Drivetest Opel Mokka (2012-2017)

1.6 CDTI 136CP 4x2 Man S/S Enjoy
Opel Mokka (2012-2017) zoom
de Dragoș Băltățeanu
Luni, 30.03.2015
Silenzio Stampa

Opel a decis că este timpul ca cel mai mic SUV din gama sa să primească o motorizare diesel pe măsură. Asyfel, Opel Mokka poate fi achiziţionat acum şi cu noul motor CDTi de 1.6 litri de 136 CP, care putea fi găsit până acum pe familia de modele Astra şi pe noul Zafira Tourer. Noul motor face parte din familia de propulsoare diesel de ultimă generaţie pe care Opel a început să le folosească din 2014 încoace. 

Există trei motoare CDTI în această familie: 1.3 CDTI, 1.6 CDTi şi 2.0 CDTI, disponibile în diverse variante de putere. Despre cel de 2.0 CDTi şi 170 CP am vorbit în cadrul unui test recent cu Opel Insignia, iar acum este vremea să disecăm varianta de 1.6 litri şi 136 CP de pe modelul Mokka.

Mokka este un model extrem de important pentru Opel în Europa. Piaţa modelelor SUV şi crossover de dimenisuniu mici este în creştere, iar Opel nu vrea să piardă acest tren. Era esenţial ca Mokka să primească un motor diesel pe măsura calităţilor, iar acum această problemă a fost rezolvată. Să vedem cum se comportă noul motor pe şosea.

Opel Mokka (2012-2017)
1.6 CDTI 136CP 4x2 Man S/S Enjoy

  • Pret de pornire 21.700 €
  • Pret model testat 24.800 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul motor 1.6 CDTI de 136 CP este silenţios. Aceasta este prima impresie pe care ti-o dă noul propulsor Opel după ce te-ai urcat la volanului Mokka. Faţă de propulsorul de 1.7 CDTi, diferenţa de zgomot perceput în habitaclu este semnificativă. 

Noul propulsor de 1.598 cmc furnizează 136 CP între 3.500 şi 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 320 Nm între 2.000 şi 2.250 rpm. Cuplul disponibil de la turaţii joase face ca Mokka să se simtă foarte bine în oraş, motorul răspunzând prompt la orice atingere fină a pedalei de acceleraţie. Este rafinat şi mult mai plăcut în utilizare faţă de motoarele diesel din familia veche CDTI. Mult mai elastic şi cu un set de resurse respectabil, noul motor se potriveşte foarte bine cu caracterul lui Mokka şi va deveni, probabil, cel mai bine vândul propulsor pentru acest model. Şi nu numai, pentru că noul 1.6 va apărea în scurt timp în oferta tuturor modelelor Opel, fiind o alternativă excelentă care se potriveşte mai multor segmente, de la Corsa la Insignia.

Pe modelul testat de noi, motorul diesel de 136 CP era asociat cu cutia de viteze manuală cu şase trepte, cu o acţionare suficient de precisă şi rapoarte etajate corect. Noul motor diesel este disponibil atât cu tracţiune integrală, cât şi pentru versiuni cu tracţiune faţă.

Noul propulsor nu are nevoie de aditivul AdBlue, emisiile sale poluante fiind suficient de mici pentru a nu mai fi nevoie de un rezervor suplimentar pentru aditivul folosit de atât de multe modele diesel concurente. Opel foloseşte, totuşi, AdBlue pe acest motor pe versiunea existentă pe monovolumul Zafira.

Noul motor este construit din bloc din aluminiu, ceea ce a adus o reducere semnificativă a masei. Acesta este cu aproximativ 20 de kilograme mai uşor faţă de propulsorul anterior. Unitatea 1.6 CDTI utilizează o turbină cu geometrie variabilă, sistem de injecţie common-rail şi injectoare capabile să furnizeze carburant la o presiune de 2.000 bari.


Consum

În ceea ce priveşte consumul de carburant, acesta este unul absolut decent pentru un automobil de dimensiunile crossoverului Mokka şi numărul de cai putere. Comparând, însă, cu concurenţa, media de consum este ceva mai ridicată, chiar dacă diferenţa este dată de puterea superioară a propulsorului Opel.

Astfel, Opel Mokka 1.6 CDTi de 136 CP consumă oficial 4.3 litri/100 km în medie. Mini Countryman SD 143 CP consumă 4.8 litri/100 km, iar Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 de 110 CP are o medie de 5.2 litri/100 km. În schimb, un Citroen C4 Cactus BlueHDI 1.6 100 CP vine cu 3.4 litri/100 km, iar un Nissan Juke 1.5 dCi 110 CP consumă 4.0 litri/100 km.

În viaţa reală, Opel Mokka echipat cu noul motor 1.6 CDTI a consumat 5.7 litri, această valoare fiind înregistrată în traficul irlandez. Traseul parcurs a inclus autostradă (limitată la 120 km/oră), drumuri naţionale şi parcurgeri ale unor orăşele şi sate locale. 

Performanţe

Datorită infuziei proaspete de putere, Opel Mokka 1.6 CDTI poate ţine capul sus în segmentul SUV-urilor de dimensiuni mici. Cei 136 CP sunt suficienţi pentru a putea devora sprintul de la 0 la 100 km/oră în 9.9 secunde, iar viteza maximă care poate fi atinsă este de 190 km/oră.

Singurele modele care îl întrec la acest capitol pe Mokka sunt cele ceva mai puternice din alt segment de preţ. Primul este puternicul Mini Countryman SD 143 CP, care poate atinge 100 km/oră în 9.3 secunde, apoi urmează modele ca Jeep Renegade 2.0 Multijet 140 CP (9.5 secunde) şi Skoda Yeti 2.0 TDI 140 CP (9.7 secunde).

Interior

Opel a încercat mereu să îmbunătăţească calitatea interioarelor şi a materialelor folosite pentru modelele sale, iar Mokka se numără printre maşinile bine structurate la nivel de interior, oferind o cantitate decentă de spaţiu pentru cei doi ocupanţi ai locurilor din faţă. Nici în spate nu se stă rău, iar portbagajul oferă 356 litri, o valoare aflată în media clasei.

La interior există două spaţii de depozitare închise amplasate în dreptul pasagerului, iar în partea superioară a consolei centrale avem un display color pe care sunt afişate informaţiile de la sistemul de navigaţie şi de la cel audio.

Consola în sine este similară cu cea din majoritatea modelelor Opel, cu mult prea multe comenzi şi cu nu mai puţin de patru butoane de control rotative. Poziţia la volan este înaltă şi oferă o bună vizibilitate către exterior, iar scaunele sunt foarte confortabile, mai ales dacă le alegem pe cele cu certificare AGR, care oferă suport lombar şi lateral de top.

Preţ de achiziţie

Pentru a achiziţiona un Opel Mokka echipat cu noul motor 1.6 CDTI, bugetul trebuie să înceapă de la 21.700 euro (TVA inclus). Preţul este valabil pentru echiparea Enjoy şi doar pentru modelele cu tracţiune faţă. Un Mokka 1.6 CDTI cu tracţiune integrală şi echipare de top Cosmo ajunge la 24.800 de euro.

Un concurent important pentru Mokka prin prisma preţului este Dacia Duster, pentru care trebuie să achităm suma de 17.100 euro. Preţuri atractive găsim şi la modelele Citroen C4 Cactus şi Nissan Juke, pentru care sumele cerute sunt în jur de 18.000 euro, dar motoarele oferite au puteri inferioare celor oferite de noul propulsor de pe Opel Mokka.

Pentru preţuri similare cu cele ale versiunii de top Opel Mokka 1.6 CDTi mai putem accesa modele ca Suzuki Vitara 1.6 Diesel 4x4 de 120 CP (la 23.000 de euro) sau Skoda Yeti 2.0 TDI 140 CP, care poate ajunge însă în echiparea superioară Laurin&Klement până la 30.000 de euro. 

Siguranţă

Opel Mokka a trecut prin testele de impact organizate de organismul independent EuroNCAP în sesiunea organizată în 2012. Scorul general obţinut a fost maxim: cinci stele. Punctajul pentru protecţia pasagerilor adulţi a fost un excelent 96%, în timp ce pasagerii copii au adunat 90% din numărul maxim de puncte posibile. Protecţia pietonilor este apreciată de către EuroNCAP la 67%.

Bineînţeles, Opel Mokka vine echipat cu un set complet de airbaguri, ESP, ABS, frâne pe disc pentru toate roţiile şi sistem de monitorizare a presiunii din pneuri.

Ţinută de drum

Opel Mokka este un crossover orientat către confort şi uz urban, iar asta înseamnă că pe drumuri virajate vom da de o tendinţă supraviratorie atunci când împingem nejustificat ritmul de condus.

Mokka se simte cel mai bine într-un ritm normal, pentru că atunci suspensia absoarbe bine denivelările, iar înclinarea caroseriei pe viraje este minimă. Direcţia nu este unul dintre cele mai mari atuuri ale modelului Mokka, feeligul transmis către cel de la volan putând fi descris ca fiind aproximativ. Asistarea este electrică, şi acest lucru contribuie la senzaţia de artificial resimţită de şofer.

Vizibilitate

Poziţia înaltă la volan, un set de oglinzi laterale generoase şi o lunetă cu dimensiuni decente asigură o vizibilitate bună aproape oricărui model, iar Mokka nu va face excepţia de la această regulă. Cu un set de senzori şi o cameră pentru mersul cu spatele, Mokka se descurcă fără probleme în orice loc de parcare mai strâmt. Montanţii faţă pot jena uneori privirea fiind destul de groşi în partea de jos, dar cu puţin antrenament vom învăţa să evităm această situaţie.

Tehnologie

Opel Mokka vine încă din 2012, anul lansării SUV-ului de clasă mică a celor de la Opel, cu toate elementele pe care le aştepţi să le găseşti pe un model din acest segment. De la geamuri electrice, afişaj multimedia de dimensiuni generoase, comenzi pe volan şi sistem de climatizare, până la elemente mai neconvenţionale, cum ar fi sistemul Opel Eye.

A doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye, tehnologie care echipează Opel Mokka, include un sistem de avertizare privind o coliziune frontală (FCA), sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere şi sistem de avertizare privind depăşirea benzii de circulaţie (LDW). Toate acestea lucrează împreună pentru a asigura o deplasare cât mai sigură, fără intervenţii efective asupra conducerii vehiculului, fiind folosite doar avertimente audio şi mesaje pe afişajul computerului de bord.

Nu putem să nu menţionăm sistemul FlexFix, care găzduieşte o bicicletă în standard şi permite circularea cu o viteză mai mare de 120 km/h cu bicicleta montată. Cu ajutorul unui accesoriu, Mokka poate transporta trei biciclete pe sistemul FlexFix, iar acestea pot fi înclinate în jos printr-o manevră simplă pentru a putea deschide portbagajul.

Design

Designul modelului Mokka nu va uimi pe nimeni după ce a trecut ceva vreme de la lansare. Este o prezenţă plăcută, cu forme bine proporţionate, care nu şi-a propus să şocheze pe stradă, aşa cum o fac unii dintre rivaii săi direcţi. Este un limbaj de design apreciat de către clienţii mărcii, dar şi de cei care caută un automobil frumos, dar fără a ieşi neapărat în evidenţă. În plus, acest stil de design va rezista mai bine la trecerea timpului.

Nu ne-a placut

  • Consolă centrală încărcată
  • Direcție anesteziată
  • Preţ în zona superioară a segmentului
Date tehnice - Opel Mokka (2012-2017) 1.6 CDTI 136CP 4x2 Man S/S Enjoy
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4278
Putere maxima CP (rpm)
136 (3500)
Latime mm
2038
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (2000)
Inaltime mm
1658
Viteza maxima km/h
191
Greutate kg
1449
Acceleratie 0-100 km/h s
9.9
Ampatament mm
2555
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
52
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
356
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Mokka (2012-2017)

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • Tembelus Rex
    Nu stiu ce parere aveti voi dragi utilizatori/ cititori automarket dar sincer chiar nu le vad rostul la asemenea masini - deja exemplarul de fata ajunge sa coste cat o masina de volum, de segment D ceea ce mi se pare aiurea daca stam sa ne gandim cam ce platforme au la baza asa zisele suvulete clasa B.

    Proprietarii lor cumpara de fapt doar un vis si o imagine ....un vis de a ajunge unde altii nu pot in conditii dificile meteo si de teren.....si o imagine conform careia "uite domnule si-a luat jeep. mai mic dar e jeep , e un om important (chipurile), a reusit in viata, si l-a luat pentru siguranta....siguranta de multe ori falsa (nu intotdeauna)........"
    40 24
  • Frumusica. Materiale de calitate in interior. Performante bune@motor nou. Are totusi un dezavantaj mare: greutatea. Trax, Captur si C4 Cactus au fiecare cel putin cate 200kg in minus.
    17 18
  • Tembelus sa stii ca numai la noi e mentalitatea ca daca are SUV cineva e realizat. Plus ca la noi nu esti considerat cu adevarat bogat daca n-ai macar un Merc, BMW sau Audi (boala a 90% din romani cand vine vorba de a achizitiona o masina premium).

    Proprietarii nu cumpara un vis pentru ca cei de afara stiu ce fac atunci cand achizitioneaza o masina. Nu e Hummer, e adevarat, insa oricum ajunge mai usor in locuri unde orice masina normala de clasa A-D ar avea dificultati iar pe zapada e net superioara.

    Clasa respectiva e de leisure si pentru tineret. Cei din alte categorii de varsta mai au cel putin o masina in garaj (ma refer la straini). Nu e o clasa pentru oameni realizati sau bogati. Nu afara. La noi e alta poveste din cauza veniturilor mici. Clasa de mijloc la noi e aproape inexistenta dupa criza (plus ca 40% din romani traiesc la limita saraciei) si greu incercata de datorii. E o diferenta imensa intre middle class-ul mioritic si cel din UE, fie ca vorbim de media UE dar mai ales de cele mai bogate tari.

    Clasa B SUV e un segment de nisa si nu e pentru piata autohtona unde vanzarile sunt mici spre 0 (ma refer la celel noi).

    Per total imi place insa bordul e intr-adevar prea incarcat-->ergonomie mai slaba si greutatea e un pic cam maricuta (specific Opel de altfel).
    21 4
  • 24.800 euro ?!...moca.
    18 5
  • 24.800 de euro - da si e un pret relativ decent pentru multi oameni si un pret foarte scazut cand vedem ca un duster ajunge sa coste 17-18 mii de euro dar mai ales cutia mergatoare utilitara skoda yeti ajunge sa coste 30 de mii + ? atunci chiar e justificat pretul unui mokka si al unui captur.
    8 14
  • mishazaitev
    Utilitatea sau lipsa de utilitate a unui SUV va ramane mereu un subiect de disputa, datorat mai ales faptului ca multi dintre proprietarii acestui gen de masini abia caca ies pe un drum forestier. Apropos de asta mi-aduc amuzat cu placere de un episod trait acum cativa ani pe drumul care duce spre Cascada Lotrisor, cand unul dintre partenerii conjuncturali de calatorie nu a vrut sa intre pe drumul respectiv cu un Volvo XC 60, de frica sa nu-si strice masina. L-am luat la mine in masina, am ajuns la respectiva cascada si dupa cateva minute au ajuns si niste turisti cu un Logan ...

    Stric despre Moka... desi sistemul 4x4 este unul care functioneaza destul de bine, in masura in care cineva chiar ar intentiona sa foloseasca aceasta masina si altfel decat pe asfalt, garda la sol extrem de joasa, iar pune probleme foarte mari.
    8 4
  • mishazaitev
    Utilitatea sau lipsa de utilitate a unui SUV va ramane mereu un subiect de disputa, datorat mai ales faptului ca multi dintre proprietarii acestui gen de masini abia caca ies pe un drum forestier. Apropos de asta mi-aduc amuzat cu placere de un episod trait acum cativa ani pe drumul care duce spre Cascada Lotrisor, cand unul dintre partenerii conjuncturali de calatorie nu a vrut sa intre pe drumul respectiv cu un Volvo XC 60, de frica sa nu-si strice masina. L-am luat la mine in masina, am ajuns la respectiva cascada si dupa cateva minute au ajuns si niste turisti cu un Logan ...

    Stric despre Moka... desi sistemul 4x4 este unul care functioneaza destul de bine, in masura in care cineva chiar ar intentiona sa foloseasca aceasta masina si altfel decat pe asfalt, garda la sol extrem de joasa, iar pune probleme foarte mari.
    4 4
  • @@V

    Nu incerca sa manipulezi! Captur nu are ce cauta in ecuatie pentru ca nu este disponibil cu tractiune 4x4, iar YETI 4x4 2.0TDI 140 cp pleaca de la vreo 25 000 de euro. Cu motorizare de 110 CP este mai ieftin decat Moka. Nu comentez designul, e o chestie de gust, insa din punct de vedere al spatiului si al capacitatii de a parasii asfaltul este mult peste Moka.

    @Automarket
    Pentru ca inteleg ca ati TESTAT masina, modelul ce v-a fost pus la dispozitie era 4x4? Nu mentionati decat ca este diponibil cu tractiune integrala fara sa spuneti, ca de obicei, nimic despre modul in care aceasta functioneaza, singurul indiciu in acest sens fiind similitudinea de pret intre modelul testat si varianta COSMO cu tractiune integrala.
    4 7
  • Misha, eu prima dată am urcat la Lotrişor cu o Dacie 1310.
    Şi atunci erau turişti cu maşini serioase care urcaseră pe jos şi apoi se mirau văzându-ne.
    Şi a propos de Mokka, vorba ta: ce rost are să pui 4x4 dar să laşi garda la sol cât a Loganului? Păi Sandero Stepway nu are 4x4 dar are garda cu 5 cm mai mare!
    Aaa, dar poate nu cunosc eu publicul ţintă. Care dă câteva mii de euro în plus pe tracţiune integrală şi o foloseşte când îl prinde zăpada cu anvelopele de vară.
    2 4
  • misazaitev
    @Kap
    Eu nu as vrea sa bag mana in foc insa, daca garda la sol se masoara de la bara din fata, cred ca-i mai mica decat a Loganului. E pacat de tractiunea integrala care chiar merge bine puterea fiind tansferata pe puntea spate destul de prompt!
    4 1
  • Nu-i deloc un pret "decent" , ba chiar unul foarte nesimtit. Bine, de aia traim intr-o economie de piata unde liberul arbitru e sfant. Poti alege ce-ti doresti daca nu-ti convine oferta.
    Personal prefer un Renault Captur xmod la 15, 16 sau 18.000 € full, super personalizat si foarte chic. Dau un ban, dar stau in fata !
    9 8
  • it's a german!
    2 4
  • crappy german! aduce a buba plina cu puroi! neg canceros! e hidoasa.
    1 5
  • marius org
    o masina scumpa in segmentul ei iar la HUBER este mai scumpa la achizitie cu ceel putin 2000 euro fata de alti dealeri
    2 0
  • Toti aveti dreptate :)
    Eu insa am reusit sa circul cu aceasta masinuta in Bucurestiul iadului alb din 17-18 ian.2016, apoi a reusit sa ma scoata din oras si sa ma treaca peste Carpati. Motorizare 1.4 turbo, cutie automata.
    Asa ca am dat un ban dar stau in fata! :)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru