însă, chiar și „modestul” 740 Li are un consum mai mare decât al exemplarului testat de mine.

Audi A8 L 60 TFSI consumă și el mai mult decât omologul său din Stuttgart (10.7 litri/100 km), Porsche Panamera 4S nu se lasă mai prejos cu cei 10.3 litri/100 km, iar Lexus LS, deși „trișează” cu versiunile sale hibride, se învârte în jurul unor valori apropiate de cele ale lui Clasa S.

Performanţe

Chiar dacă vorbim despre o limuzină, performanțele nu trebuie neglijate. În fond, se vor găsi suficienți clienți care să își dorească să se bucure de resursele mașinii atunci când șoferul este în concediu.

Cei 435 de cai pot ajuta mașina să sprinteze de la 0 la 100 de km/h în doar 4.9 secunde. Este fantastic. Dacă dăm timpul înapoi cu 10 ani, realizăm că această valoare era demnă de mașinile de performanță ale diviziilor AMG și M.

Viteza maximă este limitată la 250 de km/h, dar sunt sigur că asta nu va opri pe nimeni să probeze contrariul pe șoselele fără limită de viteză.

Un ochi aruncat rapid în segment și vedem că BMW Seria 7 și motorul său V8 de pe versiunea 750 Li pot garanta și mai mult antren. Și Audi A8 promite doar 4.4 secunde în compania versiunii 60 TFSI. Doar Lexus LS este ceva mai lent, cu cele 5.5 secunde ale sale.

Interior

Nici nu prea știu de unde să încep, așa că o să o iau în ordinea în care faci cunoștință cu această mașină. În primul rând, ușile au o deschidere uriașă, facilitează un acces la bord, iar mânerele portierelor, retractabile, vor avea grijă să nu-ți prindă mâna niciodată. Ba chiar se manevrează incredibil de ușor.

După ce funcția soft-close a închis portiera, începi să te afunzi în scaunele moi și să-ți lași capul pe o perniță îmbrăcată în Alcantara și atașată tetierei. Toate locurile se bucură de tratamentul ăsta și nu înțeleg de ce nu devine echipare standard pe toate mașinile din lume.

Scaunele sunt echipate cu o susținere laterală activă, care umflă părțile exterioare ale spătarului și ale șezutului, tocmai pentru ca tu să te simți relaxat și răsfățat atunci când abordezi un viraj cu ceva mai mult curaj, iar mașina se înclină excesiv. E ca și cum cineva te ține în brațe. Lipsește doar cântecul de leagăn.

Materialele sunt, în mare parte, excepționale. Plafonul este căptușit și el cu Alcantara și îți vine să-l mângâi de fiecare dată când aștepți să se facă verde în intersecție. După ce depășești momentele de erotism cu plafonul, o să te îndrăgostești, fie de pielea Nappa, fie de lemnul de plop care îmbracă planșa de bord. Nu mai vorbesc despre aluminiul rece, ca ploaia care ne-a udat atunci când am făcut ședința foto.

Finisajele sunt și ele excepționale, însă am avut parte și de o excepție neplăcută. Am găsit mici imperfecțiuni la rama ecranului central. Probabil e doar o excepție nefericită, întrucât absolut toate celelalte detalii și finisaje au fost perfecte.

Răsfățul este divin atunci când decizi să te lași condus. Pe locurile din spate ai tot ce-ți poți dori. O lumină caldă, o masă din aluminiu, pliabilă, pe care poate sta laptop-ul, scaune confortabile, o mulțime de comenzi și posibilitatea de a întinde aproape complet scaunul pasagerului dreapta spate. Adică locul prezidențial. La 1.80 metri, o să ajungi foarte aproape de orizontală. Ar mai fi lipsit câțiva centimetri ca să mă simt ca în patul meu de acasă.

Nivelul de confort cu care Mercedes-Benz tratează ocupantul acestui loc privilegiat este asemănător celor pe care le găsești la Business Class.

Ergonomia a rămas una destul de bună, deși Mercedes-Benz a făcut tot posibilul ca să renunțe la butoane. Sunt cu 27 de butoane mai puțin în noul Clasa S, comparativ cu vechiul model. Și există unele care au fost repoziționate. Spre exemplu, comenzile pentru lumini au fost mutate pe portiere. Tot pe portiere vei găsi și reglajele scaunelor. Clasic Mercedes-Benz.

O mare parte din comenzi s-au mutat pe ecranul central gigant, care vine și cu un răspuns haptic la apăsarea fiecărei comenzi. Dimensiunile generoase ale acestuia te ajută să intuiești rapid comenzile pentru climatizare și alte elemente esențiale. Pe volan însă, acolo unde au apărut numai zone tactile, cred că ar fi cazul să ne întoarcem la butoane. Rapid.

Preţ de achiziţie

Nu cred că are nimeni curajul să se gândească la un Mercedes-Benz Clasa S fără cel puțin 100.000 de euro în cont. Ar fi o blasfemie. Și ar fi o blasfemie să crezi că mașina asta costă mai puțin de atât. Dimpotrivă. La cât de multă tehnologie înglobează, parcă nici cei 178.000 de euro ai mașinii mele de test nu mai par o sumă colosală.

Glumesc. E destul de mult, însă aș vrea să lămurim puțin valorile astea considerabil mai mari decât în cazul generației anterioare. În primul rând, trebuie știut că Mercedes-Benz Clasa S pleacă de la 102.000 de euro, preț valabil pentru versiunea diesel S350d, cu 286 de cai putere. Dacă vrei să te gândești la versiunea mea de test, atunci ar fi bine să începi cu socotelile de pe la 121.000 de euro.

Apoi, limita e dată doar de opționalele pe care le alegi. Dovadă că imediat ce te-ai apropiat de pachetul AMG, prețul a crescut cu 7000 de euro. Dacă mai iei și niște măsuțe pliabile pentru locurile spate, atunci mai pui 1400 de euro. Ca să nu mai vorbesc despre pachetul Business Class. Costă, atenție, 28.700 de euro și include un adevărat pomelnic de opționale. Esențiale în segmentul acesta.

- Scaune spate cu reglaj electric și funcție de memorie
- Airbag frontal pentru locurile din spate
- Centuri de siguranță cu airbag încorporat
- Digital Light
- Trapă panoramică
- Head-up Display cu realitate augmentată
- Tabletă MBUX pentru locurile din spate
- Display 3D pentru instrumentele de bord
- Scaun Executive
- Cataramă iluminată pentru centura de siguranță față/spate
- Sistem de climatizare THERMOTRONIC pentru spate
- Sistem audio Burmester 4D
- Sistem MBUX High-end pentru locurile din spate
- Tuner TV
- Lumină ambientală activ
- Încărcare wireless pentru dispozitive mobile pentru locurile din spate
- Căști wireless pentru sistemul de divertisment spate (2 seturi)

Prin urmare, nu ajungi greu la cei 178.000 de euro ai mașinii mele de test. Și ar mai fi fost loc de opționale. Spre exemplu, un frigider pentru locurile din spate costă cam 1400 de euro, iar un suport de steag pentru aripa față (se presupune că mașina va fi folosită și de ambasade și coloane oficiale), costă 1300 de euro.

Dar haideți să nu ne uităm doar în ograda noastră, ci să mai aruncăm un ochi și în curtea vecinilor. În configuratorul Audi, aflăm că un A8 cu ampatament lung, în versiunea 60 TFSI quattro, cu 460 de cai putere, costă 117.000 de euro. Lexus LS 500h AWD, fără ampatament lung, pornește de la 119.000 de euro. Nu am uitat nici de BMW Seria 7, în versiunea 750 Li este ușor mai scump și pleacă de la 130.000 de euro. Nu trebuie să uităm că în acest caz vorbim despre un motor de 530 de cai putere, deci parcă diferența nu mai e așa mare. Dacă vrei un „banal” 740 Li xDrive, atunci prețul e mai mic, undeva la 112.000 de euro.

FURNIZORUL NUMĂRUL 1
Textar este furnizorul numărul 1 pentru producătorii de automobile.
70% dintre mașinile cu frâne pe tambur și 50% dintre cele cu frâne pe disc părăsesc linia de asamblare echipate cu frâne Textar. Branduri auto din Germania, Franța, Anglia, Suedia și Italia instalează pe mașinile lor plăcuțe de frână Textar ca echipare de fabrică (OEM).

Siguranţă

Mercedes-Benz Clasa S a fost văzut întodeauna ca un promotor al celor mai noi sisteme de siguranță. Iar noua generație nu face nici o excepție. E de la sine înțeles că vine cu o armată de camere și radare care îi permit să ofere o rulare semi-autonomă de nivel 3 și chiar 4, atunci când legislația o va permite.

Nivelul 3 de autonomie îi permite șoferului să ia mâinile de pe volan, însă mașina îi poate cere să intervină în anumite condiții specifice. Dacă nu o face în 10 secunde, mașina consideră că șoferul a suferit o urgență medicală, oprește și apoi apelează serviciile de urgență.

Acest nivel 3 funcționează doar până la o viteză de 60 de km/h, adică limita impusă de autoritățile germane pentru mașinile care se conduc singure. Deci, este valabil doar în germania. Din a doua jumătate a anului.

Mercedes-Benz susține că noul Clasa S monitorizează privirea șoferului și poziția acestuia în scaun pentru a evita situații în care acesta adoarme în timp ce mașina rulează semi-autonom.

Pe viitor, odată ce legislația o va permite, Mercedes va emite update-uri over-the-air, capabile să ridice limita de viteză de 60 de km/h sau să ofere autonomie de nivel 4.

Pe lângă aceste multiple sisteme de siguranță, Mercedes-Benz oferă și două tipuri de airbag cu care publicul nu este obișnuit. Este vorba despre un airbag frontal pentru pasagerii spate, care iese din spătarul scaunelor față. De asemenea, mai există airbaguri integrate în centurile pasagerilor spate. Prinderea centurilor este și ea iluminată cu un contur roșu, pentru a fi mai ușor de intuit pe timp de noapte.

Tot în eventualitatea unui impact, Mercedes-Benz poate face și alte eforturi pentru a păstra integritatea pasagerilor săi. Mai exact, versiunile echipate cu suspensia de top, E-Body Control, pot să detecteze iminența unui impact lateral și să ridice mașina cu câțiva centimetri pentru ca eventuala coliziune să aibă loc în dreptul pragului, nu al portierei.

Această tehnologie a fost introdusă pentru prima dată pe Audi A8, însă, diferența este că modelul din Ingolstadt ridică suspensia doar pe partea unde va avea loc impactul.

RECORD PENTRU CEA MAI RAPIDĂ
MAŞINĂ PE DOUĂ ROŢI
Nokian Tyres deține recordul pentru cea mai rapidă mașină pe două roți. A fost stabilit în anul 2016 cu o viteză de 186 de km/h. Recordul a dovedit rezistența flancurilor ranforsate cu tehnologia Aramid Sidewall a anvelopei Nokian Tyres. Tehnologia este folosită și pentru fabricarea vestelor antiglonț și în aviație.

Ţinută de drum

E cunoscut faptul că Mercedes-Benz face covoare. Persane, moi, plăcute la atingere, cu fir gros și capacitatea de a pluti peste orice infrastructură. Noul Mercedes-Benz Clasa S nu face excepție. Suspensia pneumatică este la fel de importantă ca izolarea acustică despre care vă vorbeam mai devreme. Merg mână în mână pentru a te izola pe tine de toate neplăcerile din exterior. Chiar și atunci când ai luat ce e mai bun din lista de opționale, adică jantele alea uriașe de 21 de inch. Dar nu e o problemă, pentru că, până și anvelopele au o spumă menită să reducă zgomotul la rulare.

Exemplarul meu de test a fost echipat cu suspensia pneumatică standard, denumită Airmatic. Însă, pentru 7700 de euro poți opta pentru „cea mai tare suspensie moale” din lume, E-Body Control. Aceasta permite o înclinare specială în viraje, filtrează minunat denivelările și chiar te poate scăpa de răul de mișcare.

Revenind la ale noastre, e bine de știu că, deși se înclină pe viraje, Mercedes-Benz Clasa S o face cu o grație demnă de dansatorii teatrului Bolshoi din Moscova. Iar senzația de nesiguranță nu apare, chiar dacă tu ai decis să fii mai curajos decât trebuie. Aici are un merit deosebit și tracțiunea integrală 4Matic, capabilă să țină cu dinții de asfalt.

Sincer, mi s-ar părea nedemn orice altceva pentru Clasa S. Tocmai de aceea nu înțeleg de ce mai există în ofertă și versiuni doar cu propulsie spate.

O altă tehnologie care ajută Clasa S să se mențină pe traiectoria ideală este direcția activă pe puntea spate. Ea poate fi de două feluri, în funcție de gradul de virare al roților spate. Ambele costă 1500 de euro, însă cea mai avansată poate oferi un unghi de virare de 10 grade pentru roțile spate. Nu cred că există alte mașini de serie cu această performanță.

Tocmai acest opțional prețios vă ajută să manevrați mașina aceasta cu ușurință în oraș. Raza de bracare devine una similară unei compacte, deși mașina măsoară peste 5.2 metri. Cât privește direcția, nu vă imaginația că e altfel decât ca un fulg. Se mai schimbă implicarea ei pe măsură ce cauți un mod de rulare mai sportiv.

Vizibilitate

Mercedes-Benz Clasa S este o mașină mare. Și o să înțelegi asta când o să vrei să parchezi pe un banal loc dintr-un centru comercial. Pentru a face față provocărilor generate de parcări înguste, Mercedes-Benz a instalat o mulțime de camere, cu o imagine clară.

Dacă ești un șofer cu obiceiuri tradiționale, atunci trebuie să știi că luneta nu e tocmai generoasă, iar primul rând de montanți poate incomoda destul de mult în virajele strânse. Dar măcar ai oglinzi laterale care se potrivesc cu dimensiunile.

Clienții pot comanda și un pachet special, care îi va permite mașinii să ofere o funcție de valet. Adică o lași în fața biroului și ea pleacă să se parcheze singură. Pentru asta e nevoie de o echipare suplimentară cu hărți detaliate, noi senzori și un GPS mult mai precis. Însă, chiar și așa, tehnologia este în curs de aprobare, ea urmând a fi activată tot over-the- air. Cel mai probabil, nu în țara noastră, ci doar în Germania.

Tehnologie

Aici aș putea scrie romane. Probabil Shogun 2. Și tot nu cred că ar fi de ajuns. Mă întreb cât de groasă ar fi cartea cu instrucțiuni pentru un Mercedes-Benz Clasa S. Costul de tipărire cred că ar fi inclus pe lista de opționale.

E simplu: avem de a face cu cea mai avansată mașină din lume, din punct de vedere tehnologic. O să încep cu ceea ce vede șoferul: un ecran impecabil pentru instrumentele de bord, care poate fi comandat și cu afișaj 3D. Și e ceva spectaculos. Mai spectaculos decât la modelele Peugeot, dacă îmi dați voie.

Operarea instrumentarului digital e destul de simplă, iar personalizarea lui e facilă chiar și pentru cei care nu sunt familiarizați cu sistemul MBUX. El este dublat de un Head-Up Display impresionant. Copleșitor aș putea spune. Ca, de altfel, toată mașina.

Acest Head-Up Display cu o dimensiune generoasă poate oferi și funcții de realitate augmentată. Adică o să vezi proiectate în câmpul tău vizual săgeți care indică strada pe care urmează să intri.

Centrul de comandă va fi însă ecranul central, de 12.8 inch, poziționat pe verticală. Are o luminozitate foarte bună și poate fi lizibil chiar și în soare puternic. Ecranul este unul dintre cele mai avansate pe care le-am găsit instalate pe o mașină. Toate funcțiile sunt intuitive, iar sistemul MBUX este, probabil, cel mai bine structurat dintre toate cele existente în acest moment. Vine cu o mulțime de funcții pe care le poți controla, Apple CarPlay și Android Auto fără fir și o conexiune la internet.

Habitaclul este plin și cu alte dotări spectaculoase. Spre exemplu, iluminarea ambientală cu LED este la ani lumină față de ce vedem în prezent pe piață. Sunt 250 de LED-uri, poziționate la 1.6 centimetri distanță între ele. Ele compun o bandă luminoasă care se vede de 10 ori mai puternic decât pe alte mașini de serie.

Sistemul audio este și el unul spectaculos. Cel puțin dacă ne referim la opțiunea de top, adică un Burmester 4D cu o capacitate de 1250W și nu mai puțin de 31 de difuzoare. Sincer, te simți ca într-un escape-room, dacă decizi să le cauți pe toate.

La interior găsești un total de 5 ecrane, pentru că există alte trei și pe locurile din spate. Cele fixate pe spătarele scaunelor față au o calitate foarte bună și vin la pachet cu o serie de căști fără fir.

Ecranul amplasat între cele două scaune spate este de fapt o tabletă, care poate fi extrasă din suport. Calitatea ei este dezamăgitoare, complet nepotrivită pentru un interior așa de opulent și tehnologizat. Dacă ieși din meniul aplicației Mercedes-Benz, dai peste un meniu Clasic de Android, cu o grafică slabă. Nu mai vorbesc despre faptul că dacă ea este inserată invers în lăcașul său, imaginea nu se autocalibrează.

Ca să nu te enervezi, pornești masajul în scaune, care imită o terapie cu pietre încinse. Este absolut fascinant modul în care Mercedes-Benz a reușit să recreeze diferite tipuri de masaj. Totul este divin. Există și o serie de pachete de energizare sau relaxare, care ajustează iluminarea, tipul de masaj, sistemul audio și de climatizare. Bineînțeles că vorbim despre scaune încălzite, ventilate și cu masaj pentru toate scaunele.

În plus, pasagerii spate primesc și un suport încălzit sau răcit pentru pahare sau sticle. Iar climatizarea se face pentru fiecare zonă în parte.

Așa cum spuneam și mai sus, Mercedes-Benz Clasa S poate primi actualizări over-the-air pentru mai mult de 50 dintre sistemele sale. Printre ele, chiar și farurile inteligente.

Design

Faptul că mânerele portierelor sunt retractabile și pot fi ascunse în caroserie nu este doar un moft estetic. Este un element important în atingerea unei alte performanțe unice în segment: aerodinamica. Mercedes-Benz Clasa S se poate lăuda cu un coeficient aerodinamic demn de segmentul compact: doar 0.22 cX.

Dar, dacă ne scoatem puțin capul din calcule aerodinamice și încercăm să privim Clasa S cu un ochi neantrenat, ce observăm?

Mașina pare mult mai discretă decât generațiile anterioare. Și asta cred că i se trage de la farurile aliniate la noua filosofie de design. Spectaculoase, dar poate prea subtile pentru cei care văd această mașină în primul rând ca pe o oglindă a statutului social.

Cred că e doar o chestiune de acomodare cu noua rețetă opulentă, mult mai elegantă și discretă decât în trecut. Bineînțeles, poți retușa rețeta estetică generală dacă decizi să explorezi lista de opționale.

Spre exemplu, mașina noastră a fost echipată cu un set de jante de 21 de inch, de proveniență AMG, multispițate, care au arătat perfect. Culoarea de caroserie a fost un roșu Rubellite, pe care l-am asemănat cu nuanța florilor de cireș.

Una peste alta, Mercedes-Benz Clasa S nu va fi o apariție magnetizantă pe străzi, însă cu siguranță va inspira la fel de mult respect, dacă nu chiar o doză suplimentară, tocmai prin discreția afișată.

Nu ne-a placut

  • Anumite finisaje de la interior
  • Calitatea tabletei amplasată între scaunele spate
  • Prețul piperat
Preț cu TVA (Euro)
123.520
Tip transmisie
automata
Tracțiune
4x4
Număr trepte
9
Putere maximă generată (CP/rpm)
435
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
520 / 1.800
Sistem de recuperare a energiei
standard
Capacitate cilindrică (cmc)
2.999
Număr cilindri
6
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Număr de motoare electrice
1
Putere maximă (CP)
22
Cuplu maxim (Nm)
250
Capacitate brută baterie (kWh)
0,9
Tip baterie
litiu ion
Viteză maximă (km/h)
250
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
4,9
Consum urban (litri/100 km)
ECE 99/100 11.0
Consum extraurban (litri/100 km
ECE 99/100 6.0
Consum mediu mixt (litri/100 km)
ECE 99/100 7.8 8.0
Emisii CO2 (grame/km)
179
Norma de poluare
EU6 D
Capacitate rezervor (litri)
76
Autonomie la consum mediu mixt (km)
974
Portiere/locuri (nr.)
4 / 5
Alimentare electrică
standard
Lungime (mm)
5.289
Lățime (mm)
1.954
Înălțime (mm)
1.503
Ampatament (mm)
3.216
Garda la sol (mm)
130
Ecartament față (mm)
1.655
Ecartament spate (mm)
1.683
Masă proprie (kg)
2.065
Spațiu portbagaj (litri)
550
Garanție maxima vehicul (luni/km)
24 / -
Garanţie pachet baterii (luni/km)
24 / -
Mai multe detalii despre Mercedes-Benz Clasa S

Ultimele teste

Comentarii (24)

  • Jeff Bezos
    Era un banc odata,cica banii n-aduc fericiriea dar e mai misto sa plangi intr-un Mercedes Clasa S decat intr-o Dacia Sandero.
    25 7
  • Bogdan, este pentru prima dată de când te citesc (de ani…fără număr) când mă simt contrariat: spui că este “copleşitor”, dar…nu prea reiese din descrierea ta în ansamblu. În plus, în paradis ar putea fi ceva…enervant?

    Hai, zi-o pe de-a dreptul; nu fi sfios ca o domnişoară: s-a dus pe copcă şi emblematica, grandioasa, sublima S-Klasse!

    De acum încolo, ni se va părea “absolut fascinant” tot ce n-are legătură cu maşina/maşinile în sine, în definitiv cu conceptul de pilotaj! Din acest punct de vedere, tot ce vom putea pretinde şi, totodată, primi este…discreţie (una într-adevăr…enervantă).

    Paradoxal, ne vom “conecta” instantaneu cu lumea întreagă, vom naviga pe valurile “celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii” (rectificare necesară “în context” : mai degrabă ale tehnologiei), însă tocmai cu...asfaltul vom pierde contactul (inclusiv d.p.d.v. spiritual).

    Ştiu: un reacţionar “incurabil” ca mine nici nu va conta în acest tablou invariabil funest al viitorului "avansat". Contează însă faptul că…nici nu vreau să contez!
    22 14
  • PS. Mesaj cu valoare de avertisment profetic încă din secolul trecut: Visage – Fade to grey.
    12 9
  • La aspecte negative n-ar fi trebuit sa existe calitatea anumitor finisaje, nu la asemenea preț, am spus de la primele poze cu interiorul ca are prea mult plastic glosy, lucios, ușor de zgaraiat, este un trend care trebuie sa dispară, mai ales la această clasă.

    Tableta detașabila din spate este un model vechi de Samsung din 2015, daca îi scoți capacul scrie negru pe alb, tabletă asemanatoare cu ce are Bmw pe seria 7, doar că acum cinci-șase ani când a fost lansat era o tabletă noua si personalizată pentru Bmw, Mercedes a hotărât sa monteze o tabletă veche, pe un model nou de S, care costă 100 de euro, 150 maxim.

    Mașina este super tehnologizata, performanta, sigură, confortabilă, dar aceste compromisuri nu se fac la 180.000 euro, au ajuns sa facă economii penibile, in condițiile în care la astfel de mașini oricum au un super adaos.
    35 6
  • Volanul ala cu patru spite e horror in realitate,mic si urat!
    13 11
  • @inexorabil

    Mulțumesc pentru comentariu. Aș vrea să nu divagăm și să vorbim despre extincția automobilului convențional. Deși mașina asta dă niște semnale clare. De fapt, e o realitate către care ne îndreptăm și ar fi potrivit să ne obișnuim cu asta. I-am spus „Copleșitor” pentru că fix asta este senzația când ești la volan. Și, da, e vorba de cât de copleșitoare poate fi tehnologia uneori. Tocmai de aceea e foarte important să ținem pasul cu ea. Numai bine.
    21 7
  • @dan_grc

    Înțeleg comentariul tău și sunt complet de acord cu el. Însă, n-aș vrea să generalizez. Nu m-am urcat în mai multe exemplare Clasa S ca să spun că toate au o problemă cu finisajele. Tind să cred că ce am simțit eu în exemplarul meu de test a fost o simplă întâmplare nefericită.
    Așa cum am spus și în test, nivelul de tehnologie pe care îl regăsești pe mașina asta este copleșitor și justifică în mare parte prețul plătit. Sunt o mulțime de inovații pe care alții le vor avea pe mașinile lor abia peste 10 ani. Iar întâietatea costă.
    Mersi de comentariu și pentru că ești un cititor fidel Automarket.
    21 5
  • Bogdan, tocmai acesta este subiectul nevralgic: perversitatea “filosofiei” deconstructiviste de a sacrifica forma, de a redefini fondul, de a interpreta sensurile învederate şi de a dilua intensitatea trăirilor – totul de dragul absorbirii naivilor într-un construct fundamentat de “realitatea” transumanistă, a cărei ţesătură “complexă” şi “funcţională” de sisteme vine anume în contrast cu dorinţa instinctivă (şi definitoriu umană!) de a deţine controlul asupra mecanismului circumscris.

    Cu alte cuvinte, “fascinatul” din habitaclu devine un banal…punct din reţea. Astfel, va considera orice altceva care transpare “din afara statu-quo-ului” (persoană, obiect sau fenomen) în cel mai fericit caz drept “timp mort”.

    PS. Dan Grecu, Ersatz-ul globalist presupune (de fapt, chiar înseamnă!) simularea calităţii, sub toate aspectele sale ontologice. De ce ar constitui Triada o excepţie???
    17 9
  • Parere
    Am inteles din comentariile unor ziaristi straini ca au scazut la calitatea materialelor. Iti iau ochii cu display-uri si te fura unde conteaza.
    16 3
  • Johnny
    5 stele pt interior cand bordul in loc de ceasuri are doua tablete aruncate parca pe geam? Sa fim seriosi, gusturile nu se discuta, dar kitch-ul se recunoaste usor
    19 5
  • Este o masina care imi place. Ca aspect interior/exterior, si ca tehnologie. Probabil ca se conduce sublim. Din punctul meu de vedere bineinteles.

    Ceea ce foarte multi nu inteleg este ca lumea se schimba. Evolueaza. Unori schimbarea nu poate fi numita progres. Alteori omenirea se arunca de-a dreptul cu zeci de ani inapoi, prin experiente devastatoare. Dar istoric, se redreseaza, invata din greseli si etapa urmatoare devine inzecit mai buna decat orice a fost inainte.

    Iti trebuie timp sa intelegi asta. Schimbarile vin peste noi in fiecare zi. Mari si mici. Uneori rapid, alteori dupa secole de suferinta. Unii le recunosc, le accepta, si invata sa le foloseasca. Altii raman orbi, inchistati in transee, inacriti ca niste coabe imbatranite si total neadaptati la timpurile in care traiesc. Nu e caracteristic doar anilor prezenti. Asa a fost dintotdeauna. Si asa va fi pana la sfarsit.

    In fiecare zi se descopera ceva iar oamenii fac ceea ce au fost facuti sa faca. Isi traiesc viata, inventeaza, creeaza, si incearca sa faca ziua de azi mai buna decat cea de ieri. Uneori cu succes. Alteori cu esecuri. Dar depinde de fiecare din noi ce alegem sa fim pe lumea asta. Acrituri pline de tzafna, sau spirite libere, creatoare.

    E una sa stii sa-ti pastrezi traditiile si valorile in care te-ai nascut, si alta e sa boscorodesti ca o stafida la tot pasul. Cu multi ani in urma, venind intr-o zi de la Curmatura spre casa, m-am intersectat pe poteca cu doi batrani, probabil sot si sotie. Era o zi splendida, liniste, aer curat. VIATA iti oferea tot ce era mai bun. Ei bine, femeia aia mergea in fata si din urma venea mosul. De cand am inceput sa-l aud pe poteca si pana s-au departat complet, mosul o toca la cap incontinuu pe femeie, fara s-o slabeasca o clipa. Idiotule, la ce-ai mai venit pe munte, la ce te-ai mai insurat, ai stat cu o femeie si i-ai nenorocit viata? Sunt oameni care nu stiu sa pretuiasca nici cele mai frumoase clipe , sa se bucure de ele.

    Sunt indivizi care in orice aspect al vietii gasesc ceva de comentat, ceva de urat, ceva de bodoganit. Astia sunt specimenele de care am fugit cat am trait. Anglo-saxonii or fi reci, or fi distanti, or fi cum vreti voi. Dar macar nu se tanguie si nu bocesc la tot pasul. Mi-e sila de vaicareala asta incontinua.

    Nu doar Mercedes, VW sau BMW, dar banuiesc ca orice firma, orice ar face, nu va fi niciodata pe placul unora. Din fericire teoriile conspiratiei, prezicerile sumbre si urzelile din umbra ale catorva perfizi, impotriva multora, nu sunt decat ... teorii. Realitatea e cu totul alta, mult mai simpla si mai frumoasa. Tangibila si la indemana. Trebuie doar sa vrei sa o vezi. Cand esti mic, e normal sa-ti fie frica singur pe intuneric. Cu varsta totusi asteptarile sunt altele. Iar capacitatea de a distinge fabulatiile de real, surprinzator, lipseste foarte multora. Iar ce mi se pare si mai tragic este ca nimeni nu face nimic. Toti observa, dar e atat de usor sa miste buzele. In schimb e infinit mai greu sa miste mainile.

    As mai avea cateva de spus, dar le las pentru serialul urmator.

    Mercedes va continua sa faca masini. Atata timp cat au vanzari, inseamna ca cei care au bani ii apreciaza si firma va merge ca pe roate. Asta a fost mereu proba finala de peste 130 de ani. Si astazi inca reusesc s-o treaca cu brio.
    21 14
  • Îmi place și mie, culmea :-) - serios zic asta @zărne, fiindcă-i un Sonderklasse ”cinstit” și nu un pseudo-Maybach scos la prosteală pentru cei cu mai mult bănet decât bun-gust.
    Ca să fiu mai scurt decât maestrul teoretizărilor @inexo (ar fi de fapt timpul să-mi iau concediu după două mii de postări cam de-a-n pixu”), exteriorul îmi pare mai convingător decât interiorul tabletoid, chiar dacă W221-le desenat de Wagener (2007-2014) rămâne favoritul meu absolut.

    A zecea generație S-Klasse (dacă socotim și primele trei botezate altfel - adică ”pontonul” din 1954 + ”coada de rândunică” din 59 și ”botul de cal” din 65) era inevitabil să atingă apexul stilizării subtil-fluide, reunuțând printre altele și la prizele de aer enorme, care mie cel puțin îmi sugerează niște bolnavi de oreion. :-)

    Pe tarlaua analizei ontologice a tehnologiei ”biruitoare” nu mă (mai) bag la arat că-i inutil.
    În orice caz, din simpla postură de cititor cârcotaș (și nu ex-editor + designer auto chiar la nemții pe care @zărne crede că-i beștelesc aiurea) îmi permit să iau atributul ”copleșitor” în sensul lui negativ.
    ...Fiindcă fie și doar alea 50 de actualizări over-the-air mi-ar părea tot atâtea necunoscute impuse cumva dincolo de alegerea mea inițială din șourum.
    (Situație pur teoretic-ipotetică, clar, în care nici nu vreau de fapt să mă pun, ca posesor ”proletar” de purico-japoneză SH de 3,88 și nu vreun status-simbol de 5,28 m. :-))
    29 3
  • @Kiro, chiar eram curios sa vad cate picioare in gura mi-am luat dupa postarea de azi-noapte. Scriu repede, inainte sa plec la lucru :)

    Cu interiorul, fara indoiala ca Mercedes si-a asumat niste riscuri. Daca au facut-o inteligent sau ca niste cartofori inraiti, ne-o va confirma viitorul apropiat. Este foarte adevarat ca e posibil sa nu mai aiba appeal-ul modelelor de 20-50 de ani cand o sa atinga si masina asta varste venerabile.

    Deocamdata, sunt foarte multi dati pe spate. Poate chiar mai multi decat cei care o fluiera acum la scena deschisa. 'Om trai si-'om vedea.

    CLK-ul meu de 13 ani e la fel de proletar ca si japoneza ta. Poate chiar mai rau. Dar pentru ca vopseaua in luceste impecabil induce foarte multa lume in eroare. N-o sa-ti vina sa crezi ce mutre fac unii cand le spun ca e masina second-hand. De fapt third hand :) Aparentele astea ... :)

    M-am sters ca sunt dupa 4 ore de somn si am nevoie de energie in alta parte :)
    14 6
  • @inexopix
    bai delir, ce pilotaj visezi?
    aici e vorba de o limuzina de lux, sosocule
    4 19
  • Dintre toate ecranele pe care le-am vazut la n modele asta pare a fi de acolo.
    Dar interesant este ca directia activa pe puntea spate costa 1500 de euro iar doua masute pliabile pentru locurile din spate sunt 1400 de euro. Pentru mine este de neinteles.
    In rest... ce sa mai comentezi, superlativul absolut este palpabil.
    11 4
  • Mafănel Tâmpiţel, io ştiu că mata’ vrei să mă reduci la tăcere prin orice mijloace posibile, dar, din păcate, nu-ţi ies socotelile.

    A pilota nu implică neapărat conducerea unui bolid! Chiar dacă Segmentul F propune şi valenţe sportive!!

    Iar greşelile de exprimare înseamnă chiar o banalitate în cazul tău. De pildă: pleonasmul. Apropo, ia să-mi arăţi o limuzină…non-luxoasă.

    PS. Oooo, daaa, ce respect nutreşti faţă de aristocraticul MB. Tot respect manifestai şi la fazele cu “Mărseidis Băţ” ?
    14 7
  • @ inexorabil.
    Limuzină = Berlină = Sedan... confirm definitiei reale.
    Nu are contotatii de lux.
    Nu e ca acele "Limuzine amercane supraalungite" din filme.

    De ex Opel Insignia in varianta Berlina nu e o Limuzina de LUX, ci doar o Limuzina banală.
    3 3
  • Sunt sigur ca nu it poti lua directia activa pana nu mai bifezi si un pachet din optiuni de cateva mii de euro,cum e la clasa A,vrei punte multi link pe spate,costa o mie si ceva de euro(parca 1600,nu mai stiu)dar n-o poti lua pana nu bifezi si jantele de 18 de 1800euro plus sau pachetul Amg de alte mii de euro.
    7 3
  • Johnny
    Vad c- ati cam intrat in extaz si nu va inteleg. Poate ma repet, dar bordul ala e complet neinspirat...cel putin pe EQS era un infoteimant urias, dar si ala nu e perfect, inlocuind total ceasurile, pt mine e de neimaginat o masina asa scumpa cu tablete ieftine. Grila jenant de proasta, plastic ieftin pus in evidenta.
    Multa tehnologie pe o masina cu design complet sters imbatranit dar cu elemente high tech neinspirate. S- ar putea spune la pret "corect" tinand cont de competitia gen Bentley, RR...dar nici 100 sau 170 k eur nu se gasesc pe garduri..
    14 4
  • Domnul cartof
    Ma mir ca n-au bagat "chinejii" de la Geely si motoare de Renault pe nava amiral de la Merc,inca...Parca vad ca la urmatorul facelift ii scot si amortizorul de la capota si ii pun tija ca la A class-ul nonfacelift.Astept sa apara in 4 ani second in targ la vreo 24 000coco,ca asa se devalorizeaza astea,vreau sa ma sui in ele sa vad daca le mai scartaie bordul mai rau ca-n SupeRnova si daca apare vreun pixel mort sau albastru pe tableta aia chinezeasca infipta-n bord. Imi place in schimb volanul in 4 spite,zici ca-s beat si vad dublu. Mercedes nu mai reprezinta nimic de ceva vreme,o bruma din tot ce-a fost,nici macar nemtesc nu mai e,un fel de Putzmeister sau Kuka dor ca pe patru roti.Noroc ca inca mai are optional loc de steag in aripa fata, cu un steag curcubeu spre noua normalitate limitata la 180 la ora sau
    poate ca la astia cu avion privat nu se aplica.ps. Ca detinator si de Mercedes luat de nou,din bun simt pentru fanii marcii,n-am zis nimic de fiabilitate.
    13 6
  • Tembelus Rex
    @zarnesteanu... ești demn de respect pentru simplul fapt că ți-ai depășit condiția și ai ales să-ți pliezi și refaci viața într-o țară total diferită de România. Parcă ești în SUA dacă am reținut bine.....
    Dar la faza asta "Din fericire teoriile conspiratiei, prezicerile sumbre si urzelile din umbra ale catorva perfizi, impotriva multora, nu sunt decat ... teorii.".......ai cam dat cu mucii în fasole, fără supărare. Nu ai cum să negi niște lucruri atât de evidente. Corelează, analizează, privește lucrurile în ansamblu și vei vedea că nu sunt doar simple teorii sau baliverne.....
    De când vor autoritățile binele oamenilor....nu vezi cică vor să ne facă binele cu forța! Pe bune !!!???

    Da e "ordine și liniște" în lumea anglo- saxona cum o definești tu....dar e o ordine drăcească.....ortodoxia e o stare interioară aparte, înseamnă frământare, o luptă permanentă. Creștinismul adevărat nu este confortabil!
    Știu suntem priviți ca niște troglodiți , înapoiați cu cel puțin 100 de ani - ca mentalitate mă refer.
    Înțeleg și că preferi să-ți creezi o zonă personală de confort psihic - nu e nimic rău în a te bucura de lucruri mărunte, simple, de viață așa cum e ea......dar de aici până la a te închide, până la a fi "orb și surd" la adevăratele probleme și la ceea ce ni se pregătește e cale lungă (e și asta o formă de egocentrism - din punctul meu de vedere). Ca un fel de autoprotectie.
    Numai că corectitudinea asta politică, ciocul mic și jocul de glezne, politica pumnului în gură o să ne iasă pe nări într-o zi....cu soare.
    Deocamdată mămăliga încă fierbe la foc mic..... încă e bine.

    PS: multă sănătate pe meleagurile unde ești și nu-ți uita credința ortodoxă - "lupta" pe pământ e deja pierdută, acum se dă o luptă doar pentru sufletele oamenilor.
    22 3
  • Tembelus Rex
    Cât despre mașină.... că e un site auto totuși :))).....e interesantă.... păcat că se pune problema de costuri de producție/ linii de producție etc. Ar fi fost interesant ca aceeași mașină să fie oferită și cu ceasuri tradiționale, mai puține gadgeturi inutile, să fie făcute mai old school (nu pentru a fi mai accesibile sau să induci in eroare privitorii ci pur și simplu să fie mai durabile, mai fiabile în timp).....chestie imposibilă în clasa asta și nu numai.
    Oricum în mod normal mașina asta nu o cumpără oricine (nu mă refer la țările dubioase, cu mentalități dubioase). Cumpărătorii ar trebui să aibă cel puțin un milion de euro cash puși de o parte (minim)..... cu venituri de cel puțin câteva sute de mii de dolari/ euro pe an l, fără datorii, fără viitor amanetat pentru "o imobiliară".. independent financiar, venituri pasive din mai multe surse.... înțelegeți ideea.....

    Până atunci oamenii din țările în care așteaptă o juma de oră apa caldă să vină (apometrele înregistrând apa rece ca fiind caldă) visează la "limuzine" NE -full-size - Elantra, Megane Sedan, Corola, Octavia.
    19 1
  • Johnny
    Pai hai sa e gandim putin la clientela.
    Cine ar fi interesat sa aiba confort maxim intr- o masina stearsa? Cine, cu venituri imense, vrea cu orice pret sa nu iasa in evidenta? Pai o categorie e mafia italiana, ruseasca, etc. Alta categorie, bugetari romani, dar si alte natii, parlamentari ca masina de familie dar si de servici sa creada prostimea ca are un Merc oarecare...deci achizitii publice la greu. Niciunde in lume nu vezi Bentley sau RR in coloana oficiala, vezi Mertane care arata obisnuit...pana intrii in ele.
    10 5
  • Wolf Rausch
    Brava teste!!! Numai mașini de lux! De parcă în România ar trăii numai bogătani...!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru