DrivetestSkoda Superb facelift

Superb iV plug-in hybrid 218 CP Aut
4.5
Test drive Skoda Superb facelift zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 04.02.2020
Sclipire

E greu să îi convingi pe români că Skoda Superb nu este mașina perfectă. Mai ales după ce „perfecțiunea” a primit în vara acestui an și un facelift. E ca și cum ar fi fost inventat, peste noapte, un nou grad de comparație: hiper superlativul absolut. Un fel de mai mult ca perfectul perfecțiunii.

Cu toată această mentalitate ascunsă bine în subconștient, m-am gândit, totuși, că aș putea să-i conving pe români că mașina perfectă nu a fost încă inventată. Nu știu dacă voi reuși asta, însă, sunt foarte sigur că am găsit o mașină mai bună decât Superb. Cu tot cu faceliftul lui.

A fost nevoie de 45 de kilometri ca să înțeleg că există o mașină superioară unui Skoda Superb 2.0 TDI. Fie el și cu facelift. Revelația a avut loc la Amsterdam și, în loc de „Evrika!” sau onomatopee care sugerează uimirea, am avut parte de liniște deplină. O descoperire tăcută a mașinii care îi va face pe ai noștri să uite de Skoda Superb 2.0 TDI. Bineînțeles, dacă ai noștri vor considera că și prețul întinde o mână de ajutor în acest sens.

Așadar, hiper superlativul absolut a fost inventat pentru a defini noul Skoda Superb iV. Culmea, celebritatea lui Superb 2.0 TDI va fi umbrită tot de un Superb. De data aceasta alimentat la priză.

Skoda Superb facelift
Superb iV plug-in hybrid 218 CP Aut

  • Pret de pornire 33.381 €
  • Pret model testat 36.682 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Îmi este teribil de greu să găsesc argumente contra acestui ansamblu hibrid pregătit de Skoda pentru Superb iV. Este o ecuație pe care nu cred că poți să o bați nici cu cel mai eficient, echilibrat și rafinat diesel. Arhitectura hibridă nu reinventează apa caldă, fiind ceva ce am mai văzut. Instalarea ei pe un model cu atât de multe atuuri este însă sclipirea de care avea nevoie Skoda.

Sub capotă se ascunde un motor de 1.4 litri benzină, capabil să dezvolte 156 de cai putere. El este ajutat și de un motor electric, integrat în cutia automată DSG. Împreună, cele două motoare oferă 218 cai putere, care merg exclusiv către puntea față. Bagajului de putere i se adaugă și un cuplu motor mai mult decât generos pentru o mașină care a reușit să treacă „proba cântarului”, întrucât, cu tot cu baterie, abia depășește 1.7 tone.

Cu cei 400 de Nm generați de motorul convențional și cel electric, Superb iV și cele 1.7 tone ale sale nu sunt o povară. Mașina nu se simte submotorizată. Ba dimpotrivă. Atunci când înfigi piciorul în accelerație sau ceri maxim de resurse prin selectarea modului Sport, Superb iV are zvâcniri foarte plăcute, zdravene, susținute, gata să te scoată din lentoarea rulării electrice.

Chiar și în mod pur electric mașina se mișcă decent, însă e clar că aici nu e loc de exagerări, ci de cumpătare. E o liniște deplină și o senzație de serenitate, în deplin acord cu habitaclul confortabil pe care îl oferea deja Superb.

Pentru a se mula pe deplasări urbane sau extraurbane, Superb iV este disponibil cu mai multe moduri de rulare. E-Mode este treapta pur electrică, folosită de fiecare dată când mașina pornește. Se încearcă astfel reducerea considerabilă a cantității de carburant irosită la plecarea de pe loc. Odată selectat modul electric, mașina refuză să aprindă motorul convențional. Bineînțeles, există și modul Hybrid, care folosește ambele motoare (electric și benzină) după propriul algoritm, încercând să obțină maxim de eficiență.

La nevoie, motorul pe benzină poate funcționa și ca generator de energie pentru baterie. Adică o poate încărca pentru o eventuală rulare electrică. Să spunem că vă așteaptă o rulare urbană pe care vreți să o parcurgeți pur electric.

Nu în ultimul rând, Superb iV oferă și butonul Sport despre care vă vorbeam mai sus, cel responsabil cu alergarea tuturor celor 218 cai putere. Aici apare și ceva sunet din partea motorului pe benzină, iar cutia automată începe să caute rapid trepte inferioare pentru plaja ideală de cuplu. Vorbim despre un DSG cu șase rapoarte, care face o pereche excelentă cu motorul.

Atunci când nu ești în modul Sport, cutia așterne la picioarele tale o rulare confortabilă, tăcută, rafinată.

Consum

Skoda Superb iV are în componență o baterie litiu-ion cu o capacitate totală de 13 kWh, dintre care doar 10.4 kWh sunt utilizabili. Cu o încărcare totală, Superb iV poate parcurge o distanță de până la 55 de kilometri pur electric.

Și nu sunt vorbe goale sau o declarație pompoasă după o testare WLTP. Superb iV poate atinge valorile acestea. Am pornit la test din aeroportul Schiphol, Amsterdam, către localitatea Den Haag. Am rulat în proporție de 97% doar în regim electric, pe o distanță de 45 de kilometri. Au fost porțiuni de autostradă și porțiuni de drum național. Am respectat limitele de viteză, am mers cumpătat și, după cei 45 de kilometri, bateria încă mai afișa o rezervă de energie de 26%. Deci, cât se poate de tangibilă valoarea de 55 de kilometri. Mai ales dacă rulezi în oraș.

Din păcate, așa cum se întâmplă cu toate mașinile plug-in hybrid, sistemul nu beneficiază de încărcare rapidă. Așa că o să ai nevoie de 5 ore pentru un plin de baterie dacă folosești priza domestică. Dacă găsești un wall box de 3.6 kW, este nevoie de numai trei ore și jumătate. Așadar, pentru a te putea bucura pe deplin de calitățile mașinii, ar fi indicat să stai la casă sau măcar să ai un garaj cu o priză, unde să poți încărca peste noapte.

Pentru că mașina pornește mereu în mod electric și pentru că poți parcurge chiar și 55 de kilometri pur electric, consumul mediu are valori infime: doar 1.4 litri/100 de kilometri (asemănător cu ce promite fratele de platformă Volkswagen Passat GTE).

Pe parcursul testului meu din Olanda, consumul a fost de 1.3 litri/100 de kilometri, dar nu m-am apropiat de pragul de 100 de kilometri parcurși, iar mașina a mers mai mult electric. Chiar și așa, e clar că Superb iV promite valori de consum record.

Spre deosebire de versiunile convenționale, Superb iV dispune de un rezervor mai mic, de 50 de litri. Este însă suficient pentru a asigura o autonomie totală de 930 de kilometri.

Performanţe

Vă spuneam mai sus că Superb iV beneficiază de un ansamblu hibrid care totalizează 218 cai putere. Sunt vânjoși și pot derula destul de rapid decorul. Semn că versiunea hibridă poate fi și zvârlugă, nu doar eficientă.

Dacă ne uităm în fișa tehnică vedem că sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în doar 7.7 secunde. Ca să vă faceți o idee despre această valoare, vă spun că un Superb cu motorul diesel de 2.0 litri și 190 de cai putere are nevoie de 8.3 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h. Așadar, încă o bătălie câștigată de hibrid.

Cât privește raportarea la experimentatul Passat GTE, care are fix aceleași resurse, vedem că există o diferență de 0.3 secunde între cele două, în favoarea neamțului. 

Interior

Interiorul lui Skoda Superb a fost întotdeauna o demonstrație de forță din partea Skoda. În primul rând pentru că vorbim despre nava amiral a companiei și în al doilea rând pentru că cehii au știut întotdeauna ce butoane trebuie să le apese europenilor aflați în căutarea unei berline cu aspirații premium.

Este suficient să pipăi zone ale habitaclului pe care le știai tari și neprietenoase pe alte mașini. Superb o să te surprindă. Chiar și pe consola centrală există plastic moale și prietenos. Nu mai vorbesc despre tapițerie.

Versiunea hibrid nu modifică detalii de design interior. Doar ergonomia anumitor butoane de pe consola centrală este o noutate. Comenzile rămân la fel de intuitive. Și tot la fel rămâne și spațiul interior generos, pentru că pe locurile din spate este același loc uriaș la picioare.

În portbagaj însă, lucrurile stau puțin altfel, pentru că Superb a pierdut câțiva litri din cauza amplasării bateriei. Însă, la cât de încăpătoare e varianta standard, Superb avea de unde să piardă. Ajungem la o capacitate totală a portbagajului de 485 de litri. Nu mai e așa mult, însă podeaua ridicată și hayonul uriaș fac extrem de accesibilă folosirea celor 485 de litri. Comparativ cu Passat GTE, Superb este mai generos, oferind aproape 80 de litri în plus.

Preţ de achiziţie

Noul Skoda Superb PHEV a primit recent prețuri și pentru piața din România. A fost momentul în care toți cei care nu credeau în soluții hibride și proslăveau dieselul au căzut pe gânduri. Spun asta pentru că diferențele nu mai sunt așa de mari. Superb iV pornește de la 33.400 de euro pe piața din România.

Este vorba despre modelul comandat cu echiparea Ambition, care include, printre altele, sistem pentru monitorizarea șoferului, faruri cu LED și lumini de zi cu LED, stopuri cu LED, sistem Front Assistant, sistem Hill Hold Control, proiectoare de ceață cu LED, afișaj color Maxi-Dot, cablu de încărcare Mode 2 (maxim 10A), sistem automat de climatizare pe două zone, Dynamic Mode Selection și Dynamic Chassis Control, geamuri electrice față și spate, sistem de acces și pornire fără cheie, oglinzi laterale electrice și încălzite, senzor de ploaie, senzori de parcare spate, cruise control cu limitator de viteză, volan îmbrăcat în piele, jante din aliaj Stratos de 17 inch, sistem de navigație Amundsen cu ecran tactil și serviciul digital Apple Carplay wireless. Deci mai mult decât îți poți dori pe o mașină de nouă generație.

Dacă nu te mulțumești cu puțin și te gândești la un nivel de echipare superior, adică Style, atunci socotelile încep de la 36.700 de euro. Prin comparație, un Superb diesel de 190 de cai putere, cu nivelul de echipare Ambition, este doar ușor mai accesibil, prețul său fiind de 31.700 de euro. Deci cu 1700 de euro mai puțin decât Superb iV cu aceeași echipare.

Dacă ne uităm și în curtea vecinilor de concern, adică Volkswagen, vedem că un Passat GTE nu e chiar pentru toată lumea, având în vedere că prețul său pornește de la 39.400 de euro. E drept, versiunea are cam toate dotările disponibile în gama VW.

Siguranţă

Deși beneficiază de un sistem de propulsie diferit, șasiul este similar. Prin urmare, Skoda Superb iV promite un comportament asemănător versiunilor convenționale în cazul unui impact. EuroNCAP a testat deja capacitățile modelului Skoda în cadrul unei sesiuni din 2015, când Superb a primit 86% pentru protecția pasagerilor adulți și pentru protecția copiilor.

Regulile de testare au devenit mai stricte, dar și faceliftul îi aduce noului Superb extra sisteme de siguranță. Pe lângă monitorizarea unghiului mort, păstrarea benzii de mers, frânarea automată de urgență cu posibilitatea detectării pietonilor și bicicliștilor, Superb iV beneficiază de două sisteme exclusive: asistent pentru manevrarea unei remorci și cameră cu vedere la 360 de grade.

Nu lipsește nici noul Predictive Cruise Control, introdus odată cu faceliftul. Aceasta își intră în drepturi atunci când rulați pe autostradă, cu pilotul automat adaptiv în funcțiune. Să spunem că aveți setată limita maximă de 130 de km/h, însă intrați într-o zonă unde limitarea scade la 100 de km/h. Sistemul Predictive Cruise Control scade automat viteza de deplasare presetată la cea înscrisă pe semnele de circulație.

Ţinută de drum

Asemeni fraților cu motorizări convenționale, Superb iV caută să se axeze pe confort și să izoleze cât mai bine pasagerii de imperfecțiunile drumurilor. Și, cum era de așteptat, la noi va avea mult de muncă în acest sens. Însă, suspensia lui Superb iV nu pare să trădeze slăbiciuni în antifonare sau în filtrarea gropilor. E drept, nici drumul parcurs prin Olanda nu ne-a oferit prea multe provocări.

Singurele probe dificile au fost limitatoarele de viteză, unde amortizoarele și-au făcut treaba. De altfel, așa cum spuneam și la capitolul preț, Superb iV este disponibil în standard cu amortizoare adaptive, ceea ce îmbunătățește considerabil experiența la volan.

Instalarea pachetului de baterii și a arhitecturii hibride face ca Superb să câștige ceva mai multă inerție pe frânare și pe viraje, însă nu e deranjant și nici nesigur. Direcția nu e cea mai precisă din lume, însă face din Superb o mașină manevrabilă în oraș, acolo unde se vrea a fi condusă versiunea hibridă. Atunci când selectezi modul de rulare Sport, direcția devine precisă, dar nu oferă informații despre suprafața de rulare. Ținuta de drum se rigidizează și ea. 

Vizibilitate

Cu o formă și cu dimensiuni orientate către confort suprem, Skoda Superb nu ar trebui să pună mari probleme de vizibilitate. Luneta este generoasă, ultimul rând de montanți este bine creionat, iar oglinzile laterale sunt și ele bine proporționate. Probleme apar în viraje strânse sau la ieșirea de pe străduțe înguste, întrucât primul rând de montanți este cam mare și incomodează.

Tehnologie

Fiind vorba de nava amiral, dar și de o versiune de top, peste cele convenționale, e clar că ne așteptăm să găsim tot ce e mai bun pe Superb iV. Iar Skoda nu dezamăgește.

Clienții primesc standard un ecran central de 8 inch sau, opțional, unul de 9.2 inch. Ambele includ o cartelă care garantează permanent o conexiune la internet. Asta înseamnă informații din trafic și o tranziție insesizabilă între navigația offline și online.

Sistemul multimedia oferă o aplicație pentru vreme, una pentru știri, precum și posibilitatea de a crea un hotspot. Cel mai avansat sistem multimedia, Columbus, este disponibil și cu recunoașterea gesturilor, chiar dacă această recunoaștere este primară și presupune doar derularea meniului.

Opțional, clienții pot comanda un afișaj digital pentru instrumentele de bord. Este extrem de lizibil, ușor personalizabil și chiar poate afișa navigația. Nu lipsesc conexiunile Apple CarPlay (fără fir) și Android Auto.

Pe lista de dotări se mai pot adăuga accesul și pornirea fără cheie, deschiderea fără mâini a portbagajului, farurile LED Matrix și scaunele față încălzite.

Design

Trebuie să fii extrem de atent ca să observi diferențele dintre versiunea plug-in hybrid și cea convențională. Un prim detaliu este capacul pentru priză, ascuns foarte bine în grila frontală. Apoi, ar mai fi pragurile inscripționate, vizibile abia după ce deschizi ușa. În partea din spate, inscripția de pe hayon confirmă faptul că ai de a face cu o versiune altfel.

Dincolo de aceste detalii, Superb iV preia toate modificările de design introduse odată cu faceliftul din vara lui 2019: blocurile optice față au fost ușor redesenate, grila a devenit mai mare și a căpătat un contur cromat, bara față a fost și ea redesenată pentru a îngloba acum proiectoare de ceață cu LED. Posteriorul a primit și el blocuri optice ușor redesenate, full LED, o baghetă cromată și numele brandului scris cu litere generoase.

Nu ne-a placut

  • Dimensiunea redusă a portbagajului
  • Inerția pe frânare
Preț cu TVA (Euro)
44.061
Tip transmisie
automata
Tracțiune
fata
Număr trepte
6
Putere maximă generată (CP/rpm)
218
Sistem de recuperare a energiei
standard
Capacitate cilindrică (cmc)
1.395
Număr cilindri
4
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Număr de motoare electrice
1
Tip baterie
litiu ion
Viteză maximă (km/h)
224
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
7,7
Emisii CO2 (grame/km)
32
Norma de poluare
EU6.2 (C and D-Temp)
Capacitate rezervor (litri)
53
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
standard
Lungime (mm)
4.869
Lățime (mm)
1.864
Înălțime (mm)
1.469
Ampatament (mm)
2.841
Ecartament față (mm)
1.584
Ecartament spate (mm)
1.572
Masă proprie (kg)
1.630
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
1.038
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
980
Spațiu portbagaj (litri)
625
Spațiu portbagaj cu scaunele rând 2 rabatate (litr
1.760
Rating general
5
Garanție maxima vehicul (luni/km)
48 / 120.000
Interval service (luni/km)
24 / 30.000
Mai multe detalii despre Skoda Superb facelift

Ultimele teste

Comentarii (32)

  • Frumoasa, eco-friendly, consum redus(daca o incarci si des), multe dotari si surprinzator nici pretul nu este extrem de ridicat avand in vedere ce ofera. Sa nu uitam ca un audi a1 costa 31.000 euro, masina testata tot de AM. WELL DONE SKODA!
    23 10
  • andrei
    ciudat, toate drive-testele cu golf gte zic ca nicio sansa sa ai consumul ala mic daca nu incarci mereu la priza bateria. aici vad ca pe o rulare 97% electric ai un consum infim, dar la un drum de cateva sute de km nicio sansa de consumul ala. de altfel chiar automarket a afirmat asta la bmw seria 3 hibrid, ma asteptam sa ziceti ceva de incalzire/racire stationara, din ce stiu eu vine standard, eu numai pt asta as lua plugin. sa te sui vara intr-o masina deja racita e ceva de vis.
    13 5
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Ghicitoare
    Ok, testul a fost unul destul de scurt, 100 km, episodul 2 urmeza........de la 100 km in sus, unde unde vom afla consumul cu bateria goala!!!!
    31 5
  • WOW ! Ce frumusete ! Bravo Skoda ! Bravo AM !

    Este o masina foarte frumoasa ! Chiar nu ma asteptam la acest test-drive cu aceasta minunatie ! Este extraordinar ! Are un interior/exterior senzational si frumos, tableta este foarte mare si frumoasa si este foarte mare la interior chiar daca in portbagaj nu mai este atata loc. Vizibilitatea este extraordinare cu tot felul de camere. Consuma putin si este foarte ecologica. Are o autonomie electrica foarte mare. Tehnologia este extraordinara. Iar performantele sunt neasteptate. Chiar si pretul este cel mai bun. Tinuta de drum cu o astfel de suspensie este ca o perna, nu simti nicio groapa. O familie care mai are o masina care este foarte mare cum ar fi o Skoda Superb Combi poate chiar Scout ca sa se plimbe pe off road sau un Kodiaq sa Karoq ar fi foarte incantata sa aibe un PHEV atat de mirific! Este extraordinar ! Si managerilor le-ar placea o astfel de masina pe langa una mai scumpa. Si este foarte sigura ! Este cea mai buna masina PHEV si este chiar premium la pret mic, este magnific !
    6 52
  • @skoda
    Sper ca glumesti... Mai lasa-ne cu Skoda, sunt masini ok si atat.
    33 7
  • Acest Fat-Frumos al industriei auto,incantatorul superb la priza este cel mai bun lucru care s-a intamplat lumii in epoca moderna.
    Sunt oameni care nu s-ar fi nascut vreodata daca magnifica firma skoda nu ar fi anuntat din timp lansarea aceasta.
    Am scris mai devreme ca tinuta de drum este ca o perna, aici trebuie sa recunosc ca e un minus, sunt sanse mari sa adormi la superbul volan. Dar dupa cum ii stiu pe mirificii ingineri de la extraordinar de superba skoda, sigur vor rezolva acest mic minus.
    24 21
  • Am o intrebare. De ce la comentariul ala de mai sus este numele meu cand nici macar nu am comentat 14:37 ? Serios acuma daca vreti sa glumiti va rog sa o faceti pe numele voastre care sa nu fie ale altcuiva. Ati inteles ? Si serios care este cel care a comentat pe numele skoda mai devreme ca eu nu am comentat decat la 13:47 si acum. Daca vreti sa ma injurati va rog sa o faceti pe numele voastre nu pe numele meu si serios acuma' care a folosit numele meu ?
    3 33
  • Sper sa raspunzi cel care a scris la 14:37 si sa zici cine esti. Si serios nici macar nu ai reusit sa ma copiezi.
    2 27
  • Ma copiez, nu ma copiez, ma multiplic, nu ma multiplic. Vorbesc singur si-s extaziat. Love Skoda, hate the others!
    23 11
  • Pentru ca pot
    19 9
  • @cel care a comentat la 15:22

    Da, se vede ca nu intelegi sa nu mai comentezi pe numele meu. Te rog sa iti pui alt nume poate sa fie si cu @ dar sa nu fie exact cel care este al meu. Daca vrei sa ma injuri te rog sa o faci pe alt nume. Si asta este deja prea de tot sa comentezi pe acelasi nume cu care alt user care comenteaza de ceva timp spune ceva macar pune in fata numelui chestia asta @. Poti sa comentezi @skoda asa nu ma supar dar daca comentezi tot cu skoda lumea no sa ne difere si nu o sa intelega care este skoda cel adevarat asa ca te rog sa te semnezi altfel.
    1 29
  • baba-cloanța
    @skoda

    Probabil s-a saturat omul de elogiile tale exagerate. Superb e o mașină ok. Raport bun calitate-pret. Dar in afară de spatiul oferit nu cred că este vreun aspect la superlativ.
    12 1
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • @cel care a comentat la 15:35

    Vad ca ai o problema si vrei in continuare sa comentezi cu numele meu. Pardon, nu al meu, ca n-am cont, deci nu-s user. Pardon, nu al meu, ca nu-s d'aia comunitari sa ma cheme televizor, skoda sau pardalian. Pardon, nu eu, acum mi s-a facut somn.
    3 7
  • olteane8
    cata dezinformare cu 50 de litri faci 930 km dar consuma 1,3
    9 2
  • @baba-cloanta

    Nu cred ca cunosti aceasta masina. Este cea mai buna. Are spatiu, consum bun, are varianta PHEV, interiorul este supeb, exteriorul superb, pretul foarte bun, cea mai buna calitate , este foarte sigura si are foarte multe calitati.
    3 12
  • @Cel care tot comenteaza pe numele meu

    Deci acuma incerci sa ma copiezi si chiar incerci sa te dai drept user-ul SKODA incerci sa induci in eroare oameni. Vad ca acum zici exact ce zic eu ca sa ma copiezi in totalitate si sa para ca eu sunt cel de la 21:46 cand eu atunci nici macar nu ma uitam pe Automarket si serios se vede ca tu nu esti eu pentru ca nici macar nu vorbesti despre marca Skoda si masinile ei. Sper ca si ceilalti sa-si de-a seama.
    1 10
  • Uratica masina! Mie unu nu prea imi place!!!
    14 7
  • @copiatorule (adica cel care tot comenteaza pe numele meu si la ora 15:53)

    Masina este superba !
    5 9
  • Două lucruri NEGATIVE

    1) Sistemul hibrid - deşi o bijuterie - dar nu este versiunea de hibrid centrat pe electric ci pe termic

    Când Skoda (bine grupul VAG pentru că aceiaşi porcărie o au şi pe Golf şi la Audi) vor elimina cutia mecanică automată şi vor avea un ADEVĂRAT motor PHEV gen Toyota sau Renault e-tech atunci AŞ CUMPĂRA Skoda în detrimentul Toyota sau Renault.

    Dar aşa VAG inexplicabil se agaţă de DSG cum se agaţă de TDI.
    Meai blockbuster... meai VAG....

    2) Lipsa încărcării rapide a bateriei mici.
    Este o RUŞINE pentru VAG care are în house e-trone care bătuse Tesla la încărcare rapidă să arunce un kk în faţa clienţilor cu încărcare cu viteze de priza din dormitor.

    Şi asta pe superba... Skoda Superb.


    În rest da, germanii și-au făcut treaba bine DAR DACĂ EXACT LA CELE 2 PUNCTE ESENŢIALE
    - structura ansamblului termic - electric
    - încarcarea electric
    au dat o în bară, nu trag concluzia decât că VAG doreşte TDI.

    Plus un motor hibrid corect ar fi uşurat maşina cu minim 100 kg.
    Păcat.
    4 7
  • Dacă peste punctul 1 aş trece că poate nu îţi dai seama decât dacă îţi crapă ceva şi te duci în service

    dar dacă puneau încărcare rapidă ca la e-tron puteai să încarci bateria complet în 6 (ŞASE) MINUTE.

    Bine, ok, poate nu ca la e-tron, dar oricum 20 de minute.


    Sper ca pe viitor VAG să corecteze această prostie.
    Mai ales pentru banii care îi cere
    4 4
  • andrei
    lipsa incarcarii rapide nici eu nu o pricep. nu se poate realiza tehnic, sau nu vor sa o puna?
    4 2
  • Se pare că nu vor să o pună, altfel nu îmi explic.

    Poate vor să o pună doar pe VW Passat ca să păstreze un avantaj, vazând că, de exemplu, Skoda se vinde mai bine decât VW în Elveţia.

    Este trist oricum.
    3 5
  • PetryZKM26: Opel Corsa B an 1993 Raspunde
  • Nu stiu de Diesel ( dar sunt convins ca diferenta reala la dealer e mult mai mare fata de acest hybrid), dar pe benzinara de 1,5 TSI eu am oferta de 23.500 euro ( bine, cu manuala) . Nu vad de ce as fi excitat de pretul acestui hybrid , mie imi pare mare. Este clar ca producatorii nu vor sa scape de Diesel ci doar sa profite de marketingul agresiv din jurul electricelor/hibridelor. Din calculele mele ( 25% in oras si 75 % afara -din total km) , eu mi-as recupera diferenta de bani abia dupa 500.000 km , asa ca ..NO thank's ! Asa e , pe asta am DSG , am niste cai in plus , dar...mie nu-mi trebuie astea, nu ma incalzesc cu nimic, 150 cai imi sunt de ajuns iar manuala de pe Skoda daca este asa ca cea pe care o am in prezent ( 11 ani si zici ca-i noua) e perfecta. Mi-am facut calculele astea doar asa..cu gandul ca imi iau o casa in curand , dar nu o sa-mi iau , asa ca iese oricum din discutie , dar vreau sa subliniez APASAT ca aceste PHEV-uri nu sunt o alternativa daca nu stai la casa si ma intreb cati din cei care comenteaza pe aici stau la casa de urmaresc cu asa mare interes pretul la Phev-uri si sunt excitati de o Skoda de 35.000 euro. Mai iesiti si voi din casa, din fata calculatoarelor, mai coborati cu picioarele pe pamant, mai si munciti pt. banii aia , si apoi sa va vad cum aruncati cu banii pe PHEV-uri. Oamenii normali isi fac calcule cand isi cumpara masini , nu e de ajuns ca producatorii sa adauge un motor electric pe fiecare model si gata...cerem 10.000 euro in plus.
    P.S. : @d-alde skoda/Edikkk - ati transformat site-ul asta intr-un circ !
    5 1
  • @pipo

    Pretul chiar daca pare mare in realitate nu este pentru ca este PHEV, este varful de gama al celor de la Skoda deci are cele mai bune materiale din gama, are 5stele EuroNCAP, ai spatiu foarte mare (cei de la Skoda au chemat-o pe Adriana Karembeau la o demonstratie de spatiu urcandu-se in Skoda Superb pe bancheta din spate iar ea este detinatoare de record pentru cele mai lungi picioare din lume aproape 1.27. Uite si link-ul automarket.ro/stiri/noul-skoda-superb-7-intrebari-si-raspunsuri-60653.html), interior/exterior foarte frumos, tehnologie de ultima generatie, consum mic, tinuta de drum excelenta, vizibilitate excelenta mai ales cu pachetul Area View si performante foarte bune.
    0 4
  • @Edikkk

    Nu conteaza ce fel de cutie este la un hibrid ci conteaza doar ansamblul.
    0 2
  • @Edikkk

    De fapt exista cu incarcare rapida dar este optional. Configureaz-o si vei gasi la optionale un Wall box de incarcare rapida.
    0 1
  • Nu conteaza ce fel de masina este dar tot un low cost al celor de la vw este, care este mai ieftina si nu asa de buna ca de aia e mai ieftina decat un audi care nu este asa de bun ca un alt auto pe care nu vreau salindic
    1 2
  • Cand e gata bateria, ce face motorul de 1.5 cu cele aproape 2 tone? Doar pe drum drept, fara nevasta, copii, ca oricum nu ai portbagaj, deci masina de oras?!
    5 1
  • skoda superb 1.5 TSI are greutatea de 1390 kg. faceti drive test sa vedeti cum trage.
    despre aceasta masina, o sa fie un best buy pentru superb. daca se primesc si niste reduceri de la stat merita toti banii. asta si pentru ca citigo iev este sold out in romania pentru 2020( nu se mai pot face comenzi) si suntem abia in februarie.
    3 2
  • Mi-e un pic neclar cat de bine izolata fonic este, avand in vedere ca in alte teste nu a iesit asa bine
    0 0
  • Marius
    Pentru cei ce se plang de incarcare rapida, pot veni cu un argument foarte simplu: Marea majoritate din Olanda folosesc masinile pentru naveta. Deci ajungi la birou, bagi masina in priza si dupa 8 ore pleci cu bateria full. Ajungi acasa, o bagi in priza si a doua zi dimineata o ai incarcata full. Mi se pare destul de simplu si cel mai probabil 90% din utilizare va fi asa. Pentru restul de 10% ai hibrid, deci nu ramai niciodata in pana de curent pe drum.
    Bravo lor, pacat de conexiunea cu DSG. Daca ar renunta la prostia asta si ar apela si ei la un Aisin cu 8 trepte, ar avea de castigat, asa ramane un alt produs al grupului VAG, plin de bube in multe privinte...
    0 0
  • Fan Skoda.
    Ce cazan.
    0 2
  • stelucu: Am un vw touran 2006 mot.1,9 de 105 cp face un zgomot pe partea... Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru