Drivetest Mercedes-Benz GLC

GLC 400 e 4MATIC
4.5
Mercedes-Benz GLC zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 19.09.2023
Premiu de popularitate

Poate părea ciudat, pentru că ne-am obișnuit atât de mult cu el pe străzile din România, dar Mercedes-Benz GLC este abia la a doua generație. Da, modelul pe care îl vedeți în pozele din acest articol este abia al doilea din istorie care poartă sigla GLC pe haion. Curios, nu?

Ei bine, da, pentru că asta definește un model de succes. Imediat după lansare, popularitatea lui uriașă, dictată de caracteristici intrinseci căutate de clienți, ne face pe toți să credem că a fost aici dintotdeauna. Nici faptul că la început s-a numit GLK nu ajută foarte mult. Sigur, dacă luăm în calcul și „originalul”, ajungem la trei generații, dar, personal, nu am considerat niciodată GLK un model de segment D așa cum a fost GLC-ul care a venit după.

Un GLC care a profitat din plin de apetitul europenilor pentru SUV-uri premium. Practic, a nimerit oportunitatea și a profitat din plin de ea. Ce am descoperit pe parcursul celor 3 zile petrecute la volanul său vom explica, cu bune și cu rele, în textul de față. Dar până atunci, haideți să-l vedeți în clipul nostru de prezentare.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O

Mercedes-Benz GLC
GLC 400 e 4MATIC

  • Pret de pornire 75.000 €
  • Pret model testat 91.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Modificările substanțiale prin care trece industria auto nu aveau cum să nu afecteze chiar și cel mai popular model din portofoliul Mercedes-Benz. Astfel, GLC se bazează acum pe propulsoare de 2 litri, atât diesel cât și benzină.

Mai mult, toate sunt hibridizate, într-o măsură mai mare sau mai mică. Ce înseamnă asta? Înseamnă că avem de-a face, atât cu modele mild-hybrid, cât și cu modele plug-in hybrid, cum este cel aici de față.

GLC 400e este nu doar un PHEV, ci și cel mai puternic model din gamă cât încă mai așteptăm să vedem dacă primim și un model AMG pentru răsfățul simțurilor.

Sub capotă se află motorul termic de 2 litri, pe benzină, capabil să dezvolte 252 CP și 400 Nm cuplu, ajutat de un motor electric de 136 CP și 440 Nm cuplu, integrat în cutia de viteze cu 9 rapoarte. În total, modelul hibrid se poate baza pe 381 CP și 650 Nm cuplu, resurse îndestulătoare pentru oricine.

Partea cea mai bună este că nu vei avea niciodată sub 440 Nm cuplu la dispoziție cât timp te afli la volan. Iar asta se traduce într-un răspuns instantaneu în pedală, indiferent de modul de condus ales.

Desigur, fiind vorba despre un model PHEV, ai la dispoziție posibilitatea de a rula complet electric, bazându-te doar pe motorul de 136 de CP. Prea puțin pentru o astfel de mașină? Nu chiar, empiric observând că te vei descurca, mai ales prin oraș, cu aceste resurse. Să nu uităm că există mașini electrice care nu trec de acest nivel de putere.

Cutia automată cu 9 rapoarte își face treaba destul de bine și, datorită modului în care a fost creat acest tren de rulare, poți simți cum te trece prin toate treptele, chiar și în modul electric. Trecerea de la modul electric la propulsia termică se face lin, iar singurele sincope pe care le-am observat au fost izolate, la viteze mici, când mașina părea un pic indecisă cu privire la treapta potrivită.

În modul Sport, însă, lucrurile devin de-a dreptul brutale, iar motorul termic capătă și o voce pe care chiar nu ai auzit-o până la acel moment. Totul se desfășoară cu viteze amețitoare, iar resursele sunt mai mult decât îndestulătoare, chiar și la viteze mari.

Prin oraș, Mercedes-Benz GLC 400e se comportă ca un model electric. Asta dacă îl vei încărca, ceea ce ar TREBUI să faci OBLIGATORIU dacă vrei să îți cumperi un model plug-in hybrid.

Așadar, am stabilit că dacă vrei să achiziționezi un astfel de model, o vei face pentru că îți asumi folosirea lui așa cum a fost gândită, respectiv cu bateria încărcată. Astfel, vei merge electric toată ziua, pentru că îmi e greu să îmi închipui că vei avea o navetă zilnică mai mare de 100 de kilometri, astfel încât să termini resursele din baterie.

Dacă asta se întâmplă, GLC 400e nu se simte foarte diferit atunci când își pornește și motorul termic. Practic vorbim de unul dintre cele mai confortabile modele din segment, în ciuda greutății uriașe pe care o are de cărat.

renovatio e-charge
Renovatio a dezvoltat prima și cea mai vastă rețea de încărcare rapidă din România. Dintre acestea, 10 stații sunt ultrarapide. În prezent, cea mai puternică stație Renovatio e-charge oferă o putere de încărcare de 350 kW.

Consum

Ca de obicei, partea de consum la un PHEV este incredibil de controversată. Ei bine, nu și aici. Pentru că GLC 400e a avut un consum de 0 litri de benzină pe 100 de kilometri. Da, ați citit bine!

Modelul german m-a surprins foarte plăcut când, după prima sută de kilometri parcurși prin oraș mi-a afișat consum 0 l/100 kilometri. Cum? Simplu: este o mașină care se ridică la înălțimea estimărilor WLTP, care spun că ar trebui să ai o autonomie pur electrică de între 104 și 120 de kilometri. Eu am obținut fix 100 de kilometri din acumulatorul de 31.2 kWh.

Partea și mai bună este că poți reîncărca acest acumulator (care e mai mare decât pe unele mașini electrice), în doar 30 de minute. Asta pentru că GLC 400e, la fel ca multe alte PHEV-uri de la Mercedes-Benz, are și un port de încărcare CCS. Adică încărcare rapidă. Pentru un hibrid, o să întrebați? Da, se poate.

În cazul lui GLC 400e, acesta poate fi alimentat cu puteri de până la 60 kW. Comparativ cu majoritatea rivalilor care se opresc la 7.4 kW, maxim, vorbim de un avantaj uriaș.

În afara orașului, pe DN, consumul a crescut la 5 litri/100 kilometri, ceea ce nu e rău deloc, încă o dată, având în vedere faptul că bateria a fost goală. Dar, dacă ar fi fost plină, la plecarea din București până la Ploiești, cred că aș fi reușit să parcurg tot drumul pe electricitate.

Pe autostradă, însă, resursele din baterie nu mai sunt atât de utile. Chiar dacă am avea bateria plină la plecare, la viteza maximă electrică a mașinii, de 140 km/h, nu cred că s-ar putea parcurge mai mult de 30-40 de kilometri. Așadar, aici consumul lui GLC 400e a crescut la 9.5 litri/100 km.

Rivalii lui GLC au mult teren de recuperat. BMW X3 xDrive30e, spre exemplu, este mult mai puțin potent. Acesta pretinde o autonomie electrică de maxim 50 de kilometri, în timp ce puterea maximă de încărcare este de 3.7 kW.

Audi Q5 55 TFSIe are o autonomie electrică ceva mai bună, teoretic, de 62 de kilometri, cu ai săi 367 de cai putere.

Performanţe

Toți acei ponei de sub capotă se văd și în performanțele lui GLC 400e. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.6 secunde, în timp ce unui X3 xDrive30e i-ar lua 6.1 secunde cu ai săi 292 CP.

Audi Q5 55 TFSIe câștigă competiția la acest capitol, cu o accelerație de 5.3 secunde, mai rapid decât rivalul din Stuttgart.

În modul pur electric, vitezele maxime sunt comparabile, cu un mic avantaj pentru GLC, care urcă până la 140 km/h, în timp ce modelele Audi și BMW se opresc la 135 km/h. Probabil pentru a te salva de vreo amendă.

Dacă vorbim despre viteza maximă declarată, Audi câștigă din nou, la limită: 239 km/h versus 237 km/h pentru GLC. BMW X3 ajunge iarăși pe trei, cu 210 km/h. Nu că ar fi foarte relevante aceste viteze în afara autostrăzilor germane.

Interior

Dacă exteriorul pare mai mult un facelift aplicat vechiului GLC, interiorul noului model este cu totul altceva, aliniat la ceea ce am văzut recent pe modele precum S-Class sau C-Class.

Mă refer, în primul rând, la design. Abordarea din trecut, cu ecranul pentru sistemul multimedia poziționat pe bord într-o poziției care sugera o improvizație de ultim moment, a dispărut. Acum avem un ecran aproape pătrat, poziționat în continuarea consolei centrale, cu o dimensiune de 11.9 inch. Acesta este și subtil rotit spre șofer.

În spatele volanului vei găsi un al doilea ecran, de data asta cu o diagonală de 12.3 inch, cu o rezoluție impecabilă și foarte ușor de citit. Totul este ergonomic, oricât de ciudat ar suna, având în vedere că o grămadă de butoane au dispărut de la bordul lui GLC.

Chiar și așa, vei putea găsi ceea ce cauți destul de ușor: de la panoul pentru climatizare (care e digital, la baza ecranului sistemului multimedia), la diferite alte funcții. În continuare nu suntem fanii butoanelor tactile de pe volan, dar parcă nu ne mai deranjează atât de tare ca la început. Sau poate ne-am obișnuit cu ele. Una din două.

Materialele folosite sunt, în mare parte, de bună calitate, dar depinde mult și de cum e configurată mașina. Modelul nostru de test, cu o etichetă destul de generoasă, a venit cu piele pe bord, ornamente de lemn poros, dar și cu multe inserții deja anoste și enervante din plastic negru lucios „Piano Black”. Acestea, vizibile mai ales pe consola centrală, atrag o sumedenie de amprente și praf. Dar deja știți asta.

Plasticul folosit provine acum din materiale reciclate într-o proporție mai mare. Asta nu reflectă calitatea lui în niciun fel, dar vorbim de suprafețe destul de dure la atingere, mai ales în zona de jos a panourilor ușilor.

Spațiile de stocare sunt și ele foarte generoase, de la cotieră la panourile din uși sau portbagaj. Pe modelul PHEV aici de față ai la dispoziție 460 de litri. BMW X3 e foarte puțin depășit în acest sens, oferind 450 de litri, în timp ce Audi Q5 55 TFSIe urcă peste rivalul din Stuttgart cu 5 litri.

Spațiul oferit pasagerilor, în schimb, este generos. Chiar și persoanele peste 1.8 metri înălțime nu vor avea o problemă în a călători pe distanțe lungi, chiar și pe locurile din spate.

Preţ de achiziţie

Duelul în acest segment se duce între rivalii tradiționali din Germania, așa cum ați putut observa. Niciunul dintre BMW, Audi și Mercedes-Benz nu e un brand „accesibil”, așa că prețurile sunt pe măsura performanțelor.

Pentru BMW X3 xDrive30e, acestea încep de la 63.000 de euro, cel mai coborât nivel, comparativ cu rivalii săi. De înțeles, din moment ce modelul din Munchen are cele mai modeste performanțe, dar este și cel mai în vârstă în acest moment.

Prețurile pentru Audi Q5 55 TFSIe sunt un mister în acest moment în România, din moment ce configuratorul brandului nu mai afișează acest model.

Nu avem aceeași problemă cu GLC 400e, care are un preț de pornire de 74.500 de euro, dar poate urca mult mai sus, în funcție de configurația aleasă. Modelul nostru de test avea o etichetă de aproximativ 91.000 de euro.

Și nici măcar nu vorbim despre multe dotări extra. Asta pentru că am avut bifat pachetul AMG Premium Plus, de 12.000 de euro, care a introdus în scenă lucruri precum: linia AMG la interior (volan, covorașe, pielea Nappa pe bord), bara frontală cu design AMG, jantele AMG, asistentul activ pentru menținerea benzii de rulare, acoperișul panoramic cu trapă, luminile ambientale, keyless entry și keyless go, farurile cu tehnologie Digital Light și pragurile iluminate.

Alt opțiuni suplimentare au inclus sistemul audio Burmester (1.200 euro), portul de încărcare CCS (600 euro), ornamentele de lemn din interior (400 euro) și multe altele.

Siguranţă

Din moment ce vorbim despre un best-seller german de calitate premium, vorbim și despre un rating pe măsură în cadrul testelor EuroNCAP.

Noul Mercedes-Benz GLC a fost notat cu 5 stele de către organizația independentă de profil. Astfel, modelul german a primit un rating de 92% pentru protecția pasagerilor adulți, 90% pentru protecția pasagerilor copii, 74% pentru protecția participanților vulnerabili la drum și 84% pentru sistemele de siguranță activă.

Noul model poate fi echipat cu foarte multe sisteme de siguranță activă, dacă tot le-am menționat în paragraful trecut. Avem un nou sistem de asistență la rulare, care știe limitele de viteză și le poate adopta automat, un nou sistem de iluminare care funcționează impecabil pe timp de noapte, dar și o armată de airbaguri, inclusiv între pasagerii din față.

Ţinută de drum

Așa cum bine știți, de cele mai multe ori, modelele PHEV au ceva probleme pe partea de suspensie, pentru că trebuie să acomodeze câteva sute de kilograme în plus, comparativ cu versiunile termice construite pe aceeași platformă. Cei de la Mercedes-Benz au rezolvat această problemă prin oferirea unei suspensii pneumatice pentru puntea spate, în standard. Și le-a ieșit de minune.

GLC se simte confortabil și foarte puțin deranjat de denivelările din oraș sau de asfaltul imperfect. Mai mult, nici nu ai parte de zgomote ciudate la bord, așa cum poate te-ai aștepta.

Însă, atunci când vrei să ieși din oraș și să conduci ceva mai dinamic, limitele fizicii își arată fața. Cele aproape 2.4 tone pe care le are GLC 400e se observă, iar ruliul pronunțat (chiar și în modul Sport) cu siguranță te va tempera. Sigur, poate nu e cea mai agilă mașină în viraje, dar se va descurca destul de bine în linie dreaptă, unde livrarea instantanee a minim 440 Nm cuplu te asigură că vei termina cu bine orice depășire.

Vizibilitate

GLC este un SUV construit în jurul ideii de mașină practică. Prin urmare, artificiile de design lipsesc, iar asta nu poate fi decât o veste bună pentru cei care se temeau că mașina nu va oferi o vizibilitate potrivită.

Ultimul rând de montanți este destul de mare, însă luneta compensează și ea prin dimensiuni. Este foarte utilă atunci când ai manevre în marșarier. Este completată și de un sistem de camere cu vedere la 360 de grade, care oferă o calitate excelentă a imaginii.

Oglinzile laterale sunt și ele destul de generoase și au acum o poziționare diferită, pe uși. Astfel, cei de la Mercedes-Benz spun că vei avea parte de o vizibilitate mai bună spre zona din spate.

Dacă nu sunt de ajuns, ai la dispoziție și un sistem de monitorizare a unghiului mort care te va avertiza în caz de pericol.

Tehnologie

Cu siguranță cea mai importantă schimbare la acest capitol este introducerea noii versiuni MBUX a sistemului multimedia. Aceasta funcționează impecabil, este organizată foarte intuitiv, iar ecranele au o rezoluție înaltă, acompaniată de animații care nu sacadează deloc.

La baza ecranului sistemului multimedia vei găsi și un scanner de amprentă, care te ajută să presetezi până la 7 profiluri diferite pentru șofer. Ele se modifică literalmente la o simplă atingere. Astfel, fiecare membru al familiei își poate face setările preferate și le poate activa fără prea multă bătaie de cap.

Mercedes spune că a îmbunătățit foarte mult și asistentul vocal, dar încă nu avem suport în limba română pentru el. Avem, însă, Android Auto și Apple CarPlay fără fir, afișate pe întreaga suprafață a ecranului central, ceea ce e o îmbunătățire notabilă față de versiunea precedentă.

Navigația are un răspuns bun, oferă informații din trafic în țările civilizate și poate primi update-uri printr-o conexiune la internet. Mai mult, ai la dispoziție și realitatea augmentată, care proiectează săgeți peste imagini oferite live de către mașină, cu ajutorul unei camere montate în spatele oglinzii retrovizoare. Practic, atunci când ajungi la o intersecție, sistemul de navigație îți va afișa drumul pe ecran, la pachet cu direcția în care trebuie să mergi.

Nici farurile Digital Light, cu 1.3 milioane de micro-oglinzi integrate în fiecare bloc optic, nu trebuie uitate. Acestea au o proiecție perfectă a luminii pe drum, separând ceilalți participanți la trafic de lumina farurilor tale cu precizie milimetrică.

Design

Așa cum menționam mai devreme, designul noii generații GLC pare mai mult un facelift aplicat vechiului model.

Există, însă, câteva detalii care îți spun că ai de-a face cu o nouă generație. De exemplu, farurile au semnături luminoase similare cu celelalte modele Mercedes-Benz noi. Grila frontală are și ea mici elemente cu steaua producătorului german, iar zona din spate are stopuri cu design apropiat de cele mai noi tendințe.

Per total, nu s-au schimbat foarte multe lucruri, iar GLC nici nu a crescut mult în dimensiuni. Din acest punct de vedere, modelul din Stuttgart rămâne alegerea sigură pentru cei reticenți la schimbare.

Chiar și așa, nu poți spune că e un model urât sau lipsit de personalitate, iar alegerea lui în fața rivalilor se va face, probabil, pe bază de simpatie a brandului, nu neapărat datorită designului.

Nu ne-a placut

  • Designul exterior similar cu generația precedentă
  • Calitatea materialelor pe alocuri la interior
  • Prețul de pornire piperat

Ultimele teste

Comentarii (4)

  • Modelul acesta, chiar dacă este la a doua generație, pare să aibă pedigree. Este ca un smoking pentru bărbați. Clasic, mereu la modă, nimic ostentativ, totul la locul lui. Puține mărci reușesc asta.
    11 5
  • De ce nu ati comparat si cu Mazda CX60. Are un pret mai jos si dotata cu toate.Diferenta de aproape 30 mii euro e prea de tot.
    0 1
  • Banditos
    @spaclu...ai fost rau

    mercedes e pentru masele iesite din saracie care isi permit luxul cand nu au nevoie de el

    cum suna asta? :))
    2 0
  • Cu emotii in valuri, voce tremuranda si poticneli de incepator vreau sa va spun ca si in cazul acestei superbe masinarii, varianta de luat e cu "de" in coada. Adicatelea plugin hibrid Diesel. E pur si simplu o bijuterie tehnologica. As pune pariu ca intretinuta corespunzator, peste 10 ani o vinzi cu cat ai luat-o. This is stuff of legends. Daca tolomacii o sa reuseasca sa-si puna in practica agenda cretina cu interzicerea masinilor termice in 2035, o asemenea masina se va vinde la preturi exorbitante pe atunci.

    PS: interzicere, ca ce altceva pot face ineptii buni de nimic?!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru