Drivetest Renault Rafale

4.5
Renault Rafale zoom
de Alexandru Monenciu
Joi, 13.06.2024
Avion

Renault, ca mulți alți producători de automobile, a înțeles cu ceva timp în urmă că cei mai mulți clienți vor mașini care transmit ceva, mai ales din punct de vedere al designului.

Astfel, francezii au schimbat foaia și au apărut modele ca noul Clio facelift, Symbioz și noul Renault 5 electric. Dar, oricât ar fi acestea de atrăgătoare și, pe alocuri, excentrice, noul SUV Rafale iese în evidență mai mult decât toate la un loc. În plus, după atâta amar de vreme, Renault chiar avea nevoie de o navă amiral. Fie ea și SUV.

Noul Rafale este cel mai scump și cel mai mare Renault pe care îl poți cumpăra în prezent. O adevărată navă amiral cu o denumire inspirată de un avion celebru.

Caudron-Renault Rafale, căci despre el este vorba, debuta în 1934 cu un singur loc și un motor puternic, oferit de, ai ghicit, Renault. Francezii tocmai achiziționaseră compania de aviație Caudron.

Propulsorul avea o capacitate cilindrică de 7.95 litri, 6 cilindri în linie și dezvolta 330 de cai putere. O cifră impresionantă pentru acele vremuri.

În vara anului 1934, avionul Caudron-Renault Rafale înregistra și primul său succes: atingea o viteză maximă de 445 km/h, record care a stat în picioare multă vreme.

Noi am făcut, pentru prima oară, cunoștință cu noul Renault Rafale în vara anului trecut. Acum am avut ocazia să conducem SUV-ul dezvoltat pe arhitectura CMF-D, și nu oriunde, ci pe drumurile din Spania. Mai exact din apropierea Sevillei.

Ca de obicei, pe lângă impresiile de la volan ți-am pregătit și un video cuprinzător cu noul Rafale.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI RENAULT RAFALE

Renault Rafale

  • Pret de pornire 44.400 €
  • Pret model testat 44.400 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În urmă cu două săptămâni, Rafale a primit o nouă motorizare plug-in hybrid, care oferă 300 de cai putere și o autonomie pur electrică de până la 100 de kilometri. Această nouă versiune va fi comercializată începând cu toamna acestui an.

Până atunci, clienții au la dispoziție o singură configurație pur hibrid, fără încărcare la priză. Pe aceasta am condus-o și noi în Spania.

Sistemul de propulsie este preluat de la modelul Austral și are la bază un motor termic, de 1.2 litri, cu 3 cilindri, care dezvoltă singur 130 de cai putere și 205 Nm cuplu.

Unitatea termică este asistată de două motoare electrice: cel principal este capabil de 70 CP și 205 Nm, iar cel de-al doilea are rol de starter generator și dezvoltă 25 kW și 50 Nm

Acesta din urmă pornește motorul termic și gestionează schimbarea treptelor în cutia de viteze multimodală, care are 4 rapoarte pentru motorul termic și două pentru unitatea electrică. Arhitectura este una de tip serie-paralel.

În total, ansamblul dezvoltă 200 de cai putere. Din pachet face parte și o baterie de 2 kWh, cu arhitectură la 400V. Această capacitate, la prima vedere redusă, are un avantaj major și anume că acumulatorul se încarcă foarte repede, astfel că poți să parcurgi o distanță destul de mare cu motorul termic oprit.

Ca la majoritatea hibrizilor fără încărcare la priză, de la padelele montate în spatele volanului nu schimbi treptele, ci reglezi nivelul de regenerare al energiei.

Dacă selectezi nivelul care trimite cea mai multă energie către baterie, frânarea este destul de agresivă, dar sistemul nu funcționează până la oprirea completă. Așadar, nu poți să conduci, cel puțin în oraș, cu o singură pedală.

Chiar și așa, dacă te apropii de un sens giratoriu și nu folosești frâna, sistemul va încetini îndeajuns încât să ieși din sens utilizând doar motorul electric. La fel se întâmplă și la pornirile de pe loc, acolo unde motorul termic este, de cele mai multe ori, oprit.

În ceea ce privește cei 200 de cai putere ai sistemului hibrid, i-aș denumi mai degrabă ponei. Sau cai mai leneși. De la volan, Rafale nu se simte ca un SUV sportiv atunci când calci pedala de accelerație mai hotărât. Cel puțin nu pe măsura designului exterior.

Dacă lași sistemul să își facă treaba în ritmul său, nu vei observa acest lucru. Dar, la câteva depășiri și chiar la urcarea unor pante, unde am apăsat mai tare pedala de accelerație, sistemul hibrid a fost destul de ezitant și uneori chiar am experimentat unele întreruperi de putere.

Înțeleg că inginerii Renault au calibrat sistemul hibrid al lui Rafale pentru a fi cât mai eficient, dar, cu siguranță, nu i-ar strica puțin mai mult elan.

Modul Sport, pentru că ai și un mod de rulare Sport, nu ajută foarte mult. Direcția devine puțin mai precisă și turațiile cresc, dar nu într-atât încât să simți vreo diferență majoră. În schimb, modul Eco "adoarme" și mai mult sistemul hibrid.

Consum

Eficiența este, așadar, cuvântul de ordine. În traducere, un consum cât mai redus.

Pentru motorizarea pur hibrid de pe Rafale, Renault declară un consum mediu de 4.7 litri/100 de km. Cu rezervorul de benzină plin (are o capacitate de 55 de litri), francezii susțin că poți avea o autonomie totală de peste 1.100 de kilometri.

Și cred că este realizabilă dacă mergi "la consum". Noi nu am prea făcut-o, cel puțin în prima parte a testului, când am vrut să descoperim cât mai mult mașina.

Așadar, în cei 160 de kilometri pe care i-am parcurs în prima zi a testului, am avut un consum de 7.1 litri/100 de km. Dintre aceștia, 62 de kilometri i-am făcut în modul pur electric, potrivit computerului de bord.

A doua zi, de la hotelul unde am fost cazați și până la aeroportul din Sevilla am făcut 150 de kilometri cu un consum de 6.1 litri/100 de km. 44 de kilometri a fost distanța pe care am acoperit-o electric.

Traseele noastre au inclus, atât drumuri montane, cât și porțiuni de autostradă, dar și câțiva kilometri prin oraș. În mediul urban, francezii susțin că Rafale E-Tech poate circula în modul electric chiar și 80% din timp.

Astfel, consumul de combustibil este redus cu 40%, comparativ cu un motor termic echivalent.

Dacă ar fi să mă gândesc la trei rivali pentru Renault Rafale, aș spune Alfa Romeo Tonale, Volkswagen Tiguan și Peugeot 408. Chiar dacă motorizările nu sunt foarte apropiate (în toate cazurile), dimensiunile și prețurile situează cele patru modele în același segment.

În versiunea mild-hybrid cu motor de 1.5 litri și 130 CP, Alfa Romeo Tonale are un consum de 5.9 litri/100 de km. La fel, Volkswagen Tiguan, în configurația mild-hybrid de 150 CP, consumă 6.2 litri/100 de kilometri. În dreptul lui 408 (1.2 mild-hybrid, 136 CP) regăsim scris un consum de 5.1 litri/100 de km. 

Performanţe

Că noul Renault Rafale nu este un model cu valențe sportive, realizezi și dacă arunci o privire peste fișa cu specificații tehnice. În ciuda celor 200 de cai putere, SUV-ul francez atinge 100 de km/h în 8.9 secunde și are o viteză maximă limitată la 180 km/h.

Alfa Romeo Tonale sprintează până la 100 de km/h în 9.6 secunde, dar vorbim de 70 CP în minus. La fel, noul Volkswagen Tiguan are cu 50 CP mai puțin decât Rafale, astfel că atinge 100 de km/g în 9.1 secunde.

Nici Peugeot 408 nu se ridică la același nivel, din punct de vedere al cailor putere, dar nici al performanțelor având în vedere că ajunge la 100 de km/h în 10.2 secunde. 

Interior

Din punct de vedere al calității materialelor și finisajelor din habitaclu, Renault Rafale se achită destul de bine de rolul de navă amiral. Desigur, dacă le cauți, găsești și zonele acoperite cu plastic tare. Dar, culmea, și el cu un aer calitativ.

Ai și câteva inserții metalice, în special la nivelul portierelor, accente în negru lucios și, ca notă personală, poți opta pentru un ornament din ardezie sau plută pe care îl vom primi în partea dreaptă a bordului.

Înainte să cauți pe Google, ardezia este de fapt o inserție fină de piatră. Și, pentru că vorbim despre piatră naturală, fiecare ornament este unic.

Ne referim la un nivel de echipare Esprit Alpine, astfel că nu puteau lipsi câteva elemente cu tentă sportivă: scaunele oferă un suport lateral bun, iar cusăturile contrastante în trei culori sunt o trimitere la marca Alpine și, desigur, la culorile pe care le regăsim pe steagul francez.

Tot o trimitere la marca Alpine este și litera A de pe spătarele scaunelor din față. Aceasta se aprinde și pulsează în ritmul bătăilor inimii.

Din respect pentru mediul înconjurător, Renault a eliminat complet pielea naturală din habitaclu. Tapițeria din Alcantara contribuie la ambianța sportivă și integrează materiale reciclabile în proporție de 61%. Și pe partea interioară a volanului regăsim Alcantara cu 34% plastic reciclat în compoziție.

Majoritatea funcțiilor au fost preluate de sistemul multimedia. Din fericire, există și câteva butoane fizice, inclusiv pentru reglarea temperaturii din habitaclu.

La fel ca în cazul altor modele Renault, selectorul transmisiei a fost mutat pe coloana de direcție.

Numai că, francezii au păstrat bine cunoscutul "satelit" prin intermediul căruia interacționezi cu sistemul audio. Tot în partea dreaptă a volanului regăsim și maneta care controlează ștergătoarele de parbriz.

Înțelegi unde bat? Rezultă o zonă foarte aglomerată și, inevitabil, cele 3 manete din dreapta volanului pot crea confuzie. Tu vrei să pui selectorul transmisiei în marșarier, dar, pentru că te grăbești, nu ești atent și pornești ștergătoarele. Mi s-a întâmplat. Și nu de puține ori.

Desigur, te obișnuiești după un timp. O soluție mai bună ar fi fost ca funcțiile ștergătoarelor să fie integrate în maneta din stânga volanului, cum se întâmplă la Mercedes-Benz sau Skoda, iar acel "satelit" să dispară complet.

Mutarea selectorului transmisiei are și un avantaj: tunelul central este mult mai aerisit și mult mai încăpător. Regăsim aici tăvița culisantă, prezentă și pe alte SUV-uri Renault, care ascunde două suporturi pentru pahare și o zonă de depozitare.

Cotiera centrală și buzunarele portierelor sunt, la rândul lor, destul de încăpătoare. În plus, acestea sunt capitonate cu un material de culoare albastră. Și pasagerii din spate au o cotieră centrală ingenioasă, care include spații de stocare pentru tablete și telefoane, dar și suporturi unde acestea pot fi instalate pentru a urmări foarte ușor conținutul preferat.

Dacă tot suntem la capitolul spațiu, trebuie spus că portbagajul are un volum de încărcare de 627 de litri, cu toate scaunele în poziție normală. Noul Rafale se poziționează în fața lui Alfa Romeo Tonale din acest punct de vedere. Modelul italian are un portbagaj de 500 de litri. Și în fața lui Peugeot 408, cu ai săi 536 de litri. Nu întrece însă portbagajul lui Volkswagen Tiguan, care are un volum de 652 de litri.

 

Ampatamentul SUV-ului francez măsoară 2.74 metri. În consecință, Rafale oferă cel mai generos spațiu pentru genunchi de pe piață: adică 302 milimetri. De asemenea, spațiul la cap pentru pasagerii din spate este de 880 milimetri.

Așadar, chiar și pasagerii cu o înălțime peste medie au destul spațiu pe locurile din spate. Pe încercate.

Preţ de achiziţie

Cu ocazia testului internațional, reprezentanții Renault au precizat că noul Rafale va porni în România de la 39.900 de euro. Primele livrări sunt programate pentru luna septembrie 2024.

Acest preț este rezervat pentru nivelul de echipare Techno. Dar, pentru un Rafale Esprit Alpine ca și cel pe care l-am testat noi, trebuie să scoți din buzunare de la 44.400 de euro în sus.

Pentru o Alfa Romeo Tonale, în nivelul de echipare Super, cu motorizarea mild-hybrid de 1.5 litri și 130 CP, trebuie să scoți din buzunare cel puțin 34.900 de euro. Volkswagen Tiguan Advanced, 1.5 eTSI, cu 150 CP, este puțin mai scump: 41.687 de euro. 

La rândul său, Peugeot 408 GT 1.2 Hybrid cu 136 CP pornește de la 37.099 euro.

Deci, în cazul lui Rafale, chiar vorbim despre o navă amiral. 

Siguranţă

Renault Rafale nu a fost testat de Euro NCAP. Dar pentru că împrumută foarte multe tehnologii de la Austral, putem să ne raportăm la rezultatul de 5 stele al acestuia din urmă.

Punctajul maxim la testul de siguranță al lui Austral se traduce în felul următor: 88% protecție pentru adulți, 83% protecție pentru copii, 69% protecție pentru pietoni și bicicliști, iar sistemele de siguranță oferite în standard au fost recompensate cu 87%.

Nava amiral a producătorului francez este echipată cu 32 de sisteme de asistență pentru șofer. Lista include, printre altele, cruise control și limitator de vieză, Adaptive Cruise Control cu funcție Stop&Go, Cameră video cu vedere la 360 de grade, Hill Start Assist, sistem activ de frânare de urgență și recunoaștere semne de circulație.

Avem apoi un sistem de asistență pentru menținerea benzii de rulare, avertizare la schimbarea benzii de circulație, alertă de atenție a șoferului și Rear Cross Traffic Alert.

Ţinută de drum

Ne-am lămurit deja că Renault Rafale nu este un model care să îți taie respirația cu reprize de accelerație efervescente. Dar cum se descurcă SUV-ul francez la celelalte capitole? Chiar foarte bine, aș putea spune. 

Compensează prin prezența sistemului 4Control, adică o punte viratoare spate, echipament standard pentru nivelul de echipare Esprit Alpine. Pe scurt, la viteze mici, roțile spate virează în direcția opusă roților din față (cu până la 5 grade), iar la viteze de autostradă virează în aceeași direcție (până la 1 grad) pentru un plus de manevrabilitate.

Și trebuie să îți spun că acest sistem chiar se achită perfect de datorie. Adică, el ne-a ajutat să ne croim drum prin orașele cu străduțe foarte înguste din apropierea Sevillei. Raza de bracaj este de 10.4 metri, adică asemănătoare cu o mașină de oraș.

Renault Rafale este o mașină perfectă pentru drumuri lungi. Dacă ai și câteva viraje, este și mai bine. Pentru că SUV-ul francez este impecabil pe viraje, mai ales dacă setezi sistemul 4Control într-un mod corespunzător (are 13 niveluri).

Acest lucru îți permite să negociezi virajele chiar și cu viteze la care, cu o mașină fără acest sistem, ai fi tentat să apeși pedala de frână.

Suspensia este bine calibrată, astfel încât să îți ofere toată încrederea de care ai nevoie în această situație. La fel și direcția, mai ales că în modul Sport devine puțin mai precisă.

 

 

Vizibilitate

Pentru un SUV coupe, vizibilitatea este surprinzător de bună, mai ales prin lunetă. Din cauza plafonului plonjat și a lunetei de dimensiuni mai mici ca de obicei, acest tip de SUV-uri tind să aibă o problemă în ceea ce privește vizibilitatea în spate. Dar nu este cazul aici.

Oglinzile laterale au dimensiunile potrivite și integrează asistent pentru unghiul mort, pentru un plus de siguranță atunci când schimbi banda de rulare. 

Camerele video ar putea să aibă o calitate mai bună a imaginii. Ai inclusiv o funcție de vedere la 360 de grade pentru a ieși cu bine din situațiile mai dificile, cum ar fi parcarea în spații înguste.

Tehnologie

În spatele volanului ai un instrumentar de bord complet digital, cu ecran de 12 inch. Acesta este configurabil, iar grafica se schimbă în funcție de modul de rulare selectat. Informațiile necesare pentru condus pot fi citite cu ușurință și, ca să nu îți iei ochii prea mult de la drum, ai la dispoziție și un Head-up Display de 9.3 inch.

Piesa centrală a bordului este, fără îndoială, ecranul de 12.3 inch al sistemului multimedia OpenR Link bazat pe Android Automotive. Se mișcă foarte bine și vine în standard cu o conexiune Apple CarPlay și Android Auto wireless.

Pentru că este bazat pe Android Automotive, serviciile Google sunt integrate, astfel că toate aplicațiile cunoscute sunt la degetul tău: Waze, Spotify, Google Maps, Youtube etc.

Ca să nu rămâi fără baterie la telefon ai o zonă de încărcare prin inducție, dar și mai multe porturi USB-C, inclusiv pentru pasagerii din spate.

Este anul 2024, așadar nu puteau lipsi funcțiile cu inteligență artificială. Spre exemplu, sistemul sugerează oprirea aerului condiționat dacă detectează deschiderea unui geam sau pornirea acestuia dacă este prea cald.

Nu în ultimul rând, trebuie să menționăm plafonul din sticlă SolarBay, o premieră în acest segment. Are o suprafață de aproape 1.5 metri și, pe scurt, cristalele lichide dispersate în polimeri reacționează la un curent electric și îl pot face opac. 

Plafonul SolarBay este împărțit în 9 segmente care devin transparente sau opace la cerere. Poate fi controlat, fie printr-un buton montat în plafonieră, fie prin intermediul asistentului vocal Google.

Ai la dispoziție 4 poziții ale plafonului: complet transparent, complet opac, transparent față și opac în partea din spate sau invers. Sticla este laminată, astfel că razele soarelui nu pătrund nici atunci când plafonul este complet transparent. Cu alte cuvinte, efectele de "seră" și de "frigider" sunt minimizate.

Când ieși din mașină, acoperișul panoramic se opacizează automat pentru a proteja habitaclul de căldură și raze UV. Când intri în mașină, plafonul SolarBay revine la ultima setare.

Design

SUV-ul Rafale duce mai departe noua identitate vizuală introdusă de facelift-ul lui Clio. În față tronează logo-ul Nouvelle Vague, grila are un efect diamantat, cu mici inserții colorate, iar farurile sunt complet LED și pot avea tehnologie Matrix.

Luminile de zi au fost încorporate în spoilerul frontal. Vorbim până la urmă despre un SUV, așa că nu puteau lipsi protecțiile din plastic, finisate în negru lucios, din partea inferioară a caroseriei.

Jantele pot avea dimensiuni de până la 20 de inch. Garda la sol măsoară 18 centimetri.

Paleta de culori include nuanțe ca Alb Perlat Mat, Gri Schiste, Negru, Roșu Flamme și Albastru Alpine, cum este cazul mașinii testate de noi.

Spatele este accentuat de liniile drepte, dar și de luneta înclinată la 17 grade. Stopurile sunt full LED, dacă mai trebuia să precizăm acest detaliu. Ele integrează o semnătură luminoasă sub forma literei Y și un contur negru.

Nu ne-a placut

  • Sistem hibrid ezitant
  • Prețul piperat

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • Diana Șosoacă
    Planor da !
    Avion, cu siguranta, niciodata !
    Renault chiar a intrat in vrie, și-a pierdut identitatea.
    14 12
  • Nava amiral cu motor de 1.2 preluat de pe Clio. Bravo Renault, ai prins super-reteta de Oscar.
    Si nu inteleg daca Rafale este in aceiasi clasa cu Tiguan, Arkana/Koleos in ce clase-or mai fi?
    14 2
  • 4.5 stele pentru un Renault cu "prețul piperat" si "sistem hibrid ezitant"? De ce? Pentru "design exterior", "sistemul 4Control", "spațiul pe locurile din spate" si "plafonul SolarBay"?

    Interesant. La fel ca notele primite de acest Rafale de la presa din UK:
    - 3 stele (din 5) de la Car Magazine;
    - 3.5 stele (din 5) de la Autocar;
    - 3.5 stele (din 5) de la Auto Express;
    - 7 (din 10) de la Top Gear.

    Avion? Forma fara fond, mai degraba.
    20 5
  • AM nu dă niciodată note mai mici de 4. De înțeles, pt. că altfel nu i-ar mai chema nimeni la lansări în străinătate sau, mai rău, s-ar trezi că nu mai primesc mașini la teste așa cum au pățit câțiva vloggeri români imparțiali de pe YT.
    22 4
  • Este clar c-am îmbătrânit și devin demodat, cu idei preconcepute, dar după mine o navă amiral nu poate fi altceva decât o limuzină, berlină, sedan .

    Renault a mai avut Vel Satis, care nu a avut o caroserie convențională, dar macar echiparea și motorizarea de top erau demne de vârf de gamă, acest model Rafale, care este avion doar după numele avionului de vânătoare pe care Franța îl are și astăzi ( foarte bun de altfel), nu are nicio legătură cu vreun vârf de gamă, arată bine la exterior, ok la interior, dar atât, un Talisman cu-n motor pe benzină de 1.6 de 225 cai, la ora actuala, adică second, în echiparea Initiale Paris este parfum original, la jumătate de preț, ca noi nouțe nu mai sunt .

    Și uite așa navele amiral rămân la alți constructori.
    16 3
  • Diana Șosoacă
    dan_grc
    Ai fost doar neatent, n-ai pentru ce sa invoci senectutea.
    Motorul de 225 CP aflat pe Talisman are 1800 cm3, nu 1600 cm3. Cel de 1.6L ofera "doar" 200CP.
    5 4
  • doarovorba
    Avion fara aripi ...
    Mega scump ptr ce ofera!
    12 2
  • Pacat de designul interior / exterior excelent al ultimelor modele Renault si chiar Dacia. Fiindca motoarele lor au devenit o gluma. Chiar nu inteleg de ce nu se mai propun motoare puternice, chiar la preturi mai maricele. Numai si numai motoare de rasnita. Acest sistem hibrid de 200 CP nu ofera deloc senzatii dinamice conform acestei puteri, iar cutia multimodala e lipsita de rafinament. Daca pe Austral ai 0-100 in 8.4 secunde, pe Rafale e mai lent evident, la 8.9. Interesant e ca pana si marele "SUV" Espace oferit pe alte piete, dispune si el tot de acelasi maret sistem hibrid de 200 CP. Nu e jalnic? Inteleg ca urmeaza un plug-in-hybrid de 300 CP pe Rafale, dar, ce sa vezi? tot bazat pe acest 1.2 cu 3 cilindri si 130 CP. De ce oare tot insista cu motorul asta? Sa fie doar cerintele de reducere a emisiilor? Oricum e o nebunie.
    9 3
  • @Dan mai degraba reducerea costurilor fiind o singura linie de asamblare avand un singur motor. Nu cred ca la un sistem plug in(si inca unul cu autonomie electrica mare) faptul ca e un motor de 1.2 sau 1.8 ar afecta emisiile intr un mod mai mult decat neglijabil
    3 0
  • Un fel de Arkana, mai scump și, probabil, mai evoluat. Continui să cred că suv-urile coupe sunt cel mai mare eșec al creatorilor. Va trebui să ne obișnuim cu sistemele hibrid, acestea sunt noul turbo, cum am mai spus-o și, personal, cred că astea sunt viitorul. Permit deplasarea în oraș în mod rezonabil electric și nici nu necesită încărcare de la priză. Că la modelul ăsta hibridul mai are și sincope probabil este din cauza setarilor dar, una peste alta, numai cine nu a condus un hibrid nu-i vede beneficiile. Mă rog, unii continuă să viseze cai verzi pe pereți cu motoare de 2000 și j-de mii de cp și Nm de zici că se pregătesc zilnic de Le Mans, când ei de fapt duc copiii la grădiniță și stau blocați în trafic cu zilele.
    4 2
  • Ionuț
    Ca design frumoasa. In ce priveste motorul este o bătaie de joc. Subdimensionat față de greutatea mașinii. Motorizarile de 1.2 L în trei pistoane eșec total. Oare câți kilometrii vor parcurge
    3 3
  • @08.58
    păcat că nu se pot pune fotografii în comentarii să vezi kilometrajul înregistrat de un Sandero 2 cu peste 900.000 km la bord. Motoare în 3 se produc de o grămadă de ani, dacă nu și-ar fi arătat fiabilitatea ar fi fost istorie de mult timp.
    1 2
  • Banditos
    "Motorizarile de 1.2 L în trei pistoane eșec total"

    motiv pentru care, in anul 2024, este oferit, in diverse configuratii, de toti constructorii.
    3 1
  • @Banditos: Faptul ca e oferit de toti constructorii nu il face automat si bun si fiabil. Ca e un rezultat al politicii asa zis verzi a celor de la Bruxelles, da, asta poate fi cea mai buna explicatie. In rest, nu. Nu pentru o astfel de caroserie, nu vorbim de Clio sau Twingo aici. Dar cata vreme se vor cumpara vom tot vedea astfel de motoare de stergatoare puse pe caroserii unde nu au ce cauta.
    0 0
  • Seriff
    Din cate observ, nu mai e chiara asa, VW a scos 1.0 de pe golf, exista doar 1.5 benzina si 2.0 diesel.
    Hyundai la fel, a scos de pe Kona 1.0 t si este inlocuit cu 1.6 t, deci se poate, Honda la fel, avea 1.0 pe Civic, nu mai exista asa ceva.
    Pun pariu ca vor disparea de tot mizeriile astea de motoare in 3.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru