Drivetest Subaru Outback

2.5i Platinum CVT AWD
Subaru Outback zoom
de Constantin Ciobanu, FOTO: Mihai Dăscălescu
Luni, 21.03.2022
Definiția crossover-ului

Am citit undeva, cândva, că cei care optează pentru un automobil care nu este definit clar într-o anumită clasă au probleme cu identitatea sexuală. Extrapolând puțin, toți cei care au un smartphone prin buzunare să facă bine și să meargă la un control la domnul psiholog.

Și pentru a fi sigur că nu am nicio șansă de reabilitare, am smartphone și iubesc conceptul acesta de break înălțat cu tracțiune integrală, de mai bine de 20 de ani. Cam de când am avut curaj să intru în presa auto.

Cum regăsesc după 20 de ani un astfel de model, care, pe undeva, reprezintă cea mai bună definiție a crossover-ului? Care este locul lui într-un peisaj în care suntem încurajați să adoptăm kW? Aflăm mai jos, după ce am urcat la volanul celei de a șasea generații Subaru Outback.

Subaru Outback
2.5i Platinum CVT AWD

  • Pret de pornire 41.990 €
  • Pret model testat 47.280 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Nu pot nega: există un oarecare stereotip, când spui Subaru. Îți fuge mintea la o berlină albastră, cu eleron uriaș și evacuare ce ne amintește de calibrul furtunului de vidanjă. Acea berlină joacă un rol important în virusarea mea, în pasiunea pentru automobil.

Dar Subaru și-a fidelizat clienții cu alte valori. Și mare parte din aceste valori nu au nimic de-a face cu comoția provocată de plecarea de loc a unui STI din 7.000 rpm. Apropo, Sport este nivel de echipare, nu are nimic a face cu apucăturile acestui model.

Sub capotă un boxer de 2.5 litri, aspirat, nume de cod FB25D. Adică vorbim despre un propulsor nou în proporție de 80%-90%, conform declarațiilor Subaru. Practic, vechiul FB25B lansat în 2011 a fost într-o bună măsură redesenat, a primit injecție directă, distribuți pe lanț. Comparativ cu vechiul motor, se poate observa, în funcție de piață, o pierdere de aproximativ 5 CP, un câștig de 15 Nm, dar și mai important, o scădere a consumului.

Așadar, un boxer de 2.498 cmc, care dezvoltă 169 CP între 5.000 și 5.800 rpm și un cuplu motor de 252 Nm la 3.800 rpm. Old school. Un propulsor căruia, personal, am puține lucruri să-i reproșez, mai ales că vine la pachet cu timbrul inconfundabil al unui boxer.

Vorbim puțin și despre cutia automată cu variație continuă. Da, probabil aici vor fi multe sprâncene ridicate. În test am identificat cam trei moduri de a „consuma” această cutie.

- Modul „talpă grea”, în care lipești pedala de podea, motorul urlă și aștepți să se întâmple lururi.

- Mai există un mod care necesită o mică perioadă de acomodare, o apăsare ușor fermă, care să ducă propulsorul până în zona de 3.000 rpm și vei descoperi că mașina oferă reprize agreabile fără a mai fi acompaniat de sunetul motorului la +5.000 rpm. Iar dacă mai ajuți cutia și cu padelele din spatele volanului, pentru că ea oferă 7 rapoarte predefinte, experiența se apropie de cea a unei automate clasice.

- Al treilea mod este cel cuminte, firesc, în care te miști odată cu traficul, iar aici uiți că mașina este echipată cu o cutie.

Chiar dacă vorbim despre un CVT, pot spune că are și un mare atu: este extrem de lină și fluidă în schimbarea rapoartelor. În plus, la viteze de 90-110 km/h rulezi la un regim de puțin peste 1.500 rpm. În plus este un CVT cu convertizor de cuplu.

 

Consum

Nu vă lăsați intimidați de deșert. Este aici, la noi, puțin mai sus de Dăbuleni. Am căutat deșertul pentru că zăpada este ceva tot mai rar la noi și am vrut să vedem cum se descurcă Symmetrical AWD. Dar testul l-am efectuat acum, iarna, pe temperaturi scăzute, mașina fiind echipată cu Michelin Pilot Alpin 5 SUV Runflat și nici prea mulți kilometri nu avea la bord.

În urbanul nostru bucureștean, consumul am fost undeva între 11 și 13 litri. În condițiile în care am întâlnit propulsoare turbo de un litru care au același consum urban, nu pot spune că sunt deranjat. Extraurban, aici vorbesc de drumuri care nu includ autostradă, Outback s-a mulțumit cu un minim de 6.8 litri. Cu trei persoane la bord plus bagaje. Pe autostradă valoarea este undeva la 8-9 litri./100 kilometri.

Acestea fiind spuse, pe cine punem alături de acest Subaru Outback, un model care, dacă facem abstracție de AMC Eagle, poate fi considerat părintele a tot ceea ce astăzi numim Allroad, Scout, Cross Country, Country Tourer, Alltrack sau All-Terrain. AMC Eagle s-a născut peste ocean în 1980, iar succesul său nu poate fi considerat o sursă de inspirație.

Totuși, am optat pentru Octavia Combi Scout 2.0 TSI DSG 4x4, și asta pentru că Superb Scout are ampatamentul cu aproape 10 cm mai mare. Nu am pășit pe teritoriul Volvo, Audi, Mercedes-Benz pentru că obrazul subțire cu mulți cai se ține, iar aici discuția începe de pe la 250 CP. Ar fi fost irelevantă comparația.

Deschid ușa și pentru un SUV: să zicem o Honda CR-V 2.0 e:HEV 4x4. Da, introducem în discuție și o electrificată. Și pentru că Passat Alltrack este oferit în România doar cu propulsor TDI, am optat pentru un Volkswagen Tiguan Elegance 2.0 TSI DSG 4Motion, de 190 CP.

Subaru declară un consum mediu de 7.3 litri pentru Outback. Honda anunță o valoare de 7.2 litri pentru CR-V, Skoda se laudă cu un consum de 7.3 litri, iar Volkswagen Tiguan își dorește 8.1 litri. Cum stau lucrurile în realitate, depinde de ”Bucureștiul” fiecăruia, de tonul soției la telefon și alți factori de risc. 

Performanţe

Subaru Outback este clar o mașină de familie. Nu am întâlnit multe mașini care să emane un mesaj atât de puternic vizavi de calificarea lor. Oricât iubesc eu caii putere și să mai las spatele să se joace, sunt apucături pe care le exersez pe circuit. În primul rând pentru că acolo găsesc firesc să am astfel de apucături, iar în al doilea rând, și poate cel mai important: în mod cert mi-aș luat una peste ceafă de la soție cât să-mi scoată toate „virilitățile” de pilot din cap.

Și oricum, nu îți prea vine să vizualizezi trase pe drumurile publice când ai o gardă la sol de 21.3 cm. Cei drept, pe macadam se aprind alte beculețe.

Pe scurt, mașina ajunge la 100 km/h în 10.2 secunde și se plafonează la 193 km/h.

Honda ajunge la 100 km/h în 9.2 secunde, iar viteza maximă este de 180 km/h. Octavia Scout este mult mai sprintenă, ajunge la 100 km/h în 6.8 secunde și are o viteză maximă de 235 km/h. Despre Tiguan am putut afla că își dorește un răstimp de 7.4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h și are o viteză maximă de 214 km/h.

 

Interior

Categoric unul din punctele forte ale acestui model, ceva ce trebuie vizitat pentru a înțelege saltul făcut de Subaru odată cu această a șasea generație Outback. Portiere generos dimensionate și cu un grad mare de deschidere, pentru un acces lejer în interior. O planșă de bord care este compusă dintr-un tablou de bord clasic, prin asta înțelegând ceasuri clasice care încadrează un display color.

Versiunea testată, Outback Sport, are drept opțiune doar vopseaua metalizată. În rest este doar o misiune de a bifa ce nuanțe vrei la interior. Dar, indiferent de ce alegi, vei primi tapițerie cu piele Nappa. Adică o piele care miroase a piele, după cum zice un amic drag. Pielea Nappa se regăsește și pe volan, și pe schimbător. Tot ce te înconjoară este moale, cu o textură prietenoasă. Nu prea întâlnești suprafețe tari.

Scaunele față sunt generos dimensionate, chiar burgheze. La un gabarit generos, aproape 1.90 înălțime și vreo 92 kg, spătarul scaunului față îmi îmbracă spatele aproape în întregime. Pentru drum lung, scaunele sunt excelente, suportul lateral este decent, șezutul este suficient de generos pentru a susține corect picioarele și nu a induce o stare de oboseală suplimentară.

Buzunarele din portiere ar putea fi o idee mai generoase, pentru că îți încap o sticlă și două portofele. Cotiera centrală ascunde și ea un spațiu de depozitare. De asemenea planșa de bord are în dreptul pasagerului există o nișă/ fantă care poate găzdui lejer două smartphone-uri de ultimă generație. 

Locurile spate oferă un spațiu regal și o poziție ușor mai înaltă a șezutului pentru a garanta ocupanților o perspectivă mai bună asupra drumului. Spațiul la picioare este uriaș. Fiind un model gândit și pentru eventuale evadări în natură, pragurile interioare sunt îmbrăcate într-un plastic cu o textură anti-alunecare, pentru a putea pune piciorul fără să aluneci sau să zgârii vopseaua.

Spătarul banchetei spate, fracționabil 2/3 – 1/3, oferă reglaj pentru gradul de înclinare. Cinci adulți pot lua loc la bord fără probleme. De preferat ar fi ca numărul lor să fie patru, astfel încât și cei doi din spate să se bucure de cotiera integrată în spătar. Locurile din spate beneficiază de două porturi USB și banchetă încălzită. Versiunea de top este echipată și cu trapă, nu una panoramică așa cum am întâlnit la Subaru Forester, ci una clasică. Oricum, interiorul lui Outback este extrem de bine iluminat.

Ajungem și la portbagaj care oferă un volum de 561 litri. Prin rabatarea banchetei spate se ajunge la 1.822 litri. Outback nu este echipat cu roată de rezervă, ci promite doar kit de pană. Cu alte cuvinte, sub planșeul portbagajului se mai ascunde un spațiu destul de generos de depozitare, compartimentat, care îți permite să depozitezi micile nimicuri utile, fără a fi terorizat de faptul că se vor plimba prin portbagaj.

Peretele drept este ocupat de subwoofer-ul sistemului Harman/Kardon, partea stângă mai oferă un mic buzunar de depozitare asigurat cu o plasă. Un plus și pentru plafoniera din portbagaj care îți oferă o bună iluminare noaptea.

Octavia Scout oferă un portbagaj de 610 litri cu posibilitatea de a ajunge la 1.740 litri, Tiguan pornește de la 520 litri și ajunge la 1.510 litri, iar Honda CR-V pornește de la 497 litri și ajunge la 1.638 litri.

 

Preţ de achiziţie

La Subaru lucrurile sunt simple. Patru niveluri de echipare. Prețul de bază este 41.990 euro cu TVA inclus. Versiunea testată, adică Outback Sport, are un preț de bază de 46.590 euro, la care s-au mai adăugat 580 euro, contravaloarea vopselei Storm Grey Metallic. Altceva nu mai poți pune pe mașină.

Octavia Combi Scout 2.0 TSI DSG 4x4 are un preț de bază de 36.709 euro. Ne-am jucat în configurator pentru a ajunge la un nivel de echipare similar, iar prețul rezultat este de 44.776 euro cu TVA inclus. Volkswagen Tiguan Elegance 2.0 TSI DSG 4Motion, pleacă de la 40.803 euro, iar același exercițiu de personalizare ne-a condus la un preț de 49.800 euro. Pentru că Honda nu oferă un configurator, ne-am rezumat la a prelua prețul versiunii de top, CR-V 2.0 e:HEV 4x4 Executive, adică 43.650 euro cu TVA inclus.

Siguranţă

Cine crede că expertiza Subaru se rezumă doar la Symmetrical AWD se înșală. Outback este un fel de teză de doctorat la capitolul securitate. Pornim la drum de la rezultatele obținute de model la Euro NCAP, fiind testat anul trecut alături de alte peste 30 de modele.

Subaru a decis ca toate elementele care țin de siguranță să fie în echiparea de serie. Prin urmare, versiunea de bază nu este cu nimic mai prejos, la capitolul siguranță oferită, comparativ cu versiunea de top.

Gradul de protecție oferit adulților în caz de impact a fost echivalat cu un procent de 88%, ceea ce plasează Outback pe locul 6 în clasamentul modelelor testate anul trecut, având ca reper acest aspect. Protecția copiilor în caz de impact a fost evaluată la 89%. Folosind acest reper, Outback s-a clasat pe prima poziție. Gradul de amabilitate al caroseriei în caz de impact cu un pieton și eficiența sistemelor de frânare automată a fost evaluat la 84%, ceea ce plasează modelul nipon pe locul 6, după acest criteriu, în clasamentul 2021. Iar eficiența sistemelor de asistență a fost evaluată la 95%, Outback bifând locul întâi în rândul modelelor testate în 2021.

Skoda Oktavia a fost evaluată de Euro NCAP în 2019 și a primit următoarele note: Protecție adulți – 92%, Protecție copii – 88%, Protecție pietoni – 73%, Sisteme de asistență – 79%. Honda CR-V a fost evaluată de Euro NCAP în 2019 și a primit următoarele note: Protecție adulți – 93%, Protecție copii – 83%, Protecție pietoni – 70%, Sisteme de asistență – 76%. Volkswagen Tiguan a fost evaluat de Euro NCAP în 2016 și a primit următoarele note: Protecție adulți – 96%, Protecție copii – 84%, Protecție pietoni – 72%, Sisteme de asistență – 68%. Toate modelele au primit 5 stele.

Ţinută de drum

Și am ajuns la Symmetrical AWD. Nu aveam cum să nu ajung și la acest capitol pentru că este detaliul care dă identitate acestei mărci. În acest moment, Subaru folosește patru sistem de tracțiune integrală pentru întreaga gamă de modele. Primul sistem este folosit pe modelele cu transmisie manuală și are un raport de distribuție a cuplului motor de 50/50 între punți.

Al doilea sistem, cel prezent și pe Outback, este folosit pe modelele care au transmisie CVT. Este un sistem care include un ambreiaj multidisc central, nu un diferențial, și distribuie cuplul în raport de 60/40 față/spate. Dar sistemul are câte un diferențial deschis față/spate. Sistemul se numește Active Torque Split(ATS) și este suficient pentru un model de familie.

În teorie, când ai în față un model cu o gardă la sol de peste 20 cm, îți ajustezi așteptările vizavi de ținuta de drum. Așa că, nu am plecat la drum cu mari așteptări. Evident, încerc să introduc puțin suspans în text, pentru că tracțiunea integrală permanentă și centrul de masă coborât, grație arhitecturii propulsorului și transmisiei, joacă un rol decisiv în modul în care Outback stă pe drum. Și fiica mea de 10 ani a remarcat că acest Outback ”se mișcă altfel”.

Direcția este precisă, ușor masculină din punct de vedere al gradului de asistare, adică nu îți va juca volanul în mână. Suspensia este unul din punctele forte ale modelului. Pe față vorbim despre o suspensie tip MacPherson, cu arcuri elicoidale, iar pe spate avem suspensie independentă multi-link. Subaru a reușit o calibrare excelentă. Împacă o filtrare bună a denivelărilor, indiferent de calibrul acestora, cu un control bun al ruliului și tangajului. În plus, zgomotul de lucru al suspensiei este bine izolat de interior.

Mașina devorează cu o satisfacție surprinzătoare și clasicele limitatoare de viteză, amplasate pe străduțele dintre blocuri. Și simt nevoia să menționez că modelul testat era echipat cu pneuri Michelin Pilot Sport 5 SUV RunFlat, o anvelopă care vine cu flancurile ranforsate, ceea ce mai diluează puțin din elasticitatea talonului. Sistemul de frânare nu ne-a ridicat vreo suspiciune, fiind bună și intuitivă dozarea pedalei. Nu ai nevoie de timp de acomodare.

Atunci când îl duci la limită, descoperi o tendință slab subviratoare, care se manifestă progresiv și prin care mașina îți comunică elegant că începi să vrei mai mult decât e cazul. Impresionant este, însă, răspunsul suspensiei în off-road sau pe un drum de pământ abordat ceva mai alert. Recunosc, pe un macadam bun, alert a însemnat spre 120 km/h. Foarte bun răspunsul și controlul oferit de suspensie. Simți ereditatea probelor speciale de raliu și în această caroserie de familie.

Nu este un off-roader, dar unghiurile din off-road (unghi de atac – 20 grade, unghi de rampă/ventral – 21 grade, unghi de degajare – 22.6 grade) îți garantează multă liniște, fie că ai de parcat la bordură sau de evadat în natură. Multe SUV-uri vor capitula înaintea acestui break.

Sistemul X Mode controlează 5 parametri pentru a-ți face viața mai ușoară în condiții delicate. Controlează maparea motorului și modul în care acesta livrează puterea, cutia menține un raport redus pentru ca livrarea de putere să fie instantanee, sistemul de control al tracțiunii oferă grade mai mari de libertate (în funcție și de ce treaptă a sistemului este aleasă), sistemul Hill Descent Control se activează automat până la viteze de 20 km/h, iar sistemul de tracțiune integrală are grijă să nu varieze cuplul trimis către punți.

Nu vei fi vedetă la semafor cu un Outback. Dar știi că vei fi vedetă dacă sunt 10 cm de zăpadă pe drum. De asemenea, cum ne-a demonstrat în cadrul testului, nu are nicio reținere nici în a zburda pe dune de nisip. Cred că lucrurile stau la fel și prin ceva nămoluri. Cu alte cuvinte, este mașina care știe când să te facă erou. 

Vizibilitate

Pornim de la plusul oferit de garda la sol și de la perspectiva ușor panoramică asupra traficului, ceea ce aduce un plus de confort și relaxare la volan. O suprafață vitrată generoasă, vizibilitate bună de la volan atât spre înainte, cât și în oglinzile retrovizoare.

Martorii luminoși amplasați pe oglinzile retrovizoare exterioare care te avertizează de prezența unui automobil în proximitate sunt amplasați pe interiorul acestora, spre șofer, nu se mai aprind în oglindă.

Outback este echipat și cu trei camere video. Una față, una spate și una amplasată în oglinda laterală dreapta care îți oferă o perspectivă asupra libertății de mișcare a roții dreapta față și a spațiului disponibil.

Tehnologie

O bună parte din conținutul acestei secțiuni ar putea migra lejer la capitolul siguranță. Din pachetul standard, indiferent de nivelul de echipare, face parte și sistemul EyeSight. Un sistem care include Adaptive Cruise Control cu menținerea distanței față de vehiculul din față. Ai asistență în ambuteiaje (dacă ești fascinat de ceea ce ai găsit pe Facebook), așa că mașina te va avertiza când vehiculul din față s-a pus în mișcare.

Elementul central al sistemului sunt cele două camere color care permit o vedere stereoscopică, asemănătoare omului. Menținerea benzii de rulare se realizează prin măsurare acesteia și amplasarea vehiculului pe mijlocul benzii. Astfel, corecțiile privind traiectoria sunt mult mai discrete și mașina nu ajunge să oscileze între linii ca o bilă de ping pong între două palete.

Mașina știe să frâneze singură în cazul în care detectează un obstacol frontal: fie că este vorba de un automobil pe care șoferul nu l-a observat sau un pieton care se asigură cu ochii în telefon. Dispune și de avertizare asupra traficului, în cazul manevrelor cu spatele.

În cazul celebrelor incidente din intersecții, când ai senzația că mașina din față a plecat (dar de fapt s-a oprit după 2 metri, iar tu nu apuci să vezi) și singura grijă este să speculezi breșa pentru a intra și tu în bulevard, mașina sesizează obstacolul și poate limita puterea motorului pentru a reduce severitatea impactului și daunele produse.

Sistemul Adaptive Cruise Control mai oferă o funcție șoferului: acesta poate alege cât de agresivă să fie accelerația când drumul s-a eliberat și mașina poate reveni la viteza setată. Tot la capitolul tehnologie bifez și sistemul de monitorizare a șoferului. Când nu ești cu ochii la drum, mașina te avertizează imediat. Uneori poate fi ușor iritant, dar am ajuns la concluzia că mai bine stă cineva acolo și veghează mereu, decât să fiu relaxat și să regret. Sistemul care monitorizează figura șoferului este același care permite înregistrarea a până la 5 profiluri de șofer. Asta înseamnă că atunci când urci la volan, mașina îți scanează chipul, te recunoaște și automat încarcă setările și reglajele tale: poziția oglinzilor, poziția scaunului, posturile de radio.

Sistemul infotainment de 11.6 inch este ”bicefal”, la propriu, dacă pot spune astfel. Sistemul are două procesoare, unul are misiunea de a se ocupa de funcțiile Apple CarPlay sau Android Auto, iar al doilea de a asigura fluiditatea sistemului nativ al mașinii. Ecranul portret de 11.3 inch este împărțit în trei zone.

În partea superioară ai o zonă îngustă unde poți vizualiza informații despre navigație, sistemul audio, informații de la computerul de bord sau modul de rulare ales via X Mode. Cam 80% din ecran este dedicat sistemului infotainment sau mirroring, iar o zonă similară ca lățime cu cea din partea superioară se regăsește la bază dedicată sistemului de climatizare.

Există și butoane fizice care îți oferă acces rapid la controlul volumului, reglarea temperaturii, schimbarea frecvenței postului de radio, acces la camerele video. Sistemul s-a conectat fără nicio problemă la hotspot-ul de la telefon și am reușit, de dragul exercițiului, să fac update la harta României pentru sistemul de navigație, asta dacă nu te-a convins încă Waze-ul. Aceeași metodă poate fi folosită și pentru update-ul sistemului infotainment.

Altceva? Păi la capitolul și altele, putem bifa funcția de a-mi lăsa cheia în mașină când sunt la plajă. Deasupra numărului spate, în partea dreaptă, există un mic buton prin intermediul căruia șoferul își poate stabili un cod. Lași cheia în torpedou, tastezi codul și mașina se închide. La revenirea de la scăldat, introduci codul prin același buton și deschizi mașina.

Să spun și ceva despre faruri. Acestea sunt full LED, au funcție de fază lungă automată care se activează peste 60 km/h. Nu vă lăsați păcăliți de lupă; în spatele acesteia se ascund LED-uri. Farurile dispun și de funcția Matrix. Plus iluminarea dinamică pe viraje.

Design

Recunosc, sunt fan al acestui model de când am intrat în presă. M-a fascinat într-un mod bizar acest cocktail de mașină bună la toate, dar care să nu te oblige la compromisul unui pick-up, spre exemplu.

În imagini, mașina pare ceva mai rahitică, dar în realitate este un model masiv. Caroseria, în zonele inferioare, este bine protejată de zonele de plastic; aici includ și pragurile. Pe lista de opționale se regăsește și un scut metalic pentru motor și diferențialul spate.

O parte din înălțimea mașinii este câștigată via sistemul de bare longitudinale/ transversale. Cum funcționează? Păi este un sistem similar celui de pe Sandero Stepway, asta pentru a-mi alinta lenea și a mai salva niște explicații. Acum să nu aud vorbe cum că Subaru s-a inspirat de la Dacia.

În schimb, robustețea și masivitatea structurii adaugă un plus de testosteron mașinii și, la nivel practic, la evadările prin păduri, îți va proteja plafonul de eventuale zgârieturi.

 

Nu ne-a placut

  • Ușor prea intruzive sistemele de avertizare
  • Nu ne-ar fi deranjat mai mulți cai putere
  • Unele funcții ale sistemului Star Link nu sunt disponibile pe piața europeană
  • O singură motorizare

Ultimele teste

Comentarii (23)

  • cam barca pentru gustul meu, dar masina e lucratura de calitate, nu bataie de joc, suma ceruta se justifica.


    pt AM:
    baieti, am si eu o rugaminte: mai scuturati-va si voi pe picioare, ca nu e prima data cand umpleti interiorul masinii de pamant si noroi. un pic de atentie si bagare de seama, va rog.

    la fel, cand trageti poze cu compartimentul motor, dati si voi o carpa sau o perie pe acolo ca nu e mare scofala, nu sade bine unei masini noi cu praful de 2 degete pe capacul motor, ala tre sa luceasca in poze, sa mananci de pe el.
    19 7
  • @AM CC. chiar e inconfundabil timbrul unui boxer? dupa ce-l recunosti maestre?
    4 1
  • Imi plac multe modele de la Subaru, e ceva atragator la aspectul asta de masina serioasa, cu atat mai mult cu cat la acest Outback ofera si un interior pe masura dar performantele motorului pentru 2022 mi se pare mult prea slabe. Stiu ca nu e masina de curse si nu faci liniute cu familie, dar 10 secunde pana la 100 sunt timpi foarte slabi. La fel si consumul.

    Oricat de hulit ar fi acum, nu pot sa nu ma gandesc ce bine i-ar sta acestui model cu un diesel de 2 litri :(
    15 5
  • Totuși, nu sunt împăcat cu unghiul de atac și unghiul de degajare, mi se par foarte mici și asta în condițiile în care garda la sol este cu doar 12 mm mai mare decât la un Stepway, să zicem, iar consolele, în special consola din spate, sunt destul de lungi. Sincer, ma cam îndoiesc că multe SUV-uri vor capitula înaintea acestui break, precum ziceți.
    În rest, chiar îmi place cum au integrat disply-ul dar, per general aș prefera noul Noul Subaru Forester 2.5 Boxer Lineartronic 2022 care are un pret de 21.800 euro. E drept, în SUA...
    8 2
  • AM ati spus ca: "la consumul am fost undeva între 11 și 13 litri. În condițiile în care am întâlnit propulsoare turbo de un litru care au același consum urban, nu pot spune că sunt deranjat".

    Asa, din curiozitate - Puteti da si un exemplu de propulsor turbo de un litru care are același consum urban?
    9 4
  • @M pai sunt multe. Cel mai edificator exemplu ar putea fi motorul de 1 litru de pe Sandero/Logan, mai ales in combinatie cu transmisia automata.
    6 6
  • Gabriel.Nica
    Poti sa-mi dai un link din care sa rezulte ca Sandero consuma urban intre 11 si 13 litri pe suta de km?
    Merci!
    7 2
  • Uite aici, testat de mine: https://youtu.be/80YGUd5eG0I?t=1129
    6 1
  • Sunt 3 variante sa ai consumul asa de ridicat la Sandero.
    1) In Bucuresti la orele de varf mai mult stai decat mergi. Daca dai reset la consum si faci 3 km in juma' de ora, pe bord iti apare consum mediu de 30l / 100 km.
    2) La un trafic normal nu stii sa mergi cu masina, adica acceleratie On/OFF, accelerezi ca bizonul cand vezi clar ca e rosu sau ca e colana de masini apoi rupi franele .
    3) combinatie de 1+2 de mai sus.
    10 2
  • Eu am STEPWAY CVT mașina are 6800km dintre care 4200 in București (Stefan cel Mare-București Noi si încă 10Km înafara Bucureștilor către vest) Consumul mediu este acum de 8,3l. Nu știu cum se obține 12-15l consum! Sau soția nu are abilitățile de conducere pentru un astfel de consum!
    11 3
  • Subscriu, și mie mi se pare foarte exagerat să pui egal între consumul unui 0,9 TCe și al unui 2,5 aspirat, oricare ar fi el.
    Persoana care susține că un consum de 12-15 l /100km e normal pentru un motor de 898 cmc eu aș trimite-o la școala de șoferi, poate și pe la cursurile lui Titi Aur.
    Am impresia că băieții vor să pună în context favorabil gurmandul motor boxer de la Subaru și îl pun alături de-o minciunică de-asta, deși asta numai jurnalism nu e.
    8 2
  • motorul actual de la Dacia este de 1.0, nu mai este de 0.9

    sigur, asta nu schimba cu nimic valabilitatea punctului tau de vedere.
    5 1
  • Așa este, scuze de inexactitate, TCe 90 are mai nou 999 cmc.
    2 1
  • Japonezii se bucura de disparitia Dieselului, un motor pe care n-au stiut niciodata sa-l faca. Pe cat de buni sunt la otto, pe atat de varza sunt la Diesel. Totusi, sa vinzi asa o masina doar cu motor de 2.5 L pe benzina cred eu ca e o greseala. Eu personal nu m-as uita absolut nicio secunda la o asemenea masina pe benzina. Si in cazul in care vor scoate complet Dieselul, da, orice masina mai mare decat clasa compacta ar iesi din calcul pt mine. As lua second-hand pana la adanci batraneti, pana o sa le interzica de tot, ca na, nu ma astept decat la uciderea completa a libertatii tuturor, mai repede sau mai tarziu.
    9 5
  • Da... Pana la urma cine suntem noi sa ne dam cu parerea de masini... E clar ca habar nu avem despre ce vorbim!
    4 7
  • Un pic cam exagerată comparația cu consumul. Dacă aveți curiozitatea de a intra pe forumuri/grupuri de posesori de mașini cu motoare de 1.0 veți vedea că nu e chiar așa. Un asemenea consum urban nu îl ai nici la gpl. Personal, la mașina de oraș, 0.8 aspirat am 6.8 l/100 km numai urban. Vara, că iarna mai crește un pic. Și vreau să zic că e forjată sărăcuța...
    10 2
  • @Gabriel Nica
    In opinia mea un drum prin oras nu este relevant pentru consumul unui autoturism si nu se poate numi test - cel putin din vedere al consumului.
    Un test al consumului presupune testarea masinii pe o perioda de timp mai mare(cateva zile) astfel incat sa intalnesti trafic mai aglomerat, dar si mai lejer, deplasari pe diverse trasee, la diferite ore ale zilei, cu mai multe/putine persoane la bord si bagaje, pentru a se apropia de uzul normal al unei masini.
    Rezultatul unui astfel de test va fi total diferit de ceea ce fac multi, care zic ca au testat masina in trafic urban facand o singura deplasare de 30-50 de km prin oras (uneori chiar mai scurta).
    Asta este si ratiunea pentru care unii dintre cei care comenteaza aici (vezi xxx), dar si pe forumuri prezinta un consum mult mai mic.
    In rest, o zi buna!
    7 0
  • Subiectul articolului este despre Subaru.
    Cine are ceva de spus despre Subaru este invitat sa spună/argumenteze!
    Pentru mine este un brand „exotic”, nu cunosc multe lucruri despre el. Ca design care un subiect absolut subiectiv, nu este ceva ieșit din comun care m-ar face sa mă „aplec” mai mult si sa „studiez” mașina, mai ales ca îmi trebuie mașina care trebuie sa mă duca din punctul A in punctul B, in mod decent. Eu nu-mi permit o mașină la 40000€

    PS
    @M Stepway CVT nu este o mașină cu un consum mic, este o masina decenta. La ce se anunță ca si consum, utilizând logica WLTP, mai pui minim 2,5l in plus (valabil pentru absolut toți constructorii)
    1 3
  • Încercați să vă scoateți din vocabular sintagma "schimb de trepte" când e vorba de CVT. Acest schimb de trepte nu există, ceea ce simțim în exploatare sunt niște simulări. Fizic, nu există schimb de treaptă.

    Felicitări pentru articol.
    4 0
  • Constantin Ciobanu
    @quest... Am ureche fină!!! La așa întrebare, așa răspuns!
    Legat de consum, trebuie să clarific lucrurile din punctul meu de vedere. Logan ECO-G, am avut consum de 6 și puțin într-un București carantinat de sâmbătă, dar am avut și un 11,2 într-un București unde consumul este la oră, nu la 100 km. Îmi duc aminte cu ”nostalgie” de EcoBoost de 1 litru când a debutat pe Fiesta - 12,8 într-un București bară la bară, vara pe 800 grade. Hyundai Tucson 1.6 T-GDI, preluat masina cu un 18,6 consum mediu(chiar m-am gândit cine a ucis mașina aia) Resetat consumul, oricât de eco am rulat în oraș, sub 16 nu am putut coborî.
    3 1
  • @Constantin Ciobanu
    La CVT si robotizate cand stai mult pe loc in trafic este bine sa dai pe neutru astfel reduci consumul pe perioada aceasta de minim 5 ori, motorul este la relanti unde consuma maxim 1l/ora la un motor de 1000cm3, asigurând funcționarea climatizării.
    Automata folosita corect in marile orașe reduce consumul
    2 0
  • Andrei
    Bine ati venit pe acest site, unde toate masinile au acelasi punctaj. Nu exista masini slabe, sa nu se supere importatorii.
    6 0
  • Zic si eu
    Clio,1.0tce,100 cp,consum mediu numai în București, cu 1 max 2 persoane, luni-duminca-11,4l/100. De luni pana vineri, 13l/100. Asa ca Subaru nu are de ce sa se rușineze.
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru