Vineri, 12.12.2025
- Comenteaza
-
Trimite pe:
În urmă cu circa un an și jumătate am participat la primele teste internaționale cu noul Nissan Qashqai facelift. Desigur, așa cum este cazul la orice eveniment de acest fel, am avut la dispoziție cea mai puternică versiune (în cazul acesta este vorba despre versiunea e-POWER) și de nivelul de echipare de top.
Astfel, tu ca jurnalist auto, poți face cunoștință cu toate elementele, tehnologiile și sistemele pe care un anume producător le-a pus pe un model. Prin urmare, aveți aici un link către testul nostru din Portugalia, unde am aflat de ce Qashqai este de departe cel mai vândut model în Europa al producătorului nipon.
Totodată, trebuie să știți că datorită (sau din cauza, depinde acum dacă o vezi ca un lucru pozitiv sau negativ) lui Qashqai a apărut în industria auto segmentul crossover.
Dar iată că am vrut să luăm Qashqai facelift la test și pe drumurile din România, într-o motorizare și echipare care vor fi, zic eu, mult mai populare pentru publicul român. Dacă vrei să înțelegi și mai multe despre Nissan Qashqai facelift, te invit să urmărești și o prezentare video.
PREZENTARE VIDEO CU NISSAN QASHQAI FACELIFT
Nissan Qashqai
1.3 156CP 2WD DCT N-Connecta
- Pret de pornire 30.990 €
- Pret model testat 40.310 €
Motor / Transmisie
Ai la dispoziție două versiuni pentru Nissan Qashqai. Avem o dată versiunea e-POWER, un full-hybrid de 190 cai putere, iar a doua versiune este cea mild-hybrid, care vine disponibilă atât cu roți motrice față, cât și cu tracțiune integrală. Noi am avut de-a face cu varianta fără tracțiune integrală.
Deja am lăudat mult versiunea e-POWER testată în Portugalia, pentru că este un sistem extrem de reușit. Prin urmare, nu aveam prea multe așteptări de la acest „rudimentar” sistem mild-hybrid. Dar iată că Nissan nu a pariat totul pe o singură carte și nu a dat „all-in” pe sistemul e-POWER. Niponi au avut destulă grijă și de versiunea „de bază”.
Qashqai folosește un motor de 1.3 litri, pe benzină, cu 4 cilindri, cu nume de cod HR13. Este un propulsor pe care îl regăsim atât în gama francezilor de la Renault, cât și la un producător german premium, pe numele său Mercedes-Benz. De menționat că Nissan păstrează un element de tradiționalism, deoarece în 2025 Qashqai facelift poate fi comandat cu o cutie manuală cu 6 rapoarte.
Tot sistemul dezvoltă 156 de cai putere și un cuplu motor maxim 270 Nm.
Noi am avut parte de o cutie automată CVT, pe numele său XTronic. În afara faptului că suferă de aceeași problemă ca toate CVT-urile, anume sunetul acela de turații ridicate, în rest pot spune că aceasta își face treaba bine.
Desigur, există acolo o mică întârziere, dar nu este ceva ieșit din comun pentru un SUV de familie de segment B. Poți oricând să treci în modul manual, dar având în vedere că vorbim despre o cutie CVT, îți poți imagina că acest mod manual reprezintă mai mult o „simulare de schimbare de treaptă”.
Nissan Qashqai aduce cu el 3 moduri simple de condus, pe înțelesul tuturor: Eco, Standard și Sport. Singurele diferențe sesizabile între aceste moduri este cât de multă presiune trebuie să aplici pedalei de accelerație pentru a se întâmpla ceva din punct de vedere dinamic.
Per total, simți că cei 156 de cai putere sunt destui, deoarece Nissan Qashqai face o treabă bună când vine vorba de reprize de accelerație. Chiar dacă ai doar un sistem mild-hybrid, pot spune că simți cum te ajută acel cuplu instant electric.

Consum
Pentru această motorizare, cei de la Nissan declară un consum oficial de 6.3-6.4 l/100 km. Ei bine, în cele 4 zile de test în care am condus mașina pe toate segmentele de drum, de la zone urbane la drumuri naționale și autostrăzi, consumul nostru mediu a fost de 7.6 l/100 km.
Astfel, prin oraș consumul a fost de peste 7.5 l/100 km, în timp ce în momentele când a fost aglomerat, consumul s-a apropiat și de 8.5 l/100 km. Pe drumuri naționale, la un mers lejer în ton cu traficul, fără accelerații prea brutale, consumul afișat a fost de 5.5-5.7 l/100 km , iar pe autostradă, cu pilotul automat pus la 130 km/h, consumul a fost de 7 l/100 km.
Nissan Qashqai se află probabil în cel mai disputat segment din industria auto, dar am reușit totuși să alegem 3 rivali, apropiați din punct de vedere al motorizării, puterii și prețului. Astfel, Renault Austral într-o motorizare asemănătoare, adică mild-hybrid, are un consum mediu de 6.2 l/100 km.
Totodată, Hyundai Tucson are un consum de 6.3-6.4 l/100 km, în timp ce Mazda CX-5 are un consum mediu de 7 l/100 km.
Performanţe
Nissan Qashqai ascunde sub capotă un sistem mild-hybrid la baza căruia se află un motor pe benzină cu 4 cilindri, de 1.3 litri. Tot sistemul dezvoltă 156 de cai putere și un cuplu motor maxim 270 Nm. Prin urmare, sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 9.2 secunde, iar viteza maximă este de 199 km/h.
Toți rivalii lui Nissan Qashqai din această comparație au sisteme mild-hybrid. Prin urmare, Renault Austral are un propulsor tot de 1.3 litri care dezvoltă 160 CP, dar același cuplu de 270 Nm. Cifrele de performanță diferă și ele foarte puțin, deoarece Austral are o viteză maximă de 180 km/h și atinge 100 km/h în 9 secunde.
Hyundai Tucson vine la pachet tot cu 160 de cai putere și un cuplu motor maxim puțin mai mic, de 265 Nm. Aceste cifre sunt obținute dintr-un propulsor de 1.6 litri benzină cu 4 cilindri. SUV-ul asiatic atinge 100 km/h în 9.4 secunde și are o viteză maximă de 192 km/h.
Noua generație Mazda CX-5 vine cu o soluție mai diferită, să îi spun așa. Modelul japonez ascunde un motor de 2.5 litri, pe benzină, aspirat natural, care dezvoltă 141 cai putere și un cuplu motor maxim de 238 Nm. Astfel, sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 10.5 secunde, iar viteza maximă este de 187 km/h.
Interior
Japonezii făcuseră deja o treabă excelentă în ceea ce privește ergonomia lui Nissan Qashqai. De asta nici nu au schimbat prea multe în zona respectivă, lucrurile fiind în proporție de 99% neschimbate. Acel 1% este reprezentat de mutarea butonului pentru pornirea/oprirea motorului, din dreapta volanului, pe consola centrală. Totuși, au fost mai multe voci care au spus de-a lungul timpului că Nissan Qashqai are materiale ceva mai „spartane”.
Japonezii au ascultat și au acționat. Aceștia au vrut să ofere o experiență îmbunătățită, de asta vei observa mult Alcantara. Foarte mult. Și enumăr: partea mediană a bordului și a ușilor, cotierele de pe uși, dar și cotiera centrală. Desigur, Alcantara găsim și pe scaune, cel puțin pe echiparea noastră N-Design. Apropo, pe N-Design primești piele neagră matlasată și numele modelului pe spătarele scaunelor față.
Scaunele au venit cu funcție de încălzire, dar acestea pot veni și cu funcție de masaj. Singurele locuri unde vei găsi un plastic tare sunt zonele inferioare ale ușilor și ale bordului. Totuși, nu este un lucru ieșit din comun pentru acest segment de preț.
Pe bancheta spate, pot spune că am avut destul loc la cap și picioare, chiar dacă am 1.85 metri. Tunelul median este destul de înalt, dar nu reprezintă o problemă atât de mare, astfel că pe banchetă pot sta chiar și 3 adulți.
Alcantara găsim și pe ușile din spate. Din păcate, diferența de calitate între ușile față și cele spate a rămas și pe facelift. Dacă în partea superioară a ușilor față avem un material moale, în spate ne întâlnim cu unul simțitor mai tare.
Din punct de vedere al izolării fonice, Nissan Qashqai se descurcă bine, cel puțin la viteze de sub 100-110 km/h. La viteze de autostradă vântul își face simțită prezența. Totodată, pot spune că motorul are câteva intervenții gălăgioase.
Volumul portbagajului este cuprins între 455 și 504 de litri, în funcție de alegerea ta de a-ți echipa modelul cu o roată de rezervă sau nu. Totodată, în portbagaj regăsim o podea falsă, modulară, formată din 2 elemente diferite. Acestea acționează ca un separator foarte practic de bagaje.
Renault Austral oferă un portbagaj ceva mai mare, de 555 de litri, în timp ce Hyundai Tucson vine cu și mai mult spațiu, adică 577 de litri. Totuși, Mazda CX-5 vine cu cel mai mare portbagaj din această comparație, cu un volum de 583 de litri.
Preţ de achiziţie
În România, Nissan Qashqai pleacă de la 30.990 de euro cu TVA. Dacă vrei să optezi pentru echiparea N-Design, așa cum am avut și noi, scoți din buzunar 40.310 euro cu TVA.
Desigur, asta pentru motorizarea mild-hybrid, deoarece prețurile pot varia în funcție de alte versiuni, precum cea e-POWER. Totodată, ai 5 niveluri de echipare diferite din care poți alege, adică Acenta, N-Connecta, Tekna, N-Design și Tekna Plus.
Renault Austral are un preț de plecare de 31.600 de euro cu TVA, în timp ce Hyundai Tucson pornește de la 27.225 de euro cu TVA, dar pentru un model cu o cutie automată scoți din buzunar cel puțin 29.040 euro. Noua generație Mazda CX-5 pleacă în România de la 32.690 de euro cu TVA.
Siguranţă
Noul Nissan Qashqai facelift a fost testat recent de inginerii Euro NCAP. Acesta a obținut 4 din 5 stele, având procentaje foarte bune la protecția adulților și copiilor din habitaclu, respectiv 78% și 85 %. Din păcate, scorul final a fost tras în jos de faptul că la protecția pietonilor SUV-ul japonez a obținut 65%, în timp ce sistemele de siguranță au fost notate cu 62%.
Chiar și așa, ai o mulțime de sisteme de asistență și siguranță încă din standard. Qashqai facelift a primit și un sistem de camere cu vedere la 200 de grade, menit să ajute șoferul în intersecții. Practic, această cameră montată pe grila față, are un câmp cu vedere la 200 de grade. Asta înseamnă că șoferul nu va mai fi nevoit să iasă prea mult cu „botul” mașinii în intersecție, pentru a observa traficul.
Noul Qashqai aduce și Modul Personalizat de Asistență, care le permite șoferilor să ajusteze sau să intervină asupra funcționării sistemelor. Funcțiile de frânare de urgență au fost recalibrate pentru a îmbunătăți detectarea riscurilor și pentru a reacționa mai rapid în caz de o posibilă coliziune.
Ţinută de drum
Față de varianta non-facelift, japonezii nu au făcut foarte multe modificări din punct de vedere tehnic. Asta și pentru că, sincer, nu era nevoie.
În cea mai mare parte a timpului, imperfecțiunile sunt absorbite foarte bine, suspensia fiind silențioasă și rafinată.
Cea mai importantă modificare adusă de japonezi este îmbunătățirea izolării fonice, când vine vorba de zgomotul produs de motor. Clar, în unele momente de accelerație, propulsorul termic devine gălăgios, dar nu într-un mod deranjant. Direcția este ideală pentru mersul prin jungla urbană, dar s-a descurcat respectabil și pe drumurile virajate.
Desigur, nu vei simți niciun fel de feedback atunci când mergi sportiv. Trebuie luat în considerare că Nissan Qashqai este o mașină pentru familiști, nici pe departe una cu un caracter dinamic. Acest lucru îl observi și atunci când ruliul își face simțită prezența destul de rapid.
Vizibilitate
Noul Qashqai facelift asigură o suprafaţă vitrată bine conturată, care nu pune mari probleme de vizibilitate. În același timp, luneta are dimensiuni rezonabile. Ca la orice model din această gamă, oglinzile laterale sunt generoase. Pentru a-ți ușura și mai mult viața, Nissan Qashqai vine cu un sistem de camere cu vedere la 360 de grade.
În premieră penrtu Qashqai, ai o vedere 3D. Acum, pe lângă avantajul că poți vedea mașina de sus, ai și alte 8 unghiuri disponibile. Practic, poți vizualiza mașina „de afară”, exact ca într-un joc video. Qashqai mai dispune și de o vedere specială la 200 de grade, atunci când te aflii într-o intersecție.
Farurile dispun de un modul adaptiv pentru faza lungă, completat de o unitate mai mică pentru distribuția fasciculului mai larg, utilă pentru o vizibilitate crescută în condiții de ceață și lumină slabă. Acum vorbim și despre un nou font luminos. Acesta se numește Ultra Red, creat pentru a fi mai ușor de observat în trafic. Sincer, este greu să nu îl vezi, indiferent de momentul zilei.
Tehnologie
Noul Qashqai facelift vine cu un sistem Google integrat. Asta înseamnă că sistemul multimedia de 12.3 inch acționează ca un smartphone cu sistem de operare Android. Ai clasicul Play Store, de unde îți poți instala aplicații folositoare precum: Waze, Spotify și altele. Bineînțeles, ai și acces la Google Maps. Pe lângă toate acestea, primești și un asistent vocal Google, menit să îți facă viața mai ușoară în spatele volanului.
În plus, o să primești și sistemul Invisible Hood View, care permite șoferului să vadă poziția roților din față, exact ca și cum capota ar fi invizibilă. Această vedere folosește învățarea automată pentru a crea o imagine din fața mașinii, bazată pe ceea ce poate transmite camera din față.
Din fericire, Nissan Qashqai îți oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, iar folosirea acestor soluții îți va ușura viața foarte mult.
Tot Qashqai vine și cu un sistem opțional de tip head-up display. Acesta este color și are o diagonală de peste 10 inch. Afișarea informațiilor pe el este clară și ușor de interpretat. Pe mașina noastră am mai avut parte de un instrumentar de bord complet digital foarte configurabil și plăcut de utilizat, dar și un sistem audio Bose cu 10 incinte care va fi pe placul melomanilor.
Design
Pentru că vorbim despre un model din „Țara Soarelui Răsare”, normal că Nissan Qashqai are o mulțime de elemente inspirate din vasta tradiție a Japoniei.
Cel mai bun exemplu este grila frontală, inspirată din armurile purtate de războinicii samurai. Semnătura luminoasă a fost și ea schimbată. În partea inferioară a blocurilor optice față există elemente în formă de virgulă. Acestea se continuă și spre extremitățile grilei, pentru a crea un efect de plutire.
În paleta de culori a noului Qashqai au fost adăugate trei nuanțe: Alb Pearl, Negru Pearl și Deep Ocean. Pe mașina noastră de test am avut parte de culoarea Albastru Magenta, dar și de jante de 20 de inch care pe echiparea N-Design au un aspect special. De menționat că indiferent pentru ce culoare optezi, poți alege un plafon contrastant.
În partea din spate, schimbările sunt minore. Semnătura luminoasă a fost redesenată și regăsim aceleași elemente sub formă de virgulă în blocul optic.
Ne-a placut
- Calitatea interiorului
- Ergonomia interiorului
- Tehnologia îmbunătățită
Nu ne-a placut
- Volumul mic al portbagajului comparativ cu rivalii
- Grafica învechită a sistemului multimedia
Ultimele teste
-
Nissan Qashqai
Pionier -
Îmblânzirea leului -
Declarație de dragoste -
Irezistibil
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile revine pe piața din România, sub o nouă structură de distribuție. Clienții vor avea la dispoziție modele ca Juke, Qashqai și X-Trail, dar și două vehicule utilitare: Townstar și Interstar Van. (Miercuri, 05 Noiembrie)
-
Anul acesta, Nissan X-Trail împlinește 25 de ani de la debut. În acest sfert de secol, X-Trail a fost comercializat în peste 8.1 milioane de exemplare la nivel global. (Luni, 27 Octombrie)
-
Constructorul nipon de automobile a publicat primele imagini cu viitorul SUV Tekton. Acesta va fi produs în India, dar, ulterior, va fi exportat și pe anumite piețe globale. Încă nu știm care vor fi acestea. (Marti, 07 Octombrie)
-
Nissan lansează, pe piața locală din Japonia, noul X-Trail Nismo. Comenzile vor fi deschise în data de 24 septembrie, iar constructorul nipon nu a precizat dacă noul model va fi disponibil și pe alte piețe, cum ar fi Europa. (Joi, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a lansat oficial noua generație Leaf. Disponibil în două versiuni de putere și baterie, noul model va putea fi comandat începând cu toamna acestui an. (Marti, 17 Iunie)



















Alta mare tampenie: Qashqai, segment B? La 4.4 metri lungime? Pai Puma ce mai e in cazul asta? ∅?