Drivetest Peugeot e-208

e 208 Allure Pack Baterie 50 KWh
Peugeot e-208 zoom
de Bogdan Mirică
Miercuri, 30.10.2019
Prima mutare

„50% din gama noastră va fi electrificată începând cu anul 2020”. Este afirmația care a creat un val de onomatopee înfundate la conferința de presă. Eram cu o seară înainte de testul internațional al noului Peugeot 208. Oficialul francez a aruncat bomba și noi toți cei prezenți acolo ne-am uitat în calendar ca să fim siguri că ne aflăm în toamna lui 2019.

Electrificarea include și versiuni hibride, însă chiar și așa e o declarație ambițioasă pentru că totul se va întâmpla într-un singur an. Primul pas, spărgătorul de gheață, pionierul aruncat în luptă de Peugeot este noul 208 electric. Un model cu zero emisii, gata să se dueleze cu mult mai experimentatul Renault Zoe și cu fratele de concern Opel Corsa-e.

Pentru a ne demonstra că vorbesc serios, francezii ne-au oferit la test, alături de versiunea convențională, despre care am povestit aici, și versiunea electrică. Momentul livrării primelor exemplare ar urma să fie stabilit în cursul anului viitor. Tot atunci vom vedea pe străzi și Peugeot 2008 electric, dar și câteva modele utilitare cu zero emisii.

Prin urmare, electrificarea promisă de Peugeot este palpabilă și promite să se întâmple în intervalul de timp stabilit, nu ca miile de kilometri de autostradă românească promiși pe hârtie.

Până atunci, haideți să vă povestesc cum se conduce noul Peugeot 208 electric.

  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

L-am avut pe mână pentru vreo 60 de kilometri. Nu a fost un test atât de aprofundat ca în cazul lui Renault Zoe, despre care am scris aici, însă a fost suficient pentru a înțelege că Peugeot a făcut un pas important în cursa de urmărire a celui mai bine vândut model electric din Europa. 208 electric beneficiază de o singură versiune de putere: 136 de cai, insesizabil mai mult decât rivalul Zoe. Cuplul motor are o valoare de 260 de Nm și este livrat de la 300 de rotații, mai devreme decât cel al lui Zoe (1500 rpm). Asta ajută micul leu electric să ofere o accelerație ceva mai bună, însă despre asta vom vorbi mai jos, la capitolul Performanțe.

Resursele motorului electric sunt bune și fac din e-208 o mașină bine motorizată, cu reprize bune, cu un impuls plăcut la accelerare. Există trei moduri de rulare, iar cel Standard nu o să dea arama pe față. E nevoie de modul Sport pentru a ascuți simțurile pedalei de accelerație și pentru a simți smucitura cuplului la plecarea de pe loc.

Zoe pare ceva mai vioi în intervalul 80-120 de km/h, însă e nevoie de cifre oficiale pentru a stabili asta, iar Peugeot este în curs de a le publica.

Motorul electric de 136 de cai putere este asociat unei cutii automate cu o singură treaptă, care contribuie la sentimentul de livrare liniară a resurselor. Răspunsul său la momentele de kick-down este decent.

Ca să rezum, noul Peugeot e-208 vine cu resurse suficiente, potrivite pentru o masă totală care se apropie de 1.5 tone, dar, chiar și așa, este mai mică cu aproximativ 50 de kilograme decât cea a lui Zoe. Mașina se mișcă foarte bine la viteze urbane și acceptabil la viteze de autostradă, unde impulsul și accelerările puternice dispar. La peste 110 km/h totul se întâmplă gradual.

renovatio e-charge
Pentru a facilita transportul pe distanțe lungi cu mașina electrică, Renovatio e-Charge oferă acoperire la nivel național a principalelor rute de transport. Mai mult, stațiile Renovatio fac parte din coridorul trans-european, zona sud-estică.

Consum

Peugeot 208 electric dispune de o baterie generoasă, cu un volum total ocupat de 220 de litri, amplasată sub podea. Este o soluție identică cu cea pe care o promovează și Opel alături de noul Corsa-e. Bateria are o capacitate de 50 kWh, însă valoarea netă este de 47.5 kWh. Comparativ cu cea a lui Zoe (52 kWh) este ceva mai mică, de unde și diferențele de autonomie.

Potrivit fișei oficiale, Peugeot anunță o autonomie de 340 de kilometri, calculată în regim WLTP. În condiții reale, mai exact în cazul testului meu din Portugalia, o baterie completă indica o autonomie de 300 de kilometri. Valoarea a scăzut considerabil în momentul în care mi-am dorit să simt accelerările susținute și plecările de pe loc în modul Sport.

După cei 60 de kilometri parcurși într-un regim susținut, autonomia indicată de computerul de bord ajunsese la 160 de kilometri. După estimările mele complet profane, dar bazate pe experiența de la volan, pot spune că un 208 electric poate garanta aproximativ 230 de kilometri autonomie cu un plin de baterie.

În cadrul testului meu din Portugalia, cu forțările amintite mai sus, Peugeot e-208 a afișat un consum de 19 kWh. Consumul oficial anunțat de francezi, în regim WLTP, este de 14 kWh/100 de kilometri, ceea ce înseamnă ușor mai mult decât cei 13.3 kWh promiși de Renault pentru Zoe. Totuși, în segment e cineva care consumă și mai mult: Opel Corsa-e are o valoare anunțată de 14.4 kWh.

Când vine vorba de încărcare, Peugeot e-208 mai bifează un avantaj în fața lui Zoe. Modelul francezilor suportă încărcare și de la o priză cu o capacitate de 100 kW. În cazul lui Zoe, încărcarea rapidă se poate face de la maxim 50 kW. Cum pe la noi prin țară prizele de 100 kW (la care e-208 încarcă 80% din baterie în 30 de minute) nu și-au făcut încă simțită prezența, o să vă vorbesc despre timpi de încărcare ceva mai pământeni.

Spre exemplu, conectat la un wallbox de 7.4 kW, modelul Peugeot are nevoie de 7 ore și 30 de minute pentru o încărcare completă. La o priză de 11 kW, Peugeot e-208 se încarcă în 5 ore. Peugeot pune la dispoziție și un card Free2Move care oferă acces la peste 85.000 de puncte de încărcare din Europa.

Bateria este garantată pentru 8 ani sau 160.000 de kilometri. De asemenea, Peugeot susține că la finalul acestei perioade, bateria se va afla la 70% din capacitate.

Pentru a păstra o temperatură optimă, Peugeot e-208 vine cu o pompă de căldură și un control automat al temperaturii. De asemenea, utilizatorii pot folosi o precondiționare a habitaclului cu ajutorul aplicației MyPeugeot.

Performanţe

În ultimii ani, Peugeot și-a propus ca mașinile sale să fie rapide. Raportate, bineînțeles, la concurența din fiecare segment. Și a reușit. Noul Peugeot e-208 nu putea să facă excepție. Prin urmare, francezii s-au asigurat că până și prima lor electrică va fi una cu performanțe foarte bune.

Sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în 8.1 secunde, un timp regăsit de obicei în dreptul compactelor cu peste 150 de cai putere. Opel Corsa-e împărtășește aceeași valoare de accelerație, semn că sunt create din același aluat. Prin comparație, Renault Zoe oferă o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 9.5 secunde. Și viteza maximă a modelului Renault, adică 140 de km/h, este mai mică decât cea promisă de Peugeot e-208 (150 de km/h).

Interior

Peugeot a vrut ca și versiunea electrică e-208 să se simtă asemeni unei mașini convenționale. Adică fix ca un 208 cu motor diesel sau benzină. În aceste condiții, diferențele dintre modelul electric și cel convențional sunt minime dincolo de portiere.

În interiorul electricei o să descoperiți o temă diferită, caracterizată de o nouă tapițerie. Este o combinație de Alcantara cu textil, de culoare gri, care se simte foarte plăcut și este condimentată cu o cusătură contrastantă de culoare verde. Nu lipsește nici iluminarea ambientală, oferită standard pe versiunea electrică. Un alt aspect pe care e posibil să îl sesizați imediat ce vă urcați la volan este faptul că podeaua este ceva mai înaltă, ea ascunzând acum bateria despre care vă vorbeam. O să simți că genunchii sunt ușor mai ridicați.

În afara acestor mici detalii, e-208 este similar cu celelalte versiuni convenționale. Asta înseamnă materiale foarte bune pentru un model de clasă mică. Plasticul de pe planșa de bord este moale și este dublat de unul care imită textura fibrei de carbon. Este la fel de moale și prietenos. În zonele inferioare, lucrurile se mai strică, însă nu alarmant.

Chiar dacă vorbim despre un model electric, spațiul interior este similar. Avem o cotieră mare, pe consola centrală avem suport pentru pahare și un spațiu pentru telefonul mobil. Surpriza este însă dezvăluită de o clapetă care deschide un alt spațiu pentru telefonul mobil, pe planșa de bord. Acesta poate fi echipat și cu încărcare prin inducție.

Spațiul din cabină este decent și va putea primi la bord patru pasageri în condiții confortabile. Pe locurile din spate, locul la nivelul genunchilor este decent. La nivelul capului, lucrurile s-ar putea să fie ușor neplăcute pentru cei care au peste 1.80 metri. Portbagajul nu excelează. Are o capacitate maximă de 311 litri. Asta dacă renunțați la roata de rezervă.

Chiar dacă vorbim despre o mașină electrică, iar de sub capotă nu apare niciun zgomot neplăcut, habitaclul are o antifonare perfectibilă.

Preţ de achiziţie

Noul Peugeot e-208 se lansează sub presiunea unor modele electrice care și-au anunțat deja accesibilitatea. Unul dintre ele este chiar Opel e-Corsa, fratele său de platformă, care pornește de la 29.600 de euro pe piața din România. Nu trebuie să uităm nici de nou venitul Volkswagen ID.3, care, deși aparține segmentului compact, va avea un preț de pornire de sub 30.000 de euro pe piața din România.

Nu avem încă informații despre Renault Zoe, cea mai vândută mașină electrică din România, însă este de așteptat ca și prețul său să scadă sub acest prag psihologic.

În aceste condiții, miza este uriașă pentru Peugeot e-208, care nu-și permite să fie foarte scump. Pe piața din Franța, socotelile încep de la 32.000 de euro, o premiză nu tocmai bună având în vedere concurența.

Siguranţă

Cu numai o zi înainte de testul internațional, desfășurat în Portugalia, EuroNCAP a publicat rezultatele obținute de Peugeot 208 în cadrul testelor sale de siguranță. Veștile nu au fost îmbucurătoare, pentru că 208 a primit patru stele. Au fost testate versiunile pe benzină și dieselul. Electrica nu a ajuns pe bancul de probă, dar îi putem atribui același punctaj. Nu sunt șanse să primească o distincție mai mare decât dieselul și benzina, pentru că 208 a fost depunctat din cauza nivelului de siguranță oferit pentru pietoni, ratând la mustață cele cinci stele doar din acest considerent. Peugeot 208 a obținut un procentaj dezamăgitor, adică numai 56%.

La nivelul protecției pasagerilor, cele 91 de procente obținute pentru protecția adulților, la pachet cu cele 86 de procente pentru protecția copiilor, apropie Peugeot 208 de rezultatul lui Audi A1 sau BMW Seria 1.

Și Peugeot e-208 este echipat cu o listă lungă de sisteme de siguranță. Printre acestea se numără frânarea automată în situații de urgență, cu posibilitatea detectării pietonilor și bicicliștilor chiar și pe timp de noapte. O noutate în segment. Nu lipsesc recunoașterea semnelor de circulație, faza lungă activată automat, monitorizarea atenției șoferului și monitorizarea unghiului mort.

Am probat pilotul automat adaptiv, la pachet cu menținerea benzii de rulare și pot spune că Peugeot e-208 este unul dintre modelele care îți oferă un timp generos fără mâini pe volan. Se ocupă el de păstrarea direcției, însă s-ar putea să nu-ți placă pentru că se ghidează după marcaj și are corecții bruște ale volanului.

Ţinută de drum

Cum era de așteptat, pachetul de baterii adaugă câteva sute de kilograme versiunii electrice, aceasta ajungând să cântărească aproape de 1.5 tone. Această masă se oglindește și în ținuta de drum, pentru că Peugeot e-208 are mai multă inerție pe viraje și mai ales pe frânare. O să simți că nu mai ai de a face cu o mașină atât de ușoară și agilă precum versiunea pe benzină.

Se păstrează o ușoară relaxare în traversarea unor zone cu asfalt nefavorabil, însă există în continuare o antifonare perfectibilă, mai ales în cazul suspensiei spate.

Modurile de rulare, Eco, Standard și Sport, nu afectează în nici un fel comportamentul suspensiei. Se simte o ușoară rigidizare a direcției în modul Sport, ceea ce vă poate oferi mai mult curaj în abordarea unor viraje.

Însă, chiar și așa Peugeot e-208 nu se dorește a fi nimic altceva decât o mașină electrică dedicată orașului, mai puțin serpentinelor.

Vizibilitate

Ca și Peugeot 208, versiunea electrică dispune de o lunetă proporționată bine, suficient de lată. Ea este flancată însă de un ultim rând de montanți care ar putea incomoda în anumite manevre de parcare. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, ca și oglinda retrovizoare.

Pentru cei care au nevoie de ajutor la parcare, Peugeot e-208 oferă un asistent care poate gestiona accelerația și direcția pentru a efectua manevre de parcare laterală sau garare cu spatele. Cei care nu vor să cheltuiască atât pe un opțional așa de pretențios, pot primi o cameră de marșarier, însă calitatea imaginii este dezamăgitoare.

Tehnologie

În mod normal, versiunile electrice sunt ceva mai tehnologizate decât versiunile convenționale. Nu este și cazul lui Peugeot 208, care dispune de aceleași gadget-uri pe toate derivatele. Cu mici excepții. Spre exemplu, versiunea electrică poate afișa pe instrumentarul de bord și informații despre baterie sau despre încărcare. Practic, grafica este ușor diferită și adaptată nevoilor unui utilizator de mașină electrică.

Altfel, avem același i-Cockpit 3D cu o grafică îmbunătățită și cu o hologramă spectaculoasă, care proiectează informații în zone diferite, în funcție de importanța lor. Peugeot susține că această hologramă îmbunătățește timpul de reacție în cazul unui pericol cu jumătate de secundă.

În centrul planșei de bord, Peugeot poate instala un ecran de 5, 7 sau 10 inch. Eu l-am probat pe cel mai mare. Chiar dacă meniul poate părea ușor neintuitiv, sistemul oferă o grafică bună. Simțul tactil nu are sensibilitatea pe care ți-ai dori-o, iar răspunsul procesorului este ceva mai lent în primele minute de la pornire. Navigația este 3D, este oferită de TomTom și garantează informații din trafic, precum și o hartă a punctelor de încărcare. Spre exemplu, cel de la volan își poate planifica ruta în funcție de punctele de încărcare.

Pentru cei care vor o grafică familiară, e-208 oferă Mirror Link, Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul multimedia poate oferi și suport pentru precondiționarea termică a habitaclului, spre deosebire de versiunile convenționale.

De asemenea, prin interior au fost presărate prize USB clasice și un USB de tip C. Încărcarea telefonului se poate face și prin inducție, în spațiul inteligent despre care vorbeam la capitolul Interior, însă pot fi momente când telefonul se mișcă și încărcarea se întrerupe.

Design

Peugeot nu a ținut să evidențieze foarte clar versiunea electrică. Prin urmare, e nevoie de un ochi avizat ca să observe diferențele.

În primul rând vorbim despre aceeași grilă frontală, presărată acum cu inserții albastre, nu cu unele cromate ca în cazul versiunilor convenționale. Bonus, leul din logo-ul Peugeot a primit acum un contur albastru, care subliniază faptul că vorbim despre o mașină electrică. Și din profil există o diferență notabilă: jantele de 17 inch au un design special și sunt optimizate aerodinamic.

Posteriorul este dominat de aceeași bandă neagră lucioasă care unește stopurile full LED. Bineînțeles, nu lipsește inscripționarea „e” pe umărul posterior al mașinii, ca mărturie a faptului că ai în față o mașină cu zero emisii. Și electrica beneficiază de culori de caroserie vii, cum este acest Vertigo Blue regăsit și pe mașina mea de test.

Nu ne-a placut

  • Inerția pe frânare
  • Podeaua mai înaltă

Ultimele teste

Comentarii (18)

  • Matrixu
    "Cuplul motor are o valoare de 260 de Nm și este livrat de la 300 de rotații, mai devreme decât cel al lui Zoe (1500 rpm). " rpm la motor electric?
    7 18
  • @matrix,da,rpm la un motor electric,n-ai folosit niciodata o bormasina?
    24 4
  • Da, e un motor, chiar dacă e electric și are o turație. E format din rotor și stator. Cuplul e mult mai stabil ca la cele termice și nu ai acele zone de instabilitate, dar totuși... se rotește :)
    24 2
  • Prețuri Franța (fără vreun eco-bonus) -- la care adăugaţi cca. 2.500 € pt Zoe... în versiune forțoasă de 135 CP:
    - e-208 Active -- 32.100 €
    - e-208 Allure -- 33.300 €
    - e-208 GT Line -- 35.600 €
    - e-208 GT -- 37.150 €

    Concluzie: scump doamnă, scump -- cel puțin pentru mine, că altora le poate părea chilipir... deși de la anu s-ar putea să nu mai fie atât de babană eco-pomana statală (nu mai repet că total imorală...)

    Jantele alu pe 17, bosajele aripilor cu plastic lucios și alte briz-brizuri interioare sugerează oricum versiunea *haut de gamme* pt mașina testată de Bogdan.
    (n.b.: Am condus un 1.2 Puretech Active 100 CP cu jante tăblăroase, fără colți de tigru LEDuit sau vopsea metalizată + cu interior sărăcuț... mașina-i OK; dar nu arată chiar *super* :-P)

    Revenind ontopic, poate fi confirmată impresia lui Bogdan -- nivelul de zgomot interior nu-i într-adevăr imperceptibil, cum s-ar aștepta Thunbergii de la o electrocutată :-P (la 130 pe oră = aprox. 71 dBA după primele teste serioase... na că era să zic *nu ca ăsta*. :-))
    ...Dar nici alte BEV-uri nu excelează: Tesla Model 3 = 69 dBA de ex., mai mult decât o Dacie Logan MCV testată tot de ADAC (67 dBA !!!)

    (n.b. Audi e-tron e campioană, cu numai 64 dBA la 130 km/h, adică senzorial-subiectiv de +două ori mai silențioasă decât Tesla -- dar măcar atât să ofere mastodontul nemțesc la mălaiul cerut...)

    Concluzie (tranzitorie): greu de ales BEV-ul *ideal* deocamdată, observabil fiind un status-qvo relativ, cu plusuri la dotări și/sau autonomie / misuri la prețuri și viceversa.
    Oricum, tot (prea) scumpe rămân pt ceea ce oferă -- repet, e părerea mea doar poate... și tot scumpe vor rămâne, odată cu diluarea spre dispariție a electro-bonusurilor.

    P.S. @zărne: Vezi că Peugeot are de gând să vină iar în Amerika -- să fie oare e-208-ul urmașa CLK-ului tău 550 de-acum?! :-)
    ...Glumesc, evident -- dar oi reveni curând pe subiectul (re)deschis de tine la clipul cu Tesla-3-AMG-M3-Giulia QV.
    37 7
  • someone
    un minus ce i-as gasi masinii acesteia ( doar din dorinta de a fi carcotas ) este ca este construita pe aceeasi platforma ca si versiunile cu motoare termice . ceea ce inseamna ca la aceeasi dimensiune exterioara, spatiul interior este la fel. psa trebuie sa lucreze putin la pret avand in vedere versiunea de baza a lui id3
    @ bogdan: ce inseamna "kickdown" cand avem o cutie cu o singura treapta?
    12 3
  • Cred totusi ca trebuie revizuita treaba asta cu cuplu, in tabel scrie 300 (0), iar la testul cu Zoe avem 245 (0). Nu cu asta se laudau motoarele electrice? Ca iti dau tot cuplu de la 0 rpm?
    8 2
  • andrei
    cred ca e cam imposibil sa ai cuplu la 0 rpm, cand tu ai o piesa care se roteste. daca nu se roteste nu produce nimic, deci ce cuplu sa ai ?
    e adevarat ca asa se afirma ca e de la zero rpm, dar e asa, de marketing. oricum 300rpm e insesizabil. practic nu ai lag.
    14 3
  • Ete ca astia de ls VW zic ca o sa fie Golf 9 cu combustie canceroasa :-D

    https://www.motor1.com/news/379050/vw-golf-9-planned/amp/

    Eu zic ca o sa pot lua Diesel canceros si peste 10 ani lejereanu', mai ales cand ma uit la noua tehnologie revolutionara cu baterii din anii 70 :))))
    12 18
  • Hai să corectăm iar (că tot sînt azi la omu liber) câteva erori... nu chiar surprinzătoare pe AM (disclaimer: asta nu înseamnă că Bogdan n-ar scrie incitant-original testele, dar impresia artistică nu scutește de hibe *matematice* -- pariez oricum că n-a fost tocilar la materii d-astea. :-))

    Cuplul e-motorului hexagonal e așadar de 260 Nm (și NU de 300 Nm cum apare-n tabel !!) între 300 rpm și 3.673 rpm fix, exact și precis. :-P
    ...Puterea max. e dezvoltată-n schimb între cele 3.673 rpm și 10.000 rpm -- 100 kW, adică 135,9 CP doar în modul Sport, că-n Eco e redusă la 57 kW și-n Normal la 80 kW (dar și cuplu-i redus la 220 Nm.)

    Și masa proprie e de 1.530 kg -- cu șofer de 75 kg deci, conf. standardelor CE... și nu de 1.455 kg ca-n același tabel.
    (De remarcat aici că un Mini SE comparabil ca preț, dar mai puternic e cu vreo 150 kg mai ușor... dar și ceva mai mic, cu două uși și baterii mai anemice -- exact ce ziceam apropo de plusuri/minusuri.)

    Autonomia WLTP e calculată și ea doar în modul Eco, așa că pare reală -- dar și cei 230 km estimați de Bogdan sunt OK cu tălpuiri mai sportive.
    ...Și totuși, iarna la -10 grade nu m-aș încumeta la un București-Constanța non-stop, fie și rulând sub cei 130 km/h legali.
    32 7
  • @Kirotractor
    Mulțumim pentru semnalarea erorilor. Am "reparat" tabelul :)
    13 1
  • foarte interesanta masina. ma asteptam la o autonomie ceva mai mare dar...atat s-a putut. oricum interiorul arata extrem de bine pt o buburuza!
    16 2
  • @Kirotractor

    Ai dreptate, matematica nu a fost punctul meu forte. Ba chiar am fugit de ea, dar cumva mă prinde din urmă :))
    Mersi de completări. Se strecurase o eroare în tabel, dar s-a corectat.
    Revenind la autonomie, nici eu nu aș forța un București-Constanța pe timp de iarnă. Poate cu o rulare de 90 km/h.

    Numai bine.
    16 2
  • Strict ca desgn, masina este wow, mie imi place. Dar ori dai pe ea 15.000 de euro si ai 80-100 km range garantat in oras ( pret un pic mai mare decat smart) ori dai 25.000 dar pot sa mergi linistit 350-400 de km.
    5 1
  • ha-ha !

    las' ca luati Trackhawk'ul si ii dati curent ...::)))

    altfel imi place cum e desenat interior si exterior ...

    230 km autonomie e bun de oras, sau distante scurte ... mai ales iarna si sa nu bata Crivatul !!!

    drumuri bune s-aveti !

    PS: @kiro ... iti raspund in articolul cu Gipu' !
    7 2
  • Fara alehas
    Oare cati km ar duce electricul (asta ori altu) cu 3-4 adulti in masina plus bagaje, vara/ 40 grade la umbra, cu a.c. pornit ?
    Ca testul sa fie aproape complet ii mai punem in fata si un munte cu 30 si ceva de serpentine, in urcare.
    Problema : Ce te faci daca pe la jumatatea muntelui i se face foame leului ori i se pune un carcel ?
    12 9
  • @Fara alehas ...

    depinde cit e muntele de inalt si lung (pe serpentine) ...
    duce ce spui tu ... mai ales ca la munte e mai racoare si la coborire se incarca bateriile ...
    inainte sa urci panta il mai pui odata la incarcat ... :))

    drumuri bune sa ai !
    7 4
  • ACE - Craiova
    Daca vreti sa vedeti un comparativ detaliat intre masini electrice, cu preturi (Germania) si caracteristici tehnice, va invit sa vedeti (in limba engleza), de ex.:
    - TESLA Model Y LR AWD 2020;
    - TESLA Model 3 LR AWD 2019;
    - VW ID.3 1st 2020;
    - PEUGEOT e-208 GT 2019.

    https://www.evspecifications.com/en/comparison/c2fc743
    20 2
  • Am doua saptamani de mers cu Zoe ZE40 (masina de firma).
    Aveam si eu reticentele de mai sus, insa am ramas placut surprins de cateva chestii:
    - masina incarcata cu 2 adulti si 2 copii (cu scaunele aferente), bagaje pt concediu 1 sapt, am testat-o pe autostrada Bucuresti-Pitesti pe cruise control 130 km/h, habitaclu incalzit, consum 20kWh/100 km rezultand o autonomie cam de 200 km
    - la 110 km/h, consum in jur de 15-16 kWh/100 km
    - nu am mers deloc cu ECO
    - in oras lejer 300 km autonomie
    - cu cat scazi viteza cu atat consumul scade si autonomia creste, si spre 50-60 km/h ajungi la autonomii de putin peste 400 km
    - incarcare gratuita, 1000 km sapt trecuta gratis
    - incarcare in 3 ore jumate de la 0, dar in 1-2 ore se incarca pana la 80-90%
    - pe traseu de coborare bateria se incarca, astfel ai mai multa autonomie decat atunci cand ai plecat
    - extrem de placuta la condus, agila, fara nici un lag, trepidatie sau sa se gatuie la urcare in panta
    - am plimbat mai multi amici si rude si au ramas masca la acceleratie si silentiozitate

    Nu neg si dezavantajele (pret, durata de incarcare, autonomie), insa cred ca in primul rand se vor vinde pentru ca sunt net superioare celor cu combustie la confortul la condus.
    16 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru