Drivetest Peugeot 5008

4.5
Peugeot 5008 zoom
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu
Marti, 19.08.2025
Ce-am fost și ce-am ajuns

A fost un timp când monovolumele reprezentau un adevărat segment în industria auto, un tip de vehicul creat special pentru familiști, care aveau nevoie de tot felul de elemente practice. Ei bine, astfel de elemente nu prea erau găsite pe mașinile obișnuite. Totul s-a schimbat în 1984, când Renault a venit pe piață cu modelul Espace. De ce aducem în vorbă marca rivală Renault când noi scriem aici despre Peugeot?

Este simplu. Espace a fost proiectat inițial de Chrysler, care la vremea respectivă tocmai fusese cumpărat de Peugeot. Se pare că cei de la Peugeot nu au fost încântați de ideea unui monovolum, așa că cei de la Renault au intrat pe fir și au creat istorie.

Iată că în 2009, după un sfert de secol de la apariția lui Espace, Peugeot s-a hotărât să scoată propriul MPV, numit 5008. Din păcate, acest model a apărut într-o perioadă în care aceste tipuri de vehicule începeau să dispară, deoarece moda SUV-urilor luase amploare.

Așa că 5008 a făcut ce ar face orice francez aflat într-o criză de identitate: s-a reinventat. Și-a pus o mască nouă, și-a umflat pieptul, și-a ridicat suspensia și s-a transformat într-un SUV odată cu apariția generației trecute.

Acum avem de-a face cu cea mai nouă generație 5008, a doua de la metamorfoză. Pentru a înțelege și mai bine, ți-am pregătit și o prezentare video.

PREZENTAREA VIDEO CU NOUL PEUGEOT 5008

Peugeot 5008

  • Pret de pornire 36.000 €
  • Pret model testat 43.500 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Toate motorizările disponibile acum pe noua generație 5008 sunt electrificate, iar motorul diesel a dispărut de tot din catalogul francezilor. 5008 poate fi comandat într-o versiune complet electrică, o versiune plug-in hybrid sau, așa cum am avut noi, o versiune mild-hybrid.

Astfel, mașina noastră de test a fost echipată cu un motor în 3 cilindri, de 1.2 litri, pe benzină. Doar că, în cazul lui 5008, puterea a fost crescută, de la 136 la 145 de cai putere.

Cand vorbim de un SUV care cântărește 1.5 tone, lumea tinde să exagereze și să critice atunci când producătorul montează sub capotă un motor cu 3 cilindri, insă de această dată vorbim de noua generatie 1.2 Turbo, cu distributie pe lant, care are in plus si un motor electric de 28 CP integrat in cutia cu dublu ambreiaj Punch. Apropo, 5008 poate fi cumpărat doar cu o cutie automată cu 6 rapoarte.

Resursele motorului sunt decente pentru uzul de zi cu zi al mașinii, având în vedere că mașina are o masă proprie relativ mică. Dar în continuare cei de la Peugeot au clasica „problemă” cu transmisia. Chiar dacă au trecut de la transmisia cu 8 rapoarte care era destul de lentă la una nouă cu 6 rapoarte, vei observa că nici aceasta nu este cea mai rapidă.

Uneori, aceasta reacționează lent atunci când ceri un plus de putere și preferă să rămână prea mult în trepte superioare în modul Normal sau Eco. Mai mult, transmisia poate fi puțin reticentă în a schimba rapid vitezele, mai ales atunci când vrei o accelerație puternică într-un timp scurt.

La alte mașini hibrid, în astfel de momente intervine motorul electric, dar Peugeot 5008 se bazează mai mult pe motorul pe benzină, în timp ce motorul electric intră în funcțiune doar la viteze reduse sau în timpul decelerării.

Consum

Cei de la Peugeot au declarat că noul 5008 are un consum oficial de 5.8-5.9 l/100km. Ei bine, nu pot să spun că m-am apropiat prea mult de aceste valori, dar în același timp, în toate zilele în care am testat mașina, au fost temperaturi de aproximativ 37 de grade.

Astfel, am stat încontinuu cu aerul condiționat pornit aproape la maxim. Așadar, în oraș, chiar dacă am avut un sistem mild-hybrid, consumul mediu a fost de 9.7 l/100 km.

În afara orașului, pe un drum național unde am avut și localități, linii drepte, curbe în urcare și coborâre, consumul mediu a scăzut sub 6, mai exact 5.8 l/100 km. Pe autostradă, cu pilotul automat setat la 130 km/h, consumul indicat în bord era de 7.7 l/100 km. Astfel, după cele 3 zile petrecute cu mașina, am avut un consum mediu de 8.9 l/100 km, o cifră nu foarte apropiată de cea oficială.

Dacă ne uităm la rivali, putem să alegem modele precum Nissan X-Trail, Skoda Kodiaq și noul Volkswagen Tayron. Prin urmare, Nissan X-Trail, cu o motorizare asemănătoare și sistem mild-hybrid are un consum mediu cuprins între 7.1 și 7.6 l/100 km.

Atât pentru Skoda Kodiaq cât și pentru Volkswagen Tayron ne uităm la aceeași motorizare, care are la bază tot un sistem mild-hybrid. Totuși, consumurile diferă pentru cele două mașini. Așadar, Skoda Kodiaq are un consum mediu cuprins între 5.9 și 6.6 l/100 km, în timp ce Tayron se laudă cu un consum mediu cuprins între 6.2 și 6.9 l/100 km.

Performanţe

Așa cum spuneam mai sus, Peugeot 5008 a extras ceva mai multă putere din sistemul de propulsie. Acum are 145 de cai putere și un cuplu motor maxim de 230 Nm. Prin urmare, sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 11.2 secunde, iar viteza maximă este de 200 km/h.

Comparativ, Nissan X-Trail are la bază un motor de 1.5 litri benzină, tot cu 3 cilindri. În total, mașina dezvoltă 163 de cai putere și un cuplu motor maxim de 300 Nm. Astfel, are nevoie de 9.6 secunde pentru a atinge 100 km/h, iar viteza maximă este de 200 km/h.

Așa cum am menționat anterior, atât Kodiaq, cât și Tayron, folosesc același motor, adică un 1.5 litri benzină, dar cu 4 cilindri. Ambele mașini dezvoltă 150 de cai putere și 250 Nm cuplu. Totuși, când vine vorba de performanță, observăm niște diferențe.

Kodiaq atinge 100 km/h în 9.9 secunde, iar viteza maximă este de 205 km/h. Tayron face sprintul de la 0 la 100 km/h în 9.4 secunde, iar viteza maximă este de 204 km/h.

Interior

Față de generația anterioară, interiorul a suferit o serie de modificări substanțiale. Totuși, habitaclul lui 5008 este extrem de asemănător cu ce am văzut pe noua generație 3008. Francezii au pus accent și mai mult pe un aspect futurist, aproape SF. Din acest motiv, la interior regăsim tehnologie de ultimă oră, unghiuri drepte, multe texturi și combinații de materiale, arhitectura i-Cockpit și așa mai departe. Chiar și acel volan de mici dimensiuni ajută la această imagine.

Selectorul transmisiei a fost mutat pe planșa de bord. Prin urmare, consola centrală este mult mai aerisită și mai încăpătoare decât la vechea generație. Totodată, în zona mediană a bordului, regăsim un material textil care îmbracă planșa de bord și care se extinde pe portiere.

Că tot am pomenit de materiale, în partea superioară a bordului avem parte de materiale moi, însă, pe măsură ce cobori, plasticul tare începe să fie tot mai prezent, mai ales în zona buzunarelor portierelor. Scaunele pot veni îmbrăcate complet în Alcantara sau într-o combinație de material textil și piele ecologică, așa cum am avut noi.

Față de vechea generație, butoanele fizice au dispărut aproape complet. Pe tunelul central, avem o zonă interesantă, unde regăsim niște scurtături tactile pentru sistemul de climatizare. Totodată, bordul și portierele au niște decupaje interesante, unde lumina ambientală se reflectă, iar noaptea totul se vede destul de spectaculos.

Spațiile de depozitare sunt destul de generoase. Pe lângă cele clasice, ai două suporturi pentru pahare în consola centrală, dar și un spațiu de depozitare ascuns sub o clapetă. Cotiera vine cu o deschidere dublă.

Am spus deja că volanul de dimensiuni mici a fost păstrat. Partea bună este că instrumentarul de bord a fost ușor înălțat, astfel că acum îți găsești mai ușor poziția în care ai o vizibilitate bună. Francezii au ascultat de vocile clienților, care în trecut se plângeau de poziționarea și reglajul acestui volan.

În general, interiorul este destul de bine antifonat, chiar dacă mai există anumite zgomote neplăcute. De exemplu, 5008 a trecut de la o distribuție pe curea la una pe lanț. Din punct de vedere al fiabilității este mai bine, dar din păcate la ralanti, se emit diverse vibrații și sunete. Odată ce ajungi la viteza de croazieră, totul devine mai rafinat. Zgomotul de vânt, de rulare și cel al motorului este foarte bine atenuat.

Pe banchetă, 5008 poate acomoda destul de lejer 3 adulți, mai ales că bancheta poate culisa. Și la cap ai mult spațiu. Cu tot cu plafonul panoramic, mai aveam cel puțin două degete de spațiu la 1.85 metri. Mai mult decât atât, ai destule spații de depozitare, ai și guri de ventilație, o cotieră care include două suporturi de pahare, dar și perdeluțe de soare.

Peugeot 5008 vine cu 7 locuri, dar pe ultimile 2 locuri nu pot să spun că am avut prea mult loc. Probabil oamenii cu o înălțime de până la 1.70 metri ar putea sta confortabil. Cu toate cele 7 scaune ridicate, Peugeot 5008 are un volum al portbagajului de 259 de litri. Cu ultimile scaune rabatate, 5008 oferă 748 de litri, iar cu toate rândurile rabatate, ai la dispoziție 1.845 de litri.

Comparativ, Nissan X-Trail are un volum al portbagajului de 485 de litri, simțitor mai mic decât 5008. Totuși, frații din Grupul Volkswagen stau mult mai bine la acest capitol, deoarece Kodiaq are un portbagaj cu un volum de 845 de litri, în timp ce Tayron se laudă cu 850 de litri de spațiu.

Preţ de achiziţie

În România, Peugeot 5008 are un preț de pornire de 36.000 de euro cu TVA. Ai la dispoziție doar două niveluri de echipare din care poți alege, anume Allure și GT. Noi am avut de-a face cu echiparea de top GT, care pleacă de la 39.200 de euro. Modelul nostru a mai avut pe lângă câteva dotări extra opționale, precum culoarea exterioară sau plafonul panoramic, iar prețul de listă s-a ridicat la 43.500 de euro.

Comparativ, Nissan X-Trail pleacă de la 35.900 de euro cu TVA, în timp ce Skoda Kodiaq pornește de la 38.826 de euro. Totuși, dacă dorești 7 locuri trebuie să mai plătești în plus aproximativ 1.000 de euro. Volkswagen Tayron are un preț de pornire de 43.066 de euro cu TVA, dar din nou, pentru a avea 7 locuri, mai scoți din buzunar 900 de euro.

Siguranţă

Peugeot 5008 a fost testat recent de inginerii de la Euro NCAP. Modelul francez a obținut 4 stele la aceste teste. De exemplu, a obținut un procentaj de 82% când vine vorba de protecția adulților, 85% protecție la copii și 79% protecție la pietoni. Singurul capitol unde a obținut un procentaj mai slab a fost la sistemele de siguranță, pentru că a avut doar 62%.

Pachetul standard de siguranță este rezonabil, incluzând alerta obligatorie de oboseală a șoferului, asistentul la menținerea benzii de rulare, frânarea automată de urgență, precum și airbaguri pentru toate cele trei rânduri de scaune.

Modelul de top, GT, beneficiază de pilot automat adaptiv, iar monitorizarea unghiului mort și a traficului din spate la mersul cu spatele sunt disponibile într-un pachet opțional.

Ţinută de drum

Prin oraș, Peugeot 5008 este minunat de condus, chiar dacă vorbim despre un SUV cu 7 locuri. Sună ciudat, nu? La viteze reduse, de oraș, direcția este foarte asistată și poți manevra mașina cu ușurință. Mai știți când spuneam mai devreme că mulți s-au plâns de volanul acela mic pus destul de jos? Când conduci prin oraș, vei aprecia volanul acela, pentru că SUV-ul se simte mult mai agil decât pare.

În oraș, 5008 absoarbe bine toate denivelările, cu excepția celor mai mari, iar la viteze mai mari plutește liniștit, cu un nivel minim de zgomot. Suspensia a fost cu totul gândită spre confort, iar asta înseamnă că vei simți destul de tare mișcările de ruliu și tangaj. Practic, nu este la fel de dinamică precum Skoda Kodiaq.

Când treci în modul Sport, volanul opune ceva mai multă rezistență, dar simți că o face într-un mod artificial. Îți vei da seama că nu prea te ajută volanul de mici dimensiuni atunci când vrei să mergi ceva mai sportiv. Faptul că nu prea ai feedback de la drum și direcția nu este cea mai precisă adaugă la caracterul înclinat strict către confort a mașinii.

Vizibilitate

Oglinzile au dimensiuni potrivite pentru un SUV de aceste dimensiuni. Parbrizul și luneta sunt mari și nu prea pot să spun că ai unghiuri moarte în această mașină. Poate singurul lucru pe care l-aș fi schimbat ar fi fost mutarea boxelor care sunt lipite de stâlpul A, pentru că zona respectivă te poate deranja în intersecții.

În rest, mașina noastră a avut un sistem de camere cu vedere la 360 de grade, sistem care face parte dintr-un pachet. În standard ai doar cameră de marșarier și senzori de parcare. Din fericire, calitatea imaginii este mai mult decât decentă.

Tehnologie

Pentru că am avut de-a face cu echiparea de top GT, nu am avut parte de două ecrane separate pentru instrumentarul de bord și sistemul multimedia. Am fost răsfățați cu Peugeot i-Cockpit Panoramic, adică un display curbat HD de 21 de inch, care include atât instrumentarul de bord, cât și partea de media.

Sistemul multimedia are o grafică îmbunătățită, dar în continuare a avut niște momente când l-am prins în offside, în sensul în care a reacționat cu o oarecare întârziere la anumite comenzi. Așa cum spuneam, butoanele fizice lipsesc cu desăvârșire din habitaclu, iar tu ești nevoit să schimbi totul din sistemul multimedia.

Totuși, francezii s-au gândit la problema asta, așa că sub ecranul principal se află un ecran mai mic unde ai scurtături pentru toate meniurile sistemului. Conectivitatea la Apple CarPlay și Android Auto se face wireless și foarte rapid. Totodată, primești și o zonă pentru încărcat telefonul prin inducție.

Indiferent de nivelul de echipare pe care îl bifezi, trebuie să plătești în plus dacă vrei scaunele de top de pe 5008. Mă refer la scaunele cu tapițerie Alcantara REFLECTION. Amintesc că scaunele standard au reglaj manual, în timp ce acestea au reglare electrică și sunt certificate AGR.

Mai mult decât atât, pe lângă scaunele față încălzite, ai parte de ventilație, functie de masaj și funcție de încălzire pentru bancheta spate.

Design

În ultimii ani, cam tot ce a scos Peugeot de pe linia de producție a întors capetele. Cam așa este cazul și lui 5008, care împarte foarte multe elemente de design cu fratele mai mic 3008. De fapt, de la montantul B în față, modelele sunt identice.

Totuși, dacă mă întrebați pe mine, 3008 are niște proporții mai frumoase, plus că are și alura de SUV coupe. Nu mă înțelegeți greșit. 5008 arată cât se poate de bine. Astfel, în față avem de-a face cu o nouă grilă cu efect 3D, faruri full-LED Pixel cu funcție Matrix, semnătură luminoasă sub forma unor gheare de leu, cât și numele modelului inscripționat chiar în fața capotei.

Noi am avut de-a face cu o culoare exterioară numită Albastru Obsession, care nu face altceva decât să atragă și mai mult atenția. În standard primești jante de 18 inch, dar dacă bifezi echiparea GT, ai parte de jante de 19 inch.

Motivul ghearelor poate fi regăsit și în stopurile full LED. Acestea sunt unite de o bandă din plastic negru, care integrează numele producătorului francez.

Nu ne-a placut

  • Transmisie lentă
  • Lipsa butoanelor fizice

Ultimele teste

Comentarii (1)

  • Este o masina frumoasa am avut-o in vedere in 2021 ( desigur vechea generatie ) cand am cumparat o masina noua . Pe atunci avea si motorizare adevarata pentru un astfel de suv ma refer la 2.0 hdi 180 cp . Acest motor in 3 pistoane doar se chinuie are valori de consum mari deci polueaza mai mult chiar daca este el " hybridizat " Nu stiu care sunt vanzarile Peugeot in Europa dar in Romania in 2024 Peugeot nu are nici un model in top 10 .
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru